Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325i megasquirt.. ruutta valmiina ja asiat selvempiä.. ja auto käy megalla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku_S
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 128
    • Joensuu

    #46
    nyt on bemari rullannu n 20000km megalla ja hyvin rullaa.. pitäs vaan saada loput viri osat paikalleen ja lähtee penkkiin pyörittää et mitä sieltä saa irti
    tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4645
      • Tuusula

      #47
      Ka perkule, taitaa olla non-vanos kone kyseessä?

      Taitaa tulla lapuille jotain ihan muuta kuin 192hp
      - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

      ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #48
        Olis mukavampi jos kävisit pyöräyttää vaikka vaki kilkkeillä ensin niin tulis vähän vertailukohtaa
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • Miku_S
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 128
          • Joensuu

          #49
          juu on non-vanos. kyllä epäilen et tulee lapulle jotain muuta ku 192hp.. ei oikein kehtais penkissä yhtenään ravata kun se on aika hintavaa. ja vakio suuttimet käy pieneksi jo nyt nii ei saa kaikkea tehoa irti. mut katotaan käynkö vakio kilkkeillä penkissä
          tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

          Comment

          • kiqero325
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2007
            • 1303
            • Mansesteri

            #50
            Originally posted by Jonsku View Post
            Ka perkule, taitaa olla non-vanos kone kyseessä?

            Taitaa tulla lapuille jotain ihan muuta kuin 192hp
            juu, niin taitaa
            E39 528 M-Sport -97
            ex:
            E34 525 m50b25 -90
            E30 316i Bavaria -91
            E36 325 sedan -91
            E30 325 2,7 eagleracing -86
            E36 325 coupe -92
            E34 535 -89
            E34 525Tds -89
            volvo 240 race -86




            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #51
              Originally posted by Miku_S View Post
              juu on non-vanos. kyllä epäilen et tulee lapulle jotain muuta ku 192hp.. ei oikein kehtais penkissä yhtenään ravata kun se on aika hintavaa. ja vakio suuttimet käy pieneksi jo nyt nii ei saa kaikkea tehoa irti. mut katotaan käynkö vakio kilkkeillä penkissä
              Meikäläisellähän on kohtuu sama setuppi tulossa tuohon omaan turboon, MS-II:lla vain toteutettuna..

              Antin kanssa olenkin sähköposteja vaihdellut tiuhaan asian tiimoilta kun tahtoo niin eriävää infoa saada koko hommasta.

              Btw. Oliko mimmoinen homma saada tyhjäkäynti jne. pelaamaan? Kuulin että teit sen monimutkaisemman kytkennän tyhjäkäynnille, auttoiko?
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                #52
                Ei se kytkentä nyt niin monimutkainen ole.. Ja omistajan puolesta, kyllähän tuo tuntuu auttaneen tyhjäkäynnin luonteeseen.

                Omaan on tulossa täysin samalla reseptillä mega, ite kasasin alun, mut sit kaikkiin tarvittaviin muutoksiin ei enää taidot riittäneet, niin joutuu anttiin turvautumaan. Matkahuollosta kipaisin aamulla hakemassa 390cc/min suuttimet, niin ei tarttee polttoainepulankaan kanssa heti painia. Vois tarkempaa juttua kirjoitella vaikka projektipuolelle tuosta omasta, kunhan saadaan jotain merkittävää aikaan.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #53
                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Ei se kytkentä nyt niin monimutkainen ole.. Ja omistajan puolesta, kyllähän tuo tuntuu auttaneen tyhjäkäynnin luonteeseen.

                  Omaan on tulossa täysin samalla reseptillä mega, ite kasasin alun, mut sit kaikkiin tarvittaviin muutoksiin ei enää taidot riittäneet, niin joutuu anttiin turvautumaan. Matkahuollosta kipaisin aamulla hakemassa 390cc/min suuttimet, niin ei tarttee polttoainepulankaan kanssa heti painia. Vois tarkempaa juttua kirjoitella vaikka projektipuolelle tuosta omasta, kunhan saadaan jotain merkittävää aikaan.
                  No joo ei..Mutta on se siihen TIP122:teen verrattuna haasteellisempi
                  Lähinnä kiinnostaa että onko se nyt niin paljon parempi..Antti suositteli itselle sitä TIP:piä alkuun, joten sillä lähdetään itse ainakin kokeilemaan.

                  Sullakin Mega-I tulossa?
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • O-Peksi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2007
                    • 2775
                    • Joensuu

                    #54
                    Originally posted by Janzki View Post
                    No joo ei..Mutta on se siihen TIP122:teen verrattuna haasteellisempi
                    Lähinnä kiinnostaa että onko se nyt niin paljon parempi..Antti suositteli itselle sitä TIP:piä alkuun, joten sillä lähdetään itse ainakin kokeilemaan.

                    Sullakin Mega-I tulossa?
                    Juu täysin samanlainen paketti tulee, kuin Miku_s:llä. Teet siis sen systeemin, että tyhjäkäyntimoottorilta yksi navoista vedetään vastusten kautta maihin, ja mega maadoittaa toista?
                    ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                    Comment

                    • Cell
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2004
                      • 7037
                      • Uusikaupunki

                      #55
                      Mielenkiinnosta, mikä se toinen systeemi on? Ei ole tullut hetkeen selailtua. Meinaan tuo PWM-ohjattu TIP122 kautta on ainakin pelittänyt hienosti.
                      325i -08
                      i3 REx -17
                      M5 -98 Imolarot
                      535i -90 N/A project (maatumassa)

                      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #56
                        Originally posted by Cell View Post
                        Mielenkiinnosta, mikä se toinen systeemi on? Ei ole tullut hetkeen selailtua. Meinaan tuo PWM-ohjattu TIP122 kautta on ainakin pelittänyt hienosti.
                        Tässä on linkki tuohon toiseen kytkentään: http://s220.photobucket.com/albums/d...eexplained.jpg

                        Kuva on lainattu bimmerforumsilta aiheeseen liittyvästä topicista. Tuon kytkennän avulla mega siis ohjaa molempia napoja, pulssisuhteen mukaan.
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • Miku_S
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2007
                          • 128
                          • Joensuu

                          #57
                          ei se oikein toimi huonostikkaan sillä tyylillä että toinen napa vedetään vastuksen kautta maihin ja toinen megaan.. tyhjäkäynnin rauhottaminen silleensä melko vaikeaa ainakin itsellä oli.
                          tuli laitettua volvo 850 2,5 T AWD

                          Comment

                          • Janzki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2005
                            • 4947
                            • Lohja

                            #58
                            Originally posted by O-Peksi View Post
                            Juu täysin samanlainen paketti tulee, kuin Miku_s:llä. Teet siis sen systeemin, että tyhjäkäyntimoottorilta yksi navoista vedetään vastusten kautta maihin, ja mega maadoittaa toista?
                            Kyllä juurikin tämä..
                            Originally posted by Miku_S View Post
                            ei se oikein toimi huonostikkaan sillä tyylillä että toinen napa vedetään vastuksen kautta maihin ja toinen megaan.. tyhjäkäynnin rauhottaminen silleensä melko vaikeaa ainakin itsellä oli.
                            Meinaatko? No voi perrrrhana..Kokeillaan silti
                            Emt. onko sitten radikaalia eroa välillä Mega-I ja Mega-II..

                            Itselle kyllä riittää, että kone edes hiukan röhöttäisi tyhjäkäyntiä, vaikka runsaasti rikkaalla, ei tuosta muutenkaan ole tulossa mikään rauhallinen sunnuntai moottori
                            Sähköposti.
                            IG: janzki_

                            Comment

                            • Cell
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2004
                              • 7037
                              • Uusikaupunki

                              #59
                              Mulla toimi hienosti kyllä tuo vanhakin systeemi, ei mitään ongelmia.
                              325i -08
                              i3 REx -17
                              M5 -98 Imolarot
                              535i -90 N/A project (maatumassa)

                              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                              Comment

                              • O-Peksi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 2775
                                • Joensuu

                                #60
                                Sivusta seuranneena sanoisin, et ainakin Miku_S:n autoon löytyi sata kertaa helpommin toimivat tyhjäkäyntisäädöt tuon piirin avulla. Kattelin taistelua sillä vastussysteemillä ja ei se oikein järkevästi pelannu millään asetuksilla.
                                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎