Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i hyytyy ajossa - Vika selvinny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    #16
    Originally posted by bandit View Post
    bensa pumppu menossa!
    Tuokin on tietysti ihan mahdollista, mutta ainakin lambassa on vikaa ollut jo jonkin aikaa, joten katotaan jos sillä lähtisi, jos ei koodeista muuta löydy..

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #17
      Ootko muuten huomannu että tekeekö vain kosteella kelillä? Mä oon jo pidemmän aikaa paininu saman ongelman kanssa ja huomannu että 20 asteen pakkanen ei ookkaan niin paha asia kun sentään auto toimii silloin ku kello.. :P
      .



      sigpic

      Comment

      • Stude
        Bimmer Rookie
        • Jul 2006
        • 162
        • Mikkeli

        #18
        Originally posted by Janssoni View Post
        Ootko muuten huomannu että tekeekö vain kosteella kelillä? Mä oon jo pidemmän aikaa paininu saman ongelman kanssa ja huomannu että 20 asteen pakkanen ei ookkaan niin paha asia kun sentään auto toimii silloin ku kello.. :P
        Se saattaa johtua juuri tuosta thermoshock ilmiöstä, kun kosteutta kertyy lambdan ympärille niin se pistää sen sekaisin. Mutta tämä vain mikäli autosi on ilman vanosta, sillä vanos koneellisissa ongelma on jo korjattu.
        -325i sedan -92 Mauritius blau
        -Volvo S80

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #19
          Originally posted by Stude View Post
          Se saattaa johtua juuri tuosta thermoshock ilmiöstä, kun kosteutta kertyy lambdan ympärille niin se pistää sen sekaisin. Mutta tämä vain mikäli autosi on ilman vanosta, sillä vanos koneellisissa ongelma on jo korjattu.

          Thermoshocki ei oo ainakaan mun tapauksessa syynä koska putkisto on teetetty siten että kosteutta ei pitäis lamdalle päästä.. :o Mene ja tiedä, eiköhän se vikakin löydy kun jaksaa taas rupee miettimään..
          .



          sigpic

          Comment

          • K.S.
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 649
            • Espoo

            #20
            Originally posted by Janssoni View Post
            Thermoshocki ei oo ainakaan mun tapauksessa syynä koska putkisto on teetetty siten että kosteutta ei pitäis lamdalle päästä.. :o Mene ja tiedä, eiköhän se vikakin löydy kun jaksaa taas rupee miettimään..
            Kyllä siellä putkessa sitä kosteutta on vaikka olisi kuka hitsannut, ja vaikka miten.. thermoshokki johtuu siitä että dme ei "tajua" että siellä sitä kosteutta voipi olla..ja käsittääkseni lyö koneen sitten varaohjelmalle, joka pidemmänpäälle tukkii lamban, tai jotenkin noin

            Comment

            • Zimon
              Bimmer Rookie
              • Mar 2004
              • 23
              • hki

              #21
              sama täällä

              Originally posted by K.S. View Post
              Eli tänään teki tossa tommoset..Käyttäytyy kun bensa olisi loppu.. bensaa siellä kumminkin on..välillä toimii ihan normaalisti ja välillä taas hyytyy..
              Pysyy käynnissä, mutta ei reagoi paljoa kaasuun..tyhjäkäynti täristää tyyliin 70luvun V8...

              Tulpat ei ui öljyssä, eikä dme vedessä, bensapumpun liittimet ok..

              kampiakselin tunnistin?

              Vikakoodeja täytyy varmaan mennä lukemaan..
              Eli mulla juuri sama ilmiö e34 520iA:ssa.
              Pihaan tullessa jyrkkä ylämäki. Parkkiin tullessa todella pistävä palaneen käry.
              Tumtuu että pitää alkaa kaivaa sammutinta ja syynätä mistä liekit näkyy...

              ps. missä ois Vantaalla edullinen paikka luettaa vikakoodit?
              Simppa

              Comment

              • Janssoni
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2007
                • 371
                • Helsinki

                #22
                Lamdan tukkeentumisella ei kyllä ajoittain tapahtuvaa nykimistä märällä kelillä.. :think Eikä kosteuden tiivistyminen lamdaan todellakaan ilmesty esim. tunnin ajamisen jälkeen jolloin putki hehkuu kuumana.. Mutta toisaalta, ei lamdavika muutenkaan oo todennäköinen syy koska kierrokset eivät normaalisti heilu mihinkään ja auto kehrää kuin kissa..
                Last edited by Janssoni; 19-02-2007, 13:42.
                .



                sigpic

                Comment

                • K.S.
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 649
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by Janssoni View Post
                  Lamdan tukkeentumisella ei kyllä ajoittain tapahtuvaa nykimistä märällä kelillä.. :think Eikä kosteuden tiivistyminen lamdaan todellakaan ilmesty esim. tunnin ajamisen jälkeen jolloin putki hehkuu kuumana.. Mutta toisaalta, ei lamdavika muutenkaan oo todennäköinen syy koska kierrokset eivät normaalisti heilu mihinkään ja auto kehrää kuin kissa..
                  Nykiminen märällä kelillä kielii taasen risoista sytytyspuolista / niiden hatuista...

                  Comment

                  • Janssoni
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2007
                    • 371
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by K.S. View Post
                    Nykiminen märällä kelillä kielii taasen risoista sytytyspuolista / niiden hatuista...
                    Se mullakin on ollu mielessä jo pidemmän aikaa mutta jokaisen puolan kohdalla irroittaminen vian ilmetessä huononsi käyntiä.. hmmmm..
                    .



                    sigpic

                    Comment

                    • K.S.
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 649
                      • Espoo

                      #25
                      Originally posted by Janssoni View Post
                      Se mullakin on ollu mielessä jo pidemmän aikaa mutta jokaisen puolan kohdalla irroittaminen vian ilmetessä huononsi käyntiä.. hmmmm..
                      Tietysti huononsi, kun kone rupeaa käymään viidellä..
                      Ne puolat pätkii, eli lyö VÄLILLÄ läpi esim. joka 10 sytytyskerta, toimii mutta ei kunnolla... Onko niissä puolissa silmin näkyviä pikkuruisia halkeamia?
                      tai kumihatut haperoita?

                      Comment

                      • Janssoni
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 371
                        • Helsinki

                        #26
                        Originally posted by K.S. View Post
                        Tietysti huononsi, kun kone rupeaa käymään viidellä..
                        Ne puolat pätkii, eli lyö VÄLILLÄ läpi esim. joka 10 sytytyskerta, toimii mutta ei kunnolla... Onko niissä puolissa silmin näkyviä pikkuruisia halkeamia?
                        tai kumihatut haperoita?
                        Ei mitään silmiinnäkyvää.. :O Kaikki puolat otettu irti ja kumitutit kanssa mutta ei mitään merkkejä läpilyönnistä.. hmm...
                        .



                        sigpic

                        Comment

                        • rvkn
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2004
                          • 9
                          • Sotkamo

                          #27
                          moron!

                          on myös vastaavan tyyppisiä havaintoja, ku pa-pumppu alkaa olla kaputt, ilmeni muutamia kertoja siten että kiihdytettäessä tai tasaisessa ajossa vaipui ja ei totellut kaasusta. ts. putos joutokäynnille ravistamaan ja selvis siitä alle 10 sek. jälkeen, muutaman kk:n jälkeen sippas pa-pumppu.

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            #28
                            Kampuran asentotunnistin näytti 540 ohm yleismittarilla.
                            Nokka-akselin tunnistin näytti 1411ohm, eli 3ohmia raja-arvoista yli, mutta eiköhän se vielä pelitä..

                            Kaasuläppä näytti suurinpiirtein sitä mitä pitikin, ja ICV oli tismalleen oikeissa arvoissa..

                            Ediit: Vääriä tietoja poes
                            Last edited by K.S.; 17-06-2007, 20:06.

                            Comment

                            • Lanttu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 1643

                              #29
                              Merkkiliikkeestä tai KL-varaosista esimerkiksi.

                              Comment

                              • Janssoni
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2007
                                • 371
                                • Helsinki

                                #30
                                Juu, no puolathan sieltä oli menny, halki jokainen(4) alkuperäisestä puolasta.. 2 Bremin puolaa täydessä iskussa vuodelta -01.. Pitää noi vaihdella ja kattoo sit jos hyytyminen loppuis..
                                .



                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎