Juu, no puolathan sieltä oli menny, halki jokainen(4) alkuperäisestä puolasta.. 2 Bremin puolaa täydessä iskussa vuodelta -01.. Pitää noi vaihdella ja kattoo sit jos hyytyminen loppuis..
Jep, itellä oli samaa vikaa, eli kaikki orkkis puolat halkinaisia..Tohon sitten vielä noista johtuen lamba anturi.. Laatuautoja nää alkupään e36 kotterot
Jep, itellä oli samaa vikaa, eli kaikki orkkis puolat halkinaisia..Tohon sitten vielä kampuran asentotunnistin ja noista aiemmista johtuen lamba anturi.. Laatuautoja nää alkupään e36 kotterot
No mulla ei sentään oo (vielä) hajonnu lamda.. :P Ja kampuran tunnistin taitaa näkyä vikakoodina jos signaali pätkii/huono?
Hyviä nää on, parempia ku joku moni huonompi.. Oma koppi vuodelta -91 eikä edes pohjassa vieläkään yhtään alkavaa ruostekohtaa..
No mulla ei sentään oo (vielä) hajonnu lamda.. :P Ja kampuran tunnistin taitaa näkyä vikakoodina jos signaali pätkii/huono?
Hyviä nää on, parempia ku joku moni huonompi.. Oma koppi vuodelta -91 eikä edes pohjassa vieläkään yhtään alkavaa ruostekohtaa..
Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista
kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
Faq>> bentleyn korjausopas...
Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista
kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
Faq>> bentleyn korjausopas...
Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä:
1280ohm +-10%, itellä näytti reilut 500ohm ja auto pelaa silti mainiosti, takkuilee vain välillä, mutta tyhjäkäynti täryttää kokoajan...
Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä: 1280ohm +-10%...
Sanokaas fiksummat, että ovatko nuo anturit samanlaisia rakenteeltaan ja mittaavatko ne samaa asiaa samalla tavalla? Eli ovatko keskenään vaihtokelpoisia, jos ovat fyysisesti sovitettavissa toistensa paikoille? Kokemuksesta tiedän, että jossain määrin ovat ainakin 540i E34:ssä, mutta kiinnostaisi tietää ihan faktaa noiden toiminnasta.
Tosiaan, ruosteettomuus on ajettavuuden lisäksi yksi hyvistä puolista
kampuran,nokan kaasuläpän anturit, icv:n ynnä läjän lämpö yms antureita voi testata ihan tavallisella oomimittarilla, lambaan tarvii oskiloskoopin jota ei sitte enää joka tallista löydykkään..
Faq>> bentleyn korjausopas...
Kampuran ja nokkan tunnistimet pitäis näyttää liittimen pin1-pin2 välistä:
1280ohm +-10%, itellä näytti reilut 500ohm ja auto pelaa silti mainiosti, takkuilee vain välillä, mutta tyhjäkäynti täryttää kokoajan...
580ohm näytti itellä, ei oo vieläkään vika korjaantunu.. :/ En usko että toi on noista puolista kiinni (en oo vielä kerinny vaihtaa) koska vian ilmetessä puolia nostamalla lyö kaikista puolista hyvin kipinää.. PA-pumppu? KA-asentotunnistin? Vittu että osaa syödä saatana..
580ohm näytti itellä, ei oo vieläkään vika korjaantunu.. :/ En usko että toi on noista puolista kiinni (en oo vielä kerinny vaihtaa) koska vian ilmetessä puolia nostamalla lyö kaikista puolista hyvin kipinää.. PA-pumppu? KA-asentotunnistin? Vittu että osaa syödä saatana..
Kampuran asentotunnistimeen alan kallistua, näytti 540 ohm yleismittarilla..Ja bentleyn korjausopas pyytää 1280 ohm +-10%
Nokka-akselin tunnistin näytti 1411ohm, eli 3ohmia raja-arvoista yli, mutta eiköhän se vielä pelitä..
Kaasuläppä näytti suurinpiirtein sitä mitä pitikin, ja ICV oli tismalleen oikeissa arvoissa..
Mistä tota kampuran tunnistinta kannattaisi lähteä metsästämään, mutunetistä löytyy vain tommonen, onko sama vaikka malli/vuosi ei täsmääkkään? (vm92 M50 325 kyseessä)
Mihin menee nää asentotunnistimien johtojen päät ku pitäis saada ne mitattua? Johdot häviää jonnekki hevon peehen imusarjan alle. Kai nämä liittimestä mitataan?
Mihin menee nää asentotunnistimien johtojen päät ku pitäis saada ne mitattua? Johdot häviää jonnekki hevon peehen imusarjan alle. Kai nämä liittimestä mitataan?
ei ne mene kuin siihen imusarjan alle. suunnilleen siihen asti missä ne häviää näkyvistä.
sigpic
Dodge Challenger -71 & GMC 3500 dually 6.5td V8 & Chevrolet el camino & Dodge Ram 2500 laramie -04
Juu kyllä se johdon pää sieltä löytyy kun vähän kaivaa, ei saa liian kuuma kone & liian isot kädet olla jotta se johto saadaan sieltä nypättyä, poppaa..
Mulla ainakin k.o vika korjaantui ottamalla akkukengät irti ja yhdistämällä, joku anturi oli pakottanu vikaohjelmalle eikä poistunu muuten ku vikakoodit nollaamalla, nyt toiminu 2kk ilman MINKÄÄNNÄKÖISIÄ ongelmia..
Kampuran asentotunnistimeen alan kallistua, näytti 540 ohm yleismittarilla..Ja bentleyn korjausopas pyytää 1280 ohm +-10%
Nokka-akselin tunnistin näytti 1411ohm, eli 3ohmia raja-arvoista yli, mutta eiköhän se vielä pelitä..
Kaasuläppä näytti suurinpiirtein sitä mitä pitikin, ja ICV oli tismalleen oikeissa arvoissa..
Mistä tota kampuran tunnistinta kannattaisi lähteä metsästämään, mutunetistä löytyy vain tommonen, onko sama vaikka malli/vuosi ei täsmääkkään? (vm92 M50 325 kyseessä)
Vaihdoitkos kampuran tunnistinta? mulla tuo kampuran tunnistin näyttää 580ohmia. Olisiko vika sitten siinä? :think Oireet: auto ravistaa voimaakkaasti tyhjäkäynillä(koko auto heiluu), välillä sammuu.
Itsellä 320i -91 on jonkin aikaa käynyt sellaista tyhjäkäyntiä, että välillä röpeltää aivan lyhyen aikaa, joutokäyntinopeus ei silti laske eikä moottori sammahtele. Pakokaasutestissä arvot muuten hyvät, mutta HC kasvaa välillä 40-40 ppm:ään röpellyksen aikana, muuten 10 ppm luokkaa. Eli sytytyskatkoksia. Sytytystulppien vaihdon jälkeen (Bosch L7LDCR) käytös aivan samanlaista. Vanhat tulpat kaikki keskenään hyvän näköisiä ja oikealla kireydellä. Sytytyspuolat eivät poikkeavan näköisiä ja maadoituspisteet kunnossa. Ei kai tuo voisi johtua kampiakselin asentotunnistimen oireilusta?
Näin alkupään E36:ssa vikadiagnostiikka ei taida näyttää oireilevia puolia? Entä kampiakselin asentotunnistinta? Kannattaako mennä tuhlaamaan rahaa vikakoodien lukuun?
Comment