On alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
Announcement
Collapse
No announcement yet.
kolahdus kiihdyttäessä e36 325
Collapse
X
-
Originally posted by custom04 View PostOn alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
Comment
-
-
takapään etummaiset (tukivarren?) puslat vaihdoin about kuukausi sitten ja samalla loppui kuoppiin ajaessa kuuluva kolina. uudelle vetarille tulisi hintaa 425e, että ehkä pitää etsiä vähän käytettyä jostain, jos se nykyinen nyt edes vaihtokunnossa on. niin ja se kolahtava ääni kuuluu kiihdytyksessä kerran ja selvästi hyttiin. mitenhän muuten olisi nuo iskarin yläpään kumit.. ääntelevätkö vaihdontarvettaan vai ovatko hiljaa?Last edited by custom04; 15-12-2006, 15:25.
Comment
-
-
Kolahtaako montuissa (jos ei niin tuskin iskarinyläpäät), kolahtaako kun vedätät esim kolmosella 5tonnin huiteille ja päästät kaasun ja runttaat pohjaan (kelkan kumit jos kolisee). Kolahtaa muilla vaihteilla kun lähtiessä ykkösellä ja ehkä kakkosella (jos ei niin edelleen kelkankumeja veikkaisin).
Perän kiinnitys kannattaa myös tarkistaa. Vetaria en epäile jos noin oirehtii, eikä tosiaan naputtele saati pidä muuta meteliä kuin kolahtelua lähdössä.-- Official member of BTCF-Sauna Team --
Save the World, Fuck The Fuel EconomyVitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!
Comment
-
-
Originally posted by custom04 View PostOn alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
Jos vika kiinnikkeessä niin helpoin korjata ku repii takapenkin pois ja hitsaa sitä kautta...Aikaa kuluu ehkä pari tuntia.E36 320 -92
Comment
-
-
Originally posted by muggo View PostKolahtaako montuissa (jos ei niin tuskin iskarinyläpäät), kolahtaako kun vedätät esim kolmosella 5tonnin huiteille ja päästät kaasun ja runttaat pohjaan (kelkan kumit jos kolisee). Kolahtaa muilla vaihteilla kun lähtiessä ykkösellä ja ehkä kakkosella (jos ei niin edelleen kelkankumeja veikkaisin).
Perän kiinnitys kannattaa myös tarkistaa. Vetaria en epäile jos noin oirehtii, eikä tosiaan naputtele saati pidä muuta meteliä kuin kolahtelua lähdössä.
Comment
-
-
Omassa autossani on puslien vaihto juuri meneillään..tänään tipautin taka-akselin alas...eli kardaani + pakoputki + käsijarruvaijerit (sisältä)+ pitkittäisten tukivarsien etupäät + jarruletkut+ iskarit + 4kpl kehdon pulttia.. nuot kun irroittaa niin taka-akselisto tipahtaa alas..tilasin porttikiveltä uretaanipuslat kehtoon ja turnermotorsportilta vahvike sarjan koriin..
...hommaa on jonkin verran..jos on tilat ja työkalut niin mikäs siinä ihan simppeli hommahan tuo on
Akseleista sen verran, että e36 m3sta olen käskyttännyt yli 100tuh km .. esim: slikseillä radalla..yhtään vetoakselia ei ole hajonnut..Last edited by Mikazu; 22-08-2008, 09:14.
Comment
-
-
Originally posted by -JUZ- View PostItellä kans kolahteli takapää ku lähti liikkeelle tai kiihdytti. Mulla oli takakelkan toinen kiinnike revenny ja se paukku...
Jos vika kiinnikkeessä niin helpoin korjata ku repii takapenkin pois ja hitsaa sitä kautta...Aikaa kuluu ehkä pari tuntia.
Comment
-
-
Joskus on pirun vaikea kuulla mistä joku ääni kuuluu. Takapenkin irrottaminen ja selkänojien kaataminen auttaa, ja vielä kaveri sinne taakse kuulostelemaan korvat höröllä.
Onhan täälläkin joku vetoakselin loppuunkuluminen raportoitu, mutta lienee melko harvinaista. Ainakin puslaongelmiin tai alustan kiinnityksiin verrattuna. Vääntele nyt kunnolla rengasraudalla takapään puslat, ja kato ettei ole löysiä pultteja.
Comment
-
-
Koitappa ajaa auto nosturille/montun päälle ajella siinä hieman edestakasin ja kattoa nytkyykö perä.... mulla kolina aikanaan kuulu sieltä. Auttaa kun otat kaikki pultit yks kerrallaa pois 1 prikka lisää pultin ja puslan välii ja piukkaa. näin multa loppu kolinat, tosin vaihdoin puslat samallamutta se perä on löysällä niin kolauttaa kelkkaan
-Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
-Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
-Voimaa.com Ohjelmoinnit
-Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
-Ilmastointi huolto alkaen 69€
Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
GMC Topkick C6500 rollback -95
Ford F-350 4X4 Wrecker -97
E46 330xiA -02
Chrysler neon -99
Comment
-
-
Jees jees.. Käytin auton tänään tuolla pajalla tarkastuksessa, kun ei omassa tallissa ole oikeen tilaa purkaa taikka tehdä mitään muutenkaan. Tunnin ne sitä tutkivat ja tulokseksi saivat, että perästä oikeanpuoleinen poskilaakeri siellä kolisee. No siinä sitten kertaalleen yrittivät kaupata uutta perää, jonka hinta oli 1909 e. Eiköhän niitä käytettyjä kuitee löydy vähän paremmalla hinta - laatu suhteella. Pitää tuolta autovahinkokeskukselta huomenissa kysäistä, jos vaikka olisi lukollisia yksilöitä tarjolla.
Comment
-
-
No olipas tuomio...
Ekana tuli mieleen, että millä tavalla se siellä pajalla selvisi, vai oliko arvaus kun muuta ei keksitty?
Saatko äänen kuulumaan hiljaisessa vauhdissa? Esim kierrokset pariin tonniin ja kytkintä nopeasti ylös-alas niin että auto liikahtaa vain vähän? Jos siellä pajalla ei ollut öljymonttua missä voi samalla kuunnella auton alla, niin koita tehdä sellainen testi vielä.
Comment
-
Comment