Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 HC PITOISUUS LIIAN KORKEA KATS.HYLÄTTY viimeisimmät arvot sivulla 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djtimse
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2007
    • 712
    • jämsä

    #16
    Originally posted by Hemi View Post
    No justiinsa.... vai oliko se ongelma kuitenkin tuossa:

    Menikös se kuitenkin niin että 90%:ssa moottorin/päästöjen vikadiagnooseja tarjotaan tulppien vaihtoja, vaikka todellisuudessa se on alle 1% vianaiheuttaja?
    no tuokin vika on korjattu kyllä mutta edelleen mittari näyttää oliko hyötyä noista
    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

    -JKL-Connection-
    ------------------------------------------------

    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Originally posted by djtimse View Post
      no tuokin vika on korjattu kyllä mutta edelleen mittari näyttää oliko hyötyä noista
      En tajunnut vastaustasi, mutta se on 100% varmaa että mikäli ko.haitariputkessa on ollut pienikin ilmavuoto, on tyhjäkäynti ja tehot hukassa, eikä HC:t takuulla katsastusrajan alapuolella.
      mm.Itse muuten olen katsastanut viimeisen 15-vuoden aikana satoja erimerkkisiä autoja/vaihtoautoja joissa useinkin on varsinkin ikäluokan -90-96 päästöjen kanssa jouduttu painimaan. Milloinkaan ei kuitenkaan itse ongelma suihkutusjärjestelmällä varustetussa autossa ole vielä löytynyt tulpista(eikä varmasti tule löytymäänkään), vaan itse vika on ja on aina ollut jossain muualla. Tulppa toki voi olla rikki, mutta se on sitten eriasia kuin lähteä jokaiseen moottoriongelmaan lähteä ensiksi vaihtelemaan tulppia ja öljyjä.

      Comment

      • djtimse
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2007
        • 712
        • jämsä

        #18
        Originally posted by Hemi View Post
        En tajunnut vastaustasi, mutta se on 100% varmaa että mikäli ko.haitariputkessa on ollut pienikin ilmavuoto, on tyhjäkäynti ja tehot hukassa, eikä HC:t takuulla katsastusrajan alapuolella.
        mm.Itse muuten olen katsastanut viimeisen 15-vuoden aikana satoja erimerkkisiä autoja/vaihtoautoja joissa useinkin on varsinkin ikäluokan -90-96 päästöjen kanssa jouduttu painimaan. Milloinkaan ei kuitenkaan itse ongelma suihkutusjärjestelmällä varustetussa autossa ole vielä löytynyt tulpista(eikä varmasti tule löytymäänkään), vaan itse vika on ja on aina ollut jossain muualla. Tulppa toki voi olla rikki, mutta se on sitten eriasia kuin lähteä jokaiseen moottoriongelmaan lähteä ensiksi vaihtelemaan tulppia ja öljyjä.
        en yhtään epäile tietämystäsi ja saattaa olla että olet myös oikeassa
        e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

        Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

        -JKL-Connection-
        ------------------------------------------------

        BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #19
          Originally posted by djtimse View Post
          .... saattaa olla että olet myös oikeassa
          Sehän ei kuitenkaan tosiaan ole 100% varmaa että ko.ilmavuoto AINOASTAAN olisi päästövian takana, mutta jos=kun vuotoa kerran oli, niin missään tapauksessa se ei päästöiltä mene ennenkuin tämä vika on korjattu.
          Tulpissa vikaa ei kuitenkaan todellakaan ole, vaikka se ei menisi tämänkään jälkeen päästöistä niillä vanhoilla tulpilla, vaan sitten on katse käännettävä Lambda-anturiin.
          Eli tässä tuo tulppien vaihto on ihan sama juttu, kun ketjut hyppää fillarista ylämäessä rattailta ja "varmuuden" vuoksi lähdetään vaihtamaan ensin eturengasta ....(..."onhan sitten sekin vaihdettu"/.."eihän siitä ole haittaakaan"...).....

          Comment

          • 10+
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2006
            • 2084
            • Nivala

            #20
            Tässä meillä on ollu kun nyt äkkiseltään muistan niin ainakin 4-5kpl 320-328 joissa palamatonta on ollu reilusti, jopa HC noin 200. Kyllä minä lähden aina ensin noista tulpista liikkeelle kun ne öljyssä siellä koloissaan kelluvat niinku yleensä. Sit kattoo noi ilmavuodot niin ihme on jos ei mene päästöistä läpi. Tulpat kun ei mitään maksa niin voi varmistua ainaki niiltä osin asiasta
            E39 M5 -00

            Ex E60 530Da M-Sport -04
            Ex E39 M5 -00
            Ex E39 M5 -00 Individual
            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
            Ex E36 3.0 M3 -93
            Ex E36 2.5 Cabrio -94
            Ex E36 3.2 M3 -97
            Ex E36 2.5 Coupe -93

            Comment

            • Bmw Master
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 13155
              • Kokomo

              #21
              Originally posted by Hemi View Post
              esim.CRC:n Brake cleanerilla suihkuttelua kaikkiin imupuolen letkuliitoksiin/letkuihin. Mikäli tyhjäkäyntikierrokset hetkisesti nousevat, olet löytänyt vuodon ja taas menee päästöiltä läpi.
              Kokeilin joskus e28:ssa tätä, kun imuvuotoa epäilin. Pesin oikeastaan koko konehuoneen ja ei mitään vaikutusta. Löysin kuitenkin sormin kokeilemalla todella ison imuvuodon. No, ihmettelin, miksei löytynyt brake cleanerilla. Otin jakajan alipaineletkun irti ja sumutin ihan viereen. Ei mitään vaikutusta. Sumutin letkuun sisälle niin siihen sammui koko pata. Hmmm...


              No asiaan, e34 m50b25, HC liian kortkea. Imuvuotoa en löydä, uusi lamdbada asennettu. Ideoita, uudet katit?

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #22
                Originally posted by 10+ View Post
                Tässä meillä on ollu kun nyt äkkiseltään muistan niin ainakin 4-5kpl 320-328 joissa palamatonta on ollu reilusti, jopa HC noin 200. Kyllä minä lähden aina ensin noista tulpista liikkeelle kun ne öljyssä siellä koloissaan kelluvat niinku yleensä. Sit kattoo noi ilmavuodot niin ihme on jos ei mene päästöistä läpi. Tulpat kun ei mitään maksa niin voi varmistua ainaki niiltä osin asiasta
                Silloinkaan vika ei ole niissä tulpissa, vaan vuotavassa tiivisteessä jonka takia tulpat lyö läpi..
                Tietysti jos haluaa jokavuosi vaihtaa ne tulpat ja jättää sen tiivisteen vaihtamatta
                Aprilia RSV4

                Comment

                • 10+
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2006
                  • 2084
                  • Nivala

                  #23
                  Originally posted by jannmann View Post
                  Silloinkaan vika ei ole niissä tulpissa, vaan vuotavassa tiivisteessä jonka takia tulpat lyö läpi..
                  Tietysti jos haluaa jokavuosi vaihtaa ne tulpat ja jättää sen tiivisteen vaihtamatta
                  Niin no kyllä minä sen nyt tiesin mutta se ei tainnut olla topicin ongelma? Mutta uskon vahvasti vielä niihin tulppiin jotka on joko vanhat/paskat/öljyssä ja siksi sitä palamatonta on niin paljon. Tai katti on tyhjä. Onko auto muuten ollut sulla kuin kauan?
                  E39 M5 -00

                  Ex E60 530Da M-Sport -04
                  Ex E39 M5 -00
                  Ex E39 M5 -00 Individual
                  Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                  Ex E36 3.0 M3 -93
                  Ex E36 2.5 Cabrio -94
                  Ex E36 3.2 M3 -97
                  Ex E36 2.5 Coupe -93

                  Comment

                  • djtimse
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2007
                    • 712
                    • jämsä

                    #24
                    Originally posted by 10+ View Post
                    Niin no kyllä minä sen nyt tiesin mutta se ei tainnut olla topicin ongelma? Mutta uskon vahvasti vielä niihin tulppiin jotka on joko vanhat/paskat/öljyssä ja siksi sitä palamatonta on niin paljon. Tai katti on tyhjä. Onko auto muuten ollut sulla kuin kauan?
                    no ne championit mitkä otin pois oli koneessa vain 4-5 kk ja nyt siellä on boschin tulpat.auto ollut meillä vain 6-7 kk.no huomenna pääsee mittariin niin näkee onko tapahtunut mitään.
                    Last edited by djtimse; 01-11-2007, 05:31.
                    e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                    Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                    -JKL-Connection-
                    ------------------------------------------------

                    BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Originally posted by djtimse View Post
                      no ne championit mitkä otin pois oli koneessa vain 4-5 kk ja nyt siellä on boschin tulpat.auto ollut meillä vain 6-7 kk.no huomenna pääsee mittariin niin näkee onko tapahtunut mitään.
                      Vaihdoitko siis myös sen vuotavan imuputken?

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #26
                        Originally posted by Hemi View Post
                        Vaihdoitko siis myös sen vuotavan imuputken?
                        Se on kato korjattu teipillä
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • djtimse
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 712
                          • jämsä

                          #27
                          Originally posted by jannmann View Post
                          Se on kato korjattu teipillä
                          juu teipillä...voi kristus .se on uusittu eli tulpat ja haitarin voi tämän päivän mittausten jälkeen ainakin puottaa laskuista.mutta ilmoittelen kuinka mittauksessa kävi...toivotaan parasta.
                          e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                          Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                          -JKL-Connection-
                          ------------------------------------------------

                          BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                          Comment

                          • djtimse
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 712
                            • jämsä

                            #28
                            nyt käytettiin mittarissa ja kierroksilla hc oli 16 ja tyhjäkäynnillä heitteli edelleen perkeleesti jopa 400 mutta alin oli 58 ja antoivat tulosteen missä hc tasan 100 eli pitäisi kelvata katsastukseen mutta mikä nostaa/heittelee sitä arvoa miten sattuu? tosin autoa ei kengitty ennen mittausta.

                            mutta niinkuin huoltomies sanoi että eihän sitä tyhjäkäynnillä ajeta
                            e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                            Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                            -JKL-Connection-
                            ------------------------------------------------

                            BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                            Comment

                            • djtimse
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2007
                              • 712
                              • jämsä

                              #29
                              mitenkäs voisiko tuo viallinen lambda vaikuttaa esim siihen että säätäisi seokset väärin josta johtuu tuo liian korkea hc arvo?voiko mitata jotenkin lambdan kunnon ja missä se tarkalleen sijaitsee m50 koneessa?minkälaista tulosta pitäisi ehjän antaa?kun meinasivat huollossa että kävisi liian rikkaalla.

                              pystyykö puolia testaamaan mitenkään jos vika olisi sitten niissä.

                              tyhjäkäynti on suht.tasaista mutta välillä kiihtyy itsestään ihan vähän ja sitten taas laskee..putken päästä saattaa joskus kuulua myös pientä pulputtelua(johtuneeko avarammasta takapöntöstä)?

                              kuntoon pitäisi saada
                              e46 328 sedan -98 <--SHOWROOM

                              Ex: e39 523ia -96, e36 325ic -94, e36 320i -92, e36 320ic -91, e30 316 1.8i -88 +muita joita ei kehtaa edes mainita

                              -JKL-Connection-
                              ------------------------------------------------

                              BMW = LIUKASTA AINA KUN HALUAT

                              Comment

                              • Aapo
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2006
                                • 126
                                • Tampere

                                #30
                                Originally posted by djtimse View Post
                                eli käytettiin tuo auto leimalla ja kierroksilla oli hc 33 ja tyhjäkäynnillä 154 ja ei mennyt läpi...muut arvot olivat kohdillaan.eli mistä alkaisi vikaa etsimään?
                                Paljos on tyhjäkäynti ? Sama vika täällä ja tyhjäkäynti 600 rpm, eli hitusen liian alhanen. Yli 7-800 rpm kun antaa niin arvot tippuu alle 40. Myös putki röpöttelee, kuten ilmeisesti sullakin. Jos mulla on jossain ilmavuoto, niin hyvässä piilossa kyllä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎