lastu tehty ennen/jälkeen nokkien vaihdon? oletko katsonut että uiko tulpat öljyssä?voi vähän aiheuttaa nykimistä jos venakopan tiivisteen välistä on vuotanut ölkkiä tulpille/puolille..tai oletko ottanut käydessä ilmamassa mittarin johdon irti?oliko vaikutusta?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325i megasquirt.. ruutta valmiina ja asiat selvempiä.. ja auto käy megalla
Collapse
X
-
joo
kumpikin nokka on vaihdettu niin jyrkäksi kun kärsii vakio jousilla ja nostimilla. on kokeiltu toista boxia eikä auta.. venttiilikopan tiiviste on ehjä. kylmänä rikastaa liikaa kun tulee mustaa savua ihan perkeleesti ja sammuu. vaihdetta vaihtaessa isompaan tahtoo pätkiä eikä lähde kiihtymään. kiihtyminen on muutenkin nykivää.tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD
Comment
-
-
Millaiset nokat siellä siis on, asteina. On vähän häilyvä käsite tuo niin jyrkät kuin mahdollista. Ei kyllä ihan normaalilta toiminnalta kuulosta vaikka miten olis vaihdettu nokkia, ilmamassamittari kuitenkin kompensoi muutokset aika hyvin. No, sama tuo. Itse olen sitä mieltä että jotain on rikki.
Valmiiksi kasattuja megasquirt bokseja saat vaikka Suutarilta. Lisäksi tarvitset kuusi VB921 mokkulaa sytytyksen ohjaukseen, tulet käyttämään siis hukkakipinää, COP asennuksella, kolmella sytkälähdöllä ohjataan noita vahvistimia. Kaikki vakio anturit kelpaa, mikäli pyörimisanturit ovat hall-tyyppisiä. Jos ei, joudut rakentamaan LM1815 piiriin perustuvan signaalimuuntimen tai vaihtamaan anturit ja triggeripyörät. Piirilevyyn joutuu myös tekemään joitain muutoksia tätä varten. Levylle pitää myös vaihtaa yksi transistori paremman tehonkeston saamiseksi, jotta pystyt käyttämään vakiota tyhjäkäyntiventtiiliä.
Säätö onkin vähän pidempi prosessi sitten, mutta onnistuu kyllä. Perus dynossa pystyy säätämään kyllä täyden kaasun, mutta kylmäkäynnistykset, kiihdytysrikastukset ja kartan alemmat alueet joutuu säätämään persetuntumalta, ellei ole jotain kuormitusdynoa jolla pikkukaasut säätää, vai miksi noita kutsutaankaan.
Näin MS-Extran ja V 2.2 piirilevyn kanssa. Korjatkaa jos unohtui jotain :think325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Miku_S View Postkumpikin nokka on vaihdettu niin jyrkäksi kun kärsii vakio jousilla ja nostimilla. on kokeiltu toista boxia eikä auta.. venttiilikopan tiiviste on ehjä. kylmänä rikastaa liikaa kun tulee mustaa savua ihan perkeleesti ja sammuu. vaihdetta vaihtaessa isompaan tahtoo pätkiä eikä lähde kiihtymään. kiihtyminen on muutenkin nykivää.
Eikö se samalla ole ohjelmoinut ecu uudestaan, vai oliko "paja" Törhösen Penan verstas
Oletko ollut yhteydessä Karalan Mikaan?
Itse en nyt kyllä ensimmäisenä lähtisi sitä motronic:kia mäkeen heittämään.
Siellä on pakko olla joku vika.
Vaikka siellä olisikin jotkut "ärjyt" nokat (asteet olis kiva tietää) Pitäisi sen mennä korkeintaan laihalle, ei rikkaalle. Se saa joltain anturilta väärää tietoa ja siksi käyttäytyy noin.
Haluat apua ongelmaan ja silti kerrot minimaalisesti mikä on vialla:think
Ja nyt siis vikalistalta on eliminoitu kaikki puolat, tulpat, ilmamassamittari, lämpötila-anturi, asentotunnistimet?? Nokkien ajoitus? Minkä valmistajan nokat? Lambda kaytössä? Jos on, niin onko varmasti ehjä?
Koneen johtasarja ehjä, ei mitään patentteja?Aprilia RSV4
Comment
-
-
näin
no kylmänä rikkaalla muuten se on laihalla.. siinä voi olla joku vika mutta kun en tiedä mikä.. nokassa ei ole asteita kun260. mutta nostoja reilu milli enemmän ku vakiossa.. kyllä se auto toimi paremmin kun ostin.. mutta vika on tullut itsekseen ei minkään muutoksen jälkeen ja huononee koko ajan.. ruiskun johtosarjassa ei ole mitään patentteja.. mut tän voi varmaan lopettaa kun ei tästä topicista hyödy kukaan mitääntuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostLuitko edes mun viimeisintä postausta?tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD
Comment
-
-
Vakiosuuttimet muistaakseni about 190cc/min. Searchilla löytynee tarkka koko.
Etsippä FAQ-osiosta (show threads from beginning sieltä alhaalta niin rupeaa löytymään...) kytkikset, löytynee sinunkin autoosi.
Millaisen triggeripyörän meinaat väsätä? Helpoimmalla pääset ottamalla kampuran asentotunnistimen osat (triggeripyörä + anturi + anturiteline) M52 koneesta, tehtaan osat on varma ratkaisu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Ei ole ihan noin yksioikoista. Hall-anturi ei pysty lukemaan sitä kehää, ainakaan motronic 1.3 kehää ei pystynyt ja tuskin pystyy sinullakaan, kun on tehty induktiivista varten.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Samanlaiset 60-2 trikkerit niissä on kaikissa. ainaski honeywelli hall mitä noissa on käytetty on liian hidas lukeekseen noin tiheetä pyörää. orkkis anturilla ja orkkis trikkerillä ja megalle muunnospiiri.
Ja se halli nokalle niin ei tarvi mitää hukkakipunoita heitellä.
http://www.btcf.fi/forum/attachment....0&d=1168335136
Tossa kuva valmiista megasta mikä ajo m52b28:a sen 6 puolaa ja tyhjäkäynti moottoria eli tuolta se tulee sullakin sitten about näyttää.MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
+Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet
Comment
-
Comment