Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M3:n huolto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e34
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 125
    • Turun seutu

    Originally posted by hamann View Post
    mistäs ootte ostellut 3.0 koneeseen noita uudemman mallin ( 3.2l ) jakoketjun kiristimiä ?

    ajattelin vaan että saiskos mistään halvemmalla kun oulun wetterillä tahtoivat 250e

    Raision Autokeskus antoi hinnan 134€ (3.2 kone), vesipumpusta pyysivät 295€ (3.0 kone), termostaatista 68€. Nämä hinnat tältä viikolta.

    Comment

    • Ämmyskä
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2010
      • 191
      • fin

      Ajattelin jarrunesteet vaihtaa omaan pirssiin, suositteletteko jotain tiettyä nestemerkkiä, vai laitanko normaalit huoltoaseman DOT 4:set sisään?

      Comment

      • M_Power
        Moderator
        • Jul 2003
        • 2758
        • Espoo, HML

        Laita jarrunesteiksi vaikka Motul RBF 600, jos tulee enemmän jarruteltua.
        BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
        BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

        Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
        Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
        Team vier Zylinder!

        Comment

        • *makke*
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 884
          • Klaukkala

          Noniin kiertokangenlaakereiden vaihto menossa, vanhat aika selvästi vaihtokunnossa, 250tkm rullailtu.

          Mutta, mites toi uusien pulttien kiristys, TIS:ssä on ohjeet mutta siinä puhutaan Nm ja asteista?

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6693
            • .......

            Originally posted by *makke* View Post
            Noniin kiertokangenlaakereiden vaihto menossa, vanhat aika selvästi vaihtokunnossa, 250tkm rullailtu.

            Mutta, mites toi uusien pulttien kiristys, TIS:ssä on ohjeet mutta siinä puhutaan Nm ja asteista?
            Mikäs siinä on epäselvää sitten?:think
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • Ämmyskä
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2010
              • 191
              • fin

              Originally posted by *makke* View Post
              Noniin kiertokangenlaakereiden vaihto menossa, vanhat aika selvästi vaihtokunnossa, 250tkm rullailtu.

              Mutta, mites toi uusien pulttien kiristys, TIS:ssä on ohjeet mutta siinä puhutaan Nm ja asteista?
              3.0 vai 3.2?

              Comment

              • *makke*
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2007
                • 884
                • Klaukkala

                3.0L . Momenttiavain löytyy, eka vedetään tohon 20nm? ja sitten vielä käännetään 65astetta?
                Attached Files

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  Originally posted by *makke* View Post
                  3.0L . Momenttiavain löytyy, eka vedetään tohon 20nm? ja sitten vielä käännetään 65astetta?
                  Kyllä, ja kierteet öljyttyinä.
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • Ämmyskä
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2010
                    • 191
                    • fin

                    Mikähän on M3:een sytytystulpille kiristysarvo?

                    Comment

                    • Tuiske
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1441
                      • Lempäälä

                      Originally posted by Ämmyskä View Post
                      Mikähän on M3:een sytytystulpille kiristysarvo?
                      Eikös se yleensä lue sytytystulpan paketissa. Täytyy myöntää että ite vedän kyllä ihan rannemomentilla. Liian tiukkaan ei saa kiristää. Kovin pieleen ei voi mennä jos kiristät ensin sormikireyteen ja sitten 90 astetta avaimella.
                      Corvette C4 LT4 TURBO
                      Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                      Comment

                      • Ämmyskä
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2010
                        • 191
                        • fin

                        Originally posted by Tuiske View Post
                        Eikös se yleensä lue sytytystulpan paketissa. Täytyy myöntää että ite vedän kyllä ihan rannemomentilla. Liian tiukkaan ei saa kiristää. Kovin pieleen ei voi mennä jos kiristät ensin sormikireyteen ja sitten 90 astetta avaimella.
                        Joo rannemomentilla oon itekki tähän asti muihin vehkeisiin vetäny.. Mutta aattelin nyt ku ekaa kertaa tohon tulee tulppien vaihto itellä eteen ni vois kerranki tehdä ihan ohjeiden mukaan

                        NGK PKR 7 A -tulppaa suosittelee ohjekirja. Onko muista kokemuksia?

                        Comment

                        • Timbe]
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2007
                          • 522
                          • K-S

                          omaani laitoin BOSCH Y 5 DDC tulpat kun oli jo ennestään ne. ja realoem näyttäs samoja tulppija

                          Comment

                          • Ämmyskä
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2010
                            • 191
                            • fin

                            Originally posted by Ämmyskä View Post
                            Mikähän on M3:een sytytystulpille kiristysarvo?
                            Eli 22 Nm on kiristysarvo joka on tuossa alkuperäisten NGK-tulppien pakkauksessa mainittu.

                            Comment

                            • QUASIMODO
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2540
                              • Pirkkala

                              M3 vs normaali E36:

                              Eroaako alapallonivelen (ulompi) vaihto?
                              Metro-auto tarjoaa koko alatukivarren vaihtoa.:think
                              sigpic

                              Comment

                              • QUASIMODO
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2005
                                • 2540
                                • Pirkkala

                                Originally posted by QUASIMODO View Post
                                M3 vs normaali E36:

                                Eroaako alapallonivelen (ulompi) vaihto?
                                Metro-auto tarjoaa koko alatukivarren vaihtoa.:think
                                Alatukivarsi n. 220€/kpl
                                Alapallonivel (ulompi) n. 30€/kpl

                                Mikäli päädyn vaihtamaan koko alatukivarren itse, kannattaako samalla vaihtaa jotain muuta?
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎