Originally posted by Fabsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i kulutusmittari heiluu, ideoita? 3. sivulla uutta infoa
Collapse
X
-
Huomasin mielenkiintosen seikan pari päivää sitten. Otin piruuttani duunissa autosta lambdan piuhan hetkeks irti
ja ruiskuttelin sinne liittimeen rost offia. Kotia lähtiessä auto pelasiki oikein hienosti, meinasin ajaa pöpelikköön
kun oli tehot tullu takasin
Kuitenkin n. 20-30 km ajamisen jälkeen alko taas mittarit heilua ja menohalut pienenivät. Kokeilin uudestaan,
pistoke irti vähäks aikaa: Auto toimii n. 20 km. Boxi paskana?
Comment
-
-
Jotain häikkää selkeästi lambdan kanssa. Oma e36 325i tekee tuota puolikaasukiihdytysnykimistä aina ennen kun putki lämpiää kunnolla. Kylmällä koneella tasakaasulla ajettaessa tuo näkyy parhaiten kulutusmittarin neulan nykimisenä eestaas. Vika katoaa aina kun paikat lämpiää, joten eipä ole ollut tarvetta vielä lamdan vaihtoon.
Comment
-
-
Jonkin tyyppiset lambdat ottaa muuten vertailu ilman sitä johtoa pitkin.
Eli ei sais laittaa mitään rasvoja tai tököttejä niihin liittimiin.
Eli jos sattuu olemaan tosta kyse, niin ne tökötit voi vääristää sitä lamdan signaalia.
Mutta tässä tilanteessa se kyllä viittais siihen, että lambda ei toimi oikein. Ei oo muuten eka kerta kun tuore boschin lambda ei toimi.
Minä kokeilisin kyllä vähän sitä autoa lambdan johto irti, että toimiiko paremmin vai huonommin niin.E39 525 tds -96
E30 324 d (tdic) -86
Toyota Corona Mark II 2.0 -72
Ex:
E21 316 (1.8)
E30 316 1.8 -84 (2.7 ETA)
Toyota Corona Mark I 1.6 -74
Daihatsu Charade 1.0 -87
Comment
-
-
Taas lisää infoa. Laitoin parit uudet puolat paikalleen, ja samassa rytäkässä tuli uus etupään stefa.
Ainakin "boxin opetusreissulla" auto toimi paljon paremmin, kulutusmittari tekee vain satunnaisia ylimääräsiä liikkeitä silloin tällöin, ja pikkuvaihteilla kulutuksen ollessa yli 20 litraa, pomppii vähän enemmän. Vedätettäessä ei tunnu läheskään samanlaista nykimistä kuin ennen. Päästöjä mittauttamaan menee hän...
Tuli mieleen että onko mahdollista, että koneessa on ollut imuilmavuoto etupään stefan kautta? Vähän tuntuu oudolta mutta teoriassa mahdollista. Etupään stefa -> jakopää -> huohotusputki -> imusarjaan?
Jos ei vieläkään mene päästöistä läpi, eikai auta kun laittaa taas kerran uus lambda?ajoaikaakin jäljellä huimat 5 päivää...
Comment
-
-
Päästöt edelleen päin helvettiä.Tyhjäkäynnillä HC 250 (sallittu 100) ja lambda 1.05 (sallittu 1.03). Kierroksilla CO 0.53 (sallittu 0.30). Muuten ok.
Eli tarkoittaako tää nyt sitä että lambda on menny taas? On se hienoa vaihella kokoajan sitä... nyt kyllä potuttaa niin että vaihan kohta takas ooppeliin
Comment
-
-
Originally posted by Chewie View PostPäästöt edelleen päin helvettiä.Tyhjäkäynnillä HC 250 (sallittu 100) ja lambda 1.05 (sallittu 1.03). Kierroksilla CO 0.53 (sallittu 0.30). Muuten ok.
Eli tarkoittaako tää nyt sitä että lambda on menny taas? On se hienoa vaihella kokoajan sitä... nyt kyllä potuttaa niin että vaihan kohta takas ooppeliin
Comment
-
-
Originally posted by jam75 View PostKäy se boksi päivittään, jos sen nyt joku osaa tehdä sulle merkkiliikkeessä. "Lambdan thermoshokki" tai mikä lie olikaan sen ohjeistuksen nimi. Kuulut riskiryhmään, vm.90-92 e34/e36 m50, ei vanoskoneet.
Missäspäin löytyis joku paikka joka sen tekis luotettavasti? Porvoo-Mäntsälä-Lahti tienoilla? Lambda täytynee nyt jokatapauksessa vaihtaa että saa leiman tuohon. Jospa sitä elämä taas hymyilis sen jälkeen
Comment
-
-
moi
Kerronpa oman tarinan. Kävin konttorilla oli päästöt vitullaan, aattelin vaihtaa tulpat ku on jo hetken olleet nuo vanhat, no otin tulpat pois ja ylläri oli vuotanu tulpan reikiin öljyä. putsailin ne ja vaihoin uudet tulpat niin johan kävi tasasesti ei vähejään röpötelly sun muuta. No seuraavana aamuna taas röpötti ku lämpes ja eiköhän ollu mun 5w40 vuotanu taas vitosen tulpalle hieman, yhessä yössä vaikka illalla ajelinki mielissäni aikas paljo. No vaihoin tiivisteet niin nyt on pysyny kuivana mut ei käy tasasesti. Käytin huollossa niin päästöt edelleen vitullaan, sit ostin tarvike lambdan niin meni päästöistä läpi mut alko kulutus mittari heiluu tasakaasulla ja kiihtyy aaltoillen, muuten veto tallessa ja kulutus normaali siis nää mä kaks vikaa lampdan vaihon jälkeen ja edelleen käy huonosti. Nyt mullon nuo puolat eristelakassa tuolla varastossa ja kohta ruikin lisää niille saa nähä käykö paremmin tyhjä käynnillä näyttää hetkellisesti 1,2-1,4litraa tunnille, ennen korjauksia 1,5-,16l/h. Ja saatan olla hieman lakka pöhnässä niin ei tartte vittuilla jos on kirjotus virheitä. m50b25 on tuossa moottori.Sotkamo Connection
Comment
-
-
Uutta infoa: Ensinnäkin, lambdan vaihto ei vaikuttanu yhtään.
Mutta: testailin nappailla eri antureita irti ja kokeilin vaikutusta koneen käyttäytymiseen. Paljastui että imuilman lämpöanturi ei vaikuta mihinkään mitenkään, vaikka jopa käynnissä otin irti. Ei mitään muutosta käynnissä. Kun taas esim. koneen lämpöanturi (se sininen) vaikutti selvästi tyhjäkäyntiin. Vaikuttais siltä että vihdoin ja viimein alkaisi vikaakin löytyä. Ilmottelen lisää kun saan uuden anturin...Last edited by Chewie; 17-05-2007, 19:38.
Comment
-
-
Tähän samaan topicciin kyselen tuosta ohjelman päivityksestä thermoshokin oireisiin, kun itsellä on tuo lambdavika palannut ja lambdalla ikään. vuosi. Eli paljonkohan ko. -toimenpide maksaa noin suurinpiirtein? Ja kuopiossa onnistuu vissiin hartikaisella vai?BMW F25 xDrive 20d
ex BMW e91 320dA
ex BMW e36 325i
- SAWO CONNECTION - - Normaalisti kännissä ja alasti
Normaalisti peukalo keskellä kämmentä
Comment
-
Comment