Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Originally posted by jjkoski2 View Post
    No lasketaan sitten näin: M3 ulkomailta, 6000e + muut kulut. Ja päälle vero, 5000-6000e. No se on sitten alkaen 12000e.

    Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
    Tosin ei vielä kilvissä....
    M3:n hinnat saksassa alkaen 7000-8000e ja siihen hintaan ei vielä mitään priimaa saa. verot suomeen on tällä hetkellä -93 M3:een n.4000-4500e
    tekniikan kun poistaa, niin voit saada just sen 3000e muista osista... verot alkaa kyllä olla jo niin alhaalla, että ei tollanen kyllä kannata muutaman tonnin takia jos ei sit muuten vaan kiinnosta näprätä ja saada sillä joku pommi M3 sleepperi. jos saa edes kilpiin.
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #32
      Originally posted by jjkoski2 View Post
      No lasketaan sitten näin: M3 ulkomailta, 6000e + muut kulut. Ja päälle vero, 5000-6000e. No se on sitten alkaen 12000e.

      Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
      Tosin ei vielä kilvissä....
      Mistä osista meinaat saada sen 3000e? Ja miten pitkällä aikavälillä??

      Ja jos ton "kanta-auton" arvo on se 2000e(täytyy olla melkoinen paskakasa) ei sen arvo ole sitä 3000e enenpää sillä M3 tekniikallakaan..

      Säästä ennemmin se vuosi vielä lisää ja osta alkuperäinen. Joskus kun on myynnin aika, on edes se helpompaa.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • jonnez
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 113
        • Kajaani

        #33
        eräs tuttu osti turussa e36 m3:n mikä on alunperin ollu 325. Ihan kaikki aika pitkälle on vaihdettu m3:sta. lepakot, alustan osat, kone jne.. eli kyl se mahdollista on, ja budjetista sen verran et ois ilmeisesti tullu halvemmaksi ostaa aito m3 mut eihän niitä koriltaan erota kun se näyttää ihan aidolta ämmältä ja sitä se nykyään onkin
        -It doesn't matter if u win by an inch or a mile, winning is winning-


        J.O.N.N.E.Z Jatkuvasti Onnellinen Nuudelinsyöjä ja Normaalisti Epäitsekäs Zydecohanuristi

        Comment

        • 928 GTS
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2006
          • 1559
          • Helsinki

          #34
          Originally posted by jonnez View Post
          se näyttää ihan aidolta ämmältä ja sitä se nykyään onkin
          Joo ei muuten ole. Aito sekasikiö viimeistään siinä vaiheessa kun myynnin aika koittaa. Kulkee kuten M. Näyttää samalta kun M. Kukaan järjissään oleva ei tule siitä koskaan maksamaan samaa hintaa kun samassa kunnossa olevasta aidosta M:stä. Vaikka maksaisikin ei se ole nyt eikä koskaan tule olemaan aito M.

          On aivan sama mitä muutoksia autolle tehdään. Sen alkuperäinen tyyppi on ja pysyy aina ja iänkaikkisesti. Jopa tehtaan itsensä tekemät muutokset on jälkikäteen tehtynä vähemmän arvokkaita kun kerralla valmistusvaiheessa lopulliseen muotoonsa tehdyt autot. Tästä löytyy esimerkkejä klassikkoautojen puolelta vaikka kuinka paljon.
          -92 928 GTS
          -98 550 Maranello

          Comment

          • jonnez
            Bimmer Rookie
            • Jan 2007
            • 113
            • Kajaani

            #35
            Originally posted by 928 GTS View Post
            Joo ei muuten ole. Aito sekasikiö viimeistään siinä vaiheessa kun myynnin aika koittaa. Kulkee kuten M. Näyttää samalta kun M. Kukaan järjissään oleva ei tule siitä koskaan maksamaan samaa hintaa kun samassa kunnossa olevasta aidosta M:stä. Vaikka maksaisikin ei se ole nyt eikä koskaan tule olemaan aito M.

            On aivan sama mitä muutoksia autolle tehdään. Sen alkuperäinen tyyppi on ja pysyy aina ja iänkaikkisesti. Jopa tehtaan itsensä tekemät muutokset on jälkikäteen tehtynä vähemmän arvokkaita kun kerralla valmistusvaiheessa lopulliseen muotoonsa tehdyt autot. Tästä löytyy esimerkkejä klassikkoautojen puolelta vaikka kuinka paljon.
            ei nyt ihan tarvitse pilkkua viilata. Nykyinen omistaja ei pidäkään samaa hintaa sillä mitä m3:lla olisi vaan hinta on lähempänä hyvin varusteltua 325. Ei herneitä
            -It doesn't matter if u win by an inch or a mile, winning is winning-


            J.O.N.N.E.Z Jatkuvasti Onnellinen Nuudelinsyöjä ja Normaalisti Epäitsekäs Zydecohanuristi

            Comment

            • bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

              #36
              Originally posted by jonnez View Post
              ei nyt ihan tarvitse pilkkua viilata. Nykyinen omistaja ei pidäkään samaa hintaa sillä mitä m3:lla olisi vaan hinta on lähempänä hyvin varusteltua 325. Ei herneitä
              eli takkiin tulee ja tuntuvasti... voi siis vaan todeta, että kannattiko
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

              Comment

              • 10+
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2006
                • 2084
                • Nivala

                #37
                Originally posted by bemu2000 View Post
                eli takkiin tulee ja tuntuvasti... voi siis vaan todeta, että kannattiko
                Juuri näin. Ja siltikään tota ei nykypäivä kukaan halua vaikka kauppais 8t€
                E39 M5 -00

                Ex E60 530Da M-Sport -04
                Ex E39 M5 -00
                Ex E39 M5 -00 Individual
                Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                Ex E36 3.0 M3 -93
                Ex E36 2.5 Cabrio -94
                Ex E36 3.2 M3 -97
                Ex E36 2.5 Coupe -93

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  #38
                  Minulta menee kyllä aivan ohi nuo ainaiset "tv-pommi"-jutut, ainakin kun kyseessä on BTCF-foorumi. Onhan se vähän hassua rakentaa jostain 316-mallista M3-kopio korisarjoineen ja penkkeineen, mutta miksei sitä moottoria muka voisi siihen autoon lyödä? Tuleehan niitä prosentteja, mutta mitä sitten, mikäli auton aikoo pitää?

                  Tekniikanvaihdoissa on katsokaas pelkän rakentamisen ilon lisäksi se etu, että niiden muutaman vaivaisen tonnin (on muuten prosentteina aika paljon tuossa n. 10k€ -hintaluokassa) säästön lisäksi saa ajoon tutun, turvallisen ja kauttaaltaan läpikäydyn sekä huolella rakennetun auton ilman ikäviä yllätyksiä. Ei ne 10-vuotiaat aidotkaan pommit enää suoraan tehtaalta tule, vaikka Saksasta asti laivaisikin.

                  edit: Minusta kaikki mankujat voisivat ottaa vähän mallia vaikka noilta jenkkiharrastajilla, siellä vaihtuvat moottorit kuin sukat, kumi palaa ja kaikilla on hauskaa. Mobilismia, autojen keräilyä ja entisöintiä kohtaan koen lähdes ääretöntä arvostusta, mutta eri ilmiöt erikseen.
                  Last edited by r.w.; 14-12-2007, 15:06.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • jannmann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2003
                    • 5857
                    • Joccis City

                    #39
                    Originally posted by jonnez View Post
                    eräs tuttu osti turussa e36 m3:n mikä on alunperin ollu 325. Ihan kaikki aika pitkälle on vaihdettu m3:sta. lepakot, alustan osat, kone jne.. eli kyl se mahdollista on, ja budjetista sen verran et ois ilmeisesti tullu halvemmaksi ostaa aito m3 mut eihän niitä koriltaan erota kun se näyttää ihan aidolta ämmältä ja sitä se nykyään onkin
                    Mitäköhän kyseisessä autossa on prosentteja???
                    Jos joskus joku innostuu laskemaan ne tarkasti, mikä mahtaa olla tulos:think



                    Mitä tulee tohon r.w. kommenttiin tosta "tutusta ja turvallisesta läpikäydystä"
                    kanta-autosta. Se on 99,9% paskaa juurikin tälläisten tapausten kohdalla.
                    Tässäkin vain haetiin mahdollisimman edullisesti 300hv bemaria.. Kun motiivi on tuollainen, on vaikea uskoa "läpikäytyyn" kanta-autoon ja rakentamista huippukuntoon.
                    Jo kovan verotuksen aikana niitä värkkäili häikäilemättömät koijarit voitto mielessä. Vielä tänäpäivänäkin niistä kootuista teoksista on epäonnisille ja tietämättömille ostajille murheita..

                    Ja jos sitä rakennetaan itselleen kysellen täällä ensin tyhmiä, jonka jälkeen aloitetaan uusi topiicci jossa kysellään että ketä sen tekisi edullisesti
                    On tuloksena taas kootut teokset.
                    Aprilia RSV4

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #40
                      Myönnettäköön, etten tuolta kannalta asiaa ajatellut. Itsellä kun on se käsitys, että kun autoa, tai mitä tahansa, ruvetaan rakentamaan, niin tehdään se kunnolla tai ei lainkaan.

                      ...Mutta mikä näissä tekniikanvaihdoissa niin hiertää, jotain 350hv+ turbovehkeitäkin on kilvissä loputtomasti ties millaisilla papereilla ja ne on kaikille ihan ok, mutta vapari Motorsport-tekniikka on aina hirvittävä kirosana? :think
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • 928 GTS
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2006
                        • 1559
                        • Helsinki

                        #41
                        Originally posted by r.w. View Post
                        ...Mutta mikä näissä tekniikanvaihdoissa niin hiertää, jotain 350hv+ turbovehkeitäkin on kilvissä loputtomasti ties millaisilla papereilla ja ne on kaikille ihan ok, mutta vapari Motorsport-tekniikka on aina hirvittävä kirosana? :think
                        Jokainen tehköön mitä haluaa lakien puitteissa. Suurin ongelma ainakin itselle on yrittää ymmärtää mitä tuollaisessa vakio halpis malli->vakio kallis malli muunnoksessa on järkeä. Taloudellinen puoli tuli jo esille ja ennen se oli erittäin merkittävä kannustin. Nykyisin jos muunnoksen tekee kunnolla on voitto loppujenlopuksi aika minimaalinen. Jos tosiaan haluaa E36 M3 Touringin on sellainen tehtävä itse. Coupeja, avoja ja sedaneja on olemassa jo valmiiksi niin paljon ettei niitä aivan ensimmäisenä välttämättä kannata alkaa kasaamaan.
                        -92 928 GTS
                        -98 550 Maranello

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          #42
                          Originally posted by 928 GTS View Post
                          Jokainen tehköön mitä haluaa lakien puitteissa. Suurin ongelma ainakin itselle on yrittää ymmärtää mitä tuollaisessa vakio halpis malli->vakio kallis malli muunnoksessa on järkeä. Taloudellinen puoli tuli jo esille ja ennen se oli erittäin merkittävä kannustin. Nykyisin jos muunnoksen tekee kunnolla on voitto loppujenlopuksi aika minimaalinen. Jos tosiaan haluaa E36 M3 Touringin on sellainen tehtävä itse. Coupeja, avoja ja sedaneja on olemassa jo valmiiksi niin paljon ettei niitä aivan ensimmäisenä välttämättä kannata alkaa kasaamaan.
                          Samaa mieltä, itseä harmittaa ainoastaan kaikki M5, M3 tai Alpina lookerit, koska mikään tekniikka ei tosiaan auton mallia muuta toiseksi. Mutta eipä sekään ole minun asiani, kunhan pysytään uudehkoissa autoissa, museoikäisten klassikoiden räpeltäminen sitten onkin jo melkein rangaistava teko, kulttuuriterrorismia pahimmillaan.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #43
                            Originally posted by TheLate View Post
                            Ps. Legenda alkaa olla minusta tuo "M-autoja ei voi käyttää vertailumallina" p*ska, jota löytää joka topicista. Jos haluaa sitä M3 tai M5 käyttää vertailumallina, kannattaa keskustella asiasta muualla kuin täällä, tai pyörii muuten samaa noidankehää kokoajan, uusia kavereita tulee pätemään samasta asiasta yhä uudelleen, kun AKE nyt sattumoisin vain luetteloi ne M-autot eri mallisarjoihin.

                            "Se ei ole este, ainoastaa hidaste"
                            Mitä legendaa se on jos ylin päättävä elin näissä asioissa sanoo että lain puitteissa ei onnistu? Jos sinä löydät jostain katsastusaseman joka hyväksyy vastoin tätä ylintä päättäjää M-sarjan autot vertailumalleiksi, se ei tee AKE:n kannasta mitenkään legendaa. Ja omasta puolestani parempi ettei hyväksykkään, maksavat maltaita M-osat verrattuna näihin normimallien osiin.

                            Olisiko mielestäsi parempi kertoa että siitä vaan anna palaa onnistuu taatusti, sen sijaan että kertoo mitä laki sanoo? Kai jokainen ajattelemaan kykenevä sen itsekin tajuaa että huijata voi kun löytää vain oikean paikan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • TheLate
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2006
                              • 418

                              #44
                              Originally posted by Cell View Post
                              Mitä legendaa se on jos ylin päättävä elin näissä asioissa sanoo että lain puitteissa ei onnistu? Jos sinä löydät jostain katsastusaseman joka hyväksyy vastoin tätä ylintä päättäjää M-sarjan autot vertailumalleiksi, se ei tee AKE:n kannasta mitenkään legendaa. Ja omasta puolestani parempi ettei hyväksykkään, maksavat maltaita M-osat verrattuna näihin normimallien osiin.

                              Olisiko mielestäsi parempi kertoa että siitä vaan anna palaa onnistuu taatusti, sen sijaan että kertoo mitä laki sanoo? Kai jokainen ajattelemaan kykenevä sen itsekin tajuaa että huijata voi kun löytää vain oikean paikan.
                              Näytä se lain kohta, jossa selkein sanoin kielletään tässä tapauksessa M-autojen käyttö. Vastoin ylintä päättäjää?

                              Originally posted by AKE
                              "Saanko käyttää M3:sta vertailumallina?" - kuten aikaisemmin sanottua, tottakai saat, jos saat valmistajan edustajalta selvityksen siitä että M3 kuuluu samaan mallisarjaan. Katsastuskonttorin tulee toimia ko. selvityksen mukaisesti eikä meiltäkään ruveta mielivaltaisesti näitä "kumoamaan". Kannattaa samalla pyytää selvitys vertailumallien eroista, jotta muutoskatsastus sujuu mutkattomasti.
                              Ei ole parempi kertoa, jos se lähin konttori ei sitä M3 tai M5 hyväksy vertailumallina, mutta se ei tee siitä laitonta vaikka ne sen hyväksyy/tai jos saat heidän kantansa muuttumaan.

                              Originally posted by BMW Suomi
                              Keskustelin tovin BMW Suomen Teuvo Möykkymäen kanssa M3 asiasta. Heidän kanta on, että autot ovat eri valmistajien tekemiä, jonka takia eivät kuuluu 3-sarjaan. MUTTA he hyväksyvät WBA valmistenumerolla olevat M3:set 3-sarjaan, koska valmistenumero näyttää valmistajan olevan BMW AG, eikä BMW Motorsport.
                              Originally posted by Mobile Tradition
                              Yes, an E30 is automatically a BMW 3 series car. In fact, the designation E30 is the BMW internal designation for the second BMW 3 series. Therefore the M3 E30 is part of the second BMW 3series too.
                              Eli kyllä, muutoskatsastuksen voi tehdä käyttämällä vertailumallina M-autoa. Jostain syystä täällä on vain se ajatus, että se ei ole mahdollista. Ehkä se on jäänyt noista M3/M5 autoista, joita on S38B36 padalla aikalailla mahdoton tehdä, mutta voi sitä M3:sta tai M5:sta käyttää vertailumallina muihinkin tehoihin/koneisiin kuin tuohon yllä mainitsemaan.

                              Ja mitä tulee vielä noihin "M" osiin. Esimerkkinä E36 etupään kamat riittävät jos haluaa käyttää M3 E30 autoa vertailumallina normi E30:neen. Tämä on parilta konttorilta tarkistettu asia(akselimassat ja jarrujen tehot ylittävät M3 E30 arvot, se lain mukaan riittää).

                              Kun joskus saa oman auton tehtyä, niin tulen sen katsastamaan ja käyttämään M3:sta vertailumallina, kun se nyt sattuu olemaan mahdollista!

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Originally posted by TheLate View Post
                                Näytä se lain kohta, jossa selkein sanoin kielletään tässä tapauksessa M-autojen käyttö. Vastoin ylintä päättäjää?
                                Tämä on nyt vähän hedelmätöntä väittelyä. AKE määrittelee mallisarjat jonkun epämääräisen kaavan mukaan, osittain vastoin lakia. En minä siihen syyllinen ole. Olisihan se "ihan kiva" jos mentäisiin lain mukaan ja ne tosiaan määriteltäisiin samaan, mutta samalla nostaa kustannuksia. Tiedän kyllä että olet ajanut tätä asiaa läpi vaikka kuinka, mutta muuta et ole saanut "muutettua", kuin muutaman katsastusaseman kannan asiaan. Ake on edelleen huipulla ja sinne kun otetaan puhelua niin sieltä tulee se sama vanha blablabla.

                                Ei ole parempi kertoa, jos se lähin konttori ei sitä M3 tai M5 hyväksy vertailumallina, mutta se ei tee siitä laitonta vaikka ne sen hyväksyy/tai jos saat heidän kantansa muuttumaan.
                                No on se mielestäni ihan aiheellista kuitenkin sanoa, ettei homma onnistu kaikilla asemilla jos heillä on sama kanta kuin akella (eli kysytty asia akelta). Nämä hommat kun oikeasti maksavat jotain muutakin kuin monopolyn leikkirahaa, ja väärään uskoon saattaminen helposta ja kaikkien tahojen mukaan lainvoimaisesta toteuttamisesta on ihan puhdasta muroihin kusemista. Mitäs jos AKE päättää jossain vaiheessa, kyllästyttyään jatkuvaan pommitukseen, lähettää jokaiselle konttorille ohjeen tästä asiasta. Siinä sitten itketään "muttaku finlex yhyy". Riskit pitää tiedostaa ja niiden piilottelu ei auta ketään.

                                Ja mitä tulee vielä noihin "M" osiin. Esimerkkinä E36 etupään kamat riittävät jos haluaa käyttää M3 E30 autoa vertailumallina normi E30:neen. Tämä on parilta konttorilta tarkistettu asia(akselimassat ja jarrujen tehot ylittävät M3 E30 arvot, se lain mukaan riittää).
                                Juu, toki toki. Etupään kamat "sopii", mitäs taakse?

                                Tosin, jätit mainitsematta että geometriat etupäässä muuttuu todella paljon, eikä pelkillä e36 tolpilla päästä vielä mihinkään. Geometrioita ei ole arvioinut kukaan asiasta oikeasti ymmärtävä, ja vaikka se jollain koneella toimii, saattaa vaikkapa jokin tietty akselimassojen muutos heittää auton yhtäkkiä täysin hengenvaaralliseksi. Jos jokainen täällä heittäisi vaan peukkua joka asiassa että joojoo heität noi vaan sinne ja papereiden mukaan olet turvallisesti liikkeellä, alkaisi evoluutio karsia jossain vaiheessa. Kyseenalaistaminen on tie kehitykseen, väkisin asioiden läpi runnominen ajattelematta niitä sen pidemmälle kuin että "3-sarjaa ne kaikki on!" saa vain jonkun hengiltä. Tai vararikkoon.

                                Katsasta sinä autosi miten haluat ja missä haluat, on kuitenkin täysin turhaa väittää että riskeistä/todennäköisistä ongelmista kertominen on väärin.

                                Minä näistä asioista en päätä, mutta olen realisti, pessimisti ja köyhä.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎