Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i megasquirt.. ruutta valmiina ja asiat selvempiä.. ja auto käy megalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku_S
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 128
    • Joensuu

    E36 325i megasquirt.. ruutta valmiina ja asiat selvempiä.. ja auto käy megalla

    eli auto on E36 325i vm:91. ja meinasin että laitan siihen ton megasquirtin ruiskun ohjaus järjestelmän. eli mistä saa semmoisen?? mitä antureita pitää vaihtaa?? ja mitenkäs sytkän laita??? auttakaa...:think
    Last edited by Miku_S; 14-01-2008, 22:10. Reason: lisää tietoa
    tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD
  • kiraffi
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 427
    • Shangri'la / SYSMÄ

    #2
    Olen itsekkin hieman jäävi vastaamaan tähän, mutta kyllä sun kannattais ensin tutustua ihan ajatuksella otto-moottorin toimintaan ja miettiä minkälaisia muutoksia sä lähdet hakemaan siitä autostasi kun modifioit moottorinohjauksen kokonaan uusiksi, onhan se mahdollista toteuttaa mutta mega ei tosiaan ole mikään "pulttaa-kiinni" laitos vaan vaatii aika paljon perehtymistä ja tietotaitoa

    Mutta eihän ketään sovi kieltää yrittämästä, aloita vaikka näistä:







    EFI, Fuel Injection, Auto, automotive, car, TPI, computation, ECU, MegaSquirt, GPIO, MicroSquirt, Sequencer, stim, MegaShift, MShift, DIY, transmission, 4L60E, 4L80E, controller, shifter
    Ajossa: Citroën Jumper h1l2
    Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

    Ex:
    1x F30
    1x E60
    5x E36
    1x E34
    1x E46
    2x E30
    2x Toyota
    1x Ford
    1x Honda

    Comment

    • Miku_S
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 128
      • Joensuu

      #3
      nii

      juu mut kun auto ei oikein taho toimia vakio ruiskulla kun sitä on kutkutettu muuten nii ois kiva päästä säätämään ruiskuu jollain opilla.. tiedän että ei se oo semmonen et se vaan pultataan sinne kiinni.. jos tietäisin nii en kyselisi..
      tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

      Comment

      • Valkman
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 712
        • Helsinki

        #4
        Ja pitäisi olla mahdollisuus dynokäyttöön... ihan useampaan otteeseen, sillä perstuntumalla tuon tekeminen on aika haastavaa... ellei sitten laajakaistalamdan näyttöä hanki samalla, jolloin homma helpottuu aika paljon.

        Comment

        • Miku_S
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 128
          • Joensuu

          #5
          kyllä oli tarkotus hommata se laajakaista lambda näyttö.. ku pitäs sitä päästä säätämään ku ei kylmänä meinaa toimia huonostikkaan nii ois hyvä päästä korjailemaan arvoja.. jos joku joka ois laittanu kyseiseen autoon kyseisen vehkeen vois auttaa nii olisin erittäin kiitollinen..
          tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

          Comment

          • Martti
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 787
            • Suomi

            #6
            mites jos aloittasit vaikka tosta:

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              #7
              Mitä sille sitten on tehty? Ja millä tavalla auto käy huonosti? Ettei nyt olis vaan joku vika...
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • Miku_S
                Bimmer Rookie
                • Jul 2007
                • 128
                • Joensuu

                #8
                joo

                ei oo vika diaknisoitu 3 kertaa.. ensinnäki se rikastaa liikaa kylmänä.. ja kiihtyminen on toisinaan mitä on.. joskus saattaa jopa toimia jollain lailla mut harvemmin..
                tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  No kyllä toi vialta kuulostaa

                  Mitä sille koneelle on tehty, jotta se ei oletettavasti toimi vakion moottorinohjauksen kanssa?
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • metanolman83
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 249
                    • itä suomi

                    #10
                    Originally posted by Miku_S View Post
                    ei oo vika diaknisoitu 3 kertaa.. ensinnäki se rikastaa liikaa kylmänä.. ja kiihtyminen on toisinaan mitä on.. joskus saattaa jopa toimia jollain lailla mut harvemmin..
                    no on kait se nyt toiminut tehtaalta lähtiessä sillä vakio ruiskulla ja jos et ole konetta viritellyt rankemmin niin kyllä siinä silloin varmaan vikaa on. kannattaa käyttää vaikka eri paikassa näyttämässä sitä autoa jos et ole jo niin tehnytkin. ja megasquirt muuten vakioon koneeseen..aika turhaa.luettiinko vikakoodit diagnoosissa? ja miten sitä on "kutkutettu" veikkaan että lastu,vapari ja putkisto?

                    Comment

                    • kiraffi
                      BTCF Member
                      • Sep 2004
                      • 427
                      • Shangri'la / SYSMÄ

                      #11
                      Originally posted by jannmann
                      Kuullostaa ihan siltä ettei vikaa ole, alkuperäinen motronic on vaan paska, ei siitä mihinkään pääse. Motronic autot tekee noin. Bosch ei vaan osaa.
                      Nyt ihmeessä tilalle vaan se megaruutta.
                      No voi sun helvetti ny sentään
                      Tää menee ihan off-topickiks ja paskan jauhannaks, mutta sä et voi olla tosissas.



                      Ja Topicin aloittaja vois hieman tarkempia tietoja kyllä kertoa autostaan, mitä tämä mysteerinen auton KUTKUTTAMINEN pitää sisällään? sun ongelma voi olla melko simppelikin.. riippuen onko ilmamassamittari tuhottu muodikkaalla hiekkaimuri suodattimella tai sitten tärvätty moottorinohjaus nettivarosan 40€ teholastulla... tai lähettäs nyt siitä, että onko auto toiminu sulla ikinä koskaan? vai minkä KUTKUTUS operaation jälkeen se on ruvennut nikottelemaan
                      Ajossa: Citroën Jumper h1l2
                      Tallissa: E30 325 M-Tech 2 & E36 325 Coupé

                      Ex:
                      1x F30
                      1x E60
                      5x E36
                      1x E34
                      1x E46
                      2x E30
                      2x Toyota
                      1x Ford
                      1x Honda

                      Comment

                      • Miku_S
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 128
                        • Joensuu

                        #12
                        antaa olla

                        ei ole mitään hiekka imuri vaparia.. no sitä on viritetty nii ei tartte siitä sin enempää.. eikä oo mikään 40€ teho lastu.. vaan pajantekemä.. nokat on vaihdettu putkisto. ja jotain muita pikku juttuja. ja se on käytetty joka kerta eri paikassa diaknisoinnissa..
                        tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                        Comment

                        • Miku_S
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 128
                          • Joensuu

                          #13
                          joo

                          saa viisaat kertoo mikä siinnä on vikana kun en ite tiedä.. tai sitten en vaan osaa.
                          tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                          Comment

                          • [BMW]
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2003
                            • 700
                            • Joensuu

                            #14
                            Muistaakseni tuohon vuosimalliin vikadiagnostiikka ei näytä kaikkia kohteita. Esim.sitä perinteistä ilmamassamittaria. -93 eteenpäin tais olla sitte kattavampi scanni. Eihän siinä oo mitään järkee alkaa asentaa uutta ruiskua jos ei tehoa ole tarkoitus tavoitella...
                            Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                            -----------------------------
                            VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                            BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                            Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                            Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #15
                              Originally posted by Miku_S View Post
                              ei ole mitään hiekka imuri vaparia.. no sitä on viritetty nii ei tartte siitä sin enempää.. eikä oo mikään 40€ teho lastu.. vaan pajantekemä.. nokat on vaihdettu putkisto. ja jotain muita pikku juttuja. ja se on käytetty joka kerta eri paikassa diaknisoinnissa..
                              Kyllä sitä nyt tarttis vähän enemmänkin, ihan mahdotonta sanoa mikä on jos et kerro koko vempeleestä mitään. Jos sinne on vain vahdettu jotkut suht miedot nokat/imunokka, niin kyllä siellä on nyt joku hevonvitunpäreinä jos ei pysty edes ajamaan. Vittuttaisko asentaa toinen ruisku ja todeta että sama rumba jatkuu? Tuosta päätellen kun se tulee jatkumaan.

                              Mitä sille on tehty, TARKASTI
                              Rikastaa kylmänä liikaa, mistä päätelty? Kiihtyminen on mitä on, eli nykii ja pätkii vai mitä tapahtuu? Tarkka vikakuvaus, kiitos.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎