= Kandee siis vaihtaa isompi moottorinen, esim. e36 328i, sehän tunnetusti kulkeekin M3:a paremmin...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
325i kansi"viritys" (e36)
Collapse
X
-
"Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007
-
-
Originally posted by Jochen View PostMiksi suorituskyky alenee jos nokkien nostoa tai sylinterin tilavuutta kasvatetaan ilman lastun uudelleenohjelmointia?
Pointti on siinä että tuo lisäilma mahdollistaa ainoastaan suuremman polttoainemäärän polttamisen...kun jostain/jotenkin se suurempi polttoainemäärä saadaan sylintereihin toimitettua.
Comment
-
-
Eikös se boxi mittaa moottoriin virtaavan ilman määrää, ei sylinterien tilavuutta tai nokan asteita ja nostoa? Eli ECU tietää paljonko sitä ilmaa oikein imuutetaan sisään. Ja kun tiedetään ilman määrä voidaan laskea tarvittava polttoaineen määrä.
Lisäksi lambdaa vahtimalla ECU toteaa tilavuuden kasvattamisen/nokan vaihtamisen jälkeen että jaahas, laihalla mennään ja pidentää ruiskusuuttimien aukioloaikaa kunnes ollaan taas säädetyllä alueella. Keine probleme vai?
Noin siis ainakin closed loop moodissa (=osakaasulla). Open loop moodissa (=täyskaasulla) mennään käsittääkseni ilman lamdaa ja/tai ilmamäärän mittausta jolloin moottori voi käydä laihalla ellei ECU osaa oppia niitäkin arvoja jotenkin.
Jenkkifoorumien mukaan M54 koneita on jopa ahdettu mekaanisesti eikä moottorinohjaukseen ole tarvinnut puuttua lainkaan vaan ECU:n itsesäätymisvara on riittänyt.Last edited by Jochen; 28-11-2006, 13:17.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Kyllä minun mielestä M50 koneiden ECU:t osaa säätää itseään (adaptoitua).
Bensa/sytytyskartat antaa ohjearvot ECU:lle joka sitten voi tietyissa rajoissa säätää itseään poikkeamaan noista tehtaan kartoista. Jos koneeseen tehdään oikein isoja muutoksia niin poikkeamat kasvaa niin isoiksi ettei säätämisvara riitä. Siksi kartat pitää joskus ohjelmoida uusiksi.
Olisi kyllä kiva tietää kuinka paljon mikäkin BMW:n ECU adaptoituu...
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Uskoisin että kaikki boxit missä vaan on Lamba adaptoituu, muutenhan siitä lambdasta ei olisi mitään hyötyä.
No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi
Comment
-
-
Originally posted by Jochen View PostUskoisin että kaikki boxit missä vaan on Lamba adaptoituu, muutenhan siitä lambdasta ei olisi mitään hyötyä.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Postjuu mutta täyskaasulla tuon labdan kertoma informaatio unohdetaan ja mennään boksiin ohjelmoiduin arvoin.. lambdahan on sitä varten että katti pelaisi oikein.. sehän ei pelaa liian rikkaalla/laihalla..
Comment
-
Comment