Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Hajos virtaa antaessa toiselle autolle, rele paskana?!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    Ei todellakaan käy. 320:ssä on Siemensin vehkeet kun taas 325:ssa Bosch.
    Vuosimalli ja vaihteisto pitää olla moottoritilavuuden kanssa kutakuinkin samat.
    Sillä edellytyksellä että tuossa ei ole DME:ssä ajonestoa.
    Vianlukuun siis mars...
    Hemi siis tässä ks. autossa on ajonesto tehtaalta. Jos vaikuttaako johonkin. Näkeekö vianluvusta suoraan ton? Kun en viittis tolla lähtee nyt leikkii turhaan?
    ///M3 97-

    Comment

    • CaSMo
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 94
      • Veikkola

      #17
      Originally posted by Hemi View Post
      Ei todellakaan käy. 320:ssä on Siemensin vehkeet kun taas 325:ssa Bosch.
      Vuosimalli ja vaihteisto pitää olla moottoritilavuuden lisäksi kutakuinkin samat.
      Sillä edellytyksellä että tuossa ei ole DME:ssä ajonestoa.
      Vianlukuun siis mars...
      No ainaki bemu yo sanoo että käy ja mulla on tommonen bmw joku korjaamo ohjelma johon syöttämällä ton DME luvun niin kertoo olleen aluperin e36 320ia -91 ja ainakin toimi omassa -92 325i moitteetta. Ja on bosch. Ja sen voi lähettää sitten takasin jos ei toimi
      Last edited by CaSMo; 10-02-2007, 15:52.
      Bmw se ainoa oikea vaihtoehto Bimmeri

      E36 325i -92 setani

      Comment

      • Convertible
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2638
        • Turku

        #18
        Originally posted by pommi View Post
        Kyllä bemustakin voi virtaa antaa toiselle autolla ja vieläpä oman auton ollessa käynnissä, mutta tiettyjä ohjeita tulee noudattaa.

        - Oma auto käyntiin
        - Omasta autosta takalasinlämmitin päälle ja puhallin täysille
        (tällä estetään jännitepiikin synty irrotettaessa kaapelit autettavasta autosta)
        - Plus-kaapeli kiinni molempiin akkuihin
        - Miinus-kaapeli ensin kiinni oman auton akun napaan ja sitten autettavan auton maadoitus pisteeseen
        (siis mieluummin ei akun yhteyteen kipinöinnin välttämiseksi, koska elvytettävän akun tapauksessa on pieni räjähdysvaara)
        - pieni odotus ja sitten starttaus
        - kaapelien purku päinvastaisessa järjestyksessä

        Nämä ohjeet siis pätevät kaikkiin uusiin autoihin, joissa on elektroniikkaa moottorin ohjauksessa.

        Olen itse virtaa antanut sekä ollut antamatta, vaikka kaapelit on aina kontissa mukana.
        Pärstäkerrointa pitää olla vähän, että viittii sen pienenkin riskin ottaa tuollaisesta suunnattomasta vitutuksesta.

        Osanottoni vaan asianomaiselle.
        Eikös noissa E36ssa ole jo ne virranantopisteet konehuoneessa, ettei tarvitse akkua kaivaa verhoilujen alta? (musta boksi missä punainen + merkki ja "hopea" pultti miinusnapaa varten)?
        F25 X3 35d
        E87 118i
        E46 330ti
        E46 M3
        E30 M3
        E30 M3 Convertible
        Z3 Roadster

        Comment

        • pommi
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 100
          • Siilinjärvi

          #19
          Originally posted by Convertible View Post
          Eikös noissa E36ssa ole jo ne virranantopisteet konehuoneessa, ettei tarvitse akkua kaivaa verhoilujen alta? (musta boksi missä punainen + merkki ja "hopea" pultti miinusnapaa varten)?
          Taitaa olla nelipyttyisissä akku vielä konehuoneessa. Ainakin minun ex Compactissa oli.
          Mikäli akku on kontissa niin sitten löytyy konehuoneesta nuo virranantopisteet,
          joita onkin hyvä käyttää käynnistysapua antaessa juuri tuon kipinöintivaaran takia.
          nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎