Originally posted by Hemi

View Post

E36 Hajos virtaa antaessa toiselle autolle, rele paskana?!

Collapse

X
- 

No ainaki bemu yo sanoo että käy ja mulla on tommonen bmw joku korjaamo ohjelma johon syöttämällä ton DME luvun niin kertoo olleen aluperin e36 320ia -91 ja ainakin toimi omassa -92 325i moitteetta. Ja on bosch. Ja sen voi lähettää sitten takasin jos ei toimiOriginally posted by Hemi View PostEi todellakaan käy. 320:ssä on Siemensin vehkeet kun taas 325:ssa Bosch.
 Vuosimalli ja vaihteisto pitää olla moottoritilavuuden lisäksi kutakuinkin samat.
 Sillä edellytyksellä että tuossa ei ole DME:ssä ajonestoa.
 Vianlukuun siis mars...Last edited by CaSMo; 10-02-2007, 15:52.
 Comment
- 

Eikös noissa E36ssa ole jo ne virranantopisteet konehuoneessa, ettei tarvitse akkua kaivaa verhoilujen alta? (musta boksi missä punainen + merkki ja "hopea" pultti miinusnapaa varten)?Originally posted by pommi View PostKyllä bemustakin voi virtaa antaa toiselle autolla ja vieläpä oman auton ollessa käynnissä, mutta tiettyjä ohjeita tulee noudattaa.

- Oma auto käyntiin
 - Omasta autosta takalasinlämmitin päälle ja puhallin täysille
 (tällä estetään jännitepiikin synty irrotettaessa kaapelit autettavasta autosta)
 - Plus-kaapeli kiinni molempiin akkuihin
 - Miinus-kaapeli ensin kiinni oman auton akun napaan ja sitten autettavan auton maadoitus pisteeseen
 (siis mieluummin ei akun yhteyteen kipinöinnin välttämiseksi, koska elvytettävän akun tapauksessa on pieni räjähdysvaara)
 - pieni odotus ja sitten starttaus
 - kaapelien purku päinvastaisessa järjestyksessä

Nämä ohjeet siis pätevät kaikkiin uusiin autoihin, joissa on elektroniikkaa moottorin ohjauksessa.

Olen itse virtaa antanut sekä ollut antamatta, vaikka kaapelit on aina kontissa mukana.
 Pärstäkerrointa pitää olla vähän, että viittii sen pienenkin riskin ottaa tuollaisesta suunnattomasta vitutuksesta.

Osanottoni vaan asianomaiselle.F25 X3 35d
 E87 118i
 E46 330ti
 E46 M3
 E30 M3
 E30 M3 Convertible
 Z3 Roadster
 Comment
- 

Taitaa olla nelipyttyisissä akku vielä konehuoneessa. Ainakin minun ex Compactissa oli.Originally posted by Convertible View PostEikös noissa E36ssa ole jo ne virranantopisteet konehuoneessa, ettei tarvitse akkua kaivaa verhoilujen alta? (musta boksi missä punainen + merkki ja "hopea" pultti miinusnapaa varten)?
 Mikäli akku on kontissa niin sitten löytyy konehuoneesta nuo virranantopisteet,
 joita onkin hyvä käyttää käynnistysapua antaessa juuri tuon kipinöintivaaran takia.nyt: Volvo V70 ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97. ex: E61 525iA -04, E39 520iA -98, E36 316i compact -97.
 Comment

Comment