Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hc korkee 325i e36 ilmamääräkö?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    Hc korkee 325i e36 ilmamääräkö?

    Terve!

    Yritin hakua kokeilla ja paljon tulikin matskua päästöongelmista mutta tahtoo olla että asia just hukkuu tuonne paljouteen..
    Mut joo ongelmana on tyhjäkäynnillä HC-korkea muut arvot ovat hyvät ja kierroksilla päästöt kuin uudessa autossa...

    HC-näyttää 400 sallittu kun on 100

    Olen yrittänyt käydä pajalla ettimässä ongelmaa ja lambda vika ei ole..Eniten alkoi epäilys käydä ilmamäärämittarin puoleen. Laitettiin teipinpalanen mittarin eteen niin arvo alkoi tipahtaa 100 molemmin puolin..Mutta voiko vika olla juuri ilmamäärämittarissa? Mikä olisi varma konsti testata sen toimivuus?

    Miettinyt että lainais toimivaa mittaria mittaukseen mutta eipä ole löytynyt lähettyviltä ketään kaveria jolla ois samaa mottia.

    Voisiko tyhjäkäyntiventtiili vaikuttaa asiaan? imuvuotoja ei löytynyt tulpat vaihdoin vasta. putki hiukan vuotaa katin jälkeen mutta ei näkynyt lambda arvossa. puhdistimme ilmamäärämittaria mutta ei vaikuttanut asiaan. Hiukan alkaa pikkuhiljaa vituttaan kun ei kehtais turhaankaan ostaa 400 euron osaa.

    Niin ja autohan on E36 325i M50B25 3/92vm ja jos jollakin ois lainata tai myydä toimiva ilmamäärämittari tähän vessaan niin oisin kiinnostunut! kiitos..
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93
  • pekka_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 151
    • Vaasa/Laihia oligopoly

    #2
    Mulla oli sama ongelma kesällä, mutta se ratkes pelkästään uusilla tulpilla, ilmanputsarilla ja moottoritiellä
    Die turkisen, jeden tag so schnell

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      Originally posted by pekka_ View Post
      Mulla oli sama ongelma kesällä, mutta se ratkes pelkästään uusilla tulpilla, ilmanputsarilla ja moottoritiellä
      tjuu...tulpat vaihdoin just katsastuksen jälkeen, ilmanputsarin jos vaihtais originaaliin ku on toi vapari mutta en usko että se kauheena vaikuttanee asiaan kun päästöjä mittailtiin ilman putsariakin...Huomenna kokeilen kaverilta lainaamaa ilmamäärämittaria jos sillä ongelma ratkeais..ketuttaa armottomasti kun tuntuu aina olevan samat päästöongelmat...
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • humala
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2005
        • 739
        • Kemi

        #4
        Eipä sitten vika löytynytkään ilmamäärämittarista. Vissiin on katseltava puolia että onko läpilyöntejä tapahtunut siellä suunnalla. Sitten lähteekin etsintä kaasuläpältä oisko sinne päässyt karstaa ja näin ollen vaikuttaa käymiseen.
        E70 X5 3.0d -07
        E39 530da touring -99
        ex: E36 325i sedan -93

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Siis niin kauan kun putki vuotaa, on ihan turha lähteä kikkailemaan millään muulla kuin sillä putken paikkauksella. Mitä siellä oli O2?
          Tosin ilmavuodolta tuo kuitenkin vaikuttaa jos massamittarin virtausta huijaamalla HC vähenee ja kierroksilla kaikki on ok?

          Comment

          • humala
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 739
            • Kemi

            #6
            Kaikki arvot ovat kohdillaan mutta tyhjäkäynnillä HC 500 eli putki kunnossa kyl... Auto on ollut nyt viikon verran pajalla ja ukot on kierrelleet autoa ympäri...Lambdan olivat vaihtaneet niin HC oli ollut hetken alle 50 mutta sitten taas lähtenyt kuromaan takas taivaisiin...

            Käväsin just pajalla poikia jututtamassa niin sanoivat että ovat nyt asiasta pikkuhiljaa kärryillä... jakopään stefa vuotaa sen verran että kun sinne ruiskuttaa start pilottia niin vaikuttaa käyntiin!! Huh toivottavasti tuosta löytyy se vika sitten sillä autoon on kyl tehty vaikka jos mitä!!

            Tässä nyt jotain..

            Kokeiltu uutta lambdaa, suuttimia, ilmamäärämittaria..Vaihdettu venttiilikopan tiivisteet, tulpat...Tarkastettu imuvuodot, vikakoodit, puolat..

            plus sitten vielä etupäästä puslia, niveliä yms kivaa.. halvaksi meinannu tulla tuo leiman saaminen tälle vuodelle..
            E70 X5 3.0d -07
            E39 530da touring -99
            ex: E36 325i sedan -93

            Comment

            • jam75
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 654
              • Tornio

              #7
              Originally posted by humala View Post
              Kaikki arvot ovat kohdillaan mutta tyhjäkäynnillä HC 500 eli putki kunnossa kyl... Auto on ollut nyt viikon verran pajalla ja ukot on kierrelleet autoa ympäri...Lambdan olivat vaihtaneet niin HC oli ollut hetken alle 50 mutta sitten taas lähtenyt kuromaan takas taivaisiin...

              Käväsin just pajalla poikia jututtamassa niin sanoivat että ovat nyt asiasta pikkuhiljaa kärryillä... jakopään stefa vuotaa sen verran että kun sinne ruiskuttaa start pilottia niin vaikuttaa käyntiin!! Huh toivottavasti tuosta löytyy se vika sitten sillä autoon on kyl tehty vaikka jos mitä!!

              Tässä nyt jotain..

              Kokeiltu uutta lambdaa, suuttimia, ilmamäärämittaria..Vaihdettu venttiilikopan tiivisteet, tulpat...Tarkastettu imuvuodot, vikakoodit, puolat..

              plus sitten vielä etupäästä puslia, niveliä yms kivaa.. halvaksi meinannu tulla tuo leiman saaminen tälle vuodelle..
              No jos tosiaankin siihen on ns kaikki osat jo vaihdettu ja kokeiltu kolmiloikatkin niin miten sen ohjelmoinnin laita? Mulla oli kans pelkkä hc viturallaan ja lambda sekoili ja sulla kerta homma oli jonku aikaa ok ku uuden lambdan pistittä paikalle. Päivityksellä tuli kuntoon ja nyt ku sielä kuulemma on taas (en ole käyny ite paikalla) Kurttio "töissä" tiskin takana niin kysyppä huvikseen sitä päivitysjuttua ja turha sen mutissa että ei tiiä tapauksesta

              Comment

              • -Mikko M-
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 111
                • Varkaus

                #8
                Originally posted by humala View Post
                ...Käväsin just pajalla poikia jututtamassa niin sanoivat että ovat nyt asiasta pikkuhiljaa kärryillä... jakopään stefa vuotaa sen verran että kun sinne ruiskuttaa start pilottia niin vaikuttaa käyntiin!!....
                :
                Siis mitä ihmettä? Taitaavat tosiaan olla kärryillä...

                Miten jakopään stefan vuoto vaikuttaa tohon? Eihän tuossa sitäpaitti oo ees jakopään stefaa kun on ketjukone.

                Nyt taitaa olla joku ajatusvirhe jollain?

                -Mikko-

                edit. Oli sama lause 2 kertaa


                edit 2: VOisko olla imuvuoto imusarjan ja kannen välillä ykköspytyn kanavassa, ja kun starttipilottia ruiskii jakopäähän päin niin sieltä menis nesteet imukanaviin? Eihän se ny saatana mistään jakopään stefasta.
                Last edited by -Mikko M-; 16-01-2007, 18:41.

                Comment

                • jupasierra
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2006
                  • 126
                  • Kotka

                  #9
                  Katit

                  Veteleeköhän katit viimesiään ? Mulla oli leimassa sama juttu mutta kovan kierrättämisen jälkeen meni juuri rajoille ja leima tuli. Inssi sano että katit ??!

                  Comment

                  • alspe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2004
                    • 3402
                    • Tre

                    #10
                    Originally posted by jupasierra View Post
                    Veteleeköhän katit viimesiään ? Mulla oli leimassa sama juttu mutta kovan kierrättämisen jälkeen meni juuri rajoille ja leima tuli. Inssi sano että katit ??!
                    Ihan kuin olisin kuullut tämän aiemminkin?:think
                    G30 520d xDrive
                    EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                    Comment

                    • humala
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 739
                      • Kemi

                      #11
                      Originally posted by jam75 View Post
                      No jos tosiaankin siihen on ns kaikki osat jo vaihdettu ja kokeiltu kolmiloikatkin niin miten sen ohjelmoinnin laita? Mulla oli kans pelkkä hc viturallaan ja lambda sekoili ja sulla kerta homma oli jonku aikaa ok ku uuden lambdan pistittä paikalle. Päivityksellä tuli kuntoon ja nyt ku sielä kuulemma on taas (en ole käyny ite paikalla) Kurttio "töissä" tiskin takana niin kysyppä huvikseen sitä päivitysjuttua ja turha sen mutissa että ei tiiä tapauksesta
                      Joo kyllä oon miettinyt tota päivityshommaa nyt ja sen meinaan tehdäkin kun kerran kuulostaa että parin vuoden päästä muuttuu toi autovero niin voishan tuolla rallattimella sen kaks vuotta vielä ajella ja tehdä sen päivityksen...

                      Kerros Jam75 paljon toi päivitys tuli maksamaan yhteensä??


                      Originally posted by -Mikko M- View Post
                      Siis mitä ihmettä? Taitaavat tosiaan olla kärryillä...

                      Miten jakopään stefan vuoto vaikuttaa tohon? Eihän tuossa sitäpaitti oo ees jakopään stefaa kun on ketjukone.

                      Nyt taitaa olla joku ajatusvirhe jollain?

                      -Mikko-

                      edit. Oli sama lause 2 kertaa


                      edit 2: VOisko olla imuvuoto imusarjan ja kannen välillä ykköspytyn kanavassa, ja kun starttipilottia ruiskii jakopäähän päin niin sieltä menis nesteet imukanaviin? Eihän se ny saatana mistään jakopään stefasta.

                      Noh kyseisen osan ne pojat vaihtoivat...Onko se nyt jakopään stefa vai mikä se onkaan kuitenkin stefa mikä stefa..

                      Ja yllätys yllätys päästöarvot kohdillaan ton vaihdon jälkeen ja auto piristyi huomattavasti ja väännöt ovat nyt täysin kohdallaan.
                      E70 X5 3.0d -07
                      E39 530da touring -99
                      ex: E36 325i sedan -93

                      Comment

                      • jam75
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 654
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by humala View Post
                        Joo kyllä oon miettinyt tota päivityshommaa nyt ja sen meinaan tehdäkin kun kerran kuulostaa että parin vuoden päästä muuttuu toi autovero niin voishan tuolla rallattimella sen kaks vuotta vielä ajella ja tehdä sen päivityksen...

                        Kerros Jam75 paljon toi päivitys tuli maksamaan yhteensä??

                        Noh, minun auton kans liike kämmäs niin pahasti, että tulivat sitte lopussa vastaan tuon työn osalta. Ainoastaan osan hinta, prommi makso muistaakseni 50egeä ja sit hommasin uuden lambda-anturin, joten siinä oli sen kikkaroinnin hinta mulle. Tuohon sitte lisäilee tuntejä mitä lie heillä kestää sinun tapauksessa Kahtena päivänä auto mulla oli sielä korjuulla tämän homman aikana. Eka päivä vissiin tutkailivat mitä tekevät, tilasivat osan ja ohjelmointilaitteet ja sitte myöhemmin mitä lie tekivätkin ohjelmoinnin lisäksi. Molempina päivinä oli sijaisauto käytössä ilman kuluja, mutta tämä johtu siitä ku saivat vissiin taljaan niin pahasti maahantuojalta. Silloinen johtaja soitti että tuoda auto sinne, se pistetään kuntoon ihan oikeasti nyt

                        Comment

                        • Retze
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 422
                          • Keski-Suomi

                          #13
                          Juu M50 varsinki on aika tarkka et kampikampio ei paljo huohottele muualle kun sinne minne pitääki. Mm. monasti ongelmaa aiheuttaa esim. vuotava venttiilikopan tiiviste. Aika selvä et jos tyhjäkäynnillä öljykorkin raottaa ja käynti ei muutu ni jotai häikkää on(lue=jossai vuotoja)
                          nyk. jalkapelillä
                          ex BMW 320i

                          Comment

                          • humala
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 739
                            • Kemi

                            #14
                            Häätynee sit alkaa urakal miettii tota päivitystä..miten muuten jos veis ouluun tuningpajalle lastutettavaks ni oikenisko toi "thermo shock" päivitys sieltä käsin?? Mahdollisia kokemuksia asiasta kellään??
                            E70 X5 3.0d -07
                            E39 530da touring -99
                            ex: E36 325i sedan -93

                            Comment

                            • humala
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2005
                              • 739
                              • Kemi

                              #15
                              Dodii!aika varattu päivitykseen..sattu tuuria ja sanoivat et tiistaina on tarkotuskin päivitel boxeja..hinnaks sanoivat tuntiveloituksen max 2h eli ei pahakaan..
                              E70 X5 3.0d -07
                              E39 530da touring -99
                              ex: E36 325i sedan -93

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎