Announcement

Collapse
No announcement yet.

kolahdus kiihdyttäessä e36 325

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • custom04
    Newbiemmer
    • Nov 2005
    • 21
    • Kouvola

    kolahdus kiihdyttäessä e36 325

    On alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
  • Kolme2viis
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 93

    #2
    Ootko puslien kuntoa katellu??

    Comment

    • Autobahnboy
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2006
      • 400
      • Espoo

      #3
      Jaa että vetoakselia veikkaavat...siitä halvimmasta aloittivat ehdottelun:think .

      Melko varmasti takakelkan puslat vaan sökönä. Auto nosturille ja rullailemaan ja renkaite nytkyttelemään.

      Comment

      • bimmerfanatic
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2006
        • 402
        • somero

        #4
        Originally posted by custom04 View Post
        On alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
        mulla kun oli vetari paskana niin ääni oli aluksi sellaista naputusta hiljaisessa vauhdissa ja kauan vikaa etsiessäni ja puslia vaihtaessa sitten viimein totesin että vetari siellä on paskana. ihmeelinen kyllä oli kun ei sitä aina kuulunut ja välillä sitten taas ääni oli korvia raastava. tämä siis aluksi hiljaisessa vauhdissa (alle 40km/h) myöhemmin sitten ääni kuului kovemmessakin vauhdissa ja sitten päätin vaihtaa vetarin ja nyt homma pelaa taas.

        Comment

        • custom04
          Newbiemmer
          • Nov 2005
          • 21
          • Kouvola

          #5
          takapään etummaiset (tukivarren?) puslat vaihdoin about kuukausi sitten ja samalla loppui kuoppiin ajaessa kuuluva kolina. uudelle vetarille tulisi hintaa 425e, että ehkä pitää etsiä vähän käytettyä jostain, jos se nykyinen nyt edes vaihtokunnossa on. niin ja se kolahtava ääni kuuluu kiihdytyksessä kerran ja selvästi hyttiin. mitenhän muuten olisi nuo iskarin yläpään kumit.. ääntelevätkö vaihdontarvettaan vai ovatko hiljaa?
          Last edited by custom04; 15-12-2006, 15:25.

          Comment

          • mukko
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2003
            • 5965
            • Uleåborg

            #6
            Kolahtaako montuissa (jos ei niin tuskin iskarinyläpäät), kolahtaako kun vedätät esim kolmosella 5tonnin huiteille ja päästät kaasun ja runttaat pohjaan (kelkan kumit jos kolisee). Kolahtaa muilla vaihteilla kun lähtiessä ykkösellä ja ehkä kakkosella (jos ei niin edelleen kelkankumeja veikkaisin).
            Perän kiinnitys kannattaa myös tarkistaa. Vetaria en epäile jos noin oirehtii, eikä tosiaan naputtele saati pidä muuta meteliä kuin kolahtelua lähdössä.
            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

            Save the World, Fuck The Fuel Economy
            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

            Comment

            • -JUZ-
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 48
              • Huittinen

              #7
              Originally posted by custom04 View Post
              On alkanu toi kärry kolahdella kun lähtee liikkeelle paikaltaan tai kun vauhdista antaa kaasua. Ääni kuuluu oikeasta takanurkasta ja huollossa epäilivät, että olis vetoakseli paskana. Mikähän muu siellä voisi olla lopussa? Onko kenelläkään ollut samoja oireita? Autolla rullattu 160tkm
              Itellä kans kolahteli takapää ku lähti liikkeelle tai kiihdytti. Mulla oli takakelkan toinen kiinnike revenny ja se paukku...
              Jos vika kiinnikkeessä niin helpoin korjata ku repii takapenkin pois ja hitsaa sitä kautta...Aikaa kuluu ehkä pari tuntia.
              E36 320 -92

              Comment

              • custom04
                Newbiemmer
                • Nov 2005
                • 21
                • Kouvola

                #8
                Originally posted by muggo View Post
                Kolahtaako montuissa (jos ei niin tuskin iskarinyläpäät), kolahtaako kun vedätät esim kolmosella 5tonnin huiteille ja päästät kaasun ja runttaat pohjaan (kelkan kumit jos kolisee). Kolahtaa muilla vaihteilla kun lähtiessä ykkösellä ja ehkä kakkosella (jos ei niin edelleen kelkankumeja veikkaisin).
                Perän kiinnitys kannattaa myös tarkistaa. Vetaria en epäile jos noin oirehtii, eikä tosiaan naputtele saati pidä muuta meteliä kuin kolahtelua lähdössä.
                Ei kolahtele montuissa. "Kovasta" vauhdista kaasun päästö ja kiihdytys, niin kuuluu melko vaimea kolahdus, mutta kuuluu kuitenkin. Kolmosella jos varovasti lähtee niin ei kolahda, mutta sitten kun lähettää reippaammin, niin johan kolahtaa. Onko noi kelkan kumit kotona vaihdettavissa olevaa laatua vai ajanko suosiolla liikkeeseen?

                Comment

                • Mikazu
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 265
                  • -

                  #9
                  Omassa autossani on puslien vaihto juuri meneillään..tänään tipautin taka-akselin alas...eli kardaani + pakoputki + käsijarruvaijerit (sisältä)+ pitkittäisten tukivarsien etupäät + jarruletkut+ iskarit + 4kpl kehdon pulttia.. nuot kun irroittaa niin taka-akselisto tipahtaa alas..tilasin porttikiveltä uretaanipuslat kehtoon ja turnermotorsportilta vahvike sarjan koriin..



                  ...hommaa on jonkin verran..jos on tilat ja työkalut niin mikäs siinä ihan simppeli hommahan tuo on

                  Akseleista sen verran, että e36 m3sta olen käskyttännyt yli 100tuh km .. esim: slikseillä radalla..yhtään vetoakselia ei ole hajonnut..
                  Last edited by Mikazu; 22-08-2008, 09:14.

                  Comment

                  • custom04
                    Newbiemmer
                    • Nov 2005
                    • 21
                    • Kouvola

                    #10
                    Originally posted by -JUZ- View Post
                    Itellä kans kolahteli takapää ku lähti liikkeelle tai kiihdytti. Mulla oli takakelkan toinen kiinnike revenny ja se paukku...
                    Jos vika kiinnikkeessä niin helpoin korjata ku repii takapenkin pois ja hitsaa sitä kautta...Aikaa kuluu ehkä pari tuntia.
                    Eipä ollu mitään repeillyt pohjasta :think

                    Comment

                    • saulih
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2005
                      • 208
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Joskus on pirun vaikea kuulla mistä joku ääni kuuluu. Takapenkin irrottaminen ja selkänojien kaataminen auttaa, ja vielä kaveri sinne taakse kuulostelemaan korvat höröllä.

                      Onhan täälläkin joku vetoakselin loppuunkuluminen raportoitu, mutta lienee melko harvinaista. Ainakin puslaongelmiin tai alustan kiinnityksiin verrattuna. Vääntele nyt kunnolla rengasraudalla takapään puslat, ja kato ettei ole löysiä pultteja.

                      Comment

                      • wiilllee
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2006
                        • 91

                        #12
                        mulla piti kolinaa liikkeelle lähtiessä ja kuopissa kolis niin pirusti kuskinpuolen taka rengas.sielä oli etummaisen tukivarren puslassa väljää.

                        Comment

                        • ongelmalapsi
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 1063
                          • Hämeenlinna

                          #13
                          Koitappa ajaa auto nosturille/montun päälle ajella siinä hieman edestakasin ja kattoa nytkyykö perä.... mulla kolina aikanaan kuulu sieltä. Auttaa kun otat kaikki pultit yks kerrallaa pois 1 prikka lisää pultin ja puslan välii ja piukkaa. näin multa loppu kolinat, tosin vaihdoin puslat samalla mutta se perä on löysällä niin kolauttaa kelkkaan
                          -Hämeenlinnan Hinauspalvelu 0400-982944/24H
                          -Ovien avaukset/Tankin tyhjennykset
                          -Voimaa.com Ohjelmoinnit
                          -Vikakoodien lukua/Ohjelmoinnit
                          -Ilmastointi huolto alkaen 69€
                          Ei ole sellaista ongelmaa, jota ei raaka voima ja tekninen tietämättömyys ei ratkaisisi.
                          GMC Topkick C6500 rollback -95
                          Ford F-350 4X4 Wrecker -97
                          E46 330xiA -02
                          Chrysler neon -99

                          Comment

                          • custom04
                            Newbiemmer
                            • Nov 2005
                            • 21
                            • Kouvola

                            #14
                            Jees jees.. Käytin auton tänään tuolla pajalla tarkastuksessa, kun ei omassa tallissa ole oikeen tilaa purkaa taikka tehdä mitään muutenkaan. Tunnin ne sitä tutkivat ja tulokseksi saivat, että perästä oikeanpuoleinen poskilaakeri siellä kolisee. No siinä sitten kertaalleen yrittivät kaupata uutta perää, jonka hinta oli 1909 e. Eiköhän niitä käytettyjä kuitee löydy vähän paremmalla hinta - laatu suhteella. Pitää tuolta autovahinkokeskukselta huomenissa kysäistä, jos vaikka olisi lukollisia yksilöitä tarjolla.

                            Comment

                            • saulih
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2005
                              • 208
                              • Jyväskylä

                              #15
                              No olipas tuomio...

                              Ekana tuli mieleen, että millä tavalla se siellä pajalla selvisi, vai oliko arvaus kun muuta ei keksitty?

                              Saatko äänen kuulumaan hiljaisessa vauhdissa? Esim kierrokset pariin tonniin ja kytkintä nopeasti ylös-alas niin että auto liikahtaa vain vähän? Jos siellä pajalla ei ollut öljymonttua missä voi samalla kuunnella auton alla, niin koita tehdä sellainen testi vielä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎