jannmann: Missään kohtaan ei ole väitetty auton pesevän ehdottomasti mp:n.
Isommissa nopeuksissa tilanne on huomattavasti tasaisempi kuten täällä on mainittu.
Esim. juuri mainitsemasi jammu r6 menee 3.2 e36 m3:n kanssa isoissa nopeuksissa rinnakkain, siis kun lähdetään vetämään 150kmh ja siitä loppuun. MOT
Isoille pyörille on vaikea pärjätä, niiden veto on niin kovaa. Useampia testejä ulkomaisissa lehdissä on asiasta ollut, lopputulos riippuu huomattavasti myös radasta. EVO lehti on tuota harrastanut ja mutkaradalla pyörälle pärjää tai itse asiassa on aina voittanut englantilaistyyppinen hauskuutus kuten: Caterham r500, ja uusimpana radical sr3. Radical turbo myös pitää tällähetkellä Nurburgringin kierrosennätystä hallussaan.
Löytyy kyllä myös nopeudessa kompetentteja autoja esim mclaren f1 90-luvun alusta jonka todellinen huippunopeus 391kmh.
Yhteenveto: 20teur saa valmiin pyörän joka kulkee tautisesti ja jos autolla sellaisen kanssa painiminen vaatii ison tukun rahaa ja huomattavasti modifikaatiota. Kaiva se keskustelu sfnewsseistä niin tiedät mistä tässä maassa on puhuttu. Se keskustelu suututti tosissaan tämän maan mp-piirit kun Helanto uhosi ottavan pyörältä päänahan datsunillaan.
Olen itse ajanut virtasalmella radalla samaan aikaan autolla pyörien seassa, ja siellä huomaa auton ja pyörän eron selvästi. virtasalmi on nimenomaan pyörien rata, john tuuli maestrona. Siellä itse ajaessa huomasi selvästi miten pyörien mutkanopeudet ovat rajoitettuja mutta kun mutka oikenee ja suora alkaa niin pyörä häipyy silmistä. minulla autona e30 318i, tuollakin tietyissä kohtaa mutkissa ylläpidin samaa nopeutta kun harrastelijapyöräilijät. john tuuli on mestari tuolla radalla fillarilla.
Ahvenistolla nopein fillarille kellottamani harrastetapahtumissa on 1.30,6 juuri r6:lle, se oli rutinoituneen harrastajan ajama katurenkain, eli tuon allekin voisi päästä. Nopein harrastetapahtumissa kellottamani aika autolle on mohikaanin ajama 1.33 z3m coupelle. Tuokaan ei ole mikään ultimateaika, siitä muutaman sekunnin voi vielä nipistää. Ahvenisto on fillarille vaikea rata, siellä autot ovat kilpailukykyisiä. edit: siis modifioitu auto vakio mp:tä vastaan.
Lisäksi autojen etu on huomattava downforce isommissa nopeuksissa, siis autoissa jotka ovat sellaiseksi suunniteltu.
Isommissa nopeuksissa tilanne on huomattavasti tasaisempi kuten täällä on mainittu.
Esim. juuri mainitsemasi jammu r6 menee 3.2 e36 m3:n kanssa isoissa nopeuksissa rinnakkain, siis kun lähdetään vetämään 150kmh ja siitä loppuun. MOT
Isoille pyörille on vaikea pärjätä, niiden veto on niin kovaa. Useampia testejä ulkomaisissa lehdissä on asiasta ollut, lopputulos riippuu huomattavasti myös radasta. EVO lehti on tuota harrastanut ja mutkaradalla pyörälle pärjää tai itse asiassa on aina voittanut englantilaistyyppinen hauskuutus kuten: Caterham r500, ja uusimpana radical sr3. Radical turbo myös pitää tällähetkellä Nurburgringin kierrosennätystä hallussaan.
Löytyy kyllä myös nopeudessa kompetentteja autoja esim mclaren f1 90-luvun alusta jonka todellinen huippunopeus 391kmh.
Yhteenveto: 20teur saa valmiin pyörän joka kulkee tautisesti ja jos autolla sellaisen kanssa painiminen vaatii ison tukun rahaa ja huomattavasti modifikaatiota. Kaiva se keskustelu sfnewsseistä niin tiedät mistä tässä maassa on puhuttu. Se keskustelu suututti tosissaan tämän maan mp-piirit kun Helanto uhosi ottavan pyörältä päänahan datsunillaan.
Olen itse ajanut virtasalmella radalla samaan aikaan autolla pyörien seassa, ja siellä huomaa auton ja pyörän eron selvästi. virtasalmi on nimenomaan pyörien rata, john tuuli maestrona. Siellä itse ajaessa huomasi selvästi miten pyörien mutkanopeudet ovat rajoitettuja mutta kun mutka oikenee ja suora alkaa niin pyörä häipyy silmistä. minulla autona e30 318i, tuollakin tietyissä kohtaa mutkissa ylläpidin samaa nopeutta kun harrastelijapyöräilijät. john tuuli on mestari tuolla radalla fillarilla.
Ahvenistolla nopein fillarille kellottamani harrastetapahtumissa on 1.30,6 juuri r6:lle, se oli rutinoituneen harrastajan ajama katurenkain, eli tuon allekin voisi päästä. Nopein harrastetapahtumissa kellottamani aika autolle on mohikaanin ajama 1.33 z3m coupelle. Tuokaan ei ole mikään ultimateaika, siitä muutaman sekunnin voi vielä nipistää. Ahvenisto on fillarille vaikea rata, siellä autot ovat kilpailukykyisiä. edit: siis modifioitu auto vakio mp:tä vastaan.
Lisäksi autojen etu on huomattava downforce isommissa nopeuksissa, siis autoissa jotka ovat sellaiseksi suunniteltu.
Comment