Originally posted by Hemi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4
Collapse
X
-
e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
-
-
Originally posted by djtimse View Postno tuokin vika on korjattu kyllä mutta edelleen mittari näyttää oliko hyötyä noista
mm.Itse muuten olen katsastanut viimeisen 15-vuoden aikana satoja erimerkkisiä autoja/vaihtoautoja joissa useinkin on varsinkin ikäluokan -90-96 päästöjen kanssa jouduttu painimaan. Milloinkaan ei kuitenkaan itse ongelma suihkutusjärjestelmällä varustetussa autossa ole vielä löytynyt tulpista(eikä varmasti tule löytymäänkään), vaan itse vika on ja on aina ollut jossain muualla. Tulppa toki voi olla rikki, mutta se on sitten eriasia kuin lähteä jokaiseen moottoriongelmaan lähteä ensiksi vaihtelemaan tulppia ja öljyjä.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostEn tajunnut vastaustasi, mutta se on 100% varmaa että mikäli ko.haitariputkessa on ollut pienikin ilmavuoto, on tyhjäkäynti ja tehot hukassa, eikä HC:t takuulla katsastusrajan alapuolella.
mm.Itse muuten olen katsastanut viimeisen 15-vuoden aikana satoja erimerkkisiä autoja/vaihtoautoja joissa useinkin on varsinkin ikäluokan -90-96 päästöjen kanssa jouduttu painimaan. Milloinkaan ei kuitenkaan itse ongelma suihkutusjärjestelmällä varustetussa autossa ole vielä löytynyt tulpista(eikä varmasti tule löytymäänkään), vaan itse vika on ja on aina ollut jossain muualla. Tulppa toki voi olla rikki, mutta se on sitten eriasia kuin lähteä jokaiseen moottoriongelmaan lähteä ensiksi vaihtelemaan tulppia ja öljyjä.e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Originally posted by djtimse View Post.... saattaa olla että olet myös oikeassa
Tulpissa vikaa ei kuitenkaan todellakaan ole, vaikka se ei menisi tämänkään jälkeen päästöistä niillä vanhoilla tulpilla, vaan sitten on katse käännettävä Lambda-anturiin.
Eli tässä tuo tulppien vaihto on ihan sama juttu, kun ketjut hyppää fillarista ylämäessä rattailta ja "varmuuden" vuoksi lähdetään vaihtamaan ensin eturengasta ....(..."onhan sitten sekin vaihdettu"/.."eihän siitä ole haittaakaan"...).....
Comment
-
-
Tässä meillä on ollu kun nyt äkkiseltään muistan niin ainakin 4-5kpl 320-328 joissa palamatonta on ollu reilusti, jopa HC noin 200. Kyllä minä lähden aina ensin noista tulpista liikkeelle kun ne öljyssä siellä koloissaan kelluvat niinku yleensä. Sit kattoo noi ilmavuodot niin ihme on jos ei mene päästöistä läpi. Tulpat kun ei mitään maksa niin voi varmistua ainaki niiltä osin asiastaE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View Postesim.CRC:n Brake cleanerilla suihkuttelua kaikkiin imupuolen letkuliitoksiin/letkuihin. Mikäli tyhjäkäyntikierrokset hetkisesti nousevat, olet löytänyt vuodon ja taas menee päästöiltä läpi.
No asiaan, e34 m50b25, HC liian kortkea. Imuvuotoa en löydä, uusi lamdbada asennettu. Ideoita, uudet katit?
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostTässä meillä on ollu kun nyt äkkiseltään muistan niin ainakin 4-5kpl 320-328 joissa palamatonta on ollu reilusti, jopa HC noin 200. Kyllä minä lähden aina ensin noista tulpista liikkeelle kun ne öljyssä siellä koloissaan kelluvat niinku yleensä. Sit kattoo noi ilmavuodot niin ihme on jos ei mene päästöistä läpi. Tulpat kun ei mitään maksa niin voi varmistua ainaki niiltä osin asiasta
Tietysti jos haluaa jokavuosi vaihtaa ne tulpat ja jättää sen tiivisteen vaihtamattaAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSilloinkaan vika ei ole niissä tulpissa, vaan vuotavassa tiivisteessä jonka takia tulpat lyö läpi..
Tietysti jos haluaa jokavuosi vaihtaa ne tulpat ja jättää sen tiivisteen vaihtamattaE39 M5 -00
Ex E60 530Da M-Sport -04
Ex E39 M5 -00
Ex E39 M5 -00 Individual
Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
Ex E36 3.0 M3 -93
Ex E36 2.5 Cabrio -94
Ex E36 3.2 M3 -97
Ex E36 2.5 Coupe -93
Comment
-
-
Originally posted by 10+ View PostNiin no kyllä minä sen nyt tiesin mutta se ei tainnut olla topicin ongelma? Mutta uskon vahvasti vielä niihin tulppiin jotka on joko vanhat/paskat/öljyssä ja siksi sitä palamatonta on niin paljon. Tai katti on tyhjä. Onko auto muuten ollut sulla kuin kauan?Last edited by djtimse; 01-11-2007, 05:31.e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostSe on kato korjattu teipillä.se on uusittu eli tulpat ja haitarin voi tämän päivän mittausten jälkeen ainakin puottaa laskuista.mutta ilmoittelen kuinka mittauksessa kävi...toivotaan parasta.
e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
nyt käytettiin mittarissa ja kierroksilla hc oli 16 ja tyhjäkäynnillä heitteli edelleen perkeleesti jopa 400 mutta alin oli 58 ja antoivat tulosteen missä hc tasan 100 eli pitäisi kelvata katsastukseen mutta mikä nostaa/heittelee sitä arvoa miten sattuu? tosin autoa ei kengitty ennen mittausta.
mutta niinkuin huoltomies sanoi että eihän sitä tyhjäkäynnillä ajetae46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
mitenkäs voisiko tuo viallinen lambda vaikuttaa esim siihen että säätäisi seokset väärin josta johtuu tuo liian korkea hc arvo?voiko mitata jotenkin lambdan kunnon ja missä se tarkalleen sijaitsee m50 koneessa?minkälaista tulosta pitäisi ehjän antaa?kun meinasivat huollossa että kävisi liian rikkaalla.
pystyykö puolia testaamaan mitenkään jos vika olisi sitten niissä.
tyhjäkäynti on suht.tasaista mutta välillä kiihtyy itsestään ihan vähän ja sitten taas laskee..putken päästä saattaa joskus kuulua myös pientä pulputtelua(johtuneeko avarammasta takapöntöstä)?
kuntoon pitäisi saadae46 328 sedan -98 <--SHOWROOM
Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita
-JKL-Connection-------------------------------------------------
BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT
Comment
-
-
Originally posted by djtimse View Posteli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
Comment
-
Comment