Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i hyytyy ajossa - Vika selvinny

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • K.S.
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 649
    • Espoo

    #31
    Originally posted by Janssoni View Post
    Juu, no puolathan sieltä oli menny, halki jokainen(4) alkuperäisestä puolasta.. 2 Bremin puolaa täydessä iskussa vuodelta -01.. Pitää noi vaihdella ja kattoo sit jos hyytyminen loppuis..
    Jep, itellä oli samaa vikaa, eli kaikki orkkis puolat halkinaisia..Tohon sitten vielä noista johtuen lamba anturi.. Laatuautoja nää alkupään e36 kotterot

    (ediit: vääriä tietoja poes)
    Last edited by K.S.; 17-06-2007, 20:06.

    Comment

    • Janssoni
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2007
      • 371
      • Helsinki

      #32
      Originally posted by K.S. View Post
      Jep, itellä oli samaa vikaa, eli kaikki orkkis puolat halkinaisia..Tohon sitten vielä kampuran asentotunnistin ja noista aiemmista johtuen lamba anturi.. Laatuautoja nää alkupään e36 kotterot
      No mulla ei sentään oo (vielä) hajonnu lamda.. :P Ja kampuran tunnistin taitaa näkyä vikakoodina jos signaali pätkii/huono?
      Hyviä nää on, parempia ku joku moni huonompi.. Oma koppi vuodelta -91 eikä edes pohjassa vieläkään yhtään alkavaa ruostekohtaa..
      .



      sigpic

      Comment

      • K.S.
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 649
        • Espoo

        #33
        Originally posted by Janssoni View Post
        No mulla ei sentään oo (vielä) hajonnu lamda.. :P Ja kampuran tunnistin taitaa näkyä vikakoodina jos signaali pätkii/huono?
        Hyviä nää on, parempia ku joku moni huonompi.. Oma koppi vuodelta -91 eikä edes pohjassa vieläkään yhtään alkavaa ruostekohtaa..
        Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista

        kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
        Faq>> bentleyn korjausopas...
        Last edited by K.S.; 17-06-2007, 20:07.

        Comment

        • Janssoni
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2007
          • 371
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by K.S. View Post
          Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista

          kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
          Faq>> bentleyn korjausopas...

          Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä:
          1280ohm +-10%, itellä näytti reilut 500ohm ja auto pelaa silti mainiosti, takkuilee vain välillä, mutta tyhjäkäynti täryttää kokoajan...
          Et oo vikakoodeja luetuttanu? vai?
          .



          sigpic

          Comment

          • Tenox
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1732

            #35
            Originally posted by K.S. View Post
            Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä: 1280ohm +-10%...
            Sanokaas fiksummat, että ovatko nuo anturit samanlaisia rakenteeltaan ja mittaavatko ne samaa asiaa samalla tavalla? Eli ovatko keskenään vaihtokelpoisia, jos ovat fyysisesti sovitettavissa toistensa paikoille? Kokemuksesta tiedän, että jossain määrin ovat ainakin 540i E34:ssä, mutta kiinnostaisi tietää ihan faktaa noiden toiminnasta.
            Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S

            Comment

            • Janssoni
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2007
              • 371
              • Helsinki

              #36
              Originally posted by K.S. View Post
              Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista

              kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
              Faq>> bentleyn korjausopas...

              Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä:
              1280ohm +-10%, itellä näytti reilut 500ohm ja auto pelaa silti mainiosti, takkuilee vain välillä, mutta tyhjäkäynti täryttää kokoajan...
              580ohm näytti itellä, ei oo vieläkään vika korjaantunu.. :/ En usko että toi on noista puolista kiinni (en oo vielä kerinny vaihtaa) koska vian ilmetessä puolia nostamalla lyö kaikista puolista hyvin kipinää.. PA-pumppu? KA-asentotunnistin? Vittu että osaa syödä saatana..
              .



              sigpic

              Comment

              • K.S.
                Bimmer Fanatic
                • May 2006
                • 649
                • Espoo

                #37
                Originally posted by Janssoni View Post
                580ohm näytti itellä, ei oo vieläkään vika korjaantunu.. :/ En usko että toi on noista puolista kiinni (en oo vielä kerinny vaihtaa) koska vian ilmetessä puolia nostamalla lyö kaikista puolista hyvin kipinää.. PA-pumppu? KA-asentotunnistin? Vittu että osaa syödä saatana..
                kampuran tunnistin...

                Comment

                • Pimari
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2006
                  • 43

                  #38
                  Mittaus E36 320i m50

                  Originally posted by K.S. View Post
                  Kampuran asentotunnistimeen alan kallistua, näytti 540 ohm yleismittarilla..Ja bentleyn korjausopas pyytää 1280 ohm +-10%

                  Nokka-akselin tunnistin näytti 1411ohm, eli 3ohmia raja-arvoista yli, mutta eiköhän se vielä pelitä..

                  Kaasuläppä näytti suurinpiirtein sitä mitä pitikin, ja ICV oli tismalleen oikeissa arvoissa..

                  Mistä tota kampuran tunnistinta kannattaisi lähteä metsästämään, mutunetistä löytyy vain tommonen, onko sama vaikka malli/vuosi ei täsmääkkään? (vm92 M50 325 kyseessä)

                  320/323/328 93--98 YKK-anturi/KAMPIaks (78cm). . . . . . . 10-9206 66.00 ???
                  Mihin menee nää asentotunnistimien johtojen päät ku pitäis saada ne mitattua? Johdot häviää jonnekki hevon peehen imusarjan alle. Kai nämä liittimestä mitataan?

                  Comment

                  • bmwbmw
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1370
                    • Kainuu

                    #39
                    Originally posted by Pimari View Post
                    Mihin menee nää asentotunnistimien johtojen päät ku pitäis saada ne mitattua? Johdot häviää jonnekki hevon peehen imusarjan alle. Kai nämä liittimestä mitataan?
                    ei ne mene kuin siihen imusarjan alle. suunnilleen siihen asti missä ne häviää näkyvistä.
                    sigpic
                    Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04

                    Comment

                    • Janssoni
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2007
                      • 371
                      • Helsinki

                      #40
                      Juu kyllä se johdon pää sieltä löytyy kun vähän kaivaa, ei saa liian kuuma kone & liian isot kädet olla jotta se johto saadaan sieltä nypättyä, poppaa..
                      .



                      sigpic

                      Comment

                      • Janssoni
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2007
                        • 371
                        • Helsinki

                        #41
                        Mulla ainakin k.o vika korjaantui ottamalla akkukengät irti ja yhdistämällä, joku anturi oli pakottanu vikaohjelmalle eikä poistunu muuten ku vikakoodit nollaamalla, nyt toiminu 2kk ilman MINKÄÄNNÄKÖISIÄ ongelmia..
                        .



                        sigpic

                        Comment

                        • Pimari
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2006
                          • 43

                          #42
                          Löytyhän nuo ku alko tonkimaan, ja kunnossa ainaki mittauksen perusteella. Vittumaisen ahdas väli.

                          Lamdan vaihto taitaa olla edessä. Kestihän tuo boschilainen melkein 2kk, että se siitä bosch laadusta.

                          Comment

                          • K.S.
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2006
                            • 649
                            • Espoo

                            #43
                            tarkista sytytyspuolat...

                            Nyt ei siis mitään oireita, sytkäpuolat lakattu ja lamba vaihdettu.

                            Comment

                            • Stude
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 162
                              • Mikkeli

                              #44
                              Originally posted by K.S. View Post
                              Kampuran asentotunnistimeen alan kallistua, näytti 540 ohm yleismittarilla..Ja bentleyn korjausopas pyytää 1280 ohm +-10%

                              Nokka-akselin tunnistin näytti 1411ohm, eli 3ohmia raja-arvoista yli, mutta eiköhän se vielä pelitä..

                              Kaasuläppä näytti suurinpiirtein sitä mitä pitikin, ja ICV oli tismalleen oikeissa arvoissa..

                              Mistä tota kampuran tunnistinta kannattaisi lähteä metsästämään, mutunetistä löytyy vain tommonen, onko sama vaikka malli/vuosi ei täsmääkkään? (vm92 M50 325 kyseessä)

                              320/323/328 93--98 YKK-anturi/KAMPIaks (78cm). . . . . . . 10-9206 66.00 ???
                              Vaihdoitkos kampuran tunnistinta? mulla tuo kampuran tunnistin näyttää 580ohmia. Olisiko vika sitten siinä? :think Oireet: auto ravistaa voimaakkaasti tyhjäkäynillä(koko auto heiluu), välillä sammuu.
                              Last edited by Stude; 22-04-2007, 14:43.
                              -325i sedan -92 Mauritius blau
                              -Volvo S80

                              Comment

                              • Lanttu
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 1643

                                #45
                                Itsellä 320i -91 on jonkin aikaa käynyt sellaista tyhjäkäyntiä, että välillä röpeltää aivan lyhyen aikaa, joutokäyntinopeus ei silti laske eikä moottori sammahtele. Pakokaasutestissä arvot muuten hyvät, mutta HC kasvaa välillä 40-40 ppm:ään röpellyksen aikana, muuten 10 ppm luokkaa. Eli sytytyskatkoksia. Sytytystulppien vaihdon jälkeen (Bosch L7LDCR) käytös aivan samanlaista. Vanhat tulpat kaikki keskenään hyvän näköisiä ja oikealla kireydellä. Sytytyspuolat eivät poikkeavan näköisiä ja maadoituspisteet kunnossa. Ei kai tuo voisi johtua kampiakselin asentotunnistimen oireilusta?

                                Näin alkupään E36:ssa vikadiagnostiikka ei taida näyttää oireilevia puolia? Entä kampiakselin asentotunnistinta? Kannattaako mennä tuhlaamaan rahaa vikakoodien lukuun?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎