Otin jotain kuvia kyllä kun remppasin, täytyy jossaivaiheessa joku stoori varmaan vääntää.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 Kattoluukku ei aukea lippa-asentoon???
Collapse
X
-
Itselläni on ongelmana se että luukku nousee kyllä lippa asentoon ja liikkuu taakse päin mutta sisä verhoilu levy pyörii irrallaan ja "Rain gutter" on irrallaan (edellinen omistaja sanoi vaihtaneensa kiskot) tietääkö joku jonkun sivuston mistä näkis et miten toi luukku kasataan oikein?? itse ooon ettiny muutaman päivän... ( AIKA ILKEE AJAA KU KATTO TIPUTTAA VETTÄ SADE KELILLÄ)
Comment
-
-
Itellä ei auennu luukku ylös ja päätin sitte tutkia mitäs sieltä oli särkyny, otin luukun pois ja huomasin et tosiaan noi 2 muovipalasta oli hajonnu. No uusiahan ei tietenkää siihen hätään ollu ja aloin laittamaan luukkua takas paikoileen. En tietenkään viisaana miehenä mitään ohjeita lukenu ennen projektia ja menin paineleen tota luukunmoottorin nappeja ku luukku oli irrallaan ja nyt taitaa olla sitte tuo luukku ihan miten sattuu tuossa.
Osaisko joku tosiaan kertoa että mistä löytyis suht tarkat ohjeet kuinka ton luukun saa nyt kohilleen ja miten ne 2 torx ruuvia oikeen saadaan laitetua takas kiinni ?
Täältä luettuna kasaamisen pitäs olla suht helppo homma mutta enhän minä onneton noita torxeja saanu enää oikein kiinnitettyä. Nyt luukku on eestäpäin about sentin koholla.
Kiitän jo etukäteen !
EDIT.
Tossahan on melko selvät ohjeet miten tuon saa kohdistettua ja kasattua, ja vielä suomeksi..minä ku googletin vaan englanninkielellä ajatelen ettei suomenkielellä löydy kuitenkaan
Noiden etukiinnikkeiden kiinnitys siis mulla ongelmana, näköjään ne torxit ruuvataan ensin kiinni luukkuun ja sitten vasta autoon kiinni.Last edited by C_zar; 18-07-2012, 02:58.
Comment
-
-
Nostetaampas vanhaa topiccia. Itellä on kans ongelmana tuo ettei lunkka nouse lipalle sekä se että se sisäpuolen verhoilu ei liiku luukun mukana. Täältähän näytti löytyvän kohtuu hyviä ohjeita mutta kysymyksenä ois että onko nuo e36 ja e39 kattoluukut samanlaisia tai ainaki että pystyykö ne kaikki korjaamaan samoilla metodeilla? Autona itellä e39 -96 525tdsBMW F11 530D Xdrive
BMW E39 525tds project
Comment
-
-
Itsellänikin on juuri tuo lippa-asennon toimimattomuus vikana. Otin kattoluukun irti ja siellähän oli juuri tuo osa nro. 12 halki molemmilta puolilta. Vähän aikaa kahtelin ja koitin pähkäillä miten kyseinen osa irtoaa "tangon" kanssa osasta nro 13, mutta en sitten keksinyt
Pitääkö purkaa koko kattoluukun mekanismi, tai kattoverhoilu pois, että saa vaihdeltua tuon klipsin?Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
300 exc -05
Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa
EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen
Comment
-
-
E36 Coupe 1992 kattoluukku
Ongelma oli alun perin se, ettei verhoilu liikkunut mihinkään ja tietenkin blokki luukun kun sitä yritti avata. Käsin kun työnsi verhoilun taakse, niin luukku liikkui sinne verhoiluun asti, eli n. 15 cm siis taaksepäin. Lipaksi avautu ok. Foorumin ohjeitten mukaan kattoluukku pois. Näyttää siltä, että toiselta puolelta on tuon kattoluukun vaakapalkista kynsi poikki, siis se mikä menee tuohon valkoiseen koloon ja liikuttaisi molemmilta puolilta verhoilua.
Olin myös huomaavinani, ettei vaijerit ole saman lailla molemmilla puolilla.
Esim. kun laitetaan lipaksi, pitäisi verhoilun avautua hieman. Vaijerissa olevaa sisäverhoilua liikuttavaa kynttä ei näkynyt toisella puolella ollenkaan. Nuo osat 14 (15) olivat erilaiset kun vertasi vasenta ja oikeaa. Tosin vasemmalta puolelta peränpuolimmainen irtosi heti tuosta keulanpuolimaisesta kun otin sisäverhoilun pois. Tutkimukset jatkuu..
Comment
-
Comment