Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vaeltaa ärsyttävästi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valunki
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 474
    • Helsinki

    #31
    Minulla haki auto kans ja vaihdoin nuo puslat, mitkä Terou:n kuvassa ja jo oikes... Oli kyllä silmin havaittavissa, et on sököt. vaihton menee nosturin päällä n.15min/puoli ja osat makso muistaakseni ~30€. Eli ei ole paha laittaa.
    E90 330i -05 6v. man.
    Harley-Davidson Sportster C1200 Screamin' Eagle II -07

    Exät:
    E39 520i -97 :think
    E36 320i sedan -94
    E28 520i -87 bavaria Oolt skool

    Comment

    • jappi
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 206

      #32
      Originally posted by Tuoppo
      Juuri tuollaiset itsekkin vaihdoin etummaisten puslien tilalle takakelkkaan mutta rupesin vaan miettimään kun ebayssa on myynnissä tälläisiä erinäköisiä puslia e36 :een useassa paikkaa niin voisiko nämä puslat olla sitten jostain toisesta paikkaa ja kulutustavaraa kuten takakelkan etummaiset puslat

      Esimerkki vielä puslien myynti-ilmoituksesta




      Vaikuttaakos nämä puslat auton suuntavakauteen tai urissa vetelyyn mitenkään???
      Se koko takakelkkahan on korissa kiinni noilla puslilla, eli siis vaikuttaa.

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1961
        • Hki

        #33
        Originally posted by bman View Post
        Täällä olisi vähän samanlaista ongelmaa myös, eli vaikka ratista pitää kiinni ja tarkasti suoraan niin tuntuisi että jotenkin yrittää vaeltaa puolelta toiselle, taikka nuljuta, vähän vaikea selittää, mutta varsinkin kun nopus nousee yli 100 aina 120-130 niin ilmiö vain selkenee ja on inhottavan rauhaton. Suuntaukset on tehty ja camberit sekä casterit edestä säädetty raja-arvojen toiseen laitaan eli mahdollisimman pystyyn jottei kuluisi miten sattuu. Mahtaneekohan sitten vaikka takakelkan puslat olla väsyneet?? Senverta mitä niitä pääsee hieman näkemään niin näyttäisivät ehjiltä eikä muutenkaan lonksu eikä mitään.

        Kokemuksia??
        Nyt tuli ajeltua yli 100:n nopeuksia ja vaeltelu pahenee nopeuden noustessa yli 80:n. Paras kuvaus on tosiaan se kun pitää ratin täsmälleen suorassa, niin auto vaeltaa puolelta toiselle aivan kuin tuuli riepoisi sitä. 80 nopeuden alle sitä ei juuri huomaa. Luulin jo suuntauksen auttaneen mutta ei. (Molemmat takakelkan puslat vaihdettu 20tkm sisään.) Mitkäs on oikeat/sopivat paineet 185/65/15 talvirenkaille. 2,3 bar on nyt.

        Comment

        • jouskari318is
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 215
          • Tampere

          #34
          ääni takatukivarsien puslille

          Itsellä oli 318is:ssä juuri samanlaista vaeltelua, syy oli sitten hyvin selvä kun pusla hajosi täysin ja alkoi kolisemaan. En saanut silloin aikanaan vaihdettua kun täysin hajonneen puslan; yllätyin hieman kun vaeltelu ei loppunut, koska toisen puolen pusla NÄYTTI olevan kunnossa. Nyt kun on molemmat takatukivarsien etummaiset puslat vaihdettu + pyöränsuuntaukset tehty auto kulkee suoraan (jos ei tuule kovasti . Ja puslathan ovat juuri sen näköiset mitkä Terou tuohon viestiinsä laittoi. Renkaat vaikuttaa kyllä myös paljon, talvirenkailla ei ole niin suuntavakaa mitä kesänakeilla.

          Comment

          • _Pietu_
            BTCF Member
            • Oct 2005
            • 3659
            • Siilinjärvi

            #35
            ittellä vaeltaa kans ku kulkukoira tuo e36 liukkaalla, kuivalla kulkee suht suoraan.
            Ja just auton alla käytynä on tuo takapyörän edessä oleva pusla paskana. Milläs nimellä tuon nyt sitten menee kyselemään varaosatiskiltä?
            :think

            E: Tiskillä kuvista löytyi oikea osa (samannäköinen kuin Teroun kuvassa ), maksoi paikallisessa puljussa 14€. Asennus aikaliki FAQ-osiossa kuvatulla tavalla.. Vanha läks ihmeen helposti pois, ensin lyömällä kumi ja taltalla se metallilerssi irti. Uusi olikin sitten aika työläs laittaa paikalleen vaikka työkalutkin oli. Kannattaa tosissaan huolella putsata se "rinkula" mihin pusla tulee, itte en putsaillu ku teräsharjalla (joku kerta hiomapaperilla lisäksi olis ollu varmaan tarpeen). Mutta kuitenkin, osan sain paikoilleen ja tukivarsi takaisin ylös ja kiristys entisiin merkkeihin. JA EI VETELE ENÄÄ! On ero kuin yöllä ja päivällä ajettavuudessa.
            Last edited by _Pietu_; 04-01-2007, 19:25.

            BMW e91 320dA
            - SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
            Normaalisti peukalo keskellä kämmentä

            Comment

            • -Lari-
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 58

              #36
              pakko nostaa tää ja bmw:n maine ylös!

              Eli nyt oli pako nostaa tää pintaan ku tuli aiemmin parrattua näitä e36:ia ja niiden seilailua teillä.

              Eli oma on nyt huollettu ja toimii kunolla nyt! Nyt uskaltaa kauniimpiki osapuoli perheessä ajella tällä autolla.

              Huollossa tyystin kuluneita ja vaihdettuja osia oli ollu:
              Etupään alapallonivelet, etupään alatukivarren puslat, taka akselin puslat ja vieläpä 50 e:n termostaatti! +kulmien säätö!

              Nyt kelpaa eikä puudu kädet ajellessa!

              Comment

              • Vanquish
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1961
                • Hki

                #37
                Originally posted by -Lari- View Post
                Eli nyt oli pako nostaa tää pintaan ku tuli aiemmin parrattua näitä e36:ia ja niiden seilailua teillä.

                Eli oma on nyt huollettu ja toimii kunolla nyt! Nyt uskaltaa kauniimpiki osapuoli perheessä ajella tällä autolla.

                Huollossa tyystin kuluneita ja vaihdettuja osia oli ollu:
                Etupään alapallonivelet, etupään alatukivarren puslat, taka akselin puslat ja vieläpä 50 e:n termostaatti! +kulmien säätö!

                Nyt kelpaa eikä puudu kädet ajellessa!
                Osaako joku sanoa mitkä oireet etupään alatukivarren puslille, ja kuinka usein alapallot menee? 30tkm?

                Comment

                • uti
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 195

                  #38
                  Puslista

                  Väärällä ET:llä varmaan kuluu nopeammin. Leveämmät renkaat syö kanssa varmaan nopeammin, koska niveliin kohdistuu isommat momentit.

                  Comment

                  • -Lari-
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 58

                    #39
                    nyt taas vaeltelee!

                    Ei kauaa tarvinnut ajella ku tuntuu taas, että auto menee hasssusti ja sitä pitää ohjata kokoajan. yli 80km tunnissa ajettaessa auto menee vuorotellen jompaan kumpaan suuntaan. Korjaavaa ohajusliikettä pitää tehdä koko ajan, mutta todella vähän.

                    Jos vertaan e36 farkkuani esim tyttöystäväni 89vm peugeot 309iin niin autoilla on eroa kuin yöllä ja päivällä. Peugeottia voi ajelle vaikka yhdellä sormella aikä ranteet väsy alituisesta ohjailusta.

                    Autostani on on vaihdettu melkeen kaikki puslat ja alla on uudet kesärenkaat. Kulmienkin pitäisi olla kunnossa. Nyt herää kysymys, että mitä vikaa rupean etsimään ja kokeilemaan. Autoa on huollettu ja olen sanonut vian ja aina on jotain kuluneita osia vaihdettu. Viimeksi alapallot vaihdettiin jne. Voiko vika olla iskareissa sillä auto tuntuu niijaavan samaan tyylin kuin olisit kehdossa.

                    Autolla siis pystyy ajamaan aivan hyvin ja ongelmia ei ole ollut. Katsastuksestakin meni läpi heittämällä, tosin 800 e huollon jälkeen. En vain pysty kuvittelemaan, että joskus on kehitetty näin huonosti matka-ajoa ajettava auto. Ja vielä saksalainen.

                    Comment

                    • Gonzalez
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 2632
                      • Seinäjoki

                      #40
                      Itellä coupe vaelteli aivan helvetisti huonoilla takaiskareilla kun laittelin ensin eteen uudet, taakse kun sai myös uudet paikalleen niin johan tasottui. Huonot takaiskarit vaikuttaa suuntavakaavuuteen todella paljon.
                      530d GT F07 2010
                      325i E30 Cabriolet 1987

                      Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                      Comment

                      • bandit
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2002
                        • 489
                        • oulu

                        #41
                        kyllä!! itellä e36 cäpissä toinen takaiskari paskana nii kyllä perä vaeltaa kivasti puslat vaihdettu uusiin iskareita ei vielä...
                        NHF- Nerd Home Function

                        Comment

                        • K.S.
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2006
                          • 649
                          • Espoo

                          #42
                          Sama homma omassakin, takaiskarit vaikuttaa paljon

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎