Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 ja e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1570
    • Wackyland

    #16
    Originally posted by SledgeHammer82 View Post
    E34 525i M50TÜB25-koneella on vienyt viimeisen 14tkm:n aikana keskimäärin 9,96 l/100 km. Pääosa ajosta muodostuu 13 km:n työmatkasta ja keskinopeus on ollut reilua 40 km:a tunnissa. Maantiellä sitten pääseekin nätisti ajelemalla 8:lla alkaviin kulutuslukemiin. Kulutuslukemat mitattu tankkausten perusteella, joten pitäisi olla aika tarkkoja. Autossa vakiorengastus 225/55R16.
    Eipäs taida olla toi vakio rengastus,tietääkseni ainakin 91:ssä 205/65 15"
    Kyl tos mun kulutuksessa on jotain mätää kyllä. Talvivanteilla pikkasen tippuu kulutus 195/65 15" renkailla.

    Mutta olen kyllä ollut tyytyväinen omaan ostokseeni muuten,nyt vuoden suunnilleen ajaneena.
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • SledgeHammer82
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1651
      • Pk-seutu

      #17
      Originally posted by Haggis View Post
      Eipäs taida olla toi vakio rengastus,tietääkseni ainakin 91:ssä 205/65 15"
      Kyl tos mun kulutuksessa on jotain mätää kyllä. Talvivanteilla pikkasen tippuu kulutus 195/65 15" renkailla.
      Riippuu varustetasosta. 95-mallisena ja Executive Level II-varustetasolla vakiorengastus on em. 225/55R16. Vakiorengastuksena niin rekisteriotteessa kuin myös esim. vararenkaana.

      Comment

      • Rossifumi
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1030
        • Hamina

        #18
        Originally posted by SledgeHammer82 View Post
        Riippuu varustetasosta. 95-mallisena ja Executive Level II-varustetasolla vakiorengastus on em. 225/55R16. Vakiorengastuksena niin rekisteriotteessa kuin myös esim. vararenkaana.
        Samoin iX:ssä tuo on ihan vakiorengastus.
        Maailma on erilainen nelikko kuskin silmin.

        On todennäköistä, että epätodennäköinen toteutuu.

        Comment

        • Jamppu_83
          Bimmer Rookie
          • Mar 2006
          • 40

          #19
          Itellä on ollut molempia e36 325 ja e34 525, e36 on selvästi huonompi, sisätiloissa käytetty paljon muoviosia, ahdas, takakontti ainakin sedan malleissa, muutenkin kaikki teinien raiskaamia vehkeitä, perät revitetty irti liian leveillä tossuilla. Maantiellä eroa kuin yöllä ja päivällä e34 eduksi. Ainoo huono puoli e34 on etupään kolinat. Varusteet 500 sarjassa on TODELLAKIN paremmat ku 300 sarjassa.

          Comment

          • V-Power
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2006
            • 1333
            • Varsinais-Suomi

            #20
            Originally posted by metanolman83 View Post
            ei tuo e36 sedanikaan kovin ahdas ole, jos nyt ei hirveitä korstoja kyytiin ahda. aika pitkälti kyseessä on makuasia ja niistähän on paras kiistellä normaaliajossa molemmilla pärjää ihan hyvin. painoista en tiedä luvata mutta luulisin eron olevan parin sadan luokkaa.

            tekniikka on tosiaan sama, lukuunottamatta että e36 voi olla vanos joka tuo tavallaan yhden hajoavan osan lisää,tai ainakin monesti se alkaa äännellä +200 000km jälkeen joka ei sinänsä ole vaarallista.
            Kyllä tonne e36 sedaniinkin ladonovet sisälle menee ja ei ole ahdastakaan
            Nimim:193cm ja 3v e36 sedanilla körötellyt
            E36 95 316i Sedan
            E39 97 540i Touring
            E46 99 320Ci Coupe
            E53 01 X5 4,4 V8
            E65 05 730d
            F10 11 523i Sedan
            F90 08 320i Sedan

            Comment

            • Zippaaja
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2007
              • 1140
              • Pieksämäki

              #21
              no sanotaan näin että olen ajanut nyt vuoden 2006 joulukuusta lähtien tähänpäivään mennessä melkein 50 000km joten ajettua tulee aivan törkeästi. Olen jokapäivä autolla liikenteessä, koska se on tällä hetkellä mukavin tapa kuluttaa aikaa ja itselleni paras tapa rentoutua. Nyt kun mietin että kumpaa ostaisi niin mietin enemmän e34:Sta, koska vaikuttaa isommalle. Ei liian isolle kumminkaan meikäläisen kouraan. Ajan jatkuvasti vaihtelevasti matkaa ja kaupunki pyöritystä. Hyvänä esimerkkinä on se että ajan viikonloppuna kuopio-pieksämäki välin ja sen jälkeen pyöritän kaupungissa niin kauan kunnes ei silmät auki pysy. Oman listan vahvuudet e34:ssa on nyt se koko, tukevuus, jämäkkyys, komea, käyttäytyy hyvin. e36:Sta ei ole kokemusta, mutta se näyttää ihan näpäkälle myös ja tuntuu liikkuvan pirtsakasti. Tässä vaiheessa olen kallistunut enemmän e34:n, koska ilmeisesti 525 24v lastulla taitaa liikkua ihan äpäkästi kanssa ja kun siihen mahtuu mukavasti hartiat. Varustelussa pitäisi löytyä leeteriä, ilmastointia ja sähköikkunaa niin olisi tyytyväinen. Hintaero tuntuu olevan iso. e36 pyydetään hirmusta summaa verrattuna e34:n mielestäni. Tämä toki suhteessa varustukseen.
              Kovvoo hommoo

              Comment

              • Harri G
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 9041
                • Iisalmi

                #22
                No siihen lastun voimaan ei kyllä kannata luottaa Voipi olla sama vaikutus jos laitat tehohanskat käteen ajaessa.

                Mielestäni tämän asian ratkaisee E34:n hyväksi juuri se, että saman varustetasoisen saa pari tonnia halvemmalla
                E39 ja E91

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎