Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Renkaat ottaa lokareihin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    #31
    Tässä vähän tietoa mitä BBS CK Vanne malli 500-sarjaan tarjoaa:

    E39
    8x18 et 18
    8,5x20 et 15
    9,5x20 et 22

    E34
    8.5 x 17 ET15
    8.5 x 19 ET20


    Sitten 300-sarja

    E36
    8.5 x 18 ET34
    8.5 x 19 ET35

    E46
    8 x 18 ET45
    8.5 x 19 ET35

    Että kyllä noi vanteet on tarkoitettu e36.
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      ...vai onko M3?

      Comment

      • Bouma
        Bimmer Enthusiast
        • May 2007
        • 3108
        • Tampere

        #33
        Originally posted by Hemi View Post
        ...vai onko M3?
        Minun autoni? Ei ole M3. 325IA- 93
        MB CLS-12 350CGI AMG

        MYSTINEN.FI

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #34
          Originally posted by Bouma View Post
          Minun autoni? Ei ole M3. 325IA- 93
          Ei vaan onko tuo vanne tarkoitettu M3:een?

          Comment

          • Bouma
            Bimmer Enthusiast
            • May 2007
            • 3108
            • Tampere

            #35
            Originally posted by Hemi View Post
            Ei vaan onko tuo vanne tarkoitettu M3:een?
            BBS ilmoittaa että vanne käy e36:een 66-236KW autoihin. Nämä vanteet ja renkaat oli edellisellä omistajalla e36-91 320 autossa.
            MB CLS-12 350CGI AMG

            MYSTINEN.FI

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #36
              Kuitenkin joka tapauksessa tuo et34 on väärä 325i e36:een, mikäli orggiskaarilla halutaan kaikki 8.5" vanteen rengaskoot hyödyntää.
              et42:lla ollaan lähellä optimia.

              Comment

              • Bouma
                Bimmer Enthusiast
                • May 2007
                • 3108
                • Tampere

                #37
                Originally posted by Hemi View Post
                Kuitenkin joka tapauksessa tuo et34 on väärä 325i e36:een, mikäli orggiskaarilla halutaan kaikki 8.5" vanteen rengaskoot hyödyntää.
                et42:lla ollaan lähellä optimia.
                Joo sehän on selvä että ET on niin sanotusti väärä ja pitäisi olla 38-42. Tosiaan ihmetyttää vaan että miksi BBS tarjoaa näin pienellä ET lukemalla olevaa vannetta kyseiseen autoon(E36). No Tosiaan sain vähän hillittyä sitä raapimista ja käytän mankeloinnissa heti kun auto on maallattu,

                Tästä asiasta toiseen. Kuinka kauan pitää maalin antaa kuivua ennen kuin uskaltaa viedä mankeloitavaksi??:think
                MB CLS-12 350CGI AMG

                MYSTINEN.FI

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #38
                  Originally posted by Bouma View Post
                  Tästä asiasta toiseen. Kuinka kauan pitää maalin antaa kuivua ennen kuin uskaltaa viedä mankeloitavaksi??:think
                  Uunikuivattuna 6h kuluttua tai ilmakuivattuna n.viikon kuluttua.

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    #39
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Uunikuivattuna 6h kuluttua tai ilmakuivattuna n.viikon kuluttua.
                    OK! Kyllä se uunissa kuivataan mutta taidan kuitenkin odottaa sen viikon ja vasta sitten voisin kaaret joko Autotekissä tai Parkanossa 4wheelsillä käyttää mankelissa. Antaako noi firmat takuuta siitä että jos maali halkeaa tai jotain?Siitä olen kuullut että jo on aivan mädät kaaret niin yleensä ne ei edes tee sitä sitten? Meikäläisellä ei sitä ongelmaa maalauksen jälkeen olen.!
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #40
                      Originally posted by Bouma View Post
                      OK! Kyllä se uunissa kuivataan mutta taidan kuitenkin odottaa sen viikon ja vasta sitten voisin kaaret joko Autotekissä tai Parkanossa 4wheelsillä käyttää mankelissa. Antaako noi firmat takuuta siitä että jos maali halkeaa tai jotain?Siitä olen kuullut että jo on aivan mädät kaaret niin yleensä ne ei edes tee sitä sitten? Meikäläisellä ei sitä ongelmaa maalauksen jälkeen olen.!
                      ne kaaret muuten kannattaa sitten mankeloida ennen maalausta... :think
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #41
                        Ite kokeilisin vaihtaa jotku jäykemmät iskarit ja jouset taakse. Taitaa orkkis alusta "niiata" vähä turhan helposti.
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16417
                          • Asikkala

                          #42
                          Originally posted by jr66 View Post
                          Asiahan on niin että JOS renkaan leveys ja vanteen leveys ja et ja pyörän camber eli kaikki mitoitukset on oikeat niin ei ota kaariin kiinni vaikka norsu olis peräkontissa ja jouset kokoajan pohjassa, turha yrittää korjata tilannetta jousta tai iskaria vaihtamalla eli tekemällä jousituksesta niin kovan että ajaessa joustoliike ei yletä saattamaan rengasta lokariin. Esim. german-look vai mikä saatana se onkaan vaatinee kivikovan jousituksen kun vannekin tulee tuuman ulos kaaresta, kauhean näköinen ja luultavasti kauhea ajaa mutta siitähän ei ollu luultavasti nyt kysymys? Heitinpähän vaan esimerkin asiasta ja mielipide on täysin oma, jokainen saa toki tehdä autolleen mitä haluaa, ei ole minulta pois.
                          .........?

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            #43
                            Meikäläisen autossa on M-Technic iskarit ja vahvistetut jouset. No ei tässä hätää ole, käytän kaaret mankelissa niin sitten ei ota kiinni ja saa auton laskettua tonttiin noilla renkailla ja vanteilla.
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #44
                              Originally posted by Bouma View Post
                              Joo sehän on selvä että ET on niin sanotusti väärä ja pitäisi olla 38-42. Tosiaan ihmetyttää vaan että miksi BBS tarjoaa näin pienellä ET lukemalla olevaa vannetta kyseiseen autoon(E36).
                              Monet valmistajat tarjoavat ns. väärällä ET:llä olevia vanteita autoon kuin autoon. Johtuu varmaan osaltaan tuon Günther-lookin suosiosta Saksanmaalla. Esim. FK tarjoaa e46:een 10x17" vanteita ET30:lla, jotka vaatii jo jonkinmoista kaarien levittämistä mahtuakseen.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Bouma
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2007
                                • 3108
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by NokiLeka View Post
                                Monet valmistajat tarjoavat ns. väärällä ET:llä olevia vanteita autoon kuin autoon. Johtuu varmaan osaltaan tuon Günther-lookin suosiosta Saksanmaalla. Esim. FK tarjoaa e46:een 10x17" vanteita ET30:lla, jotka vaatii jo jonkinmoista kaarien levittämistä mahtuakseen.
                                Kyllä vain ja mun mielestä se gynther look on kamalan näköinen.
                                MB CLS-12 350CGI AMG

                                MYSTINEN.FI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎