Käynnistäessä kuuluva n.3 sekunnin nakutus johtuu yksiskertaisesti siitä, että on mekaaninen öljypumppu ja öljy nousee tuona aikana öljypohjasta venttiilikoneistolle. Itseänikin häiritsi tuo nakutus alkuun, mutta tieto syystä ja tottumus tekivät tehtävänsä.
höpöhöpö, eine bemaritkaan nyt sentään uutena ole nakuttaneet. Sylinterikannessa on öljykanavassa takaiskuventtiili jonka pitäisi estää öljyn valuminen takaisin öljykoppaan..Luonnollisesti se on vanhassa autossa kulunut ja falskaa öljyt hitaasti yön aikana öljypohjaan...
Jos on öljynvaihtoaika lähellä niin kannattaa alottaa laittamalla forten motor flushia tankkiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä tai korotettua tyhjäkäyntiä 10-30 min (mitä kauemmin käyttää, sitä puhtaampaa tulee), ja sen jälkeen uutta öljyä koneeseen. Samalla kun hakee forten lähimmästä autotarvikeliikkeestä tai essolta niin ostaa sellasta öljyä, missä on bmw ja mersun ns. lisäaineita. omasta e36 325 loppu nakuttaminen tälläi. jostain syystä kone tarvii jonkun lisävoiteluaineen ettei nakuta.
höpöhöpö, eine bemaritkaan nyt sentään uutena ole nakuttaneet. Sylinterikannessa on öljykanavassa takaiskuventtiili jonka pitäisi estää öljyn valuminen takaisin öljykoppaan..Luonnollisesti se on vanhassa autossa kulunut ja falskaa öljyt hitaasti yön aikana öljypohjaan...
jos en ihan väärin muista tosta kylmäkäynnistys säksätyksestä mainitaa kyllä ihan ohjekirjassa???:think
höpöhöpö, eine bemaritkaan nyt sentään uutena ole nakuttaneet. Sylinterikannessa on öljykanavassa takaiskuventtiili jonka pitäisi estää öljyn valuminen takaisin öljykoppaan..Luonnollisesti se on vanhassa autossa kulunut ja falskaa öljyt hitaasti yön aikana öljypohjaan...
Missä kohdassa tuo takaiskuventtiili on ja onko vaihdettavissa? Jos on niin millaisen remontin yhteydessä se kannattaa tehdä?
Jos on öljynvaihtoaika lähellä niin kannattaa alottaa laittamalla forten motor flushia tankkiin ja antaa käydä tyhjäkäyntiä tai korotettua tyhjäkäyntiä 10-30 min (mitä kauemmin käyttää, sitä puhtaampaa tulee), ja sen jälkeen uutta öljyä koneeseen. Samalla kun hakee forten lähimmästä autotarvikeliikkeestä tai essolta niin ostaa sellasta öljyä, missä on bmw ja mersun ns. lisäaineita. omasta e36 325 loppu nakuttaminen tälläi. jostain syystä kone tarvii jonkun lisävoiteluaineen ettei nakuta.
TANKKIIN???!!!:think wtf!! itse laitoin sen ainakin öljyjen sekaan
vaiko pitäiskö se laittaa paisariin
Missä kohdassa tuo takaiskuventtiili on ja onko vaihdettavissa? Jos on niin millaisen remontin yhteydessä se kannattaa tehdä?
Kannen öljykanavassa, vaihdettavissa kun kansi on irti ja silloin se kannattaakin vaihtaa ei maksa montaa euroa.
Kantta taasen ei todellakaan kannata lähteä aukomaan pelkän takaiskuventtiilin takia.
TANKKIIN???!!!:think wtf!! itse laitoin sen ainakin öljyjen sekaan
vaiko pitäiskö se laittaa paisariin
Itekki mietin vähä että motor flushia tankkiin.. Hahaha, hajosin ihan reten.. Mutta onhan nuista forten aineista ollu kaikenlaista juttua, toiset suosittelee ja toiset ei.. Vanhemmissa autoissa sama kokeilla, mutta itse en ainakaan uudempiin laittaisi..
Mulla itellä on e36 325vanos -93 josta kuuluu kone huoneesta sellanen rallatus et tuntuu kun tulis tavarat ulos. Ei meinaa lähtee käyntii muuten kun kaasupohjassa ja sitkun lähtee niin nakuttaa aivan kulmettomasti ja sammuu heti kun nostaa kaasun. Pinta kaasulla pysyy käynnissä mut rallattaa. Mikä avuksi?:think
Itelllä 325 -91 ei vanos, ja nakuttaa todella kovaäänisesti. Oon käyttänyt koneessa fortet mikä ei auttanut lainkaan, sen jälkeen vaihdoin kaikki nostajat ja nokka-akselit ja muutenkin tein kansirempan eikä auttanut mitään. Voiko jakopää/öljypumppu/vauhtipyörä nakuttaa? Mikään alakerran laakeri tai männäntappi ääntä tuskin pitää koska on nakuttanut jo vuoden ja kone on saanu kenkää sen verran et ois jo hajonnut, eikä ääni ole mitenkään muuttunut? Ja ilman apulaiteremmiäki on kokeiltu.
Jos joku sytytyspuola on viallinen, voi sekin aiheuttaa nakutusta/naputusta. Olen nähnyt monta tapausta, missä pahankin kuuloinen naputus on hävinnyt puolan vaihdolla.
Ei kannata nyt ihan heti kansiremppaa ruveta tekemään.
Ajossa:
328 E46 -99
316 E30 -89
Ex 328 E36 -96
Ex 316 E30 -86
Ex 325 E36 -91
Ex 320 E30 -88
Ex 318 E30 -84
Ex 316 E21 -80
Eli lämpimällä koneella alkaa napsutus kuulumaan, kylmällä koneella hyrrää ja kukkuu nätisti. Tässä ääninäytettä kyseisestä naputuksesta/rallatuksesta. Nostajat? :think
Eli lämpimällä koneella alkaa napsutus kuulumaan, kylmällä koneella hyrrää ja kukkuu nätisti. Tässä ääninäytettä kyseisestä naputuksesta/rallatuksesta. Nostajat? :think
Kuulostaa aika normaalilta ääneltä vähän enemmän ajetulle koneelle. En ehkä rupeis mitään vaihteleen. Nostaja(t) kun on sökönä, niin ne pitää melko pahaa ja terävää nalkutusta.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment