Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jjkoski2
    Newbiemmer
    • Dec 2007
    • 16

    E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een

    Jyräsin sitten koko hommalta pohjan pois. Näytti menevän riidan puolelle.

    Mitäs jos ostais saksata S3 Audin ja vaihtais siitä tekniikan vakio A3:een? Onko kellään kokemuksia?

    T:Jarppi-setä
    Last edited by jjkoski2; 17-12-2007, 15:06. Reason: mielihyvä ja mielipaha
    E36 325, -92, myyty osina.
    Käyttöautoksi vaihtui E36 325 -91 (Audi Coupé meni vaihdossa)
    Muitakin harrastuksia:
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    M3 on eri mallisarjaa AKE:lla, ei onnistu, tehorajat ylittyy. Tehonlisäys minimissäänkin muuten 93hp.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      #3
      Kuitenkin näitä tekniikanvaihtoja on muutamia tehty. Turussa on ollut ainakin kaksi yksilöä liikenteessä, ja tiedän, että ihan helppoa ei ollut toista niistä saada katsastettua, mutta lopulta sekin kuitenkin onnistui. Muistaakseni 3,2-liraisella moottorilla katsastus ei olisi onnistunut, mutta 3-litraisella onnistui.

      Itse haluan kysyä, että kuinka paljon sitä rahallista säästöä oikeasti tulee verrattuna siihen, että ostaisi ihan alkuperäisen M3:n? Ja huom. nyt kiinnostaa vain nimen omaan rahallinen säästö, vaikka onhan se nyt aivan selvää, että itse tehtyä ja näin ollen täysin ainutlaatuista, eli mittaamattoman arvokasta tv-kulkinetta ei mitenkään voi verrata aitoon ja alkuperäiseen.
      Last edited by Bullitt; 12-12-2007, 18:36.


      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        #4
        Katsoppa missä maassa ne on leimattu tuolla tekniikalla...
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Toinen on tehty täällä Turussa ja myös leimattu täällä. Toisesta en ole satavarma.


          Comment

          • Cell
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7037
            • Uusikaupunki

            #6
            Milläköhän poikkeussäännöllä on sitten mennyt, kun laki tuon kieltää ja akelta mitään lupia saa luonnolisestikaan. Se toinen on tehty ainakin ulkomailla, tai no, katsastettu kuitenkin muualla kuin suomessa tuolle tekniikalle.
            325i -08
            i3 REx -17
            M5 -98 Imolarot
            535i -90 N/A project (maatumassa)

            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

            Comment

            • Robi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 7606
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Milläköhän poikkeussäännöllä on sitten mennyt, kun laki tuon kieltää ja akelta mitään lupia saa luonnolisestikaan. Se toinen on tehty ainakin ulkomailla, tai no, katsastettu kuitenkin muualla kuin suomessa tuolle tekniikalle.
              Yhden tiedän joka on Ahvenanmaalla leimattu 3.0 tekniikalle. Alunperin ilmeisesti 316.
              Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
              Tiedustelut priva tai 0452210069

              Current
              E61 530d
              E39 530d
              E39 520iA
              E46 330xd
              E28 528i

              Comment

              • Bullitt
                BTCF Member
                • Jul 2002
                • 2786
                • Turku

                #8
                Sitä minä en tiedä, eikä oikeastaan edes kiinnosta. Ajattelin nyt vaan ilmoittaa, koska kai niitä enemmänkin on Suomessa, jos täälläkin on pari sellaista pyörinyt.

                Nettiautossakin oli jokin aikaa sitten se yksi punainen 318iS myytävänä, jossa oli M3-tekniikka, eikä se ollut kumpikaan näistä minun mainitsemistani.


                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #9
                  Olisi hyvä tietää miten noi on saatu papereihin. Ihan jo pelkästään sen takia että ehkä samaa pystyisi soveltamaan muihinkin? Jos nuo on kossupullolla katsastettu tutun katsarin kanssa niin sitten tietty...

                  Robi: Jep, tuota yksilöä tarkoitin. 316i tosiaan alunperin.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • tepi_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2185
                    • TKu

                    #10
                    Eikös se punainen sedan M3 tv ole se huru-ukon tuoma kärry,ilmeisesti juurikin tuo ahvenanmaalla leimattu? On nyttemmin "toni78":n omistuksessa.

                    Ja toisen tiedän sen coupe mallisen punaisen joka jossain vaiheessa ainakin usein pyöri runosmäen teboililla. ja mielestäni tämä kyseinen auto on muutama vuosi takaperin tehty ja ilmeisesti ihan täälläpäin leimattukkin... Kuva alla.

                    Ja tässä tämä sedan...
                    Last edited by tepi_; 18-02-2008, 22:07.

                    Comment

                    • hamann
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 485
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by Bullitt View Post
                      Sitä minä en tiedä, eikä oikeastaan edes kiinnosta. Ajattelin nyt vaan ilmoittaa, koska kai niitä enemmänkin on Suomessa, jos täälläkin on pari sellaista pyörinyt.

                      Nettiautossakin oli jokin aikaa sitten se yksi punainen 318iS myytävänä, jossa oli M3-tekniikka, eikä se ollut kumpikaan näistä minun mainitsemistani.

                      joo.. tuo 318is oli tutun entinen auto ja se laitto siihen 3.0l tekniikan. ja meni helposti läpi katsastuksesta...

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Mitä siinä käytettiin vertailuautona? Tai millä koneella se katsastettiin, siis papereiden mukaan.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5857
                          • Joccis City

                          #13
                          Originally posted by Bullitt View Post
                          Itse haluan kysyä, että kuinka paljon sitä rahallista säästöä oikeasti tulee verrattuna siihen, että ostaisi ihan alkuperäisen M3:n? Ja huom. nyt kiinnostaa vain nimen omaan rahallinen säästö, vaikka onhan se nyt aivan selvää, että itse tehtyä ja näin ollen täysin ainutlaatuista, eli mittaamattoman arvokasta tv-kulkinetta ei mitenkään voi verrata aitoon ja alkuperäiseen.
                          Tämä kyseinen seikka kiinnostaa minuakin..
                          Millainen taloudellinen seikka tässä on takana?
                          Perseaukisuushan tässä nyt kuitenkin on se syypää?
                          Tuskin mielekkään iltapuhteen puuttuminen:think:think


                          aito M3 n. 14000e

                          325i coupe n. 6000e ( tossa hintaluokassa on jo toivoa saada varustelultaan edes hivenen M3:sen varustelua vastaava yksilö )
                          Toimiva ja ehjä tekniikka akseleineen perineen jne. n. 5000 (periaatteessa tarvitaan koko auto josta myydään ylimääräiset pois)
                          Yhteishintaa jo 11000e
                          Netto säästöä n. 3000e
                          Ja jos joutuu jotain työvaiheita teettämään ulkopuolisilla niin aina vähenee "netto hyöty" jos sitä nyt koskaan nykyisellä verotuksella enää on.

                          Tosin autoa myydessä sen hinta ei ole edes 1000euroa kovempi kuin vakion 325i mallin.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • bimmer
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2003
                            • 105
                            • JKL

                            #14
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Tämä kyseinen seikka kiinnostaa minuakin..
                            Millainen taloudellinen seikka tässä on takana?
                            Perseaukisuushan tässä nyt kuitenkin on se syypää?
                            Tuskin mielekkään iltapuhteen puuttuminen:think:think


                            aito M3 n. 14000e

                            325i coupe n. 6000e ( tossa hintaluokassa on jo toivoa saada varustelultaan edes hivenen M3:sen varustelua vastaava yksilö )
                            Toimiva ja ehjä tekniikka akseleineen perineen jne. n. 5000 (periaatteessa tarvitaan koko auto josta myydään ylimääräiset pois)
                            Yhteishintaa jo 11000e
                            Netto säästöä n. 3000e
                            Ja jos joutuu jotain työvaiheita teettämään ulkopuolisilla niin aina vähenee "netto hyöty" jos sitä nyt koskaan nykyisellä verotuksella enää on.

                            Tosin autoa myydessä sen hinta ei ole edes 1000euroa kovempi kuin vakion 325i mallin.
                            Puhumattakaan siitä mitä hienoa on korinvaihto M3:ssa, kyllähän aito on kuitenkin aito!!
                            Jos taas meinaa jotain kolariautoa pelastaa, niin tuskin siinä taas on niin paljon ehjää että kannattaa kuitenkaan, mene tiedä?!

                            Comment

                            • jani1632
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2002
                              • 2243
                              • Etelä-pohjanmaa

                              #15
                              Originally posted by bimmer View Post
                              Puhumattakaan siitä mitä hienoa on korinvaihto M3:ssa, kyllähän aito on kuitenkin aito!!
                              Jos taas meinaa jotain kolariautoa pelastaa, niin tuskin siinä taas on niin paljon ehjää että kannattaa kuitenkaan, mene tiedä?!
                              Tuossahan ei ole millään tavoin kyse korinvaihtoautosta....!!
                              Tallin täytteet:
                              E70 3.0d -09
                              E34 540ia -94
                              E39 520d -00
                              E39 528i M-sport -00
                              E60 520i -04
                              E30 -86
                              E61 520da -09

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎