eli ongelma ilmeni kun vaihdoin brisk racing tulpat (kyseessä 325 e36)... ei ota niillä kierroksia vaan rötää... autossa on lastu, onko sit niin että ne tulpat ei vaan toimi lastun kanssa vai jossain muulla jotai häikkää... koska laitettiin lastuttamattomaan autoon briskit kiinni, niin toimii hienosti... jollain kokemuksia tästä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 käyntihäiriö brisk tulpilla
Collapse
X
-
Originally posted by wooZer View Postsuosittelen boshin super plus +7 tulppia. itsellä on samanlainen auto ja vaihdoin nuo tulpat juuri kiinni. taulukon mukaan sinne kuuluisikin laittaa boshin puolelta nämä.
Comment
-
-
Laitoin omaan autoon NGK:n tulpat niin toisen käynnistyksen jälkeen rupesi jo röpöttämään.
Nyt on BOSCH:n nelikärkiset ja on toiminut jo puoli vuotta ilman ongelmia, minun mielestä kun laitoin BOSCH:n tulpat auto herkkeni aika paljon...
Muistaakseni sarja BOSCH:n nelikärkisiä tulppia maksoi 32€
Comment
-
-
Originally posted by mauo View Posteli ongelma ilmeni kun vaihdoin brisk racing tulpat (kyseessä 325 e36)... ei ota niillä kierroksia vaan rötää... autossa on lastu, onko sit niin että ne tulpat ei vaan toimi lastun kanssa vai jossain muulla jotai häikkää... koska laitettiin lastuttamattomaan autoon briskit kiinni, niin toimii hienosti... jollain kokemuksia tästä?
-ovatko puolien liittimet puhtaat tai mahdollinen kosketushärö
-voisiko joku tai useampi puola olla 1/2-kuntoinen? Jännitevaatimus on normitulpalla noin 15kV, LGS-tulpalla noin 23kV eli noin 50% suurempi. Jos jännitettä riittää normitulpalle, mutta ei LGS-tulpalle -> rötää
-akun kunto (pitää olla hyväkuntoinen) -> ensiöjännitteen merkitys puolille vrt. ylläoleva kohta
-lastun ei pitäisi vaikuttaa suuresti tyhjäkäyntiin. Tosin lastutetussa VAG 1,8T:ssä ei LGS-tulppaa voi käyttää, koska ennakkoa tulee liikaa -> nakuttaa.
Todennäköisesti syy löytyy sähköpuolelta. Vastaavia ongelmia on ollut muutama aikaisemminkin ja syy on löytynyt esim. akusta.
Comment
-
Comment