Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325, jäähdytysnesteet häviää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KeDa21
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2006
    • 322

    E36 325, jäähdytysnesteet häviää..

    Eli ongelmana omassani siis on nesteiden häviäminen. Kun paisuntasäiliöön laittaa nesteet siihen vähän alle missä pitäisi olla kylmänä, niin parin lyhyen ajokerran jälkeen nesteiden pinta kylmänä on noin. 5cm säiliön alareunasta. Mitään ulkoisia vuotoja ei näy, eikä öljyt/vedet mene sekaisin. Mitäs kannattaisi alkaa seuraavaksi tarkistelemaan? :think Korkki myös vaihdettu siihen olikohan 1,4barin korkkiin ja tiiviste otettu siitä pois että ei tule järetöntä painetta säiliöön, kun silloin neste vuotaa pois mistä parhaiten pääsee.

    Kesällä oli myös sama ongelma, mutta hävisi sitten kun ilmauksen teki. Nesteet ei silloin enää juurikaan hävinnyt ja nestettä ei tarvinnut lisäillä kun noin 3kk päästä vähän..putkistosta kuuluu vähän röpötystä, mutta se ei varmaan tuohon hommaan liity.

    Searchia käytin, mutta täysin samanlaista ongelmaa ei ainakaan silmään sattunut
    Last edited by KeDa21; 22-01-2007, 19:46.
  • soldia
    Banned
    • Feb 2006
    • 725
    • Planet X

    #2
    Tuo yksi lauseesi jäi ihmetyttämään;

    "Korkki myös vaihdettu siihen olikohan 1,4barin korkkiin ja tiiviste otettu siitä pois että ei tule järetöntä painetta säiliöön, kun silloin neste vuotaa pois mistä parhaiten pääsee."

    Paljonko tuo tiivisteetön korkki nyt kestää painetta?

    Voisiko olla niin että tiivisteetön korkki päästää läpi höyryjä liian aikaisin ja siten nesteet häviää... :think

    Järjestelmässä kuuluu olla painetta ja siten sen täytyy olla myös tiivis.

    Kannattaa kyllä tutkia/ korjata vika nopeasti ettei tule isompia ongelmia.
    Last edited by soldia; 22-01-2007, 20:27.

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #3
      Joo eli siis siinä korkissa kun on sellainen musta tiiviste, niin se on siitä otettu pois..että kun siitä letkusta puristaa, niin korkin välistä kuuluu psssss ja paineet tulevat pihalle. Kun tuntuu että muuten siellä on liikaa painetta jos ei pääse tulemaan pois

      Eli tiiviste paikalleen ja katsomaan uudestaan vaikuttaako nesteiden häviämiseen..?

      Comment

      • Stude
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 162
        • Mikkeli

        #4
        Originally posted by KeDa21 View Post
        Joo eli siis siinä korkissa kun on sellainen musta tiiviste, niin se on siitä otettu pois..että kun siitä letkusta puristaa, niin korkin välistä kuuluu psssss ja paineet tulevat pihalle. Kun tuntuu että muuten siellä on liikaa painetta jos ei pääse tulemaan pois

        Eli tiiviste paikalleen ja katsomaan uudestaan vaikuttaako nesteiden häviämiseen..?
        Ei ne paineet saa sieltä pois tulla pelkkää letkua puristamalla, eli tiiviste paikalleen!
        -325i sedan -92 Mauritius blau
        -Volvo S80

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #5
          Originally posted by Stude View Post
          Ei ne paineet saa sieltä pois tulla pelkkää letkua puristamalla, eli tiiviste paikalleen!
          Pitää kokeilla sitten noin..kiitokset ..tuntuu vaan siltä että jos tiivisteen laittaa paikoilleen, niin paineet ovat sitten liian isot mut... :think

          Comment

          • Stude
            Bimmer Rookie
            • Jul 2006
            • 162
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by KeDa21 View Post
            Pitää kokeilla sitten noin..kiitokset ..tuntuu vaan siltä että jos tiivisteen laittaa paikoilleen, niin paineet ovat sitten liian isot mut... :think
            No mulla toi pelaa ainakin ongelmitta 2 barin korkilla.
            -325i sedan -92 Mauritius blau
            -Volvo S80

            Comment

            • soldia
              Banned
              • Feb 2006
              • 725
              • Planet X

              #7
              Originally posted by KeDa21 View Post
              Pitää kokeilla sitten noin..kiitokset ..tuntuu vaan siltä että jos tiivisteen laittaa paikoilleen, niin paineet ovat sitten liian isot mut... :think
              Ja suosittelen että ilmaa sitten järjestelmä kunnolla ja seuraa tilanne.

              Jos ongelma ei korjaannu tuolla niin vie sitten heti jollekin ammattilaiselle tutkimuksiin ettei tule vikaa itse etsiessä vaihdeltua turhia osia (korkki, visko, vesipumppu, termari, syyläri ym.), koska jos onkin esim. kansipahvi-vika niin noilla ns. harjoittelu-korjaus kustannuksilla maksaa jo kannen tiivisteen vaihdon.

              Ammattilainen maksaa mutta usein säästää loppupeleissä.

              Ps. Kokemusta on...

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #8
                Originally posted by soldia View Post
                Ja suosittelen että ilmaa sitten järjestelmä kunnolla ja seuraa tilanne.

                Jos ongelma ei korjaannu tuolla niin vie sitten heti jollekin ammattilaiselle tutkimuksiin ettei tule vikaa itse etsiessä vaihdeltua turhia osia (korkki, visko, vesipumppu, termari, syyläri ym.), koska jos onkin esim. kansipahvi-vika niin noilla ns. harjoittelu-korjaus kustannuksilla maksaa jo kannen tiivisteen vaihdon.

                Ammattilainen maksaa mutta usein säästää loppupeleissä.

                Ps. Kokemusta on...
                Joo kesällä tuli jo kerran tuo ilmattua ja sen jälkeen nesteet pysyivätkin sisällä. Pitää käydä ainakin aluksi vikakoodit luetuttamassa kun muutakin vikaa varmaan on röpötyksen takia ja tehot on kateissa, mutta kokeillaan sitä seuraavaksi..

                Eikai siitä haittaa ole vaikka korkin välistä tulisikin ilmat pihalle..edellisessä autossa oli korkki koko ajan ihan löysällä että pääsivät juuri "ylimääräiset" paineet pois ja toimi niin täysin moitteettomasti :think

                Kannentiivistettä epäiltiin jo kesälläkin, mutta ei ainakaan sillon ilmeisesti ollut siinä mitään vikaa kun tarkistelivat sitä korjaamolla..

                Comment

                • -Mikko M-
                  Bimmer Rookie
                  • May 2004
                  • 111
                  • Varkaus

                  #9
                  Epäillään lisää sitä kannentiivistettä...

                  Kerää painetta jäähdytysjärjestelmään, hukkaa nesteitä, käy huonosti...
                  Noi kaks ekaa nyt ainakin viittais kansipahviin tai halkeamaan kannessa.

                  Ajappas kone lämpimäksi, anna seistä pari tuntia ja laita tulille. Tuleeko vaaleaa savua (=vesihöyryä) tavallista enemmän? Ja käykö alkuun vajailla sylintereillä? Noita molempia alkaa yleensä tekemään jos jäähdytysnesteet pääsee palotilaan.

                  Saattaapi myös kuplia paisuntasäiliössä / syylärissä kun kattoo sinne ja antaa kierroksia. Varovasti sit sen korkin kans kun meet kattelemaan, ettet saa nesteitä silmille!

                  Comment

                  • Lanttu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 1643

                    #10
                    Oletko ehdottoman varma, ettei nestettä tihrua paisuntasäiliön alatiivisteestä? Mulla sieltä ei kesällä vuoda käytännössä ollenkaan, mutta kylmillä ilmoilla (eli pakkasella) enemmän. Kovettunut säiliö & hapertunut tiiviste = vuotaa. Mulla vajuu talvella noin 0,5-1 dl viikossa. Kylmänä nestepinta tulee olla tasan tarkkaan sen viivan kohdalla ja painekorkissa kaikki osat & tiiviste paikallaan. 200 kPa korkki rulettaa aivan hyvin.

                    Comment

                    • KeDa21
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 322

                      #11
                      Originally posted by -Mikko M- View Post
                      Epäillään lisää sitä kannentiivistettä...

                      Kerää painetta jäähdytysjärjestelmään, hukkaa nesteitä, käy huonosti...
                      Noi kaks ekaa nyt ainakin viittais kansipahviin tai halkeamaan kannessa.

                      Ajappas kone lämpimäksi, anna seistä pari tuntia ja laita tulille. Tuleeko vaaleaa savua (=vesihöyryä) tavallista enemmän? Ja käykö alkuun vajailla sylintereillä? Noita molempia alkaa yleensä tekemään jos jäähdytysnesteet pääsee palotilaan.

                      Saattaapi myös kuplia paisuntasäiliössä / syylärissä kun kattoo sinne ja antaa kierroksia. Varovasti sit sen korkin kans kun meet kattelemaan, ettet saa nesteitä silmille!
                      Kone kyllä käy muuten täysin normaalisti, ei mitään ylimääräisiä ääniä ja kierrokset pysyy tasasena. Röpöttää tuossa noin. 2500-3500rpm:n kohdalla..

                      Tuota koneen ajoa lämpimäksi ja parin tunnin seisonnan jälkeen uudelleen käynnistystä olen kokeillut ja ei mielestäni tule normaalia enemmän vesihöyryä yms..talvella vähän savuttaa tottakai ja vähän joskus tulee vettä vaimentimesta, mutta kesällä jää vain ihan pieneen muutaman tipan vesihöyryn tiputukseen eikä savuta oikeestaan ollenkaan.

                      Kun paisuntasäiliöön katsoo, niin ei muuta siellä tapahdu kuin nesteet kiertää niinkuin pitääkin eli sellasta pientä "pulputusta" ..

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #12
                        Originally posted by Lanttu View Post
                        Oletko ehdottoman varma, ettei nestettä tihrua paisuntasäiliön alatiivisteestä? Mulla sieltä ei kesällä vuoda käytännössä ollenkaan, mutta kylmillä ilmoilla (eli pakkasella) enemmän. Kovettunut säiliö & hapertunut tiiviste = vuotaa. Mulla vajuu talvella noin 0,5-1 dl viikossa. Kylmänä nestepinta tulee olla tasan tarkkaan sen viivan kohdalla ja painekorkissa kaikki osat & tiiviste paikallaan. 200 kPa korkki rulettaa aivan hyvin.
                        En tuohon ole juurikaan kiinnittänyt sitä enempää huomioita, kuin että ei ainakaan tiputa nestettä autotallin lattialle kun auton seisattaa..eli voisko olla niin että ajossa tiputtaa sitä nestettä sieltä tiivisteen välistä, mutta seisattaessa sitten tiputtelu loppuu? En kyllä yhtään muista olikohan se tällä hetkellä oleva korkki 1,4barin vai mikä, mutta kesällä uuden erillaisen hommasin entisen tilalle kun kuulemma joillakin korkin vaihdolla häviäminen loppunut.

                        Comment

                        • soldia
                          Banned
                          • Feb 2006
                          • 725
                          • Planet X

                          #13
                          Originally posted by KeDa21 View Post
                          Joo kesällä tuli jo kerran tuo ilmattua ja sen jälkeen nesteet pysyivätkin sisällä. Pitää käydä ainakin aluksi vikakoodit luetuttamassa kun muutakin vikaa varmaan on röpötyksen takia ja tehot on kateissa, mutta kokeillaan sitä seuraavaksi..

                          Eikai siitä haittaa ole vaikka korkin välistä tulisikin ilmat pihalle..edellisessä autossa oli korkki koko ajan ihan löysällä että pääsivät juuri "ylimääräiset" paineet pois ja toimi niin täysin moitteettomasti :think

                          Kannentiivistettä epäiltiin jo kesälläkin, mutta ei ainakaan sillon ilmeisesti ollut siinä mitään vikaa kun tarkistelivat sitä korjaamolla..
                          No sittenhän kannattaa ottaa koko korkki pois niin ei ainakaan kerää painetta.

                          Ja nestettä mukaan jos sattuu jonnekin hukkaamaan sitä...

                          Ps. Suosittelen pikimmiten korjaamo-aikaa, viitaten oletettuun tietämykseen.
                          Last edited by soldia; 22-01-2007, 23:38.

                          Comment

                          • KeDa21
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322

                            #14
                            Originally posted by soldia View Post
                            No sittenhän kannattaa ottaa koko korkki pois niin ei ainakaan kerää painetta.

                            Ja nestettä mukaan jos sattuu jonnekin hukkaamaan sitä...

                            Ps. Suosittelen pikimmiten korjaamo-aikaa, viitaten oletettuun tietämykseen.
                            Joo näin pitääkin tehdä, eli korkki kokonaan pois ja pohjaankin vaikka viellä reikä ettei varmasti ole painetta Pitää viellä tarkistaa jos jostain paisuntasäiliön tiivisteistä fuskaa nestettä pihalle, ennenkuin vien suoraan korjaamolle :think

                            Comment

                            • soldia
                              Banned
                              • Feb 2006
                              • 725
                              • Planet X

                              #15
                              Originally posted by KeDa21 View Post
                              Joo näin pitääkin tehdä, eli korkki kokonaan pois ja pohjaankin vaikka viellä reikä ettei varmasti ole painetta Pitää viellä tarkistaa jos jostain paisuntasäiliön tiivisteistä fuskaa nestettä pihalle, ennenkuin vien suoraan korjaamolle :think
                              Hei, valitse tässä kohtaa helppo ja yleinen ratkaisu jos onkin isompi vika.

                              Myy se johonkin autoliikkeeseen tai anna vaihdossa niille huijareille.

                              Jos siellä sitten onkin isompi vika niin NE joutuu kantaa vastuut siitä.

                              Ps. Ja muista kertoa siitä mahdollisesta "POMMISTA" täällä avoimesti esim. rek.tunnus ja autoliike mihin veit sen ettei osu jonkun nykyisen tai tulevan klubilaisen autoksi. Koska sitten täällä on myöhemmin joku, esim. "New Bimmer" joka kyselee jostain E36, 325 ongelmasta...

                              edit... Tämä heitto oli kylläkin tarkoitettu tsoukiksi, enkä suosittele siis kenellekään!
                              Last edited by soldia; 23-01-2007, 10:04.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎