Digituningilla tiesivät ko. Siemensin systeemistä kertoa, että ei ole helpoin homma.
Siemens liian alhaisella käyttöjännitteellä ollessaan ohjelmoinnin aikana voi mennä vika tilaan ja sitten ei auta kuin boxin huoltoon laitto/vaihto.
Auton pitäisi olla ohjemoinnin aikaan laturissa(käynnissäolo jännite), jotta auton jännite saadaan yli oliko se nyt 13 vai 13,2V.
Tehoeroja tarkoitan luvattu vs. vakio(tehtaan ilmoittamat)
No tuohan nyt on helppo järjestää. Mikä vaikeus mahtaa olla kytkeä säädettävää virtalähdettä ohjelmoinnin ajaksi? Sillä saa sen jännitteen desimaalilleen siihen mihin haluaa. Ja normaali laturillakin saa sen ~14v minkä pitäisi yhtälailla vastata käynnissäoloa.
"bmw 328ia -10/95 kaipais piristystä osakseen.
Onko tämä vehje lastutettavissa, vai voisiko jopa portin akutta syöttää uudet ohjelmat sisään.
jos näin niin mitä kustantaa, ja millasta hyötyä sillä saataisiin.
Koneessa m50b25sen imusarja ja bensanpaineen säädin.
Liitteenä kuvat boxista josta näkyy numerot."
ja vastaus oli:
"Ei onnistu tähän boksiin. Terveisin mika"
Tälläsen päätelmän mää tein tosta viestistä. mut ei toi mun milestä tyhjentävä vastaus silti ole :/
Mitähän "poppakonstia" digituning tarjoaa ellei boksi ole ohjelmoitavissa?
Sieltä tosiaan löytyy E36 328i kyseiseen Siemens boksiin seuraavaa:
VAKIO: E36 328i 142 kW (193 hp) 142 kW/193 hp 280 Nm 236 km/h VIRITYS: 151 kW/205 hp 310 Nm 242 km/h 599,-
Tosin multakin löytyy toi 205hv jo vakiona, eli myydäänkö pelkkää ilmaa
eikös muuten e39 528i:ssä ole sama moottorinohjaus kuin e36 328:ssa? mietin vain kun JACEK joskus kertoi että olivat vaihtaneet johonkin e39 528:iin m50:n imusarjan ja olivat käyneet säätämässä sen penkissä. Eli ainakin jacekin kirjoituksen perusteella boxi on ohjelmoitavissa. Piru kun ei itekkään päässy vielä käymään karalalla säädössä niin olisi samalla kysynyt tuosta asiasta.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Sinne pitää sitten prommailla lastu kerrallaan kohti oikeaa suuntaa,
mutta meillä ei ole moisia laitteita.
Mikäli polttoaine tai sytytyspuolella on säätämisen tarvetta voisi
autoosi asentaa Perfect Powerin SMT6 piggybagin. Tuolla voi alkuperäistä
ruiskua huijata sen verran, että seokset ja sytytykset saadaan
kohdalleen. Myös jälkiahdetun lisäruiskutus onnistuisi.
Hintaa laitteella on 390e, asennus pari tuntia á66e. Lisäksi
tarpeellinen säätö dynolla 82e tunti.
Terv.
Jarkko Kalsi
Sporttiauto
sigpic
E46 2d 330 -02 EX. E36 2d 328 -97 e92 335d -07 330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm) Audi S4 -99 (324hp/497nm) Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm) Bmw 325 iA 2D -93 Bmw 325 4d -92
eikös muuten e39 528i:ssä ole sama moottorinohjaus kuin e36 328:ssa? mietin vain kun JACEK joskus kertoi että olivat vaihtaneet johonkin e39 528:iin m50:n imusarjan ja olivat käyneet säätämässä sen penkissä. Eli ainakin jacekin kirjoituksen perusteella boxi on ohjelmoitavissa. Piru kun ei itekkään päässy vielä käymään karalalla säädössä niin olisi samalla kysynyt tuosta asiasta.
Ei oman 528iA vm.96 ohjelman imaisussa ollut mitään ongelmaa ja kirjoittaminen olisi onnistunut yhtä lailla. Sama jännitejuttu oli mainittu myös käyttöohjeissa. Operaatio tehdään sieltä konepellin alta olevasta pyöreästä liittimestä.
Löysin jo Saksasta kaverin joka olisi ko. ohjelman muokannut 50-100 eurolla. Eli ohjelma olisi lähetetty e-mailina hänelle ja paluupostissa takaisin --> syöttö autoon.
Tuli muuta projektia ja homma jäi. Myin sitten lastutusboksinkin pois. Eli sanoisin että onnistuu ohjelmallinen päivittäminen.
Comment