Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325;en nykimis ongelmat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hojo
    Newbiemmer
    • Aug 2004
    • 3
    • turku

    E36 325;en nykimis ongelmat

    tyhjäkäynnillä käy vain noin 600 kierroksella, sekä kone keinahtelee pikkasen" yskii".
    Kiihdyttäessä pintakaasulla kulutusmittari saattaa mennä 15 ja 25l väliä (noin 2-5sekunnissa menee edestakaisin) ja kun tulee mittari alaspäin, niin huomaa pientä " hyytymistä ", sitten kun taas lähtee nousuun, niin taas tulee tehoa lisää.

    4. tai 5. vaihteella kun painen kaasun pohjaan, niin mittari kulutusmittari putoaa 24l, kun kierrokset nousee yli 3000.

    Joskus harvoin kiihdytyksessä auto tekee kokoajan sitä hyytymistä ja se on aika kypsää, saattaa mennä vähän ajan päästä ohi

    Olen käynyt Turussa Häkkisellä ja Rouvalilla, mutta kuulemma arvot ovat kohdallaan(jotkut kylläkin aikast äärirajoilla".
    Häkkinen sanoi, että voisi käydä rikkaammallakin (tehot oli 191hp ja 250nm)
    Ostin käytetyn ilmamäärämittarin, auttoi pikkasen( tuli pirteemmäksi ), mutta taas tekee samaa!

    Mistäs voisi johtua? voisiko lambda tehä tota? (arvot kuulemma normaalit)

    Se on guru, joka pystyy auttamaan
  • Masinol
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 988
    • "Turku"

    #2
    Kyllä se ihan lambdalta kuulostais...
    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

    Comment

    • Jaksu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 753
      • Kempele

      #3
      Re: E36 325;en nykimis ongelmat

      Originally posted by hojo
      Olen käynyt Turussa Häkkisellä ja Rouvalilla, mutta kuulemma arvot ovat kohdallaan(jotkut kylläkin aikast äärirajoilla".
      Häkkinen sanoi, että voisi käydä rikkaammallakin (tehot oli 191hp ja 250nm)
      Siis penkittikö ne nuo tehot vai millä tavalla arvioivat? Meinaan, että aika hyvin olisi tehot tallella vakio 325:ssa.
      xdrive

      Comment

      • toni78
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 285
        • Nousiainen

        #4
        itellä samaa vikaa, e36, 325 vm 94, kulutus mittari seilaa... tehoja tuntuis olevan hukassa... välillä (harvoin nykyään) toimii hyvin, vaihdettu ilmamassa mittari, kaasuläppäkytkin, tulpat, puolat, imuvuodot tarkastettu, myös imusarjan tiivisteet vaihdettu, vedätettäessä imuääni sellaista rösöistä, ihan ko nakuttais ihan pirusti tai olis ajotus muuten pielessä muuta eipä kovasti ole komponentteja mitä vaihtais, ihan turhaan en kampiakselin asento tunnistintakaan viitsis vaihtaa, koko myllyhän olisi ihan mykkä jos se olisi mennyt? ja sit nokka-akselin asento tunnistin tuskin sekään on mennyt?

        Comment

        • dantte
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1532
          • Helsinki

          #5
          Vaihtakaa hyvät ihmiset niitä lambdoja!!! Aina sama juttu!

          Comment

          • hojo
            Newbiemmer
            • Aug 2004
            • 3
            • turku

            #6
            jos se on lamda, nii miks ei kukaa ammatti-immeinen oo sanonut sitä?
            Ihmetyttää suuresti!
            Kaikki vaan sanoo, että kaikki on kunnossa!
            Ei oo ilmeisesti penkissä testattuna (kaikki käyrät tuli koneelta)tehnyt samaa.
            eikä varmaan vedätetty puolella kaasulla, en ollut ite mukana!
            Täytyy vaihtaa lamda,
            Mitäköhän sellanen maksaa? ja onko niissä eroja, aattelin onko jotain virijuttuja??! (tarkoitan tarvikemalliin verrattuna)

            Comment

            • Masinol
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2003
              • 988
              • "Turku"

              #7
              Originally posted by hojo
              Mitäköhän sellanen maksaa? ja onko niissä eroja, aattelin onko jotain virijuttuja??! (tarkoitan tarvikemalliin verrattuna)
              Kannattaa ostaa Boschin alkuperänen.. Mutta ei merkkiliikkeestä vaan, ihan motonettikin myy noita samoja Boschin lambdoja puoleen hintaan siitä mitä merkkiliikkeet. eli siis vielä kerran EI TARVIKELAMBDOJA :!:
              Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

              Comment

              • rei7pir8
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2004
                • 248

                #8
                Itellä on just samanlaisia ongelmia hojolla mutta kulutusmittari ei seilaa läheskään noin paljon!
                Eipä kummennut lambdan vaihdolla!
                Lambdan johdon irrottaminen lopetti seilaamisen mutta kulutus tietenkin kasvaa paljon ja päästöt!
                Kun vaihdoin lambdan niin tu huojunta hieman tiheni koska anturi vanhemmiten muuttuu hitaammin reagoivaksi!

                Tuo huojunta johtuu siitä että ecu joutuu lambdan antaman singaalin perusteella korjaamaan huomattavasti seosta koska antureista (ilmamassa, ilman-ja jäähd.nesteen lämpötilan) saatu tieto on virheellistä!
                Vika voisi olla myös huonoissa suuttimissa

                Eli siis vikoina voi olla jos huojunta tapahtuu osakaasulla ja täyskaasulla toimii hyvin!

                -ilmavuoto
                -lämpötila-anturit
                -ilmamassamittari
                -suuttimet
                -pakoputki vuotaa
                -myös sytysvika vois olla mahdollinen

                Itse olen vaihtanut lambdan, kattonut ilmavuodot, tarkastanut puolat, tulpat vaihdettu, lämpöanturit mitattu, suuttimet käytetty testissä.
                Ilmamassamittari saattas olla viallinen muuta se on niin kallis etten vaihda sitä ennen kun mittailen sitä ajon aikana josko löytys jotain siihen viittaavaa!

                Teillä jolla on vanos-kone niin siinä saattaa myös olla vikaa!!!

                Kyllä nämä M50:set on niin käyntiongelmaisia, vai onko jopa minaisuus että en tiedä saako näitä edes käymään nätisti tyhjäkäynnillä!

                Näille M50:sten käyntiongelmille vois perustaa vaikka oman osaston!!
                525iA -91
                518i -90
                324tdic -88

                Comment

                • Lanttu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 1643

                  #9
                  Minulla on M50, vm. 1991 ja se käy aivan mielettömän tasaisesti, kylmänä 1000 rpm ja lämpimänä 700 rpm.

                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #10
                    Originally posted by Lanttu
                    Minulla on M50, vm. 1991 ja se käy aivan mielettömän tasaisesti, kylmänä 1000 rpm ja lämpimänä 700 rpm.
                    Hmmm... todella mielenkiintoista... :|
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    • bmwpower
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 290
                      • mäntsälä

                      #11
                      Originally posted by Lanttu
                      Minulla on M50, vm. 1991 ja se käy aivan mielettömän tasaisesti, kylmänä 1000 rpm ja lämpimänä 700 rpm.
                      mullakin oli ennen mut ei oo enää
                      e34 M5 touring

                      Comment

                      • jam75
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2003
                        • 654
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by bmwpower
                        Originally posted by Lanttu
                        Minulla on M50, vm. 1991 ja se käy aivan mielettömän tasaisesti, kylmänä 1000 rpm ja lämpimänä 700 rpm.
                        mullakin oli ennen mut ei oo enää
                        Toistan taas itseäni ... Kysykää huollossa sitä lambdan thermoshokkilappua ja lukekaa se läpi. Riskiryhmään kuuluu ainakin 91-92 e34/e36 m50 ei vanos koneet. Omaan tehtiin toi korjaus ja ei seilaa tyhjäkäynti 500-1200 välillä. Ei nyi, kulutus normaalia, ei pauku putkessa jne jne. Jos on jo "miljoonien" eurojen edestä vaihdettu osia ja ei tule kuntoon niin ihmettelen kyllä miksi ne ei tuota ole ottaneet huomioon. Kalliit ohjelmointilaitteet ja arkuus alkaa tekeen jotain heille outoa ja tuntematonta varmaan haluttomuuden syy. Oulussa sanoivat suoraan että eivät vaihda ite prommia vaan koko boksi menee vaihtoon. Helsingissä sanoivat että se on 1,5-2 tunnin homma. Rovaniemellä sanoivat että jos siihen kerta ohjeet on niin kyllähän sen pitäis onnistua. Keminmaassa sit operaatio tehtiin kun olin siellä aloittanut huoltokierteen, taistelun kautta sit voittoon.

                        Comment

                        • Tozi
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2056
                          • Epsoo

                          #13
                          Originally posted by jam75
                          Oulussa sanoivat suoraan että eivät vaihda ite prommia vaan koko boksi menee vaihtoon. Helsingissä sanoivat että se on 1,5-2 tunnin homma. Rovaniemellä sanoivat että jos siihen kerta ohjeet on niin kyllähän sen pitäis onnistua. Keminmaassa sit operaatio tehtiin kun olin siellä aloittanut huoltokierteen, taistelun kautta sit voittoon.
                          Tämä juuri on ihmetyttänyt minuakin, jotta miten eri huoltojen välillä voi olla näin paljon eroavaisuuksia korjauksien kanssa.
                          Luulisi merkkiliikkeen huoltojen olevan samat joka paikassa?

                          Varsinkin tämä Oulun touhu ihmetyttää. Allekirjoittaneen thermoshokki ongelmaan ehdotettiin reikää porattavaksi takapönttöön että vesi pääsee pois. Prommia eivät suostuneet päivittämään, sanoivat vaan jotta jos tuon auton heille niin he poraa reiän ja sillä siitä selviää. Omituista. Ehkä toimii ehkä ei, mutta miksi toinen merkkihuolto prommaa boksin uusiksi ja toinen ei.

                          Mutta mitä tähän threadin ongelmaan tulee niin tutkisin tosiaan kaikki nuo kohdat mitä rei7pir8 ehdotti. Pakoputkesta varsinkin pakosarjan ja putken liitoksen.

                          BMW varaosat, tuning & styling!

                          E92 335i -06
                          ex E46 330Ci -02
                          ex E46 328i Coupe -99
                          ex E36 325i Coupe -92

                          Comment

                          • jam75
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 654
                            • Tornio

                            #14
                            Originally posted by Tozi
                            ...Allekirjoittaneen thermoshokki ongelmaan ehdotettiin reikää porattavaksi takapönttöön että vesi pääsee pois....
                            Jeps, reikä takapöntössä on mullakin. Kuuleman mukaan sinne kertyy litra tolkulla vettä ja sitä kautta se kosteus mönkii parimetriä moottorin suuntaan ja sekottaa lambdan ... joo joo, tipan tippaa ei tullut. Hieman vttuuntuneena kyselin että mitäs "järkevää" seuraavaksi. Maahantuojan käskystä sit alkoi tapahtua Keminmaan huollossa. Kyllä noi merkkihuollot pistäis mennä saman kaavan mukaan, mutta ei näköjään. Reklamaatiota vain maahantuojalle, välit kyllä menee huoltoon mutta ehkä tulee sit halvemmaksi ku osia ei vaihdeta turhaan. Oulussa ois se boksin vaihto töineen ollut jotain tonnin luokkaa ja pelkkä prommin päivitys vajaa pari tuntia töitä ja sit se 50egen lutikka...niin joo ja sit se uus lambda. Että onhan siinä hinnoissa eroa

                            Comment

                            • Dr_ink
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2003
                              • 402
                              • Vantaa

                              #15
                              itsellä ilmeni m50b25 ilman vanosta pikkuhuollon jälkeen seuraavaa

                              Esimerkiksi kakkosella ku lähtee pienillä kierroksilla n.1000rpm kiihdyttämään niin tuntuu et kone tukehtuis->yskäsee pirusti ja nykäsee ihan kunnolla, sit ku saa noin 1500rpm niin toimii ihan normaalisti.

                              tämä ilmeni öljynvaihdon, ilmanputsarinvaihdon ja konepesun jälkeen. itse veikkailin että ois vettä jossain väärässä paikassa mutta autolla ajettu nyt noin 250km pesun jälkeen niin luulis että alkais olemaan kuiva pikkuhiljaa. tuskin öljyjen vaihto voi moista aiheuttaa vaikka vaihdoinkin 5w50->10w40? Ilmamassamittarista ku irroittaa liittimen koneen käydessä niin yskäisee, joten se taitaa ainakin toimia? Ja kuin kaikki tosiaan alkoi yht´äkkiä, tai siis konepesun ja pikkuhuollon jälkeen?

                              Kertoilkaa mitä kannattaa kokeilla.
                              Kiitos!
                              Last edited by Dr_ink; 12-07-2005, 10:53.
                              - Trying is the first step towards Failure -

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎