Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 318is, pari hassua kyssää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DIggItaLL[]r
    Newbiemmer
    • Dec 2006
    • 12

    E36 318is, pari hassua kyssää

    Jesus morjenttes!

    Elikkäs työn alla E36 318i(s)
    Auton "pitäisi" olla is , eli ns tehomalli. Ihmettelyjä kuitenkin että onko näissä vehkeessä tosiaankin rumpujarrut takana? Mistä tunnistaisin varmasti tämän s-malliksi?

    Takakatolppa kolisee. Takapaksin pehmusteet purettu ei homma oikein selvennyt. Tolpan yläpäässä on joki kumikortonki, kumikotongin läpi tuntee selvästi autoa heilutellessa että siellä on joki löysällä, eli pääsee vapaasti liikuummaan ulös/alas ja venyttelemään gummia. Mitäkautta tuonne tolpalle pääsee käsiksi, alakauttakako. Yläpäässä oli kaksi pulttia, noli kyl kireellä, eli jotain siellä irti on? Onko tolpan vaihto vai onko siellä jotain kiristettävää/LUE: ranetettavaa??

    Rupeaako nämä pikkulohkosingerit hukkamaan tehoja öljynvaihdon lähestyessä (ledien mukaan), voiko nää nollata itse, vai tarviiko jotain BMW:n omaa pömpeliä toimenpiteeseen.

    Onkos tässä hydr, vai mekaaninen vena koneisto? naputtaa ja kalakalakalkattaa.


    Heynesin raamattu olisi varmaan kovasana minulle


    Kiitos, jos ensinnäkin luit tänneasti, ja jos JOPA jaksasit vastata.
    Huomenna on muutes vapaapäivä, pienet sille!
  • KimmoK
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 554
    • Kontiolahti/Joensuu

    #2
    Laitat runkonumeron 7 viimeistä kirjainta/numeroa tuonne ja kokeilet mikä auto sieltä takaa löytyy :think
    ///M Power

    @colehmaizel

    Comment

    • Jochen
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 1229
      • Valkeakoski & Trondheim

      #3
      Kyllä pitäisi olla levyjarrut ihan tehtaalta. Jos ei ole niin sitten kyseessä on joku oma viritys

      Ei kai se tehoja hukkaa vaikka öljynvaihdosta onkin kulunut aikaa... Huoltotarveilmaisimen saa resetoitua itsekin, koeta search toiminnolla, täällä on varmaan ollut juttua siitä aikaisemmin.

      Hydrauliset nostajat. Itsellä kone hiljeni vähän kun vaihdoin 0W-40 öljyt vähän paksumpiin.

      No speakers - No bodykits - NO BULLSHIT
      Kesäautoprojekti: 2002 BMW E46 M3 Coupe Phoenixgelb
      Hinausautoprojekti: 2000 BMW E39 530D Touring Orientblau
      Käyttöautoprojekti: 1997 BMW E36 318i Touring Hellrot blogi
      Rata-autoprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan Alaskablau blogi
      Entisöintiprojekti: 1994 BMW E36 318is Class II Sedan | Alaskablau blogi

      Comment

      • pmtk
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2005
        • 1560
        • Iisalmi

        #4
        Jos korjausopasta kaipailet, unohda muut ja hae täältä.
        E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

        Comment

        • metanolman83
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 249
          • itä suomi

          #5
          sen iskarin yläpään saat irti sieltä kun nostat auton korista ilmaan, rengas pois, avaat ne 2 mutteria sieltä kontin puolelta ja sitten otat iskarin alapään irti.ja sit pitäähän se vielä siitä iskarista ottaa irti.. osa maksaa n.15-20€ ja kannattaa molemmat vaihtaa samalla

          Comment

          • mika68
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1966
            • ......

            #6
            Originally posted by DIggItaLL[]r View Post
            Jesus morjenttes!

            Elikkäs työn alla E36 318i(s)
            Auton "pitäisi" olla is , eli ns tehomalli. Ihmettelyjä kuitenkin että onko näissä vehkeessä tosiaankin rumpujarrut takana? Mistä tunnistaisin varmasti tämän s-malliksi?

            Takakatolppa kolisee. Takapaksin pehmusteet purettu ei homma oikein selvennyt. Tolpan yläpäässä on joki kumikortonki, kumikotongin läpi tuntee selvästi autoa heilutellessa että siellä on joki löysällä, eli pääsee vapaasti liikuummaan ulös/alas ja venyttelemään gummia. Mitäkautta tuonne tolpalle pääsee käsiksi, alakauttakako. Yläpäässä oli kaksi pulttia, noli kyl kireellä, eli jotain siellä irti on? Onko tolpan vaihto vai onko siellä jotain kiristettävää/LUE: ranetettavaa??

            Rupeaako nämä pikkulohkosingerit hukkamaan tehoja öljynvaihdon lähestyessä (ledien mukaan), voiko nää nollata itse, vai tarviiko jotain BMW:n omaa pömpeliä toimenpiteeseen.

            Onkos tässä hydr, vai mekaaninen vena koneisto? naputtaa ja kalakalakalkattaa.


            Heynesin raamattu olisi varmaan kovasana minulle


            Kiitos, jos ensinnäkin luit tänneasti, ja jos JOPA jaksasit vastata.
            Huomenna on muutes vapaapäivä, pienet sille!

            Tunnistaa M42 koneesta ja rekisteriotteesta
            Kuuluu olla levyjarrut takana!
            Sen kumikortsun alta paljastuu iskarin yläpään kiinnityspultti. Yritä kiristää sitä. Heiluta sitten iskarin vartta ja jos vielä heiluu, niin on iskarin yläpään kumi paskana. Se taas lähtee irti niillä kahdella pultilla.
            Eihän se mitään tehoja hukkaa ledien palaessa. Ilmoittaa vain huollon tarpeesta.
            Ledien nollauksesta löytyy juttua foorumilta

            Comment

            • Ody
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 93
              • Vaasa

              #7
              Ei siellä kyllä mitään rumpuja pitäisi olla ellei ole tekniikanvaihto Noissa on sama alusta kuin 325:ssa, eli levyt takanakin.
              Last edited by Ody; 16-05-2007, 15:29.
              E36 318is Coupe

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                #8
                ettet nyt vaan olis työntäny kasiä kyynärpäitä myöten sontaan
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16414
                  • Asikkala

                  #9
                  Rummut takana, venttiilit naputtaa kalkattaa, taitaa olla 318i m40-koneella?

                  Comment

                  • terode
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2006
                    • 39

                    #10
                    318i e36 kyllä mulla ainakin on levyt takana... eikö muka pitäisi??

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎