Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 check coolant level!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Paaze
    Newbiemmer
    • Jun 2007
    • 23

    E36 325 check coolant level!

    Eli sama vika ku näyttäs olevan muutamalla muulla, nestettä on vie sitä kyllä jonki verran? joutunu pariin otteeseen lisäämän. sekä tuulettimista ei tule lämmintä ilmaa juuri ollenkaan..? mahdollisesti termostaatti?
    Tarvis muutaman vinkin ku ei oikee ole varaa kovinkaan suuriin remontteihin liikkeessä!?
  • Noppe
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2006
    • 535
    • Kuopio

    #2
    Se valon palaminen voi jouhtua siitä anturista.
    Lämppärin kenno voi olla tukossa, jos ei tule lämmintä. Kokeile kennolle meneviä letkuja onko kummatkin lämpimiä. Termostaatti ei mahda niin paljoa maksaa etteikö vois vaikka ihan varmuuden varalle vaihtaa.

    Comment

    • Vehkis
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2007
      • 1441
      • Turku

      #3
      Originally posted by Paaze View Post
      Eli sama vika ku näyttäs olevan muutamalla muulla, nestettä on vie sitä kyllä jonki verran? joutunu pariin otteeseen lisäämän. sekä tuulettimista ei tule lämmintä ilmaa juuri ollenkaan..? mahdollisesti termostaatti?
      Tarvis muutaman vinkin ku ei oikee ole varaa kovinkaan suuriin remontteihin liikkeessä!?
      Lueppas tämä
      Melko varmasti ilmaus viturallaan..
      Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
      ex E39 535iA -97
      sekä x määrä riisikippoja


      Kesäautona toimii vw kupla -65

      Comment

      • Paaze
        Newbiemmer
        • Jun 2007
        • 23

        #4
        selittäiskö se sen että se kuluttaa sitä nestettä? ku pariin otteenseen joutunu vähä lisäämään?

        Comment

        • Vehkis
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2007
          • 1441
          • Turku

          #5
          Originally posted by Paaze View Post
          selittäiskö se sen että se kuluttaa sitä nestettä? ku pariin otteenseen joutunu vähä lisäämään?
          selittää.
          Nyt: VW Golf 1.4 TSI 118kW -10
          ex E39 535iA -97
          sekä x määrä riisikippoja


          Kesäautona toimii vw kupla -65

          Comment

          • Paaze
            Newbiemmer
            • Jun 2007
            • 23

            #6
            rupesin tuota hommaa tekemään ja ryhdyin "lypsämään" niin nesteitä alko vuotaa säiliöstä ja sit alaletkun läheltä.. tuntu et kaikki mitä sinne sai menee niin tuli ulos? vesipumppu?

            Comment

            • Spiddu
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2007
              • 3565
              • Nla

              #7
              Kysästäänpäs täällä että osaisikos joku sanoa missä vikaa. elikkä nyt kahtena päivänä tullut ilmoitus Check coolant level kun auton käynnistänyt kylmänä. no ilmoitushan häviää kun painaa check nappia, mutta painaessa uudestaan kone ilmoittaa että kaikki on ok. Ilmoitus tulee vain koneen ollessa kylmä.
              Kysytääs nytten viellä tälläisiä, että osaisi itsekin vähän arvioida että onko nesteitä hukassa vai anturi vain jumissa eli auton ollessä kylmä miten paljon nesteen kuuluu olla "kalt" rajan alapuolella? ja sitten voisikos tämä liittyä jotenkin siihen että matka ajossa auton lämpömittari jää hieman keskivaiheen alapuolelle? kaupunki ajossa menee kyllä normaaliin kohtaan. ja jos tuolta nyt nesteitä karkaa niin olisikos vesipumppu toden näköisin autolla ajettu kohta 150 000 eikä itsellä tietoa onko pumppua ikinä vaihdettu.

              vai onkohan kyseessä vain pakkasten aiheuttama ongelma kun tullut pestyä auto acs miittiä varten sisällä ja asettuse sitten pesun jälkeen ulos pakkaseen?
              BMW E90 330dA 2007
              BMW F30 330e 2017

              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

              Comment

              • runkQ
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 314
                • Pieksämäki

                #8
                Originally posted by Spiddu View Post
                Kysästäänpäs täällä että osaisikos joku sanoa missä vikaa. elikkä nyt kahtena päivänä tullut ilmoitus Check coolant level kun auton käynnistänyt kylmänä. no ilmoitushan häviää kun painaa check nappia, mutta painaessa uudestaan kone ilmoittaa että kaikki on ok. Ilmoitus tulee vain koneen ollessa kylmä.
                Kysytääs nytten viellä tälläisiä, että osaisi itsekin vähän arvioida että onko nesteitä hukassa vai anturi vain jumissa eli auton ollessä kylmä miten paljon nesteen kuuluu olla "kalt" rajan alapuolella? ja sitten voisikos tämä liittyä jotenkin siihen että matka ajossa auton lämpömittari jää hieman keskivaiheen alapuolelle? kaupunki ajossa menee kyllä normaaliin kohtaan. ja jos tuolta nyt nesteitä karkaa niin olisikos vesipumppu toden näköisin autolla ajettu kohta 150 000 eikä itsellä tietoa onko pumppua ikinä vaihdettu.

                vai onkohan kyseessä vain pakkasten aiheuttama ongelma kun tullut pestyä auto acs miittiä varten sisällä ja asettuse sitten pesun jälkeen ulos pakkaseen?
                Eikös se 150 000 ollut jonkinmoinen raja näissä et vesipumppu kannattas vaihtaa
                Ex: E36 325, E30 325

                Comment

                • -Tepe-
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2004
                  • 149
                  • Liperi

                  #9
                  Originally posted by Spiddu View Post
                  Kysästäänpäs täällä että osaisikos joku sanoa missä vikaa. elikkä nyt kahtena päivänä tullut ilmoitus Check coolant level kun auton käynnistänyt kylmänä. no ilmoitushan häviää kun painaa check nappia, mutta painaessa uudestaan kone ilmoittaa että kaikki on ok. Ilmoitus tulee vain koneen ollessa kylmä.
                  Kysytääs nytten viellä tälläisiä, että osaisi itsekin vähän arvioida että onko nesteitä hukassa vai anturi vain jumissa eli auton ollessä kylmä miten paljon nesteen kuuluu olla "kalt" rajan alapuolella?
                  Omalle kohdalle on nuo anturiviat on aina olleet katkoksia eli anturi ei ole ollut jumissa. Ja koneen lämmöt ei ole vaikuttaneet asiaan.
                  Ja eikös se "kalt" viiva juurikin kerro missä se nesteen tason tulisi kylmänä olla
                  Originally posted by Spiddu View Post
                  ja sitten voisikos tämä liittyä jotenkin siihen että matka ajossa auton lämpömittari jää hieman keskivaiheen alapuolelle? kaupunki ajossa menee kyllä normaaliin kohtaan. ja jos tuolta nyt nesteitä karkaa niin olisikos vesipumppu toden näköisin autolla ajettu kohta 150 000 eikä itsellä tietoa onko pumppua ikinä vaihdettu.
                  Termostaatille tulossa tunnit täyteen eli avautuu liian aikaseen ja matka-ajossa ajoviiman takia ei jaksa pitää lämpöjä ylhäällä. Vesipumpun vuotamisen kyllä pystyy toteamaan. Muita vuotopaikkoja M50/M52 koneissa on ollut nesteen tasoanturin tiivisteet ja "paisuntasäiliön" tiivisteet.

                  Itse vaihtaisin ainakin anturin, termostaatin ja myöskin vesipumpun noille kilometreille. Ja ennen purkamista katsoisin mahdolliset vuodot niin saa nekin kuntoon samalla nesteen laskulla.
                  Last edited by -Tepe-; 23-03-2008, 23:58. Reason: lisää tekstiä
                  Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
                  Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

                  Comment

                  • Spiddu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 3565
                    • Nla

                    #10
                    hmm... tulipa tässä illalla katsottua etta kylmänä se neste raja on huomattavasti alempana, kun kalt viiva raja on jopa niiden muiden pikku viivojen alapuolella eikä se lämpimällä koneella pahemin ollut nousut.
                    no kun kone oli tullut ajettua lämpimäksi ajoin auton puhtaalle lumi alustalle ja parin tunnin päsätä katsomaan hieman sieltä oli jotain nestettä valunut ulkona kuitenkin nyt -5 astetta ja neste ei ollut jäätynyt, mutta ei se kyllä millekään haissut no huomenna varaamaan metroautolle aikaa vitutus
                    BMW E90 330dA 2007
                    BMW F30 330e 2017

                    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                    Comment

                    • Scyber
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 686
                      • Hyvinkää

                      #11
                      Check coolant

                      Moikka!

                      Ota koneen käynnissä ollessa paisarin korkki auki ja siitä kierteen alapuolelta pitäisi lorista nestettä säiliöön. Jos ei lorise niin vika vesipumppu tai termostaatti.

                      Itselläni oli koho irronnut paisuntasäiliön pohjassa olevasta anturista (uponnut pohjaan), uusi anturi tilalle mikäli näin on sinullakin.

                      Tämän jälkeen jos vielä ilmoittaa, nitkuttele/hio anturille menevää kahta johtoa, tuppaavat hapettumaan ajan myötä, näin sain omastani ko. vian pois.

                      Vikakoodien luku ja rauhallisia unettomia öitä
                      + Kannattaa tehä toi ilmaus Hemin hienojen ohjeiden mukaan
                      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
                      www.napalmi.com

                      Comment

                      • Spiddu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2007
                        • 3565
                        • Nla

                        #12
                        Originally posted by Scyber View Post
                        Moikka!

                        Ota koneen käynnissä ollessa paisarin korkki auki ja siitä kierteen alapuolelta pitäisi lorista nestettä säiliöön. Jos ei lorise niin vika vesipumppu tai termostaatti.

                        Itselläni oli koho irronnut paisuntasäiliön pohjassa olevasta anturista (uponnut pohjaan), uusi anturi tilalle mikäli näin on sinullakin.

                        Tämän jälkeen jos vielä ilmoittaa, nitkuttele/hio anturille menevää kahta johtoa, tuppaavat hapettumaan ajan myötä, näin sain omastani ko. vian pois.

                        Vikakoodien luku ja rauhallisia unettomia öitä
                        + Kannattaa tehä toi ilmaus Hemin hienojen ohjeiden mukaan
                        jees pitääpä katsoa tuo mitä sanoit. Perjantaina huoltoon kun muutenkin kakkos huolto edessä niin katsokoot siellä samalla

                        Edit: eipä lorisut vesi joten
                        Last edited by Spiddu; 25-03-2008, 14:24.
                        BMW E90 330dA 2007
                        BMW F30 330e 2017

                        Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                        e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎