Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 -92 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuning_bemaristi
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 224
    • Mikkeli

    325 e36 -92 turbotus

    Eli kysyisin mitä osia porukka on käyttänyt/kannattaa käyttää tollaseen rojektiin ja ahtimen koosta että minkä kokoinen ois sopiva n:400hp ja n.380nm---->


    Sit vielä tuo katsastus puoli että mitä tarvitsee(ko) tehdä?
  • PeteS
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2006
    • 2766
    • Ylivieska

    #2
    Originally posted by tuning_bemaristi View Post


    Sit vielä tuo katsastus puoli että mitä tarvitsee(ko) tehdä?
    Onko vähäpäästöinen? Jos on niin unohda koko homma. On tällasesta haaveiltu täällä ennenki mut kukaan ei oo toteuttanu.
    Originally posted by EGoman
    on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
    Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
    E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

    Comment

    • Cesium
      Bimmer Fanatic
      • May 2007
      • 561
      • UAE

      #3
      Katsastuksen puolesta kyllä vanha kunnon e30 olisi helpompi

      Comment

      • tuning_bemaristi
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 224
        • Mikkeli

        #4
        katsastus

        onhan se vähäpäästöinen... pitää sit katsastaa vissii sukulaisella/jättää leimaamatta turbolle :s paljon se vtt mittaus maksaa karkeesti??

        Comment

        • aaronp
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2005
          • 908
          • Pirkanmaa

          #5
          Originally posted by tuning_bemaristi View Post
          onhan se vähäpäästöinen... pitää sit katsastaa vissii sukulaisella/jättää leimaamatta turbolle :s paljon se vtt mittaus maksaa karkeesti??
          About tonnin laaki, meni läpi tai ei.

          Ensimmäistä kertaa historiani aikana tällä foorumilla joudun kirjoittamaan--------------> Käytä Search:ia!

          Comment

          • Janssoni
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 371
            • Helsinki

            #6
            1250 eskoa kerta (toinen yritys puoleen hintaan), eikä tuu menee helposti läpi edes ilman fööniä.. Pullakahvit tarjoan jos läpi saat.. ei-vähäpäästöisen kanssa asia olisi tuhat kertaa helpompi (tai siis 1250 kertaa helpompi) Harvassa vaan tuntuu olevan nykysin noi ei-vähäpäästöiset.. :(
            .



            sigpic

            Comment

            • PeteS
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 2766
              • Ylivieska

              #7
              Originally posted by tuning_bemaristi View Post
              onhan se vähäpäästöinen... pitää sit katsastaa vissii sukulaisella/jättää leimaamatta turbolle
              Jep sitte päästät tiellä meneen ja joku mummo ajaa kylkeen tai ite mälläät sen johonki nii olipas mukava turbo e36... Hommaa e30 ja tee siitä kunnollinen laillinen rassi.
              Originally posted by EGoman
              on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
              Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
              E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

              Comment

              • tuning_bemaristi
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 224
                • Mikkeli

                #8
                oo

                Nii... pitää vissii ettii joku e30 ja turbottaa vaikka se ku näyttää menevän vaikeeks tuo leiman saanti :(

                Comment

                • PeteS
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2006
                  • 2766
                  • Ylivieska

                  #9
                  Originally posted by tuning_bemaristi View Post
                  Nii... pitää vissii ettii joku e30 ja turbottaa vaikka se ku näyttää menevän vaikeeks tuo leiman saanti :(
                  Se leima on helpommin sanottu ku tehty. Ei siinä oishan tuo mahtava e36 turbolla höystettynä mut käytäntö on mitä on... e30 ja siihen m50b25 turbolla. Täältäki löytyy malliksi aika monta projektia.
                  Originally posted by EGoman
                  on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                  Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                  E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                  Comment

                  • FroZ
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 298
                    • jkl

                    #10
                    Aina porukka jaksaa näitä "ei mee läpi, ei mitään järkeä" juttuja... onhan niitä skyllejäkin vvt:llä mitattu ja läpi on mennyt. Pienempää downpipeä paikalleen ja esi katti siihen... mahdollisimman lähelle turboa jotta lämpiää nopsasti. Dnsf:llä noista leimaamisista on ollut juttua... Joku skylle ei ollu mennyt 70mm downpipellä läpi, mutta 50mm kirkkaasti.

                    vm92 taisi olla vielä niitä "helpompia"... ennenkuin päästö normi taas kerran vaihtui.

                    Jos ei veikkaa, ei voi voittaa...

                    edit: juttua tuosta täällä -> http://www.dnsf.org/forum/index.php?...5024.msg153108
                    Last edited by FroZ; 24-09-2007, 14:14.

                    Comment

                    • aaronp
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2005
                      • 908
                      • Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by FroZ View Post
                      Aina porukka jaksaa näitä "ei mee läpi, ei mitään järkeä" juttuja... onhan niitä skyllejäkin vvt:llä mitattu ja läpi on mennyt. Pienempää downpipeä paikalleen ja esi katti siihen... mahdollisimman lähelle turboa jotta lämpiää nopsasti. Dnsf:llä noista leimaamisista on ollut juttua... Joku skylle ei ollu mennyt 70mm downpipellä läpi, mutta 50mm kirkkaasti.

                      vm92 taisi olla vielä niitä "helpompia"... ennenkuin päästö normi taas kerran vaihtui.

                      Jos ei veikkaa, ei voi voittaa...

                      Osittain samaa mieltä, asia on helppo tyrmätä heti suoralta kädeltä kun se ei vaadi enempää tietoa asiasta.

                      Kyllähän sen leimasta saa menemään läpi jos on A) Rahaa B) Aikaa C) Rahaa D) Ammattitaitoa.

                      Turha sitä on koittaa saada tehtyä kokonaisuudessaan millään 2000 -3000eellä jos ei kaikkia osia ilman saa.

                      Ei se siis välttämättä helppoa ole, mutta mahdollista kyllä.

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #12
                        Aiemmin luin täältä jostain topicista, että joku yritys mainostaa saavansa kaikki nämä "vanhemmat" vähäpäästöiset läpi VTT:n testistä. Käsittääkseni rajat ei ole läheskään niin kovat, kun vuoden 98(?)-> autoissa, joiden on lähes mahdoton jo vakiona mennä siitä testistä puhtain paperein.

                        Comment

                        • PeteS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2006
                          • 2766
                          • Ylivieska

                          #13
                          Originally posted by aaronp View Post

                          Ei se siis välttämättä helppoa ole, mutta mahdollista kyllä.
                          On se mahdollista. Sitä en ookkaan sanonu. Rahaa siinä vaan palaa. E30 vaan paljon helpompi saada kilpiin. Mut toki hattua nostan joka oikeasti turbottaa e36 ja kilpiin saa. Tahtoo vaan olla yleensä tätä haaveilua ja tonnilla 600hp pellin alle...
                          Originally posted by EGoman
                          on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                          Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                          E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                          Comment

                          • visa e36
                            BTCF Member
                            • Jan 2005
                            • 753
                            • Järvenpää

                            #14
                            Tai sitten ostaa setin missä on TUV-todistus. Sitten saapi läpi. Itsellä on tiedossa ainakin yksi vm.98 turbotettu moottoripyörä mikä saatiin leimaan kun oli nuo paperit.
                            Nykyiset
                            -63 Pontiac Catalina convertible
                            -05 E53 X5 3.0d

                            Comment

                            • Hammu
                              Moderator
                              • Nov 2006
                              • 3971
                              • Nurmijärvi

                              #15
                              Originally posted by visa e36 View Post
                              Tai sitten ostaa setin missä on TUV-todistus. Sitten saapi läpi. Itsellä on tiedossa ainakin yksi vm.98 turbotettu moottoripyörä mikä saatiin leimaan kun oli nuo paperit.


                              Vaikka olis kuinka TUV setti, niin AKEn tai konttorin natsit voivat silti määrätä päästötesteihin.
                              Jos E36 sais turbotettua ja leimaan TUV hyväksytyllä satsilla ilman VTT testejä, olis mulla jo sellainen.

                              Rankkaa. Elämä on.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎