Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ruostetta ja puskurien maalaaminen. e36 (edistynyt, ja VALMIS)Valmiit kuvat sivulla 3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • darex
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 180
    • Soini

    Ruostetta ja puskurien maalaaminen. e36 (edistynyt, ja VALMIS)Valmiit kuvat sivulla 3

    Komea kurakuorrutus jo alkoi olla pemarissa ja ajattelin pestä sen. Noh nyt ajattelin samalla lopettaa nuo kukinnat tuolta kaarista.

    1.Eli miten asia hoituisi siististi?
    Lähinnä eniten arveluttaa tuo maalaaminen, autossa on alkuperäinen väri ja koodit saa selville konehuoneesta, mutta miten maalaaminen? Erottuuko uusi maali rajusti jos maalaa vain kaaren? Vai kannattaako maalata isompi alue?

    Kittiä varmaan joutuu pahimpiin kohtii ihan vähän sipaisemaan, hiominen ja tasainen pinta kyllä onnistuu.

    2.Kuvassa näkyy lommo eturenkaan takana, n.1cm painunut. Kannaatako edes vaivautua korjaamaan vai saisiko siitä kitillä hyvänäköisen?

    3.Puskurit näyttävät hieman erisävyisiltä kuin kori. Paikallisesta maali/korjaamoliikkeestä varmaan saan tarvittavat aineet muovipuskurin maalamiseen. Puskurit ilmeisesti voi maalata alkuperäisellä maalilla koska kuitenkin koko osat maalataan? Selvää maalirajaa ei ehkä pääsisi syntymään.

    4. Talvikeli vanteet ovat hirveän näköiset, mutta ne ehtii kesällä korjaamaan. Lähinnä kanttareiden jälkiä ulkokehällä. Mutta niistä sitten kesällä.

    Edit: ja viimeinen kuva on auton pohjassa sijaitsevasta lommosta. N.5cm painauma. Pelti todella haperoa siitä kohdalta ja aivan tankin vieressä. Ehkä tuon sitten uskoltaa varovasti leikata ja vaihtaa uuteen peltiin.


    JÄLKEEN: Seuraavan vapaapäivän koittaessa takapuskuri vaihtaa väriään.
    Attached Files
    Last edited by darex; 22-05-2007, 21:36.
    BMW 318i Original is nice
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    #2
    tuossa näyttäisi olevan korjattavia kohtia enemmänkin kuin pelkkä kaari. lommon oikaisee helposti. kannattaisikohan harkita koko auton ylimaalaamista kerralla. ei tule sävyeroja ja saat nuo puskuritkin korinväriin.
    Nykyisin mennään X3 E83

    Comment

    • darex
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 180
      • Soini

      #3
      Ylimaalaus voisi olla kyllä vaihtoehto. Ainot ongelma on se että auto on päivittäisessä käytössä ja lämmintä tallia ei ole. Kylmä halli ainoastaan.

      Tietenkin jos ostaisin spray purkillisen tuota maalia ja aina operoisin paikan kerrallaan illassa. Kun kaikki paikat on korjattu niin kesällä lämpöisellä kelillä ylimaalaus.?

      Kiitoksia ideasta.

      Onko noihin lommojen oikomiseen jotain helppoa konstia?
      BMW 318i Original is nice

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Jos ei ole lämmintä hallia niin venttaa kesään..Ja tosiaan paikka kerrallaan on hyvä tehdö jos ei voi viikoksi autoa telakalle laittaa.

        Pohjiin sun muihin en ota kantaa.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Tee pohjat kunnolla niin ei heti ensi keväänä näytä samalta. Eli kaikki ruoste on saatava hiottua tai puhallettua pois pinnasta, muuten ei ole mitään hyötyä laittamisesta.

          Rajat saa häivytettyä melko siistiksi, mutta tuskin aivan huomaamattomiksi.

          Sen parempi mitä suoremmaksi lommon saisi ennen kittaamista oiottua, mutta jos ei kovin syvä lommo ole, niin voi kitata ja saa nätisti kitillä peittymään.

          Kannattaa miettiä että minkä verran on valmis sijoittamaan, hieman eri hinta tehdä ylimaalaus verrattuna vaan ruosteen laittamiseen ja niiden alueiden maalaamiseen.

          Comment

          • Vanquish
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2004
            • 1961
            • Hki

            #6
            Ehdottomasti liikkeeseen. Itse tehty korjaus ei kestä talvea pitempään ja silloin maalin sävyerot näkyy varmasti. Liikkeessä tehdyn maalauksen sävyerot ei näy. Hintaa noitten korjaukselle voi tosin tulla melkoisesti?

            Comment

            • ruikki
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 585

              #7
              vastaava projekti tuli tehtyä viimekesänä tuommoseen brokatrot väriseen autoon niinku tuoki vissiin on.
              noita brokatrotin sävyjä oli muistaakseni kolmea erilaista. itellä oli helmiäismaali.
              puskurit maalasin korinväriin ja ovien alalaidat suhuuttelin mahdollisimman pienelle alueelle (koitin sievästi hioa ja paklata) eikä erottunut maalaus kovin pahasti. vieläkö ois hiomavahalla/tahnalla sumurajan vetäny pois ja tuo kontin alareunan maalasin kans se ei oikei onnistunu mutta ei erottunu sekää pahasti. ilmeiseesti nuo tummat värit on helpompia maalata niin ettei erotu.
              itelle riitti tuommonen paikkaus ku ei viittiny tuonikäseen autoon sijottaa rahaa enää kovin palijo ja palijo paremman näkönen tuli ku vertas entisiin ruostejälkiin.
              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

              Comment

              • darex
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 180
                • Soini

                #8
                Joo pitää kokeilla aluksi pelkällä paikkaamisella ja mikäli raja nyt hirveästi jää näkyviin niin sitten maalaan koko auton.

                Joo on tullu opittua noiden helmojen kans asuessa että vähemmällä pääsee kun tekee työt kerralla kunnolla.

                Pitää hieman kokeilla poksutella lommoa ulospäin jos se edes hieman suoristuisi, heti huomenna haen maalit, kittiä ja hienoa hiomapaperia.


                "Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja puoliksi tehty on ennenkin kelvannut"
                BMW 318i Original is nice

                Comment

                • GARFFi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 5533
                  • Kankaanpää

                  #9
                  Originally posted by darex View Post
                  Komea kurakuorrutus jo alkoi olla pemarissa ja ajattelin pestä sen. Noh nyt ajattelin samalla lopettaa nuo kukinnat tuolta kaarista.

                  1.Eli miten asia hoituisi siististi?
                  Lähinnä eniten arveluttaa tuo maalaaminen, autossa on alkuperäinen väri ja koodit saa selville konehuoneesta, mutta miten maalaaminen? Erottuuko uusi maali rajusti jos maalaa vain kaaren? Vai kannattaako maalata isompi alue?

                  Kittiä varmaan joutuu pahimpiin kohtii ihan vähän sipaisemaan, hiominen ja tasainen pinta kyllä onnistuu.

                  2.Kuvassa näkyy lommo eturenkaan takana, n.1cm painunut. Kannaatako edes vaivautua korjaamaan vai saisiko siitä kitillä hyvänäköisen?

                  3.Puskurit näyttävät hieman erisävyisiltä kuin kori. Paikallisesta maali/korjaamoliikkeestä varmaan saan tarvittavat aineet muovipuskurin maalamiseen. Puskurit ilmeisesti voi maalata alkuperäisellä maalilla koska kuitenkin koko osat maalataan? Selvää maalirajaa ei ehkä pääsisi syntymään.

                  4. Talvikeli vanteet ovat hirveän näköiset, mutta ne ehtii kesällä korjaamaan. Lähinnä kanttareiden jälkiä ulkokehällä. Mutta niistä sitten kesällä.

                  Edit: ja viimeinen kuva on auton pohjassa sijaitsevasta lommosta. N.5cm painauma. Pelti todella haperoa siitä kohdalta ja aivan tankin vieressä. Ehkä tuon sitten uskoltaa varovasti leikata ja vaihtaa uuteen peltiin.
                  Itselläkin joitain ongelmia näiden melkein samojen juttujen kanssa. Kirjoita tänne mitä aiot tehdä tämän kanssa! Missä ja miten paljon maksaa ja millaista jälkeä tuli! Jos pistäis sit toisen auton perää meneen
                  MB E220 CDI -10
                  Ex.VW T5.1 -11
                  Ex. Ford Transit Custom -14
                  Ex. VW Passat 2.0FSI -06
                  Ex. VW Golf+ -06
                  Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
                  Ex. Honda CBR900RR -96
                  Ex. E36 325i Coupé -94
                  Ex. LADA 2105 1200S -89
                  Ex. LADA 2107 1300S -87
                  Ex. E36 320i -91

                  Comment

                  • darex
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2003
                    • 180
                    • Soini

                    #10
                    Joo raportoin tänne, ja pyydän modeja siirtämään tarpeen tullen projektit osiolle

                    Vanquish, en millään viitsisi liikkeeseen viedä näin vanhaa autoa, mutta kiitoksia ehdotuksesta.
                    Last edited by darex; 26-03-2007, 06:03.
                    BMW 318i Original is nice

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      Originally posted by darex View Post

                      "Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty, ja puoliksi tehty on ennenkin kelvannut"
                      ja "ite kun tekee niin saa just semmoisen kuin sattuu tulemaan"
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • kuukankorpi
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2004
                        • 634

                        #12
                        Originally posted by GOOFY View Post
                        ja "ite kun tekee niin saa just semmoisen kuin sattuu tulemaan"
                        Niin ja eikä tartte ketään muuta syyttää/kiittää.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Tuota? No, kukin tietenkin tekee omalleen ihan mitä haluaa, mutta eikö nyt tässä kaikki skenaariot pääty siihen että artisti maksaa?
                          Voin todellakin luvata että kotikeinoin et tule ko."korjauksessa" onnistumaan millään tasolla ja sitten edessä on tosiaan kuitenkin se kallein lopputulos, eli koko kiesin yliveto+puhkiruostuneiden kaarien+ovien korjaus. Hinta on kuitenkin tällöin reippaasti nelinumeroinen.
                          Tuollainen paukkupullolla roiskittu+laikutettu+matattu brokatrot on myydessä vähintään +2-3000€ jo lähtökohtaisesti myydessä halvempi kuin virheettömän maalipinnan vastaava virkaveli, joten miksi ryssiä ihan ehdontahdoin siinä kohtaa joka kuitenkin johtaa huomattavasti kalliimpaan lopputulokseen?
                          Eli, viet kiesin ammattimaalarille ja autoa ei missään tapauksessa tarvitse ylimaalata, vaan oikein korjatut alueet häivytetään oiken ainein+menetelmin täysin näkymättömiin. Ne myös pysyy näkymättömissä.
                          Eli uhraamalla nyt pari-kolmesataa korjaukseen, säästyt muuten 100% varmuudella eteen tulevalta ylivedolta+korjaukselta+omalta turhaan tehdyltä työltä.
                          Käy auton kanssa ottamassa tarjous vähintään kolmesta maalaamosta. Samalla saat käsytyksen mahdollisen ylivedon kokonaishinnasta.

                          Comment

                          • Vanquish
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 1961
                            • Hki

                            #14
                            Originally posted by Hemi View Post
                            Tuota? No, kukin tietenkin tekee omalleen ihan mitä haluaa, mutta eikö nyt tässä kaikki skenaariot pääty siihen että artisti maksaa?
                            Voin todellakin luvata että kotikeinoin et tule ko."korjauksessa" onnistumaan millään tasolla ja sitten edessä on tosiaan kuitenkin se kallein lopputulos, eli koko kiesin yliveto+puhkiruostuneiden kaarien+ovien korjaus. Hinta on kuitenkin tällöin reippaasti nelinumeroinen.
                            Tuollainen paukkupullolla roiskittu+laikutettu+matattu brokatrot on myydessä vähintään +2-3000€ jo lähtökohtaisesti myydessä halvempi kuin virheettömän maalipinnan vastaava virkaveli, joten miksi ryssiä ihan ehdontahdoin siinä kohtaa joka kuitenkin johtaa huomattavasti kalliimpaan lopputulokseen?
                            Eli, viet kiesin ammattimaalarille ja autoa ei missään tapauksessa tarvitse ylimaalata, vaan oikein korjatut alueet häivytetään oiken ainein+menetelmin täysin näkymättömiin. Ne myös pysyy näkymättömissä.
                            Eli uhraamalla nyt pari-kolmesataa korjaukseen, säästyt muuten 100% varmuudella eteen tulevalta ylivedolta+korjaukselta+omalta turhaan tehdyltä työltä.
                            Käy auton kanssa ottamassa tarjous vähintään kolmesta maalaamosta. Samalla saat käsytyksen mahdollisen ylivedon kokonaishinnasta.
                            Hemille:
                            Kiinnostais kovasti tietää mitä tuommoinen maksaisi. Siis esim. ovien alareunat (etu o/v), takaluukun alareuna, takakaaret v/o. Sulla on varmasti kohtuu tarkka käsitys hinnasta. Riippuu tietysti pohjatöiden määrästä, mutta esim. näiden kuvien perusteella. Suurpiirteinen hinta: 500e, 1000e, vai 1500e? Tuo kolmesataa kuullostaa alhaiselta kun yhden puskurin maalaus maksaa sen verran (pks, tampere). Paikalla ei väliä kunhan uudellamaalla, hämeessä tai turusssa.

                            Kokemusta on yhden ammattimaalarin työstä ja jälki oli 10 (salpausselän automaalaamo). Kukaan tutuistani (ei ammattilaisia) ei huomaa mitään eroa uudelleen maalatun ja entisen pinnan sävyissä. Eli vähintäänkin riittävän hyvää mulle. Ja on kokemusta myös edellisen omistajan fiksauksista, jotka tulivat esiin heti talven jälkeen. Pohjien teko ilman kattavaa aiempaa kokemusta on VAIKEAA.

                            Comment

                            • ruikki
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 585

                              #15
                              hemille. en vittuile mutta oman auton paikkaus onnistu paukkupulloilla niin hyvin että en maksas ammattimiehelle semmosesta ja jos tuo 2-3000e tarkottaa 2000-3000e nii en oikein usko noin suureen hintaeroon -91 318 bemarista. oli maalattu sitte kummalla lailla vaan.
                              auton arvo varmaan on jotain 3000-4000 euroa?
                              mutta jos alle 300 eurolla saa maalautettua puskurit ja nuo ruosteviat nii kannattaa miettiä alkaako ite väsäämään.
                              tarvikkeet ja aineet pelkkien puskureiden ja helmojen maalaamiseen makso jotaki 130 euroa.
                              epäilen kyllä että mikään virallinen yritys ei ala alle 300 eurolla tekemään noita hommia...
                              jotaki reilu 400 euroa olivat vailla parissa liikkessä puskurien ja helmojen maalaamisesta siihen vielä nuo muut korjaukset päälle nii alakaa kertymään
                              !!! U TOUCHA MA CAR - I`LL FUCK U DOG AN EAR!!!!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎