Jos itse teet korjaukset, niin otahan kuvia ja kirjottele juttua että voidaan ottaa mallia Toivottavasti korjaukset onnistuu.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ruostetta ja puskurien maalaaminen. e36 (edistynyt, ja VALMIS)Valmiit kuvat sivulla 3
Collapse
X
-
Kyllä, autosta itse maksoin syksyllä vajaa 3000€. Jos investoin siihen vaikka 1000€ maalauksen(sis. ruosteenpoisto,pohjatyöt,maalaus puskureihin ja ruostekohtiin).
Saanko autostani myydessä 4000€?
Olen itse sitä mieltä että ikinä ei opi mitään jos ei mitään yritä.
No jos korjailut menee reisille(ainoa mikä tässä voi mennä mönkään on värirajan selvä näkyminen), menen paikalliseen maaliliikkeeseen joka maalin minulle sekoitti ja kysyn että mitäs jos sekottaisit tarkemmin. Jos ei vielä toisellakaan kerralla tulos miellytä, silloin turvaudun ylimaalaukseen.
Äläpäs nyt hemi lannista vaan anna pojan kokeilla, paras oppi tulee tuolta kantapäästä.
Edit: ja täytyyhän se muistaa ettei tähän värkkiin ehjää täydellistä pintaa helpolla pistetä. 16 vuotta vanha auto on kuitenkin jo täynnä lommoja siellä täällä. Pari terävää konepellissä(kuin taltan löymäjälki) ja pieniä painaumia ympäri autoa.Last edited by darex; 26-03-2007, 23:44.BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
kotitekoinen peltiveteraani
Morjens.
itse kannatan tuota kotikonstein korjaamista. Hintaa tulee 100e paikkeilla ja jälki on mitä on. Minullakin on tuollainen 318i e36 91 ja maksoin siitä aikanaan 5000e ja tällä hetkellä ajettu melkein 400tkm. (ja on laikukas kuin mikäkin kilpikonna) loistava auto ja mieli tekisi tietty saada siitä uudenveroinen, mutta eipä taida kannattaa. Siitä tuskin saa 3000e enempää (jos sitäkään).
Olen jokainen kevät hionut auton ruosteet auki, paikannut ja maalannut ne. Ruoste puskee taikaisin joka talvi, mutta eipä tuohon maailma kaadu.
Tietty harrasteautot on oma lukunsa, mutta minun tapauksessa kyseessä on runsaassa käytössä oleva käyttöauto.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostLakka?
Eli maalista ei tule kestävää/kiiltävää ilman lakkaa.
Käytin vanhaa spray lakkaa ja alku oli ihan hyvä mutta kesken kaiken suutin alkoi räkimään ja muodostui pisaroita. Jouduin hiomaan lakan pois ja maalaamaan uudestaan.
Lisään kuvia parin päivän sisällä.BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
Kyllä, juurikin noin.
Hion aluksi hiekkapuhaltamalla mutta lopuksi hieman hipaisin rälläkän hionta-alaikalla jotta sain kunnon terveen pellin esiin. Sitten pistin jotain ruostesuoja hässäkkä maalia,sen perään pohjamaalin.
Kittiä,kyyneliä ja hiomista. Jouduin kittiäkin pistämään pari kerrosta koska halpa kitti jätti ilmakuplia jotka tulivat esiin hiottaessa.
Hienoa kuivahiomapaperia käytin.
Pohjamaalia aika paksu kerros ja hiointaa hienoimmalla vesihiomapaperilla mitä maaliliikkeestä löytyi. Pohjamaalista tuli tasainen eikä pahoja naarmuja näkynyt, ruiskulla maalia päälle ja lakka pintaan.
En oikein vain luota tuohon SPRAY lakkaan.. sitä saa kunnolla pistää ettei pinta jää "karheaksi". Pitää yrittää löytää jotain parempaa.BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
Valmis, Kuskinpuolelta lakkasin koko sivun lukuunottamatta kuskinovea.
Jälki on täydellistä, ei valumia (ruiskulla laitettuna lakka oli mukavan jäykkää).
Opin: Ostan vaikka 400€ japsiauton työautoksi pariksi viikoksi mieluummin kuin teen pala palalta. Aina pesu ennen töiden aloittamista, vettä jää kuitenkin jonnekkin ku yrittää pohjamaaliakin pistää. Sekä hävettää ajella keskeneräisellä autolla.BMW 318i Original is nice
Comment
-
Comment