Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i ongelmia(ko)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • flyingfinn_148
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 158
    • Nousiainen

    E36 325i ongelmia(ko)?

    Eli auto on E36 325i -91

    Ja huomasin tänään ettän putkesta valuu jotain nestettä... ei vaikuttanut öljyltä
    neste oli suht kirkasta jossa oli hiuka karstaa seassa...

    Tämän jälkeen tarkistin jäähd.nesteen määrän joka oli normaali..

    Mutta öljytikussa oli hiukan jotain kellertävää sakkaa..? Sekä öljyntäyttö korkissa oli hiukan jotain harmaata mössöä...

    Nyt alkaa huolestuttaa että onko kansipahvi palanut tai jotain muuta isompaa remppaa tulossa...

    Eli viittaako nämä löydökset siihen että on kansi paskana? Auto toimii kyllä muuten ihan normaalisti.. Luulisin että huomaisi jotain ongelmia auton käynnissäkin jos pahvi olisi mennyt?

    Viisaammat auttakaa!

    Jos on kansipahvi mennyt niin jos joku sellaisen remontin joutunut tekemään niin kuinka paljon siihen menee rahaa?

    T: Petteri

    Kiitos vastauksista jo etukäteen!
    Bemari sen olla pitää!

    e39 528ia touring -97

    Ex E36 325i -91
    Ex E36 325i -91
    Ex E30 316 -87
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11693
    • Kouvola

    #2
    Minkälaista ajoa autolla on varsinkin näin talvisin?
    Varsinkin tällaisilla talvisilla keleillä, kun ajaa paljon lyhyttä ajoa(kone ei kerkeä kunnolla lämpeämään), niin esim öljykorkkiin kertyy helposti sellaista kellertävää sakkaa. Johtuu ihan kosteudesta...

    Enemmänkin huolissaan olisin, jos kone keittäisi, nesteet tai öljyt puurona...

    Comment

    • jMh
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 167
      • Napapiirin tuntumassa...

      #3
      Juuri näin, lyhyet ajomatkat tuon aiheuttaa.
      Äänenvaimentimeen voi porata reiän josta vesi valuu pois eikä jää asustelemaan putkistoon.
      Ja jos on paljon tuota pätkäajoa, niin kannattaa jossain vaiheessa puhdistaa/vaihtaa huohotusjärjestelmän öljynerotin, kerää melko paljon tuota kylmälimaa itse erottimeen ja sen putkiin.
      E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
      Ex: E39 528i Touring 1997

      Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

      Comment

      • wiilllee
        Bimmer Rookie
        • Oct 2006
        • 91

        #4
        ei auto kyllä normaalisti pelittäs ja varmasti hukkais nesteitä jos sieltä ois paffi paskana.öljy ois ihan kerman väristä.kosteutta vaan ku on tällanen talvinen sää.

        Comment

        • Cunttory
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1772
          • Kuopio

          #5
          Nouseeko lämmöt mittarin puolenväliin ja pysyykö siinä,jos ei niin termostaatti voi olla jumiutunut auki.
          Kaikista Pierburgin tuotteista tulee iän myötä paskaa!

          Comment

          • flyingfinn_148
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 158
            • Nousiainen

            #6
            Autolla ajetaan oikeastaan pelkästään lyhyitä matkoja... lämmöt nousee puoleen väliin ja pysyy siinä... ei ole kertaakaan noussut yli edes pitkillä matkoilla... voin siis huokaista helpotuksesta!

            Kiitoksia vastauksista!! Jos joku vielä osaa kertoa missä tämä huohottimien oljyn eroitin sijaitsee niin putsaan sen ja hankin uuden maanataina?

            T:Petteri
            Bemari sen olla pitää!

            e39 528ia touring -97

            Ex E36 325i -91
            Ex E36 325i -91
            Ex E30 316 -87

            Comment

            • jMh
              Bimmer Rookie
              • Feb 2005
              • 167
              • Napapiirin tuntumassa...

              #7
              Originally posted by flyingfinn_148 View Post
              Autolla ajetaan oikeastaan pelkästään lyhyitä matkoja... lämmöt nousee puoleen väliin ja pysyy siinä... ei ole kertaakaan noussut yli edes pitkillä matkoilla... voin siis huokaista helpotuksesta!

              Kiitoksia vastauksista!! Jos joku vielä osaa kertoa missä tämä huohottimien oljyn eroitin sijaitsee niin putsaan sen ja hankin uuden maanataina?

              T:Petteri
              Ei taidakaan tuossa moottorissa olla samanlaista systeemiä kuin M52:ssa, mutta ei ole haitaksi tarkistaa venttiilikopan etupäästä lähtevä huohotinletku, omassa oli melkein umpeen muurautunut kylmälimasta.
              Tuon moottorityypin huohottimesta osaa varmaan joku muu selvittää tarkemmin.
              E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
              Ex: E39 528i Touring 1997

              Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

              Comment

              • flyingfinn_148
                Bimmer Rookie
                • Oct 2005
                • 158
                • Nousiainen

                #8
                Originally posted by jMh View Post
                Ei taidakaan tuossa moottorissa olla samanlaista systeemiä kuin M52:ssa, mutta ei ole haitaksi tarkistaa venttiilikopan etupäästä lähtevä huohotinletku, omassa oli melkein umpeen muurautunut kylmälimasta.
                Tuon moottorityypin huohottimesta osaa varmaan joku muu selvittää tarkemmin.
                Käyn tutkimassa Eipä varmaan haittaa puhallella vähän jokaista letkua puhtaaks
                Bemari sen olla pitää!

                e39 528ia touring -97

                Ex E36 325i -91
                Ex E36 325i -91
                Ex E30 316 -87

                Comment

                • Carbonfiber
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2005
                  • 5226
                  • Hki 43

                  #9
                  Originally posted by jMh View Post
                  Juuri näin, lyhyet ajomatkat tuon aiheuttaa.
                  Äänenvaimentimeen voi porata reiän josta vesi valuu pois eikä jää asustelemaan putkistoon.
                  Ja jos on paljon tuota pätkäajoa, niin kannattaa jossain vaiheessa puhdistaa/vaihtaa huohotusjärjestelmän öljynerotin, kerää melko paljon tuota kylmälimaa itse erottimeen ja sen putkiin.
                  Eikös tuollaiset reiät sotke päästöjä?
                  Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                  Z3 Roadster 2.8 '98
                  isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                  ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                  Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                  Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                  - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                  Comment

                  • jMh
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 167
                    • Napapiirin tuntumassa...

                    #10
                    Originally posted by Carbonfiber View Post
                    Eikös tuollaiset reiät sotke päästöjä?
                    Tuota samaa mietin viime talvena itsekin. Katsastusmies joutui jonkun aikaa autoa pitämään testerissä kun happea oli tyhjäkäynnillä liikaa. Olisiko imuri vetänyt ilmaa noiden reikien kautta. Vitsailin inssille että menenkö sormilla pitämään reikiä tukossa, mies vain naureskeli ja sanoi että parempihan se on että vesi pääsee pois putkesta.
                    Nyt kohta lähenevään katsastukseen suunnittelin tukkia nuo reiät vaikkapa ruuvilla.
                    Ei tuo reikien teko aivan turhaa ollut, putkesta ei tule enää höyryä niin paljon kuin ennen ja auton kun tuo pakkasilla talliin niin vaimentimien alla on melkoiset lätäköt.
                    E46 330 xiA Touring M-Sport II 2002
                    Ex: E39 528i Touring 1997

                    Vikakoodien lukua ja nollausta roin ympäristössä.

                    Comment

                    • tigu
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 947
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by jMh View Post
                      Ei taidakaan tuossa moottorissa olla samanlaista systeemiä kuin M52:ssa, mutta ei ole haitaksi tarkistaa venttiilikopan etupäästä lähtevä huohotinletku, omassa oli melkein umpeen muurautunut kylmälimasta.
                      Kaverin autosta(328)jäätyi eilen juurikin tuo putki mikä lähtee venakopan päästä.Pakkasta noin -18c.Pukkas öljyä pihalle venttiilikopan tiivisteen välistä ja öljytikun kautta
                      Kannattaa kuulemma ihan vaan kuumalla vedellä juoksettaa letku läpi.
                      -e21 m50-

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎