Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lukkoperä e36 328:siin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nixon777
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 416
    • Finland

    #16
    Originally posted by jr66 View Post
    M3 lukkoyksikköä käytetty seuraavissa: http://www.realoem.com/bmw/partxref....=on&showeur=on 328 lukkoyksikkö eri, taisi syynä olla lautaspyörän kiinnityksen mitoitus. Erotus sivusuunnassa n. 7 mm. koska 328 perä on 2.93 joten pinionin halk. kasvun takia lautaspyörää on siirretty vasemmalle riittävän ainevahvuuden säilyttämiseksi osissa tjs.
    Shelvä, eli pelkkää lukkoa on siis turha ostaa.

    Entäs tuo toinen hypoteetti, eli jos vaihtaa koko perämurikan 3 litraisesta ämmästä 328:n alle? Tarvitseeko vetareita ym. osia vaihtaa? Apuja tarvitaan kun ei viittis ihan paperipainoks periä ostaa.
    Kokeile taikatryffeleitä, niitä saa laillisesti ostaa Alankomaiden sisäpuolella älypuodeista. Käyttöohjeet annetaan mukaan, jos et saa sellaisia niin pyydä myyjältä ja lue ne ensin - hyvää matkaa!

    Comment

    • Silli
      Bimmer Rookie
      • May 2003
      • 101
      • Vantaa

      #17
      Tässä sulle vaihtoehtoja.
      Jos sulla on 33 10 1 428 373 peräkotelo.

      Diffsonlinestä murikka sinne sisään 40 prossasena 2 levyllä luokkaa 750taalaa.
      Marmoritiskiltä murikka luokkaa 500€
      328 orkkis murikka purkuosana suomi/saksa tai sitten etsimällä esim saksasta alpina B6 murikka. Mä laitoin ton alpinan perän, siinä on sama 2,93 välitys. Täysin bolt on.

      Entäs tds perä. Sitähän löytyy lukolla 2.56 välityksillä ja sekin menis suoraan paikalleen
      sigpic
      E91 320D /// M-SPORT Touring
      Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
      Ex: E30 325 Touring

      Comment

      • Silli
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 101
        • Vantaa

        #19
        Kysymys oli lukkoperä 328:siin.

        Noi on väärällä välityksellä ja niitä on jokapaikka pullollaan. 2.93 vaikea löytää.
        sigpic
        E91 320D /// M-SPORT Touring
        Ex: E36 328 /// Touring Ex harraste, nykyinen kiertopalkinto
        Ex: E30 325 Touring

        Comment

        • Tomba87
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 4029
          • Imatra

          #20
          Originally posted by Silli View Post
          Kysymys oli lukkoperä 328:siin.

          Noi on väärällä välityksellä ja niitä on jokapaikka pullollaan. 2.93 vaikea löytää.
          Jos matka-ajoa ajaa paljon niin siinähän se pieni välitysero korostuu, mutta mielestäni muuten tuo 3,15 menee ihan hyvin. Itsellä oli edellisessä 328:ssa 3,15 lukkoperä, ja tuohon nykyseen 540:kin tulee 3,15(alkup. 2,93).
          Luukku auki ja risut kyytiin

          Comment

          • Tomba87
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 4029
            • Imatra

            #21
            Originally posted by Silli View Post
            ja niitä on jokapaikka pullollaan
            Luukku auki ja risut kyytiin

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              #22
              Originally posted by Silli View Post
              Kysymys oli lukkoperä 328:siin.

              Noi on väärällä välityksellä ja niitä on jokapaikka pullollaan. 2.93 vaikea löytää.
              Mikä vika 3.15 välityksessä:think Se kuitenkaa jaksa kummallakaan välityksellä hakata 5 vaihteella rajottajaan.
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • MikkoK
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 748
                • Oulu

                #23
                Onko topicin aloittajalla minkä vuotinen tuo 328i? Mitenkäs ku eikö -98 tullut ASC+T eli menee ajo mielenkiintoiseksi lukkoperän kanssa jos tuota ei saa kytkettyä pois päältä... :think -97 ainakin sai lukon lisävarusteena mutta siinä olikin pelkkä ASC.

                Comment

                • Tuiske
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1441
                  • Lempäälä

                  #24
                  Originally posted by MikkoK View Post
                  Onko topicin aloittajalla minkä vuotinen tuo 328i? Mitenkäs ku eikö -98 tullut ASC+T eli menee ajo mielenkiintoiseksi lukkoperän kanssa jos tuota ei saa kytkettyä pois päältä... :think -97 ainakin sai lukon lisävarusteena mutta siinä olikin pelkkä ASC.
                  Eikös tuota ASC+T:tä ole ollut jo aikaisemmin kuin -98. Ja ei tuo ASC+T kyllä välitä lukkoperästä todennäköisesti mitään. Jos takapyörät sutii, se rajoittaa kaasua, jos vain toinen pyörä sutii niin se jarruttaa ensin sitä. Lukkoperällä vaan helpommin tulee tuo suora kaasun rajoittaminen kysymykseen.

                  Edit. ja tuosta välityksestä vielä että itse ainakin laittaisin lukkoperää asentaessa mielellään 3.15 välityksellä olevan perän. Tuo 2.93 perä tuntuu ehkä hiukan turhan harvalta sekalaiseen käyttöön, matkassa ok mutta muuten turhan pitkät välit.
                  Last edited by Tuiske; 02-03-2009, 11:24.
                  Corvette C4 LT4 TURBO
                  Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    #25
                    Originally posted by jii.veivo View Post
                    Mikä vika 3.15 välityksessä:think Se kuitenkaa jaksa kummallakaan välityksellä hakata 5 vaihteella rajottajaan.

                    Itse ihmetellyt samaa, onko tosiaan välityksen käytännön ero niin suuri ettei 3,15 voi laittaa? Itse laittaisin 3,15 varmaan ihan tarkoituksellakin.
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • MikkoK
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2007
                      • 748
                      • Oulu

                      #26
                      Originally posted by Tuiske View Post
                      Eikös tuota ASC+T:tä ole ollut jo aikaisemmin kuin -98. Ja ei tuo ASC+T kyllä välitä lukkoperästä todennäköisesti mitään. Jos takapyörät sutii, se rajoittaa kaasua, jos vain toinen pyörä sutii niin se jarruttaa ensin sitä. Lukkoperällä vaan helpommin tulee tuo suora kaasun rajoittaminen kysymykseen.
                      Jaa-a, onkait se voinu ollakin. Ainakaan omassa -97 sitä ei oo eikä ole kaverillakaan vastaavan ikäisessä. Joku topic oli missä puhuttiin tuosta ASC+T vaikutuksesta lukolliseen perään...pitääpä searchilla katella se tähän...

                      Comment

                      • Tuiske
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 1441
                        • Lempäälä

                        #27
                        Originally posted by MikkoK View Post
                        Jaa-a, onkait se voinu ollakin. Ainakaan omassa -97 sitä ei oo eikä ole kaverillakaan vastaavan ikäisessä. Joku topic oli missä puhuttiin tuosta ASC+T vaikutuksesta lukolliseen perään...pitääpä searchilla katella se tähän...
                        Itellä 11/96 ja ASC+T löytyy. Napissa lukee vain ASC. Mutta kyllä sen ajossakin huomaa että käyttäytyy erilailla kuin normi ASC, vaikka siitä onkin kokemusta vain kahdesta e32:sta, manuaalista ja automaatista.
                        Corvette C4 LT4 TURBO
                        Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

                        Comment

                        • MikkoK
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2007
                          • 748
                          • Oulu

                          #28
                          Originally posted by Tuiske View Post
                          Itellä 11/96 ja ASC+T löytyy. Napissa lukee vain ASC. Mutta kyllä sen ajossakin huomaa että käyttäytyy erilailla kuin normi ASC, vaikka siitä onkin kokemusta vain kahdesta e32:sta, manuaalista ja automaatista.
                          Varustelistastahan se selviää

                          Comment

                          • Tomba87
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 4029
                            • Imatra

                            #29
                            Originally posted by MikkoK View Post
                            Jaa-a, onkait se voinu ollakin. Ainakaan omassa -97 sitä ei oo eikä ole kaverillakaan vastaavan ikäisessä. Joku topic oli missä puhuttiin tuosta ASC+T vaikutuksesta lukolliseen perään...pitääpä searchilla katella se tähän...
                            Omassa -95 328i:ssä oli ASC+T ja 3,15 lukkoperä, ja hyvin pelitti..
                            Luukku auki ja risut kyytiin

                            Comment

                            • dohc
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 251
                              • Pohojanmaa

                              #30
                              BMW 328 cabriolet 1995

                              Ostin perän jonka myyjä sanoi olevan e36 m3 3.0:sta murikassa numerot 1212 951, ggg 04 6461, 201 059 ja 2D

                              Onko toi nyt oikea perä tohon otsikon kulkineeseen vai ei!?

                              Kartaanin lähtö näyttää erilaiselta ja vetarien lähdöt!

                              Jostain luin että m3 perään vetarin laipat vaihtoon niin pitäis paikalleen mennä onko asia näin?

                              -Sampo

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎