Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 316 1.9 M43 anturien kestävyys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LosPedros
    Newbiemmer
    • Nov 2006
    • 9
    • VANTAA

    BMW E36 316 1.9 M43 anturien kestävyys

    Asiaan suoraan. Omistan vm.2000 Compactin ja se on varsinainen vikapesäke.
    Ostin sen 98tkm ajettuna ja nyt 136tkm ajettuna 2 vuotta myöhemmin hajonnut lähes kaikki anturit; kampiakselinpyörimistunnistin, nokka-akselinpyörimistunnistin, ilmamassamittari ja nyt viimeisin on pakoputkessa oleva päästöanturi(en vielä ole vaihtanut, koska ajamiseen se ei vaikuta vittuakaan vain jouluvalo palaa vittumaisesti taulussa aika-ajoin).

    Lueskelin täältä joidenkin muiden vastaavia ongelmia ja yhdyn siihen, että kyllä tuolla hintaerolla johonkin corollaan pitäisi saada muutakin kuin hyvät ajo-ominaisuudet.
    Eihän tuollaista voi vaan normaali íhminen käsittää. Autokauppias kuitenkin esim. Laakkosella voi ja lainaan myyjän sanoja: "kuusi vuottahan on tuommoisilta antureilta hyvin, eihän niiden kuuluisikaan kestää pitempään" ... ??? mitä ???

    En mä sitä ettenkö ois nauttinu niistä kilometreistä kun olen ajanut, kun on se vaan muuten mahtava peli, mutta nää tehtaan rahastovaloviat voisin vaihtaa. Varsinkin tämä viimeinen vikakoodi kun on tosiaan siellä pakoputkessa ja autossahan siis ei muuten ole mitään vikaa muuta kuin anturi iloittaa olevan rikki ja taulussa sen takia palaa rahastovalo, itseasiassa nyt joulunalusaikoina se on jo jouluvalo, niin jos sattuisi niin ikävästi, että sieltä oikeasti jotain muuta hajoaa nyt samalla niin en saa ikinä tietää koska pidän valon aiheuttajana vain tuota nykyistä.

    Ei tuota valojärjestelmän prosessia ihan loppuun asti olla mietitty.

    Sitten vaan jos saisin kommentteja asian tiimoilta niin olisin kiitollinen.

    Ai niin. Vielä yksi juttu.
    Onko kenelläkään netin kautta vaikka saksasta tilattuna vikakoodilaitteistoa ja sen toimintaa koskevaa faktaa. Olisin kiinnostunut tilaamaan sellaisen laitteen ja purkamaan itse autoni vikakoodit.
    Tutustuin jo johonkin sittiin mikä oli joku www.dete..., mutta käyttökokemuksia jos olisi niin kiitos.

    T: LosPedros
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Muihin on paha ottaa kantaa, mutta tuohon "pakoputkessa olevaan päästöanturiin":

    Pakoputkessa ei kaiketi muita antureita ole kuin lambda-anturi ja jos se on epäkunnossa, niin kone käy kotiinnilkutus -arvoilla ja bensaa palaa liikaa. Lisäksi katalysaattori ottaa väärästä seossuhteesta itseensä ja kohta on sekin entinen.

    Comment

    • Gonzalez
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 2632
      • Seinäjoki

      #3
      Vaihda kuitenkin se lambda, tai muuten saat vaihtaa seuraavaksi katalysaattorin joka on hieman kalliimpi keikka...

      Ps.Sulle on sattunu joku sunnuntaiyksilö, ei noissä yleensä anturivikoja noin paljoa noilla kilometreillä ole.
      530d GT F07 2010
      325i E30 Cabriolet 1987

      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

      Comment

      • fastandfurious
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 1731
        • Tampesteri

        #4
        Mulla on mennyt sekä edellisestä, että nykyisestä autosta nokka-akselin asentoanturit about 100 tkm:ssä. Eli yhdyn siihen, että eivät varmaankaan kestä paljon tota pidempään :think
        ---------------------------------------------------
        E91 325d M-Sport
        ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
        E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

        Comment

        • LosPedros
          Newbiemmer
          • Nov 2006
          • 9
          • VANTAA

          #5
          Jatkoa antureille

          Kiitos kommenteista.

          Joo siis jos lambda niin herttoniemen laakkosella n,100€ viime käynnin n.2vk sitten mukaan.
          Sen verran se kuitenkin ihmetyttää, että auto ei kuluta bensaa sen enempää kuin ennen tai suorituskyvyssäkään ole mitään eroa eli sehän tässä hermopäitä kutitteleekin kun ei ole seurauksia tolla varoituksella, ainakaan vielä siis.

          Seurailen koko ajan kaikkea mahdollista autossa, mutta mitään vikaan viittaavaa ei vieläkään ole tullut.
          Ei hajua putkesta, ei lisää kulutusta.
          Siis joudun vain odottelemaan.

          Lisäksi tuli mieleen tuosta etusivun nakuttamisjutusta, niin kyllä...kyllä tämä minunki moottori nakuttaa kylmänä, jopa lohkolämmittimestä otettuna tai lämpimänä kesäiltana.
          Olen kokeillut 3 eri öljymerkkiä ja vaihtanut bensaa 95-98-V-power ja kaikki tuloksetta.
          Lämpimänä kun se ei nakuta niin olen päättänyt antaa tuon sivumaun olla.

          Lisää ajatuksia otetaan vastaan edelleen kiitos.

          T:LosPedros

          Comment

          • Peksi79
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 44
            • Turku

            #6
            Originally posted by LosPedros View Post
            Eihän tuollaista voi vaan normaali íhminen käsittää. Autokauppias kuitenkin esim. Laakkosella voi ja lainaan myyjän sanoja: "kuusi vuottahan on tuommoisilta antureilta hyvin, eihän niiden kuuluisikaan kestää pitempään" ... ??? mitä ???
            Antureiden kestoikään voisin kommentoida sen verran, että BMW:n kestovaatimus antureille on 3 vuotta ja 100tkm. Tämä vaatimus siis pätee ainakin yhden BMW:n alihankkijan osalta. Tuskin muillekaan antureille sen kummempia vaateita esitetään. Vaatimus perustuu siihen, että Saksassa ei kuulemma autoilla juuri tämän kauempaa ajeta. BMW ei ole ainoa merkki, jossa näin on vaan ainakin MB:ssä vaatimus on samaa luokkaa.

            Tämähän ei tarkoita sitä, että kaikki anturit hajoisivat tuossa 100tkm kieppeillä. Sulla taitaa tosiaan kyllä olla huonoa tuuriakin matkassa noiden suhteen.

            Samaa mieltä olen kyllä kanssasi siitä, että tämän hintaisen auton antureiden pitäisi kestää pidempään ja v*tuttaa niitä aina vaihdella/vaihdattaa, kun tosiaan ei ihan ilmaista lystiä ole. Itseäni olen lohduttanut sillä tiedolla, että vapaaehtoisestihan minä tällaisen auton omistan ja jos hermo lopullisesti menee, ainahan sen voi vaihtaa toiseen merkkiin. Mutta tilanne tältä osin tuskin paljon paranee, jos vaihtaa toiseen saksalaismerkkiin...
            BMW 523iA -10
            ex Audi A4 2.0 TFSI Quattro -09
            ex BMW 530iA -04
            ex BMW 328Ci -99
            ex BMW 325i -87
            ex Ascona B -79

            Comment

            • LosPedros
              Newbiemmer
              • Nov 2006
              • 9
              • VANTAA

              #7
              Joo asiaa oli kaikki kommentit, kiitos.

              Jatkan kärsimysteni tiellä ja toivon saavan työsuhdeauton ensi vuonna ja jätän tämän version kokonaan mammani ajoon.

              Vielä jos noista vikakoodien luvuista ja semmoisten laitteiden hankkimisesta on jotain faktaa ni otan vastaan, jos siis sais ite noita turhia nollailuja pois ni sehän vaan auttas varmaan kaikkia.

              T: LosPedros

              Comment

              • Tuotanur
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 275
                • 03

                #8
                Originally posted by LosPedros View Post
                koska ajamiseen se ei vaikuta vittuakaan vain jouluvalo palaa vittumaisesti taulussa aika-ajoin.

                Ei tuota valojärjestelmän prosessia ihan loppuun asti olla mietitty.

                Sitten vaan jos saisin kommentteja asian tiimoilta niin olisin kiitollinen.
                Samanlainen kiesi on minullakin ja vähillä vaivoilla menty 240tkm, nyt palaa mittaristossa tuo Check Engine valo ja syytä en ole vielä viitsinyt selvitellä.
                Päästöt erinomaiset, niin en siitä sen enempää stressaa.

                Mitkä kaikki viat tuon sytyttää, antureita kai tässäkin piisaa.

                Comment

                • LosPedros
                  Newbiemmer
                  • Nov 2006
                  • 9
                  • VANTAA

                  #9
                  Joo,toi on ihan oikee asenne kai loppujen lopuks, eikä tää mun "hetikorjaamollerahatsinne".

                  Mulla taas toi valo sammui muutama päivä sitten eikä vieläkään ole syttynyt uudestaan.
                  Joku arvioi mun mielestää täällä jotain 40 käynnistyskerran valon poistumista, mutta ei ainakaa mulla pidä paikkaansa.

                  Niinkuin korjaamon täti sanoi; kovaa ajoa.

                  Sitä tässä siis nyt toteutetaan pistetään merkille kaikkia tapahtuvia ihmeellisyyksiä mitä auto tekee ja postaillaan tänne mielellään ettei ihan kaikki tule puun takaa toisille.

                  Kiitos kommentista.
                  T: LosPedros

                  Comment

                  • Valkman
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 712
                    • Helsinki

                    #10
                    No itseasiassa en suosittelisi koskaan jakamaan ohjeita, jossa kehotetaan ajamaan niin kauan, kunnes auto joudutaan hinauttamaan korjaamolle. Syystä se palaa kuitenkin.

                    Oletettavasti kaikki nuo anturivaihdoksesi on tehty liikkeissä? Kuka tietää onko joka kerta syynä ollut tuo komponentti vai pelkästään huono liitos, joka on korjaantunut kun osaa on revitty irti. Monesti vialliseksi ohjainyksiköksi todettu vika korjaantuu uudella ohjainyksiköllä, mutta tehtaalta tulee viestejä, että ei näissä mitään vikaa ole. Vika jää piilemään ja esiintyy jossain vaiheessa uudelleen. Syynä sitten mikä... uusi softa, liitokset, jokin muu?

                    Kuitenkin, vikakoodi syttyy, koska pakokaasupäästöihin liittyvät kokonaisuudet eivät joko anna tietoa tai toimi oikein. Vaihtelee sitten merkkikohtaisesti ja mallikohtaisesti, miten auto käyttäytyy sitä mukaa.

                    Comment

                    • LosPedros
                      Newbiemmer
                      • Nov 2006
                      • 9
                      • VANTAA

                      #11
                      No merkki ja mallikohtaisesti sitten tämä minun versioni on varmaan paras maanantai kappale.
                      Jouluvalo syttyi su eli eilen ja paloi koko päivän sammumatta ja auto oli liikkeessä aamusta iltaan ja käynnistyksiä oli joku n.20.
                      Sitten tänään käynnistyksiä takan n.8 ja valo sammui yhtäkkiä taas vaihteeksi.
                      Sitten ajoa noin 20 min ja jonka jälkeen parkki n. 5min ja taas jatkoin matkaa jolloin käynnistyksestä kun valo ei palanut vaan sammui normaalisti niin se taas syttyi n. 1min ajon jälkeen.

                      Edelleenkään autossa ei mitään vikaa, ei kuluta bensaa, ei nykymisiä, ei tehohäviöitä, ei savutteluja tai minkään valtakunnan kouriintuntuvaa vikaa, vain jouluvalon herkkä loiste.
                      Eli näin se jatkuu vain.

                      T: LosPedros

                      Comment

                      • SledgeHammer82
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1651
                        • Pk-seutu

                        #12
                        Originally posted by LosPedros View Post
                        No merkki ja mallikohtaisesti sitten tämä minun versioni on varmaan paras maanantai kappale.
                        Jouluvalo syttyi su eli eilen ja paloi koko päivän sammumatta ja auto oli liikkeessä aamusta iltaan ja käynnistyksiä oli joku n.20.
                        Sitten tänään käynnistyksiä takan n.8 ja valo sammui yhtäkkiä taas vaihteeksi.
                        Sitten ajoa noin 20 min ja jonka jälkeen parkki n. 5min ja taas jatkoin matkaa jolloin käynnistyksestä kun valo ei palanut vaan sammui normaalisti niin se taas syttyi n. 1min ajon jälkeen.

                        Edelleenkään autossa ei mitään vikaa, ei kuluta bensaa, ei nykymisiä, ei tehohäviöitä, ei savutteluja tai minkään valtakunnan kouriintuntuvaa vikaa, vain jouluvalon herkkä loiste.
                        Eli näin se jatkuu vain.

                        T: LosPedros
                        Pizzaako sillä autolla kuskataan? 20 käynnistystä/päivä on aika helvetisti. Jos tyhjäkäynnillä on kulutus n. 6 desiä tunnissa, niin anna käydä vaan tyhjäkäyntiä äläkä koko ajan sammuttele, tai sitten vaihda auto Nissan Micraan.

                        Autoissa ei yleensä kannata odottaa, että vika korjaantuisi itsestään, vaan pidemmällä aikavälillä halvemmaksi tulee kun viat korjataan heti niiden ilmettyä.

                        Comment

                        • LosPedros
                          Newbiemmer
                          • Nov 2006
                          • 9
                          • VANTAA

                          #13
                          Aika paljon tulee joo silloin tällöin käynnistyksiä, mutta ei se mitenkään harvinaista ole jos esimerkiksi teet jouluostosmatkoja viikonloppuna ja siirtymät on pieniä, mutta juuri liian pitkiä ja aikaa on vähän käytettävissä. Ei n. 20 kertaa silloin ole paljoa ja autohan on tehty käytettäväksi. Ei kaikki aja sillä Helsingistä Nuorgamiin ja takaisin.

                          Siis ja kaikki korjaukset on tehty Espoon tai Herttoniemen Laakkosella ja hintaa on kertynyt(auts).
                          Sehän minua hieman ihmetyttääkin, kun neuvo ajaa kovaa tulee sieltä.

                          Pakko se on kuitenkin uskoa kun auto toimii edelleen ja jouluvalo vaan palaa.

                          Kyllä mä kuitenkin jossain vaiheessa kyllästyn tuohon valoon, varmaan kun joulu on ohi ja sitten käydään taas korjaamon kautta.
                          Siihen asti on vain käytettävä sheidejä ja kestettävä.

                          Vain joululomamatkan ajaminen hieman jännittää, mutta siihenkin on vakuutus ja ei se maatani kaada jos joudun tuon jonnekin jättämään.

                          Kiitos kommenteista ja lisää saa laittaa.

                          T:LosPedros

                          Comment

                          • LosPedros
                            Newbiemmer
                            • Nov 2006
                            • 9
                            • VANTAA

                            #14
                            Juu päivitän tätä anturiasiaa.
                            Siis edelleenkään ei autossa mitään vikaa vaikka tuo jouluvalo palaakin !!!

                            Siis miksi korjauttaisin.
                            Tässä sen näkee, että on niitä turhiakin vikailmoituksia ja auto voi silti toimia ja tämä natsien järjestelmä ei todellakaan ole täydellinen.
                            Lähden rohkein mielin joulureissulle autolla välittämättä tästä paskaläjän varoitusvaloista pientäkään.
                            Sitten vasta kun savu käy liian sakeaksi ajaa niin pysähdyn.

                            Kiitos kommenteista ja vieläkin lisää saa laittaa.

                            Ai niin ja Hyvää Joulua kaikille BMW-omistajille.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #15
                              Meitä on moneen junaan...ja jotkut jäävät asemallekin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎