Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 käyntihäiriö brisk tulpilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mauo
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 70
    • Järvenpää

    e36 käyntihäiriö brisk tulpilla

    eli ongelma ilmeni kun vaihdoin brisk racing tulpat (kyseessä 325 e36)... ei ota niillä kierroksia vaan rötää... autossa on lastu, onko sit niin että ne tulpat ei vaan toimi lastun kanssa vai jossain muulla jotai häikkää... koska laitettiin lastuttamattomaan autoon briskit kiinni, niin toimii hienosti... jollain kokemuksia tästä?
    e34 520i
    e36 M3
    e30 320i
    e21 320
    e28 520i
    e21 316
    e36 325i
    e30 316i
  • Huoppi
    Bimmer Rookie
    • Dec 2005
    • 85
    • Joutseno

    #2
    oon joskus aikaisemminkin lukenut et noilla briskeillä esiityisi ongelmaa. ngk kehiin ni toimii.

    Comment

    • fastandfurious
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1731
      • Tampesteri

      #3
      Jep, nämä tuntuvat olevan erityisen tarkkoja tulppien merkeistä..
      ---------------------------------------------------
      E91 325d M-Sport
      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

      Comment

      • mauo
        Bimmer Rookie
        • Oct 2005
        • 70
        • Järvenpää

        #4
        onks ongelma ollu just lastutetuissa biimmereis?
        e34 520i
        e36 M3
        e30 320i
        e21 320
        e28 520i
        e21 316
        e36 325i
        e30 316i

        Comment

        • 328 e36
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 488
          • pori

          #5
          Originally posted by mauo View Post
          onks ongelma ollu just lastutetuissa biimmereis?
          Ei kai sillä ole yhtään mitään merkitystä tässä hommassa että onko vakio boxi vaiko jollakin muulla ohjelmalla..
          e36 320 cabrio.
          e36 328 coupe.

          Comment

          • JTMD
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 834
            • Helsinki

            #6
            mulla oli edellisessä autossani -91 325 e36 lastu ja asensin siihen briskin tulpat.
            Toimi täysin moitteetta
            -10 e93 325i
            -04 e46 320i
            -92 e31 850i 6speed
            -92 e30 325 cab
            -93 e36 M3
            -91 e36 325

            Comment

            • wooZer
              Bimmer Rookie
              • Apr 2006
              • 72
              • Lahti

              #7
              suosittelen boshin super plus +7 tulppia. itsellä on samanlainen auto ja vaihdoin nuo tulpat juuri kiinni. taulukon mukaan sinne kuuluisikin laittaa boshin puolelta nämä.
              E39 525 -02

              Comment

              • toniwe
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 316
                • Lahti

                #8
                Originally posted by wooZer View Post
                suosittelen boshin super plus +7 tulppia. itsellä on samanlainen auto ja vaihdoin nuo tulpat juuri kiinni. taulukon mukaan sinne kuuluisikin laittaa boshin puolelta nämä.
                Boschit ei vaa taho kestää, mulla ei oo kestäny ku kymppitonnin ja ovat olleet vaihtokunnossa, NGK lienee kyllä paras vaihtoehto.

                Comment

                • JTJ
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 83
                  • Kitee

                  #9
                  Laitoin omaan autoon NGK:n tulpat niin toisen käynnistyksen jälkeen rupesi jo röpöttämään.
                  Nyt on BOSCH:n nelikärkiset ja on toiminut jo puoli vuotta ilman ongelmia, minun mielestä kun laitoin BOSCH:n tulpat auto herkkeni aika paljon...
                  Muistaakseni sarja BOSCH:n nelikärkisiä tulppia maksoi 32€

                  Comment

                  • wooZer
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 72
                    • Lahti

                    #10
                    onhan niillä bosheilla loppupelissä vähän hintaa, mutta itsellä ei ole ollut mitään ongelmia koskaan niiden kanssa. ngk:sta tosin on vähän huonoja kokemuksia ja siksi luotan boshiin.
                    E39 525 -02

                    Comment

                    • www.brisk.fi
                      Newbiemmer
                      • Aug 2006
                      • 9

                      #11
                      Originally posted by mauo View Post
                      eli ongelma ilmeni kun vaihdoin brisk racing tulpat (kyseessä 325 e36)... ei ota niillä kierroksia vaan rötää... autossa on lastu, onko sit niin että ne tulpat ei vaan toimi lastun kanssa vai jossain muulla jotai häikkää... koska laitettiin lastuttamattomaan autoon briskit kiinni, niin toimii hienosti... jollain kokemuksia tästä?
                      Tämä on erikoinen ongelma. Tässä on aluksi muutama tarkastuskohde:

                      -ovatko puolien liittimet puhtaat tai mahdollinen kosketushärö
                      -voisiko joku tai useampi puola olla 1/2-kuntoinen? Jännitevaatimus on normitulpalla noin 15kV, LGS-tulpalla noin 23kV eli noin 50% suurempi. Jos jännitettä riittää normitulpalle, mutta ei LGS-tulpalle -> rötää
                      -akun kunto (pitää olla hyväkuntoinen) -> ensiöjännitteen merkitys puolille vrt. ylläoleva kohta
                      -lastun ei pitäisi vaikuttaa suuresti tyhjäkäyntiin. Tosin lastutetussa VAG 1,8T:ssä ei LGS-tulppaa voi käyttää, koska ennakkoa tulee liikaa -> nakuttaa.

                      Todennäköisesti syy löytyy sähköpuolelta. Vastaavia ongelmia on ollut muutama aikaisemminkin ja syy on löytynyt esim. akusta.

                      Comment

                      • mauo
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2005
                        • 70
                        • Järvenpää

                        #12
                        liittimet on puhtaat kyllä, ja akku melko uusi en jaksa uskoa että ongelma tulisi siitä... miten puolat helposti testataan? vai onko vaan niin että kaupaan ja uudet?
                        e34 520i
                        e36 M3
                        e30 320i
                        e21 320
                        e28 520i
                        e21 316
                        e36 325i
                        e30 316i

                        Comment

                        • mauo
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 70
                          • Järvenpää

                          #13
                          vika selvisi ei vikaa ollut tulpissa, vaan yksi puolista vajaa tehoinen...
                          e34 520i
                          e36 M3
                          e30 320i
                          e21 320
                          e28 520i
                          e21 316
                          e36 325i
                          e30 316i

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎