Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i megasquirt.. ruutta valmiina ja asiat selvempiä.. ja auto käy megalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metanolman83
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 249
    • itä suomi

    #16
    lastu tehty ennen/jälkeen nokkien vaihdon? oletko katsonut että uiko tulpat öljyssä?voi vähän aiheuttaa nykimistä jos venakopan tiivisteen välistä on vuotanut ölkkiä tulpille/puolille..tai oletko ottanut käydessä ilmamassa mittarin johdon irti?oliko vaikutusta?

    Comment

    • Miku_S
      Bimmer Rookie
      • Jul 2007
      • 128
      • Joensuu

      #17
      joo

      kumpikin nokka on vaihdettu niin jyrkäksi kun kärsii vakio jousilla ja nostimilla. on kokeiltu toista boxia eikä auta.. venttiilikopan tiiviste on ehjä. kylmänä rikastaa liikaa kun tulee mustaa savua ihan perkeleesti ja sammuu. vaihdetta vaihtaessa isompaan tahtoo pätkiä eikä lähde kiihtymään. kiihtyminen on muutenkin nykivää.
      tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

      Comment

      • Miku_S
        Bimmer Rookie
        • Jul 2007
        • 128
        • Joensuu

        #18
        lisää

        on vaikutusta jos ottaa ilma massa mittarin johdon irti.. en kai minä huvikseen sitä uutta ruiskua aio asentaa vaan tarkotus ois tavotella jonkun verran tehojakin.
        tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #19
          Millaiset nokat siellä siis on, asteina. On vähän häilyvä käsite tuo niin jyrkät kuin mahdollista. Ei kyllä ihan normaalilta toiminnalta kuulosta vaikka miten olis vaihdettu nokkia, ilmamassamittari kuitenkin kompensoi muutokset aika hyvin. No, sama tuo. Itse olen sitä mieltä että jotain on rikki.

          Valmiiksi kasattuja megasquirt bokseja saat vaikka Suutarilta. Lisäksi tarvitset kuusi VB921 mokkulaa sytytyksen ohjaukseen, tulet käyttämään siis hukkakipinää, COP asennuksella, kolmella sytkälähdöllä ohjataan noita vahvistimia. Kaikki vakio anturit kelpaa, mikäli pyörimisanturit ovat hall-tyyppisiä. Jos ei, joudut rakentamaan LM1815 piiriin perustuvan signaalimuuntimen tai vaihtamaan anturit ja triggeripyörät. Piirilevyyn joutuu myös tekemään joitain muutoksia tätä varten. Levylle pitää myös vaihtaa yksi transistori paremman tehonkeston saamiseksi, jotta pystyt käyttämään vakiota tyhjäkäyntiventtiiliä.

          Säätö onkin vähän pidempi prosessi sitten, mutta onnistuu kyllä. Perus dynossa pystyy säätämään kyllä täyden kaasun, mutta kylmäkäynnistykset, kiihdytysrikastukset ja kartan alemmat alueet joutuu säätämään persetuntumalta, ellei ole jotain kuormitusdynoa jolla pikkukaasut säätää, vai miksi noita kutsutaankaan.

          Näin MS-Extran ja V 2.2 piirilevyn kanssa. Korjatkaa jos unohtui jotain :think
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5857
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by Miku_S View Post
            kumpikin nokka on vaihdettu niin jyrkäksi kun kärsii vakio jousilla ja nostimilla. on kokeiltu toista boxia eikä auta.. venttiilikopan tiiviste on ehjä. kylmänä rikastaa liikaa kun tulee mustaa savua ihan perkeleesti ja sammuu. vaihdetta vaihtaessa isompaan tahtoo pätkiä eikä lähde kiihtymään. kiihtyminen on muutenkin nykivää.
            Kerroit tuolla aiemmin, että joku "paja" on ne laittanut?
            Eikö se samalla ole ohjelmoinut ecu uudestaan, vai oliko "paja" Törhösen Penan verstas

            Oletko ollut yhteydessä Karalan Mikaan?
            Itse en nyt kyllä ensimmäisenä lähtisi sitä motronic:kia mäkeen heittämään.
            Siellä on pakko olla joku vika.
            Vaikka siellä olisikin jotkut "ärjyt" nokat (asteet olis kiva tietää) Pitäisi sen mennä korkeintaan laihalle, ei rikkaalle. Se saa joltain anturilta väärää tietoa ja siksi käyttäytyy noin.

            Haluat apua ongelmaan ja silti kerrot minimaalisesti mikä on vialla:think

            Ja nyt siis vikalistalta on eliminoitu kaikki puolat, tulpat, ilmamassamittari, lämpötila-anturi, asentotunnistimet?? Nokkien ajoitus? Minkä valmistajan nokat? Lambda kaytössä? Jos on, niin onko varmasti ehjä?
            Koneen johtasarja ehjä, ei mitään patentteja?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Miku_S
              Bimmer Rookie
              • Jul 2007
              • 128
              • Joensuu

              #21
              näin

              no kylmänä rikkaalla muuten se on laihalla.. siinä voi olla joku vika mutta kun en tiedä mikä.. nokassa ei ole asteita kun260. mutta nostoja reilu milli enemmän ku vakiossa.. kyllä se auto toimi paremmin kun ostin.. mutta vika on tullut itsekseen ei minkään muutoksen jälkeen ja huononee koko ajan.. ruiskun johtosarjassa ei ole mitään patentteja.. mut tän voi varmaan lopettaa kun ei tästä topicista hyödy kukaan mitään
              tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

              Comment

              • mukko
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 5965
                • Uleåborg

                #22
                ..........
                Last edited by mukko; 30-10-2007, 17:45.
                -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                Save the World, Fuck The Fuel Economy
                Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                Comment

                • Miku_S
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2007
                  • 128
                  • Joensuu

                  #23
                  juu

                  kun on mulla muitakin syitä laittaa se megasquirt kun se että auto ei toimi.. nii voisitteko nyt auttaa.. jos joku on kyseisen omaan autoonsa laittanut.
                  tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #24
                    Luitko edes mun viimeisintä postausta?
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Miku_S
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2007
                      • 128
                      • Joensuu

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Luitko edes mun viimeisintä postausta?
                      kyllä luin ja kiitos paljon ainut postaus jossa oli itse asiasta jotain. tarkotus on tehdä hukka kipinällä. ja vaihtaa auton keulaan hall anturi. ja laajakaista lambda nii ei tartteis dynolla ravata kokoajan. jostain vaan pitäs saada auton ruiskun kytkis että vois tehdä adapterin nii ei tatees auton johto sarjaa ruveta pätkimään kun mulla on yx hojonnu boxi nii siitä saa liittimen. jos jollain ois kytkis nii olisin erittäin kiitollinen siitä.
                      tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                      Comment

                      • Miku_S
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2007
                        • 128
                        • Joensuu

                        #26
                        suuttimet

                        tietääkö kukaan minkä kokoset kyseisessä autossa on vakio suuttimen??
                        tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #27
                          Vakiosuuttimet muistaakseni about 190cc/min. Searchilla löytynee tarkka koko.

                          Etsippä FAQ-osiosta (show threads from beginning sieltä alhaalta niin rupeaa löytymään...) kytkikset, löytynee sinunkin autoosi.

                          Millaisen triggeripyörän meinaat väsätä? Helpoimmalla pääset ottamalla kampuran asentotunnistimen osat (triggeripyörä + anturi + anturiteline) M52 koneesta, tehtaan osat on varma ratkaisu.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Miku_S
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 128
                            • Joensuu

                            #28
                            trikkeri

                            aattelin auton omaa trikkeriä ja laittaa siihen hall anturin.. mut kaikki on vielä vaiheessa..
                            tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #29
                              Ei ole ihan noin yksioikoista. Hall-anturi ei pysty lukemaan sitä kehää, ainakaan motronic 1.3 kehää ei pystynyt ja tuskin pystyy sinullakaan, kun on tehty induktiivista varten.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • zJark
                                BTCF Member
                                • Sep 2005
                                • 740
                                • Ylöjärvi

                                #30
                                Samanlaiset 60-2 trikkerit niissä on kaikissa. ainaski honeywelli hall mitä noissa on käytetty on liian hidas lukeekseen noin tiheetä pyörää. orkkis anturilla ja orkkis trikkerillä ja megalle muunnospiiri.
                                Ja se halli nokalle niin ei tarvi mitää hukkakipunoita heitellä.

                                http://www.btcf.fi/forum/attachment....0&d=1168335136
                                Tossa kuva valmiista megasta mikä ajo m52b28:a sen 6 puolaa ja tyhjäkäynti moottoria eli tuolta se tulee sullakin sitten about näyttää.
                                MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
                                +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎