Announcement

Collapse
No announcement yet.

325 e36 -92 turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tomippa
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 656
    • pk-seutu

    #16
    Originally posted by Hammu View Post
    Vaikka olis kuinka TUV setti, niin AKEn tai konttorin natsit voivat silti määrätä päästötesteihin.
    Jos E36 sais turbotettua ja leimaan TUV hyväksytyllä satsilla ilman VTT testejä, olis mulla jo sellainen.

    Rankkaa. Elämä on.
    Ei tarvitse tehdä TUV -hyväksytyllä setillä VTT:n mittausta, mutta päästöt kyllä pitää konttorin puolella mennä samaan luokkaan, kuin vastaavassa mallissa on ollut jossakin EU maassa tai päästöt sen arvon alapuolelle.
    VTT tietääkseni hyväksyy suoraan paketin, mikäli on TUV -hyväksytty.
    Turhaan täällä jotkut väittää, että olisi mahdotonta saada vähäpäästöinen auto ahdettua, onhan sitä paljon vaikeampiakin tapauksia leimalle saatu turbojen kanssa.
    Näitäkin asioita voi spekuloida, kun hieman koittaa tutustua EU:n säädöksiin, TUV hyväksyntiin täällä suomessa, ottaa yhteyttä VTT:hen ja AKE:n...

    Comment

    • visa e36
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 753
      • Järvenpää

      #17
      Originally posted by Hammu View Post
      Vaikka olis kuinka TUV setti, niin AKEn tai konttorin natsit voivat silti määrätä päästötesteihin.
      Jos E36 sais turbotettua ja leimaan TUV hyväksytyllä satsilla ilman VTT testejä, olis mulla jo sellainen.

      Rankkaa. Elämä on.
      Akehan vaatii vain virallisen tahon suorittaman päästömittauksen ja TUV on tälläinen. TUV todistuksessa mukana tuleva päästölappu jos on, niin ei ole ongelmia saada leimaan. Sille ei voi enään kukaan natsi mitään.
      Nykyiset
      -63 Pontiac Catalina convertible
      -05 E53 X5 3.0d

      Comment

      • Hammu
        Moderator
        • Nov 2006
        • 3971
        • Nurmijärvi

        #18
        Tomippa & visa

        En muista oliko juuri tällä foorumilla vai missä, oli joku tilannut tuommoisen TUV hyväksytyn ahdinsatsin, joka ei ollutkaan kelvannut konttorin natseille eikä AKE:lle, ja suunnaksi VTT. Tästä tämän edellinen tekstini johtui.

        Pitääpä ruveta selvittämään, jos sais kirjallisena laput AKE:lta ja VTT:ltä että homma on ok TUV lapuilla, niin loistavaa.

        Comment

        • Soiled
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 3216
          • Mystinen Kuopio

          #19
          Valitettavasti on tullut huomattua, että jos tarvitsee sen ihmeemmin tämmöisiä "perus"juttuja kysellä niin tahtoo jäädä projektit sinne suorittamattomat-mappiin

          Nyt vaan projekti alkuun, hx40 holsetti vaikka kylkeen nro 16 pakopesällä(saapi jo suht' edullisesti uutenakin) ja jättää muuten vakiohilut koneeseen paitsi kannentiivisteen vaihtaa metalliseen cometicin monikerrostiivisteesen. Jotkut +400cc suuttimet + cooleri ym. kamat niin päästään jo ajelemaan lastun tekemisen jälkeen vajaalla 1bar paineilla turvallisesti(ei aivan varmin ole tuo cometicin tiiviste) reilusti yli 300hp tehoilla. Luulisi jo jonnekkin asti riittävän tehot. Sitten vaan sinne VTT:lle auto, paperit taskuun, konttorille ja kaljalle.
          Ja tämäkin todellakin vaan 30s mietinnästä tullut heitto kokoonpanolle.

          Kaikki on mahdollista, mutta unelmoimalla yleensä ei mitään saavuteta.
          Last edited by Soiled; 24-09-2007, 16:20.
          Mystinen.Fi @ FB
          IG @tarmohanninen
          http://www.facebook.com/pages/Mystin...66319770141043
          Käyttöautot: E61 530xd lci, E92 330xd
          Harrasteet:E30 M3, E24 636csi, 2xE34 M5, E36 M3 N54, E30 M50 Cabrio, E46 330ci V8, E30 3xx, E32 735, E34 525i mtech
          Ex. E28 530 2JZ Haimobiili, E30 M50tt, E30 S54 TIC, E46 330TIC yms.

          Comment

          • eeki
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 1966
            • HKI

            #20
            Originally posted by visa e36 View Post
            Akehan vaatii vain virallisen tahon suorittaman päästömittauksen ja TUV on tälläinen. TUV todistuksessa mukana tuleva päästölappu jos on, niin ei ole ongelmia saada leimaan. Sille ei voi enään kukaan natsi mitään.
            Tietysti kannattaa muistaa että TÜV ei tarkoita vielä yhtikäs mitään, firma jonka nimessä on TÜV voi olla ihan yhtä hyvin katsastuskonttori kuin tutkimuslaitos. Päästöistä ei välttämättä ole "TÜV-hyväksytyn" paketin mukana mitään selvitystä ja hyvällä tsägällä sekin voi olla jonkun huuhaa-tutkimuslaitoksen antama vessapaperi. (esim. jenkkiautoja lähiaikoina tuoneet muistavat varmasti TÜV Hanse-nimisen firman) Lista ilmoitetuista tutkimuslaitoksista (ja nimen takana direktiivit joiden mukaisia testejä ko. laitos saa tehdä) löytyy osoitteesta http://ec.europa.eu/enterprise/autom...l_services.htm (saksalainen tutkimuslaitos voi olla muun maan ilmoittama, esim TÜV Nord on englantilaisten ilmoittama).

            Kannattaa siis ETUKÄTEEN selvittää mitä on ostamassa. Sinänsä leimaamisessa ei ole ongelmaa jos löytyy ilmoitetun tutkimuslaitoksen todistus siitä että tämä kitti (ilman mitään omia virityksiä esim rivitalon kokoinen välijäähy) tämän tyypin autossa täyttää päästötason se-ja-se. Ja tietysti olisi hyvä jos päästötaso olisi vähintään sama kuin ahdettavalla autolla tällä hetkellä.

            Eri asia onkin taas se että jos tehot nousevat sen samaisen selvityksen mukaan yli 192hv+20%, homma meni taas vituiksi.

            Tuossa vielä näyte sellaisesta TÜV-paperista jolla jopa tekeekin jotain: http://www.tte.de/downloads/certific...%20Kit_MR2.pdf
            Last edited by eeki; 24-09-2007, 16:23. Reason: Esimerkki mukaan..
            Ducati 998 -02 //

            Comment

            • Kuqi
              Moderator
              • Sep 2002
              • 12545
              • Oulu

              #21
              Originally posted by PeteS View Post
              Tahtoo vaan olla yleensä tätä haaveilua ja tonnilla 600hp pellin alle...
              Originally posted by Soiled View Post
              Valitettavasti on tullut huomattua, että jos tarvitsee sen ihmeemmin tämmöisiä "perus"juttuja kysellä niin tahtoo jäädä projektit sinne suorittamattomat-mappiin
              Kyllähän tuo minustakin hiukan vaikuttaa siltä että ei ehkä kannata edes yrittää jos tietämys on noinkin valtaisaa ku ekassa viestissä

              Ei sen puoleen että turbottaminen ois itellekkään sen tutumpaa mutta kyllä näitä projekteja lukemalla oppii kaikenlaista :think
              BMW E92 325i SPACEGRAU METALLIC 2007 -since 2014
              BMW CRUISE BIKE 2017
              TREK POWERFLY 4 2021
              @kukisenjussi instagram

              Comment

              • tuning_bemaristi
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 224
                • Mikkeli

                #22
                Originally posted by Kuqi View Post
                Kyllähän tuo minustakin hiukan vaikuttaa siltä että ei ehkä kannata edes yrittää jos tietämys on noinkin valtaisaa ku ekassa viestissä

                Ei sen puoleen että turbottaminen ois itellekkään sen tutumpaa mutta kyllä näitä projekteja lukemalla oppii kaikenlaista :think
                ihan kiinnostuksen vuoksi kysyin mitä porukka on käyttänyt! oman paskan kone on parivuotta sitten rakennettu 242hp vaparina johonkin harrasteralli luokkaan

                Ja ihan harrastuksen kiinnostuksen vuoksi meinasinkin turbottaa tuon vaikka rahat olisikin valmiina m3 on se vaan minun mielestäni kiva rakennella itse kun ostaa valmiina (oma mielipide) sori karkas vähän aiheesta

                Comment

                • tuning_bemaristi
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 224
                  • Mikkeli

                  #23
                  joo

                  Originally posted by Soiled View Post
                  Valitettavasti on tullut huomattua, että jos tarvitsee sen ihmeemmin tämmöisiä "perus"juttuja kysellä niin tahtoo jäädä projektit sinne suorittamattomat-mappiin

                  Nyt vaan projekti alkuun, hx40 holsetti vaikka kylkeen nro 16 pakopesällä(saapi jo suht' edullisesti uutenakin) ja jättää muuten vakiohilut koneeseen paitsi kannentiivisteen vaihtaa metalliseen cometicin monikerrostiivisteesen. Jotkut +400cc suuttimet + cooleri ym. kamat niin päästään jo ajelemaan lastun tekemisen jälkeen vajaalla 1bar paineilla turvallisesti(ei aivan varmin ole tuo cometicin tiiviste) reilusti yli 300hp tehoilla. Luulisi jo jonnekkin asti riittävän tehot. Sitten vaan sinne VTT:lle auto, paperit taskuun, konttorille ja kaljalle.
                  Ja tämäkin todellakin vaan 30s mietinnästä tullut heitto kokoonpanolle.

                  Kaikki on mahdollista, mutta unelmoimalla yleensä ei mitään saavuteta.

                  hx40 tai garretin gt37 ajattelin... väläri,putket,liittimet,mittarit,dumppi löytyy jo pakosarja ja ahdin ois nyt tärkeimmät seuraavat osat... 4mm kannentiivisteen ostin koska lohkosta on otettu siivu pois ja kannen avartamisen yhdeydessa oikaistu kertaalleen 2v sitten ja nyt meni minun aikanani toisen kerran oikaisuun tiivistevaurion vuoksi :F
                  Last edited by tuning_bemaristi; 24-09-2007, 18:03.

                  Comment

                  • tuning_bemaristi
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2003
                    • 224
                    • Mikkeli

                    #24
                    turbo

                    öljyn lähdön meinasin ottaa öljynpaineanturin lähdöstä liittimen avulla....paluun suunnittelin ilmastoinnin kompuran lähtöön saattais olla fiksumpi paikka kun öljynpohjaan loiskesuojan kanssa (fiksummat tietäköön paremmin) ei ainakaan pitäs hajottaa ahdinta

                    Comment

                    • TheLate
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2006
                      • 418

                      #25
                      Jos saan oman mielipiteeni heittää tähän, niin jos rahasta ei ole kiinni tuo rakentaminen ostaisin itse M3:sen ja laittaisin siihen kylläkin remmin, mutta ahtamistahan sekin on... Siinä olisi jo alusta kunnossa, joka on minusta kaiken A ja O. Tämä kylläkin minun mielipide.

                      Hienoa että tässä ollaan sentään tosissaan ja osia jo hankinttu. Loppuun saakka niin saadaan tänne Suomeen näitä "ei kannata, ei oo mahdollista blaaa blaaa" autoja lisää!

                      Comment

                      • Bouma
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2007
                        • 3108
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by TheLate View Post
                        Hienoa että tässä ollaan sentään tosissaan ja osia jo hankinttu. Loppuun saakka niin saadaan tänne Suomeen näitä "ei kannata, ei oo mahdollista blaaa blaaa" autoja lisää!
                        Tähän yhdyn minä. Nyt kun osia hankittu niin vie asia loppuunasti. Mulla on luotto ainakin kova että saat meneen sen läpi kunhan et hätäile.
                        MB CLS-12 350CGI AMG

                        MYSTINEN.FI

                        Comment

                        • tuning_bemaristi
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2003
                          • 224
                          • Mikkeli

                          #27
                          rojekti

                          Originally posted by Bouma View Post
                          Tähän yhdyn minä. Nyt kun osia hankittu niin vie asia loppuunasti. Mulla on luotto ainakin kova että saat meneen sen läpi kunhan et hätäile.
                          Onhan se loppuun vietävä...ei ainakaan toista tule heti vastaan
                          ihan ajan kanssa meinasinkin,eihän minuakaan päivässä tehty

                          ahtoina meinasin 0.8 kestävyyden kannalta että ei heti lähde maksimi tehoja ottamaan.huomenna käyn kolmella eri konttorilla kysymässä tuosta turbotuksesta kattoo sit miten niiden mielipiteet jakautuu

                          Alku keväästä alan vasta ahtamaan (Sillä välin suunnittelen/haalin osat:ym mitä katsastukseenkin tulee valmiiksi ja pohjatkin vielä tekemättä kun tulee vihreäpohjainen kameliontti (nyt met.vihreä) ei sit tarvii maalata oven sisä osia:ym
                          Last edited by tuning_bemaristi; 24-09-2007, 18:31.

                          Comment

                          • PeteS
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 2766
                            • Ylivieska

                            #28
                            No tää alkaa vaikuttaan oikeesti nyt siltä et vois toteutuakin.
                            Originally posted by EGoman
                            on kyllä mahtavat nuo sun lenson kopiot
                            Satakertaa ennemmin M10-1,8i, kuin tuo kammottava paskakasa M20B20.
                            E21 315 -81, E39 530iA, Skoda Octavia Rs

                            Comment

                            • tuning_bemaristi
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 224
                              • Mikkeli

                              #29
                              rojekekti

                              nyt on kanteen vaihdettu isommat pakoventtiilit ja imuventtiili työt tehty...ilmeni vuotoja pakopuolella...koneistajan mielipide oli että vaihdetaan samalla vähän isommat tuohon kanteen että saa kaikki hyödyn irti kannesta...jonkun pajan tekele....virtaukset parani huomattavasti...nyt odotellaan kantta takas nii saa kasaan nyt vaparina

                              Oisko minkälainen idea vetää ahtimelta putki hiilikuitukoteloiseen panelisuodattimelle joka nousisi tarpeeksi ylös että saan ilmansaannin konepeltiin asennetuilla ritilöillä....meinasin laittaa rs turbon ritilät siististi konepeltiin...ei kehtaa mitään feikki-patenttejakaan tehdä Ois kiva kuulla muitten mielipiteitä asiasta?

                              Comment

                              • ässä lavaan
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1717
                                • Savo

                                #30
                                Originally posted by tuning_bemaristi View Post
                                meinasin laittaa rs turbon ritilät siististi konepeltiin...ei kehtaa mitään feikki-patenttejakaan tehdä Ois kiva kuulla muitten mielipiteitä asiasta?
                                elä nyt hyvä mies mee pilaa bemun konepeltiä millään rs ritilöillä. ota se kylmä ilma jatkoputkella sieltä munuaisten liepeiltä.
                                E91

                                Exät:
                                E36 325i -93 Cabriolet
                                E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
                                E36 325i -91 Sedan
                                E30 325i -85

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎