Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325, jäähdytysnesteet häviää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laakeri
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 983
    • Rovaniemi

    #16
    Itse olen kans pistänyt joskus merkille tuollaisen ongelman. Toisaalta kun se nestepinta laskee sinne alas niin siellä se on sitten yleensä pysynyt. Eipä tuota lisäämään ole tarvinnut alkaa, ainakaan sen jälkeen, kun on oikeasti saanut kunnolla ilmattua järjestelmän.

    Ei voi ihminen uskoa, miten järjettömän ranttu ilmattava tuo järjestelmä voi olla. Joskus ilmasin pullon kanssa ja nyt kun kovemmat pakkaset tuli niin piti vähän ilmailla lisää. Itse en perusta koko pullosysteemistä, paremmin olen saanut ilmattua ihan sillä että säiliö täyteen ja puristellu alavesiletkua ja antanut koneen käydä. Hitaasti, mutta varmasti.

    Auto oli -91 320i
    E34 S38B38
    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
    2gen RAM 5.9 cummins

    Comment

    • KeDa21
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2006
      • 322

      #17
      Originally posted by soldia View Post
      Hei, valitse tässä kohtaa helppo ja yleinen ratkaisu jos onkin isompi vika.

      Myy se johonkin autoliikkeeseen tai anna vaihdossa niille huijareille.

      Jos siellä sitten onkin isompi vika niin NE joutuu kantaa vastuut siitä.

      Ps. Ja muista kertoa siitä mahdollisesta "POMMISTA" täällä avoimesti esim. rek.tunnus ja autoliike mihin veit sen ettei osu jonkun nykyisen tai tulevan klubilaisen autoksi. Koska sitten täällä on myöhemmin joku, esim. "New Bimmer" joka kyselee jostain E36, 325 ongelmasta...
      Jos nyt kuitenkin otan sen riskin, että sieltä ei mitään isompaa löytyisikään ja jatkan "rakentelua" kun vauhtiin on kovasti pääsemässä

      Tottakai jos myyntiin sen laittaisin ja vaikka autoliike sen ostaisi. Niin ilmoitusta tänne kehiin, mikäli auto mahdollisesti olis joku "POMMI" ..Mieli kyllä tekisi jo laittaa auto kiertoon, mutta toinen samanlainen olisi vähintään saatava tilalle ja autoliike niin vähän varmaan tuollaisista hyvittää.

      Comment

      • KeDa21
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2006
        • 322

        #18
        Originally posted by Laakeri View Post
        Itse olen kans pistänyt joskus merkille tuollaisen ongelman. Toisaalta kun se nestepinta laskee sinne alas niin siellä se on sitten yleensä pysynyt. Eipä tuota lisäämään ole tarvinnut alkaa, ainakaan sen jälkeen, kun on oikeasti saanut kunnolla ilmattua järjestelmän.

        Ei voi ihminen uskoa, miten järjettömän ranttu ilmattava tuo järjestelmä voi olla. Joskus ilmasin pullon kanssa ja nyt kun kovemmat pakkaset tuli niin piti vähän ilmailla lisää. Itse en perusta koko pullosysteemistä, paremmin olen saanut ilmattua ihan sillä että säiliö täyteen ja puristellu alavesiletkua ja antanut koneen käydä. Hitaasti, mutta varmasti.

        Auto oli -91 320i
        Sama homma täälläkin, että kun se nesteiden raja tippuu sinne noin 5cm pohjasta niin ei se siitä mihinkään tipu ja kun ei pakkasta ole yli -20 , niin nouseen paisuntasäiliössä nesteen määrä lähes tayteen kun kone on lämmennyt. Siksi en mielellään lisää ihan siihen kylmän rajaan, että ei sitten tarvii ylimääräisiä päästellä jostain muuta kautta/korkin välistäkään..nesteiden pinta kun tasallaan siellä vähän alemmalla tasolla pysynyt, niin tulee vaan sellanen tunne että pitää jostain kumman syystä lisäillä nesteitä vaikka ne ei siitä alemmaks menisikään..

        Ilmaus on todellakin aika pers...

        Comment

        • KeDa21
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 322

          #19
          Eli painetta jäähdytysjärjestelmässä oli niin paljon että ylävesiletku oli ihan pullollaan, jonka johdosta tiivisteen korkista otin pois ja sen jälkeen ollut normaali..

          Kesällä ennenkuin ilmasin koko järjestelmän, keitteli vähän väliä ja nosti lämmöt tappiin asti (en toki antanut mennä niin pitkälle)

          Comment

          • KeDa21
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2006
            • 322

            #20
            ..eilen nestettä siihen lisäilin vähän alle sen kylmän rajan ja nyt lämpinä oli nestettä ihan vähän alle korkin. Moottorin pohja näkyy olevan ihan märkä eli pitää tarkistaa jos ajossa tuhruttaa nestettä jostain sinne tai sitten se on ihan vain öljyä.. :think

            Nyt oli ihan vähän öljyn täyttö korkkiin ilmestynyt vähän kellertävää, mutta varmaan lyhyet ajomatkat/pakkanen tekee sen..?

            Comment

            • Lanttu
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 1643

              #21
              Tarkista, vuotaako nestettä lohkolämmittimen vastuksen juuresta? Mulla on vuotanut sieltä jonkin verran jo 2-3 vuotta, mutta ei kannata tehdä mitään. Lyömällä kiinni oleva vastus pitäisi uusia joka irroituksen jälkeen, muuten ei ainakaan ole tiivis.

              Öljyähän käytännössä jokainen M50-moottori vuotaa etupäästään.

              Comment

              • KeDa21
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2006
                • 322

                #22
                Originally posted by Lanttu View Post
                Tarkista, vuotaako nestettä lohkolämmittimen vastuksen juuresta? Mulla on vuotanut sieltä jonkin verran jo 2-3 vuotta, mutta ei kannata tehdä mitään. Lyömällä kiinni oleva vastus pitäisi uusia joka irroituksen jälkeen, muuten ei ainakaan ole tiivis.

                Öljyähän käytännössä jokainen M50-moottori vuotaa etupäästään.
                Joo etupäästä se lähinnä näyttäisi vuotavankin, eli moottori on alhaalta etupäästä märkä ja tiputtelee vähän niiden "tankojen" päälle, myös vähän takenpaakin..Pitää tosiaan tarkistaa sitten sekin samalla, jospa se vuotaisi sieltä lohkolämmittimen juuresta

                Comment

                • alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

                  #23
                  Kuinkahan se homma on jos kansi vuotaa ja tekee painetta, niin eikö moottorin sammuttamisen jälkeen pitäis paineen kuitenkin tasaantua? Onko ylävesiletku pullollaan kokoajan?

                  Itsellä kanssa häviää nestettä joku tommonen 0,5 litraa / 1000 km tai hieman vähemmän.

                  Mulla auto haisi öljyltä ja alhaalta oli märkä, bensaletkun pätkä no 15 kuvassa vuoti (oli melkein halki). Kusi bensaa sen veraan, että näytti öljyvuodolta alhaalla. Bensaletku oli hieman erinäköinen kuin kuvassa.

                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #24
                    Originally posted by Lanttu View Post
                    Tarkista, vuotaako nestettä lohkolämmittimen vastuksen juuresta? Mulla on vuotanut sieltä jonkin verran jo 2-3 vuotta, mutta ei kannata tehdä mitään. Lyömällä kiinni oleva vastus pitäisi uusia joka irroituksen jälkeen, muuten ei ainakaan ole tiivis.

                    Öljyähän käytännössä jokainen M50-moottori vuotaa etupäästään.
                    Mistä kohasta ne sitten tuppaa vuotamaan? Omassa katiskassa ainoastaan venttiilikopantiiviste tihkui hieman, mutta kun sen vaihto, ei öljyä ole koneen ulkopuolelle ilmestynyt.

                    Comment

                    • alspe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2004
                      • 3402
                      • Tre

                      #25
                      Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                      Mistä kohasta ne sitten tuppaa vuotamaan? Omassa katiskassa ainoastaan venttiilikopantiiviste tihkui hieman, mutta kun sen vaihto, ei öljyä ole koneen ulkopuolelle ilmestynyt.
                      Niin eli sunkin vuoti Ei kai Lanttu sitä tarkoittanut, että uusi M50-kone vuotaisi vaan, että kaikki käytettyinä tekevät niin.
                      G30 520d xDrive
                      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                      Comment

                      • KeDa21
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 322

                        #26
                        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                        Mistä kohasta ne sitten tuppaa vuotamaan? Omassa katiskassa ainoastaan venttiilikopantiiviste tihkui hieman, mutta kun sen vaihto, ei öljyä ole koneen ulkopuolelle ilmestynyt.
                        Joo se venakopantiiviste on menossa vaihtoon..kiitokset linkistä

                        Comment

                        • KeDa21
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 322

                          #27
                          Originally posted by alspe View Post
                          Kuinkahan se homma on jos kansi vuotaa ja tekee painetta, niin eikö moottorin sammuttamisen jälkeen pitäis paineen kuitenkin tasaantua? Onko ylävesiletku pullollaan kokoajan?

                          Itsellä kanssa häviää nestettä joku tommonen 0,5 litraa / 1000 km tai hieman vähemmän.

                          Mulla auto haisi öljyltä ja alhaalta oli märkä, bensaletkun pätkä no 15 kuvassa vuoti (oli melkein halki). Kusi bensaa sen veraan, että näytti öljyvuodolta alhaalla. Bensaletku oli hieman erinäköinen kuin kuvassa.

                          Pitää tarkistaa tänään kaikki mahdolliset vuodot, niin päästään ihmettelemään lisää..toivotaan nyt kuitenkin ettei mitään kovin "vakavaa" ole

                          Ylävesiletku ei ole enää siis pullollaan, kun tiiviste on korkista otettu - - > päästää kaikki ylimääräiset paineet pois..pitää toki kokeilla laittaa tiiviste takaisin ja katsoa mitä nyt tekee. Ei ollut muistaakseni letku pulollaan muuten kun auton ollessa käynnissä.

                          Comment

                          • antti79
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 2499
                            • Littoinen

                            #28
                            Originally posted by KeDa21 View Post
                            Pitää tarkistaa tänään kaikki mahdolliset vuodot, niin päästään ihmettelemään lisää..toivotaan nyt kuitenkin ettei mitään kovin "vakavaa" ole

                            Ylävesiletku ei ole enää siis pullollaan, kun tiiviste on korkista otettu - - > päästää kaikki ylimääräiset paineet pois..pitää toki kokeilla laittaa tiiviste takaisin ja katsoa mitä nyt tekee. Ei ollut muistaakseni letku pulollaan muuten kun auton ollessa käynnissä.
                            Eikös nyt kannattaisi pysähtyä hetkeksi ja miettiä että onkos nyt toimittu ihan oikein? Jos sulla on joskus kone kehittänyt niin paljon painetta jäähdytysjärjestelmään että ylävesiletku on paisunut, niin eiköhän se vika ole jossain muualla kuin siinä korkissa jonka olet nyt rikkonut. Noissa on alunperin 2bar:in korkit ja vesiletkut ei pullistele jos kaikki toimii normaalisti. Tuolla tiivisteen irroittamisella et ole korjannut mitään. Suosittelen tutkimaan uudestaan sen kannentiivisteen eheyden, eli mittautat jäähdytysnesteestä mahdolliset pakokaasut ja toisinpäin yms. Jäähdytysjärjestelmä ei normaalisti "pulputa".
                            sigpic
                            Originally Posted by jari kihlman
                            "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                            Comment

                            • KeDa21
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 322

                              #29
                              Originally posted by antti79 View Post
                              Eikös nyt kannattaisi pysähtyä hetkeksi ja miettiä että onkos nyt toimittu ihan oikein? Jos sulla on joskus kone kehittänyt niin paljon painetta jäähdytysjärjestelmään että ylävesiletku on paisunut, niin eiköhän se vika ole jossain muualla kuin siinä korkissa jonka olet nyt rikkonut. Noissa on alunperin 2bar:in korkit ja vesiletkut ei pullistele jos kaikki toimii normaalisti. Tuolla tiivisteen irroittamisella et ole korjannut mitään. Suosittelen tutkimaan uudestaan sen kannentiivisteen eheyden, eli mittautat jäähdytysnesteestä mahdolliset pakokaasut ja toisinpäin yms. Jäähdytysjärjestelmä ei normaalisti "pulputa".
                              Joo tiedetään, että ei sen tiivisteen ottaminen vältämättä mitään korjaakkaan mutta ei se nyt niin pullollaan ole onneksi vaan sopiva..nesteitä ei ainakaan eilisessä kaupunkiajossa vienyt yhtään vaan pysyy samana. Jäähdytysjärjestelmä ei "pulputa" vaan kun korkin avaa niin kierrättää normaalisti nesteitä..ei mitään kuplia yms..

                              Comment

                              • soldia
                                Banned
                                • Feb 2006
                                • 725
                                • Planet X

                                #30
                                Originally posted by KeDa21 View Post

                                ...Eli ongelmana omassani siis on nesteiden häviäminen. Kun paisuntasäiliöön laittaa nesteet siihen vähän alle missä pitäisi olla kylmänä, niin parin lyhyen ajokerran jälkeen nesteiden pinta kylmänä on noin. 5cm säiliön alareunasta...

                                ...nesteitä ei ainakaan eilisessä kaupunkiajossa vienyt yhtään vaan pysyy samana...



                                ...Mitään ulkoisia vuotoja ei näy, eikä öljyt/vedet mene sekaisin...

                                ...Joo etupäästä se lähinnä näyttäisi vuotavankin, eli moottori on alhaalta etupäästä märkä ja tiputtelee vähän niiden "tankojen" päälle, myös vähän takenpaakin..Pitää tosiaan tarkistaa sitten sekin samalla, jospa se vuotaisi sieltä lohkolämmittimen juuresta...



                                ...Kun paisuntasäiliöön katsoo, niin ei muuta siellä tapahdu kuin nesteet kiertää niinkuin pitääkin eli sellasta pientä "pulputusta" ...

                                ...Jäähdytysjärjestelmä ei "pulputa" vaan kun korkin avaa niin kierrättää normaalisti nesteitä..ei mitään kuplia yms...

                                Suosittelen tässä kohtaa ammatti-apua... ja nopeasti! Auton ja kuskin nesteet kannattaa tutkia...
                                Last edited by soldia; 24-01-2007, 22:21.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎