Announcement

Collapse
No announcement yet.

M3:n airbag ratin vaihto?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

    #16
    Originally posted by toniwe
    Mikä tuon airbag valon syttymisen sitten aiheuttaa jos ottaa akun hyvissä ajoin irti niin eihän virtapiirissä ole virtaa ja kaikki asentaa samalla tavalla kuin aikaisemmin ja sen jälkeen akku kiinni, mistä boksi tietää että ratti silloin on ollut irti? Mitään mekaanistahan tuolla ei voi ns. laueta mikä pitäisi kuitata ja jos ei ole sähköä niin miten jokin virtapiiri voi katketa niin että siitä jää jotain muistiin vai onko tuo jollakin tavalla akkuvarmistettu? Miten airbag valo kuitataan, diagnostiikkapistokkeestako?

    Valaiskaa tyhmää
    Olisko luistikela ottanut itseensä? Selviää vikakoodit lukemalla, eikä valoakaan saa käsittääkseni muulla laitteella kuitattua.
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #17
      Originally posted by mika68
      Muuten hyvä selitys, mutta airbag valo syttyy aina, kun ns. virtapiiri on katkaistu. Eli aina kun ratin liitin irroitetaan, niin kuittaus suoritettava. Useammat "oikeat" autokorjaamot pystyvät kuittaamaan bägi valon. Hintahaitari ainakin 10-50eeroa.
      Ilmoittakaa mullekkin, jos jollakin kerholaisella löytyy piuhat+ohjelma!
      Aika juonekasta...Itse ainakaan en ole onnistunut saamaan valoja päälle vaikka vaihtelin -95 325:een bagirattia kolmisen kertaa ja nyt -99 540:iin kertaalleen...Tai sitten minä puusilmä en vain onnistu näkemään ettei se valo sammu startin jälkeen... (toki saatoin ymmärtää väärin jotain ylläolevastakin)
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • toniwe
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2003
        • 316
        • Lahti

        #18
        Originally posted by Kilpuri
        Olisko luistikela ottanut itseensä? Selviää vikakoodit lukemalla, eikä valoakaan saa käsittääkseni muulla laitteella kuitattua.
        Niin siis tarkoitin tässä sitä että minkä takia se airbag valo muka syttyisi ratin vaihdon yhteydessä jos akku on ollut riittävän kauan irti? Viitaten tähän kommenttiin:

        Originally posted by Mika68
        Muuten hyvä selitys, mutta airbag valo syttyy aina, kun ns. virtapiiri on katkaistu. Eli aina kun ratin liitin irroitetaan, niin kuittaus suoritettava.

        Comment

        • toniwe
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2003
          • 316
          • Lahti

          #19
          Originally posted by Karhu
          Aika juonekasta...Itse ainakaan en ole onnistunut saamaan valoja päälle vaikka vaihtelin -95 325:een bagirattia kolmisen kertaa ja nyt -99 540:iin kertaalleen...Tai sitten minä puusilmä en vain onnistu näkemään ettei se valo sammu startin jälkeen... (toki saatoin ymmärtää väärin jotain ylläolevastakin)
          Selvä juttu, tämä rohkaisee jo enemmän ratin irroitukseen.. täytyy kattoa jääkö valot palamaan vai ei..

          Comment

          • Robi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 7606
            • Vantaa

            #20
            Originally posted by toniwe
            Niin siis tarkoitin tässä sitä että minkä takia se airbag valo muka syttyisi ratin vaihdon yhteydessä jos akku on ollut riittävän kauan irti? Viitaten tähän kommenttiin:
            Ei se valo syty jos akku tosiaan on irti sen 15-20 minuuttia ennenkuin irroittaa ratin... Uusi ratti tilalle (edellyttäen että se sopii) ja kaikki johdot kiinni...sitten akku kiinni niin valo pysyy sammuksissa. "mika68" ilmeisesti luottaa kuulopuheisiin eikä ole koskaan itse vaihtanut rattia oikeiden ohjeiden mukaan...itse olen useita kertoja sekä E36:sta ja E39:stä ratin irroittanut.

            Ps. sama koskee myös muita airbageihin liittyviä laitteita käsiteltäessä...mm penkkien airbag tunnistimet sekä ovibägit. Akku irti aina ennkuin alkaa irrottaman mitään.
            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
            Tiedustelut priva tai 0452210069

            Current
            E61 530d
            E39 530d
            E39 520iA
            E46 330xd
            E28 528i

            Comment

            • jms-btcf
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 696
              • Tampere

              #21
              Eilen vaihdoin e39:n ratin, enpä tiennyt tuota että akun tarvitsee olla irti "jonkun" aikaa ennen kuin piuhoja irroitellaan vaan piuha lähti noin 5 min siitä kun akunkenkä irroitettiin. Bägivalo kuitenkin toimii nyt kuten ennenkin, eli palaa alussa muiden huomiovalojen kanssa hetken ja sammuu sitten...
              e61 535d

              Comment

              • toniwe
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2003
                • 316
                • Lahti

                #22
                Eroaako -91:n ja -94:n bägiratit toisistaan? -94:ssä lukee Airbag SRS siinä Bemarin logon ympärillä ja -91:ssä pelkkä Airbag, ulkoisestihan nuo on ihan samankokoisia ja näköisiä. Tiedän kyllä että tuo SRS on ollut käytössä noissa missä on ollut myös matkustajan bägi, mutta eroaako se toiminnallisesti jotenkin?

                Ts. voiko -91:een laittaa tuollaisen -94:n bägin?

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎