Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 käynnistyksenesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne.L
    BTCF Member
    • Aug 2005
    • 356
    • Savonlinna

    #16
    Ilmeisesti samanlainen estolaite löytyy täältkäkin. Viimeinen kapula menossa, joten sen poisto on edessä. Kapula löytyy soittimen alapuolelta ja tupakansytyttimen vierestä löytyy ajonestolaite, joten erittäin turvallinen ratkaisu minun kohdallani! Onko muilla samassa hälyt vai pelkkä ajonestolaite?
    Nyt

    Köyhä

    Ennen

    E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00
    E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
    E39 528i Sedan Schwarz II -97
    E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
    E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
    E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
    E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
    E32 730i Granitsilber -92
    E36 316i Sedan Dunkelgrün -93

    Comment

    • Ody
      Bimmer Rookie
      • Mar 2006
      • 93
      • Vaasa

      #17
      Itsellä ainakin on vain pelkkä ajonestolaite... Kiinnostaisi kyllä kanssa miten tuon saa pois, niin että auto vielä joskus lähtisi käyntiinkin
      E36 318is Coupe

      Comment

      • Pinsku
        Newbiemmer
        • Sep 2007
        • 25

        #18
        Kukaan ei siis ole poistanut moista kapistusta???

        Comment

        • bmw e34
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2002
          • 633
          • raahe

          #19
          ajonestolaitteisiin liittyviä deaktivointi/purkuohjeita en sen enempää odottelisi kuin tänne niitä kaikkien nähtäväksi laittaisi, juurikin siitä syystä että kaiken mailman vatipäät ja muut narkkarit ne sitten täältä lukevat ja tulevat JUURI TEILLE ensi yönä kokeileen uusia oppejaan. minkä seurauksena narkkari = ,ja SINÄ seuraavana aamuna = . kytkentäkaaviot löytyy muun muassa FAQ-osiolta ja niillä kyllä saa purettua ajonestolaitteet sikäli kun semmoiselle on tarvetta, mutta narkkari huumehuuruissaan aamuyöstä klo. 03.30 pikku vierotusoireet päällänsä pää mutkilla kojetaulun alla ei osaa lukea niitä kaavioita vaikka ne olisi nokan edessä. toisin voi olla jos sillä on "rautalangasta" väännetyt ohjeet räpylässä siinä vaiheessa kun se on pistämässä autostasi ruutua tupaan.

          Comment

          • Pinsku
            Newbiemmer
            • Sep 2007
            • 25

            #20
            Originally posted by bmw e34 View Post
            ajonestolaitteisiin liittyviä deaktivointi/purkuohjeita en sen enempää odottelisi kuin tänne niitä kaikkien nähtäväksi laittaisi, juurikin siitä syystä että kaiken mailman vatipäät ja muut narkkarit ne sitten täältä lukevat ja tulevat JUURI TEILLE ensi yönä kokeileen uusia oppejaan. minkä seurauksena narkkari = ,ja SINÄ seuraavana aamuna = . kytkentäkaaviot löytyy muun muassa FAQ-osiolta ja niillä kyllä saa purettua ajonestolaitteet sikäli kun semmoiselle on tarvetta, mutta narkkari huumehuuruissaan aamuyöstä klo. 03.30 pikku vierotusoireet päällänsä pää mutkilla kojetaulun alla ei osaa lukea niitä kaavioita vaikka ne olisi nokan edessä. toisin voi olla jos sillä on "rautalangasta" väännetyt ohjeet räpylässä siinä vaiheessa kun se on pistämässä autostasi ruutua tupaan.
            Aivan eipä tullut moista ees heti ajateltua.
            Eli siis jos jollain joku järkevä maallikon selitys purkuun niin privaan saa laittaa mutta nyt etsimään jos vaikka ne löytys ja tutkimaan niitä kaavioita jos vaikka ymmärtäis jotain tai joku ymmärtäs.
            Last edited by Pinsku; 14-09-2007, 17:22.

            Comment

            • hankmo
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 174
              • Kaakko

              #21
              Samoin tänne saa privalla pistää jos palikkaohjeet löytyy.

              Comment

              • rampale
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2004
                • 249

                #22
                Minullakin on tuollainen systeemi, merkiltään Conlog.
                Yksi kapula siihen enää jäljellä, joten tekisi mieli päästä siitä eroon ennen kuin tuo viimeinen kapula katoaa.

                Netistä kun yritin tietoa etsiä, niin käskettiin vain seuraamaan piuhoja ecuun ja ottamaan ne irti. Jos joku on tuon onnistuneesti purkanut, niin vaikka sitten privaan olisi siitä kiva saada viestiä.

                Comment

                • BcB
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 222
                  • Tampere

                  #23
                  Faijani on kanssa kysellyt että millä hitolla sen e32:sta sais ton palikkahomman pois päältä kytkettyä.. Kai siinä joku säätömahdollisuus on, ettei joka kerta kun autoa starttaa tarvis sohia erikseen sen kapulan kanssa?

                  Jos jollain purkuohjeita löytyy, niin privalla mullekin vois laittaa.. Tai osaisko ne buimurihuollossa purkaa kyseisen vekottimen pois käytöstä? Onko kukaan kysynyt?

                  (on meinaan 100x enemmän haittaa kuin hyötyä moisesta virityksestä...) :think
                  Näillä mennään...

                  530d e60 sedan

                  Ex:
                  320 e30 Imola Red Coupe
                  525i e34 Luxorbeige Sedan
                  535i e34 Shadowline Sedan
                  328i e36 Touring M-Sport
                  535 e39 sedan V8- manual

                  Comment

                  • patte.525iM
                    BTCF Member
                    • Dec 2003
                    • 188
                    • raasepori

                    #24
                    Originally posted by bmw e34 View Post
                    ajonestolaitteisiin liittyviä deaktivointi/purkuohjeita en sen enempää odottelisi kuin tänne niitä kaikkien nähtäväksi laittaisi, juurikin siitä syystä että kaiken mailman vatipäät ja muut narkkarit ne sitten täältä lukevat ja tulevat JUURI TEILLE ensi yönä kokeileen uusia oppejaan. minkä seurauksena narkkari = ,ja SINÄ seuraavana aamuna = . kytkentäkaaviot löytyy muun muassa FAQ-osiolta ja niillä kyllä saa purettua ajonestolaitteet sikäli kun semmoiselle on tarvetta, mutta narkkari huumehuuruissaan aamuyöstä klo. 03.30 pikku vierotusoireet päällänsä pää mutkilla kojetaulun alla ei osaa lukea niitä kaavioita vaikka ne olisi nokan edessä. toisin voi olla jos sillä on "rautalangasta" väännetyt ohjeet räpylässä siinä vaiheessa kun se on pistämässä autostasi ruutua tupaan.
                    narkkari saa kyllä tehä pari tuntia duunia jos purkaa tän pois ja liittää auton alkuperäiset piuhat takas yhteen vaatii myös kunnon otsalampun pimeällä


                    Tos on kuvaki
                    Attached Files
                    Last edited by patte.525iM; 14-10-2007, 00:22.
                    patte.525im

                    Comment

                    • S^X
                      BTCF Member
                      • Oct 2007
                      • 933
                      • Muurame

                      #25
                      Itse en ole ainakaan vielä kyseistä systeemiä purkamassa,näen sen melko hyödyllisenä.
                      Mutta kun ostin tuon auton niin mukaan tuli vain yksi tuollainen "kapula".
                      Onko niitä mahdollista koodata useampia samanlaisia,eli siis tavallaan tekisi tuosta kopion ?
                      Ja jos on tai ei,niin missä tämä kyseinen toimenpide onnistuisi ?
                      W208
                      W638
                      E36

                      Comment

                      • S^X
                        BTCF Member
                        • Oct 2007
                        • 933
                        • Muurame

                        #26
                        Originally posted by S^X View Post
                        Itse en ole ainakaan vielä kyseistä systeemiä purkamassa,näen sen melko hyödyllisenä.
                        Mutta kun ostin tuon auton niin mukaan tuli vain yksi tuollainen "kapula".
                        Onko niitä mahdollista koodata useampia samanlaisia,eli siis tavallaan tekisi tuosta kopion ?
                        Ja jos on tai ei,niin missä tämä kyseinen toimenpide onnistuisi ?
                        No... ?
                        W208
                        W638
                        E36

                        Comment

                        • S^X
                          BTCF Member
                          • Oct 2007
                          • 933
                          • Muurame

                          #27
                          Niin onko tuollaisesta kapulasta mahdollista tehdä kopio ?
                          W208
                          W638
                          E36

                          Comment

                          • Kwame
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2006
                            • 322
                            • Ylöjärvi

                            #28
                            Kysytäänpä nyt täältä kun ei viitsi omaa topiccia tehdä.

                            Mulla on tossa E30:ssä Cobran jälkiasennettu hälytin. Sis. Kaukosäätönen keskuslukitus ja käynnistyksen esto. Eilen illalla sammutin auton normaalisti kun tulin pihaan ja pistin ovet avaimella lukkoon, en siis koskenutkaan koko "kaukosäätimeen" mistä käynnistyksenesto ja hälytin aktivoituu. Tänään aamupäivästä kun piti töihin lähteä ja yritin avata ovia kaukosäätimestä, ihmettelin kun mitään ei tapahdu. No, avaimella sisään ja yrittään käynnistään autoa. Virrat meni päälle mutta ei startannut, niinkun ton kuulukin tehdä jos käynnistyksenesto on aktivoitu. Ajattelin että kaukosäätimestä varmaan paristo kulunut ja äskön töistä päästyäni menin koittamaan uuden pariston kanssa. Eipä se sanonut mitään koko laite. Ei aktivoi hälytintä, ei laita ovia lukkoon tai auki tms. Edes hälyttimen valo ei pala, vaikka sen kuuluis palaa aina kun hälytin ynnämuut on päällä. Yhden boxin löysin ratin pahvin alta, mutta eipä siitä sen kummempaa selkoa saanut. Otin johdon siitä hetkeksi irti ja koitin vähän ajan päästä uudestaan, ei auttanut. Mitenköhän ton sais ohitettua tai ylipäätään nollattua? Akun kenkää en uskaltanut vielä pois ottaa jos se vaikuttaa jotenkin megaan siinä samalla?
                            e60 530d -04

                            e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
                            e36 320i coupe M-sport -94,
                            e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
                            e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88

                            Comment

                            • EPDM
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2005
                              • 4621
                              • Lahti.

                              #29
                              jeps, omassa m3 e36 ajonesto kapula systeemi ei oikein toiminut kunnolla kun ostin sen pari viikkoa sitten ja pari kertaa piti hieman odottaa ennen kuin se kapula suostui kytkeä ajaonesto pois eli ledin valot vilkui tiuhaan tahtia, verrattuna rauhaliseen tahtia.

                              No nyt tänään se ei suostunut olenkaan enään mennä poispäältä. Onneksi olin vaan kauppareisulla. Akkun kengat otin parikin otteessa pois ilman tuloksia. Yleensä ajonesto on vasta tullut 04-94 vakio varuste ( ainakin m3) mutta minulla löytyi hieno virallinen vahvistus että juuri tähän autton bmw on laittanut ajonesto. Jippii! Kiitos vaan.

                              Eli huomenna se hinataan paikaliseen korjaamoon ( hyvinkäälle kun ei ole bmw marmori tiski) ja ehkä sitten ens viikolla joillakin on aikaa etsiä se kyseinen boksi ja heittää se suhteelisella isolla kaarella mäkeen.

                              Edellisella vm 1993 sama juttu tapahtui silloin boksiin johtava kaapeli oli sulannut oikariin. Mietikää itse, kannattaako se poista nyt, tai sitten kun ei ole muuta vaihtoehoa...
                              Viviendo en Lahiti
                              BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                              Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                              Vw Corrado vr6

                              Comment

                              • tepi_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2185
                                • TKu

                                #30
                                Vanhassa e36:sessa -92 oli myöskin kyseinen ajonesto. Omasta mielestäni ihan hyvä,että autossa on jonkun näköinen ajonesto. Olihan se vittumaista alkuunsa sitä kuittailla,mutta nopeasti ite siihen ainakin totuin.

                                Ja jos se uusi avain maksaa ~70€,niin ei paha rasti. Vai onko nyt syynä vaan,kun ei jaksa kuitata?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎