Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 vaeltaa ärsyttävästi?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Lari-
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 58

    e36 vaeltaa ärsyttävästi?

    Juu eli mulla on sellanen 95vm:nen farkku e36:nen ja autoa yli 60 km tunnissa ajettaessa se vaeltaa ärsyttävästi. Olen yrittänyt huollatta siitä pikkuvikoja pois ja toivonut, että ajonautinto löytyisi, mutta turhaan.

    Nyt en enään keksi mitä osia seuraavaksi vaihtaisin vai vaihtuisiko auto kenties(ja merkki samalla).

    Eli helat/puslat tsekattu ja kulunut takanavan hela vaihtui uuteen ja pyöränkulmat suunnattu edellis viikolla. Talvirenkaat ihan uudet ja vanteet painotettu samalla. Kun motarilla nopeus menee yli 80 km ja pidän ratin vakaasti samassa pistessää menee auto kyllä suoraan mutta liikkuu puolelta toiselle ja sen huomaa selvästi. Ennen kulmien säätöä auto meni minne tahtoi, mutta tuo ongelma selvisi väärällä kulkukulmalla joka korjatiin, nyt on enään sokerina pohjalla tuo prkl vaellus.

    Neuvokaa tietävät niin yritän sitten sitä mukaa tehdä jotain tuolle koslalle.
  • habaracing
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1043
    • Vantaa

    #2
    Originally posted by -Lari- View Post
    Talvirenkaat ihan uudet ja vanteet painotettu samalla.
    Mitkäs renkaat sulla on?? Tekikö kesärenkailla ajettaessa samaa?
    EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
    e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

    https://www.facebook.com/carbonracingteam/

    Comment

    • -Lari-
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 58

      #3
      teki samaa

      vaelsi kuluneilla kesänakeilla yhtälailla ja silloin ajattelin odotella talveen jos vaikka korjaantuisi uusilla renkailla. Renkaiden merkkiä en muista mutta keskiluokan kumit on.

      Comment

      • /JM/
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 37

        #4
        Ainakin yli 16" vanteilla voi esiintyä uraherkyyttä, voiko olla kyse tälläisestä..?
        e36 323iA , ex. e36 325 Coupé, ex. Audi Coupé 2.3E typ89

        Comment

        • bemu2000
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 17799
          • Jämsä

          #5
          oletkos ihan varma, että takatukivarsien etupään puslat on ehjät?
          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
          Vanteet edullisesti
          Nostureita ja rengaskoneita

          Comment

          • ongelmalapsi
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 1063
            • Hämeenlinna

            #6
            pyöränkulmat sekasin?
            -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
            -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
            -Voimaa.com Ohjelmoinnit
            -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
            -Ilmastointi huolto alkaen 69€
            Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
            GMC Topkick C6500 rollback -95
            Ford F-350 4X4 Wrecker -97
            E46 330xiA -02
            Chrysler neon -99

            Comment

            • dunkelblau
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 1151
              • Uusimaa

              #7
              Yleensä ne suuntaa nuo ihan kattomatta p..lla puslilla/nivelillä, L-laskun kera...
              "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

              Comment

              • -Lari-
                Bimmer Rookie
                • May 2006
                • 58

                #8
                okei

                en tiedä onko puslat ja nuo kaikki kunnossa, mitään se mies ei niistä sanonut mutta kulmista mulla on se tuloste mikä kyllä näyttää että kaikki arvot on oikein. Eikä johdu uristakaan.

                Se on hassu tunne ku ajaa 100 ja pitää rattia tiukasti suorassa niin auto menee suoraan mutta hakee kokoajan sivulta toiselle. Voiko jossain ohjauksen osassa, jossain nivelessä tai jossain olla löysää ja miten löydän tuollaisen välyksen. Hammastangosta löytyy pieni välys mutta tuostakaan en tiedä vaikuttaako se juurikaan mihinkään. Mitenköhän kannattaisi testata se että kun pyöriä kääntää niin kääntyykö ratti jos välys onkin sillä välillä??

                Comment

                • -Lari-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2006
                  • 58

                  #9
                  casterit??

                  Okei noi casterit ei oo annetuissa arvoissa???

                  Miten se haittaa kun niitten annetut arvot on välillä 4.23-3.23 ja mulla se on 2.98 eli ei osu tuohon väliin????

                  Miten tuo vaikuttaa mihinkin ja miksi niitä ei ole säädetty tonne haluttuihin arvoihin????

                  TÄÄLLÄ AURAUSKULMIEN TIEDOT:
                  Last edited by -Lari-; 05-12-2006, 10:34. Reason: linkin lisäys!

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Entäs rengaspaineet? Ootko kokeillut "normaalia" kovemmilla paineilla?
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Remotion
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2003
                      • 15225
                      • Ajamisen Iloa

                      #11
                      jos jotkin pitkittäistukivarsien tms. puslat on vasyneet niin taka-akseli pääsee ohjailemaan.

                      olen ihan peukalo keskellä kämmentä näissä joten termit ei oo ehkä oikeita mutta toivottavasti tuosta pääset jyvälle.
                      Z3 coupé individual

                      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                      Comment

                      • bman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Mikkeli

                        #12
                        Täällä olisi vähän samanlaista ongelmaa myös, eli vaikka ratista pitää kiinni ja tarkasti suoraan niin tuntuisi että jotenkin yrittää vaeltaa puolelta toiselle, taikka nuljuta, vähän vaikea selittää, mutta varsinkin kun nopus nousee yli 100 aina 120-130 niin ilmiö vain selkenee ja on inhottavan rauhaton. Suuntaukset on tehty ja camberit sekä casterit edestä säädetty raja-arvojen toiseen laitaan eli mahdollisimman pystyyn jottei kuluisi miten sattuu. Mahtaneekohan sitten vaikka takakelkan puslat olla väsyneet?? Senverta mitä niitä pääsee hieman näkemään niin näyttäisivät ehjiltä eikä muutenkaan lonksu eikä mitään.

                        Kokemuksia??

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Kyllähän tuo takakelkan pusliin vahvasti viittaa. Erityisesti farkkubemuissa ne on oltava 100%:n kunnossa.

                          Comment

                          • bemu2000
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 17799
                            • Jämsä

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Kyllähän tuo takakelkan pusliin vahvasti viittaa. Erityisesti farkkubemuissa ne on oltava 100%:n kunnossa.
                            on muuten todella järkyttävä ajaa E36 touring kun on takapään etummaiset puslat finaalissa... huollossa sanoi että kunnossa nämä on, mutta renkaan pitää olla ilmassa, että sen välyksen tuntee kunnolla. kuivalla tiellä meni suht hyvin, mutta liukkaalla tuntui että takapää on koko ajan irti tiestä, ei uskaltanut yli 60kmh ajaa :think

                            ne puslat vaan vaihtoon... 99% varmuudella vika on siellä.
                            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                            Vanteet edullisesti
                            Nostureita ja rengaskoneita

                            Comment

                            • Z3BMW3
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2004
                              • 159
                              • Tampere

                              #15
                              Jos vetelee pikkaisen uraisella tiellä sinne tänne, voi vanteen ET olla väärä.
                              Z3BMW3

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎