Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328 vanos touring lastu??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6929
    • N/A

    #16
    Itseltä mitattiin 211.1hv ja 310.0nm viimesyksynä aivan vakiosta
    Dynolapun kyllä voin heittää nettiin jos tarvii joku

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6698
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by Rampas View Post
      Digituningilla tiesivät ko. Siemensin systeemistä kertoa, että ei ole helpoin homma.
      Siemens liian alhaisella käyttöjännitteellä ollessaan ohjelmoinnin aikana voi mennä vika tilaan ja sitten ei auta kuin boxin huoltoon laitto/vaihto.
      Auton pitäisi olla ohjemoinnin aikaan laturissa(käynnissäolo jännite), jotta auton jännite saadaan yli oliko se nyt 13 vai 13,2V.
      Tehoeroja tarkoitan luvattu vs. vakio(tehtaan ilmoittamat)
      No tuohan nyt on helppo järjestää. Mikä vaikeus mahtaa olla kytkeä säädettävää virtalähdettä ohjelmoinnin ajaksi? Sillä saa sen jännitteen desimaalilleen siihen mihin haluaa. Ja normaali laturillakin saa sen ~14v minkä pitäisi yhtälailla vastata käynnissäoloa.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        #18
        karala kertoi 10/95 tietsaa ei pääse ropeltamaan.
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • mika68
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1966
          • ......

          #19
          Originally posted by Ändi View Post
          karala kertoi 10/95 tietsaa ei pääse ropeltamaan.
          Mitäs toi on suomeks
          Eli 10/95 jälkeisiä Siemens bokseja ei voi päivittää vai:think

          Comment

          • Ändi
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1292
            • Pori

            #20
            laitoin mailissa kysymyksen karalalle:

            "bmw 328ia -10/95 kaipais piristystä osakseen.
            Onko tämä vehje lastutettavissa, vai voisiko jopa portin akutta syöttää uudet ohjelmat sisään.
            jos näin niin mitä kustantaa, ja millasta hyötyä sillä saataisiin.
            Koneessa m50b25sen imusarja ja bensanpaineen säädin.

            Liitteenä kuvat boxista josta näkyy numerot."

            ja vastaus oli:
            "Ei onnistu tähän boksiin.
            Terveisin mika"
            Last edited by Ändi; 14-07-2007, 14:54.
            sigpic
            E46 2d 330 -02
            EX.
            E36 2d 328 -97
            e92 335d -07
            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
            Bmw 325 iA 2D -93
            Bmw 325 4d -92

            Comment

            • Ändi
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 1292
              • Pori

              #21
              Tästä eteenpäin vastuu on lukialla.

              Tälläsen päätelmän mää tein tosta viestistä. mut ei toi mun milestä tyhjentävä vastaus silti ole :/
              sigpic
              E46 2d 330 -02
              EX.
              E36 2d 328 -97
              e92 335d -07
              330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
              Audi S4 -99 (324hp/497nm)
              Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
              Bmw 325 iA 2D -93
              Bmw 325 4d -92

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #22
                Originally posted by Ändi View Post
                Tästä eteenpäin vastuu on lukialla.

                Tälläsen päätelmän mää tein tosta viestistä. mut ei toi mun milestä tyhjentävä vastaus silti ole :/
                Mitähän "poppakonstia" digituning tarjoaa ellei boksi ole ohjelmoitavissa?
                Sieltä tosiaan löytyy E36 328i kyseiseen Siemens boksiin seuraavaa:
                VAKIO: E36 328i 142 kW (193 hp) 142 kW/193 hp 280 Nm 236 km/h VIRITYS: 151 kW/205 hp 310 Nm 242 km/h 599,-

                Tosin multakin löytyy toi 205hv jo vakiona, eli myydäänkö pelkkää ilmaa

                Comment

                • bmwbmw
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 1370
                  • Kainuu

                  #23
                  eikös muuten e39 528i:ssä ole sama moottorinohjaus kuin e36 328:ssa? mietin vain kun JACEK joskus kertoi että olivat vaihtaneet johonkin e39 528:iin m50:n imusarjan ja olivat käyneet säätämässä sen penkissä. Eli ainakin jacekin kirjoituksen perusteella boxi on ohjelmoitavissa. Piru kun ei itekkään päässy vielä käymään karalalla säädössä niin olisi samalla kysynyt tuosta asiasta.
                  sigpic
                  Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #24
                    sporttiautosta:

                    Sinne pitää sitten prommailla lastu kerrallaan kohti oikeaa suuntaa,
                    mutta meillä ei ole moisia laitteita.


                    Mikäli polttoaine tai sytytyspuolella on säätämisen tarvetta voisi
                    autoosi asentaa Perfect Powerin SMT6 piggybagin. Tuolla voi alkuperäistä
                    ruiskua huijata sen verran, että seokset ja sytytykset saadaan
                    kohdalleen. Myös jälkiahdetun lisäruiskutus onnistuisi.

                    Hintaa laitteella on 390e, asennus pari tuntia á66e. Lisäksi
                    tarpeellinen säätö dynolla 82e tunti.


                    Terv.
                    Jarkko Kalsi
                    Sporttiauto
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • scud
                      Newbiemmer
                      • Jul 2007
                      • 1

                      #25
                      imusarja + lastu

                      Onko kenelläkään dyno käyrää tai tietoa paljon lisää tehoa lastu tuo koneeseen mihin on vaihdettu se tehokkaampi imusarja?
                      Last edited by scud; 08-07-2007, 14:23. Reason: typo

                      Comment

                      • Jupi85
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 177

                        #26
                        topiccia ylös !


                        Eli mistä lähteä tehojen hakemisessa liikkeelle?

                        Halpis lastua ei ole mahdollista saada, ehkä imusarja on kannattavin vaihtaa ensimmäisenä m50b25 koneesta m52b28 koneeseen?

                        Comment

                        • Matula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2007
                          • 1706

                          #27
                          Originally posted by scud View Post
                          Onko kenelläkään dyno käyrää tai tietoa paljon lisää tehoa lastu tuo koneeseen mihin on vaihdettu se tehokkaampi imusarja?
                          Originally posted by Jupi85 View Post
                          topiccia ylös !


                          Eli mistä lähteä tehojen hakemisessa liikkeelle?

                          Halpis lastua ei ole mahdollista saada, ehkä imusarja on kannattavin vaihtaa ensimmäisenä m50b25 koneesta m52b28 koneeseen?
                          Näyttää nettiautossa olevan myynnissä 328 johon on imusarja vaihdettu, kuvissa on myös dynolappu.

                          Comment

                          • Ändi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1292
                            • Pori

                            #28
                            Originally posted by Matula View Post
                            Näyttää nettiautossa olevan myynnissä 328 johon on imusarja vaihdettu, kuvissa on myös dynolappu.
                            linkki?
                            sigpic
                            E46 2d 330 -02
                            EX.
                            E36 2d 328 -97
                            e92 335d -07
                            330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                            Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                            Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                            Bmw 325 iA 2D -93
                            Bmw 325 4d -92

                            Comment

                            • Matula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1706

                              #29
                              Originally posted by Ändi View Post
                              linkki?
                              No niin, sehän unohtui

                              Comment

                              • sailor
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2003
                                • 369
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by bmwbmw View Post
                                eikös muuten e39 528i:ssä ole sama moottorinohjaus kuin e36 328:ssa? mietin vain kun JACEK joskus kertoi että olivat vaihtaneet johonkin e39 528:iin m50:n imusarjan ja olivat käyneet säätämässä sen penkissä. Eli ainakin jacekin kirjoituksen perusteella boxi on ohjelmoitavissa. Piru kun ei itekkään päässy vielä käymään karalalla säädössä niin olisi samalla kysynyt tuosta asiasta.
                                Ei oman 528iA vm.96 ohjelman imaisussa ollut mitään ongelmaa ja kirjoittaminen olisi onnistunut yhtä lailla. Sama jännitejuttu oli mainittu myös käyttöohjeissa. Operaatio tehdään sieltä konepellin alta olevasta pyöreästä liittimestä.

                                Löysin jo Saksasta kaverin joka olisi ko. ohjelman muokannut 50-100 eurolla. Eli ohjelma olisi lähetetty e-mailina hänelle ja paluupostissa takaisin --> syöttö autoon.

                                Tuli muuta projektia ja homma jäi. Myin sitten lastutusboksinkin pois. Eli sanoisin että onnistuu ohjelmallinen päivittäminen.

                                Jani

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎