Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36, M3 tekniikan istuttaminen vakio 325:een

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmer
    Bimmer Rookie
    • Jan 2003
    • 105
    • JKL

    #16
    Originally posted by jani1632 View Post
    Tuossahan ei ole millään tavoin kyse korinvaihtoautosta....!!
    Ahaa, jos M3 tekniikka siirretään johonkin muuhun e36 koriin, niin miksi sitä sitten teilläpäin kutsutaan?

    Comment

    • 10+
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2006
      • 2084
      • Nivala

      #17
      Originally posted by bimmer View Post
      Ahaa, jos M3 tekniikka siirretään johonkin muuhun e36 koriin, niin miksi sitä sitten teilläpäin kutsutaan?
      Oisko tekniikanvaihto
      E39 M5 -00

      Ex E60 530Da M-Sport -04
      Ex E39 M5 -00
      Ex E39 M5 -00 Individual
      Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
      Ex E36 3.0 M3 -93
      Ex E36 2.5 Cabrio -94
      Ex E36 3.2 M3 -97
      Ex E36 2.5 Coupe -93

      Comment

      • jani1632
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 2243
        • Etelä-pohjanmaa

        #18
        Originally posted by bimmer View Post
        Ahaa, jos M3 tekniikka siirretään johonkin muuhun e36 koriin, niin miksi sitä sitten teilläpäin kutsutaan?
        Meillä ja muualla sitä kutsutaan tekniikanvaihtoautoksi,jolla ei ole mitään tekemistä korinvaihdon kanssa,sitä paitsi korinvaihto on nykyään kielletty.

        Tekniikanvaihto->vaihdetaan tekniikka jo verotettuun koriin,eli kanta-autoon.esim.bmw e36 4dsedan 316i:hin vaihdetaan M3 tekniikka!
        Korinvaihto->vaihdetaan verottamaton korikehikko jo verotettuun autoon,kanta-autoa yli 50%,esim.bmw e36 4dsedan 325i muuttuu cabrioletiksi,eli vaihdetaan cabriolet mallin kori!

        ja vielä selvennykseksi korinvaihto autossa alustannumero meistetään(meistettiin) uusiksi,tekniikanvaihdossa vain merkitään rekisteri otteelle vaihdetut osat!
        Tallin täytteet:
        E70 3.0d -09
        E34 540ia -94
        E39 520d -00
        E39 528i M-sport -00
        E60 520i -04
        E30 -86
        E61 520da -09

        Comment

        • TheLate
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2006
          • 418

          #19
          AKE ei lähde ainakaan omien sanojensa mukaan muuttamaan/kumoamaan, mikäli joku konttori käyttää M3:sta vertailumallina.

          Mikäli ei hyväksy, vaihda konttoria tai laita tiedustelua mobile traditioniin, jotka ovat siellä päässä hyvin ystävällisiä ja kertovat asian todellisen laidan. Sitten kiikutat lapun konttorille, joka toivon mukaan sen jo hyväksyy. Helpoiten selviää konttoria vaihtamalla, täälläpäin moni hyväksyy M-mallit jo ihan näin kättelyssä.

          Auton rakennukseen en ota mitään kantaa, se nyt taitaa olla edelleen jokaisen oma asia mitä autolleen tekee? Neuvot/omat mielipiteet ovat tietysti aina positiivista, mutta toivon ettei teidän mielipiteet tule muuttamaan toisen projektia.

          Ei herneitä

          Comment

          • bimmer
            Bimmer Rookie
            • Jan 2003
            • 105
            • JKL

            #20
            OK, asia tuli selväksi, samaa kuitenkin tarkoitin, mutta väärin termein.
            Eli sanotaan sitten uudestaan, oikeilla termeillä ettei nyt kenellekään jää epäselväksi: Puhumattakaan siitä mitä hienoa on _tekniikanvaihto_ M3:ssa, kyllähän aito on kuitenkin aito!!

            Comment

            • hamann
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 485
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Cell View Post
              Mitä siinä käytettiin vertailuautona? Tai millä koneella se katsastettiin, siis papereiden mukaan.
              papereiden mukaan katsastettiin 3.0l koneelle.. en muista mihin verrattiin....

              Comment

              • jjkoski2
                Newbiemmer
                • Dec 2007
                • 16

                #22
                Mitä tässä tavoittelen on juurikin se teho, jonka todennäköisesti saa tuohon 325:een tuon M3 moottorin mukana...

                Samoin kun on jo tuo kori valmiina, mihin rojut voisi heittää. Joten kulkuvälineen hinnaksi voidaan siis laskea: olemassa oleva kori n. 2000e, M3 hankintahinta ulkomailta n.6000 miinus siitä myytävät osat. Ja vältyn juurikin noilta M3 veroilta (3000-6000 e)

                Vai?
                E36 325, -92, myyty osina.
                Käyttöautoksi vaihtui E36 325 -91 (Audi Coupé meni vaihdossa)
                Muitakin harrastuksia:

                Comment

                • Cell
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7037
                  • Uusikaupunki

                  #23
                  Öö, m3 hankintahinta 6000e ja verot 3000-6000e eli halvimmillaan 9000e aito m3 kilvissä? Menikö nyt laskut sekasin vai ostitko ruttutukusta pelkän keulan.

                  Voi sitten olla todella kiven alla sen konttorin löytäminen joka tuon katsastaa, vaikka TheLate sanoikin että osa konttoreista hyväksyy tuon, saattaa se lähin hyväksyvä konttori olla satojen kilometrien päässä. Aika riskipeliä. Kannattaa ainakin selvittää etukäteen, ja toivoa ettei mieli muutu.
                  325i -08
                  i3 REx -17
                  M5 -98 Imolarot
                  535i -90 N/A project (maatumassa)

                  Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                  Comment

                  • TheLate
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2006
                    • 418

                    #24
                    Originally posted by Cell View Post
                    Kannattaa ainakin selvittää etukäteen
                    Juuri näin, tuskin kukaan lähtee tekemään tekniikanvaihtoa selvittämättä mitä pitää tehdä, mitä pitää todistaa, paljon on autossa nyt prosentteja/paljon on prosentteja muutoskatsastuken jälkeen, paljon on valmis laittamaan rahaa autoon(ei muuten varmasti ikinä pidä noi ennalta lasketut budjetit paikkansa, ei ainakaan omalla kohdalla... eikä monen muunkaan) ym.

                    Sanotaan, että nuo "hyväksyvät" konttorit löytyvät itä-uudenmaan alueelta, pääkaupunki seudulta on myös tullut mielipiteitä kysyttyä. Enkä tiedä mikä tuosta tekee niin riskialttiin, ei tuossa mitään laitonta ole? Asiat kun selvittää etukäteen ja tekee auton siististi pitäisi leima olla aika varma, kun tekee kaikki työt vain kunnolla.

                    Mikäli lähdet projektia tekemään, niin onnea ja menestystä

                    Ps. Itse toisin kyllä orkkis ämmäläisen

                    Comment

                    • jjkoski2
                      Newbiemmer
                      • Dec 2007
                      • 16

                      #25
                      Originally posted by Cell View Post
                      Öö, m3 hankintahinta 6000e ja verot 3000-6000e eli halvimmillaan 9000e aito m3 kilvissä? Menikö nyt laskut sekasin vai ostitko ruttutukusta pelkän keulan.
                      No lasketaan sitten näin: M3 ulkomailta, 6000e + muut kulut. Ja päälle vero, 5000-6000e. No se on sitten alkaen 12000e.

                      Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
                      Tosin ei vielä kilvissä....
                      E36 325, -92, myyty osina.
                      Käyttöautoksi vaihtui E36 325 -91 (Audi Coupé meni vaihdossa)
                      Muitakin harrastuksia:

                      Comment

                      • TheLate
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2006
                        • 418

                        #26
                        Originally posted by jjkoski2 View Post
                        No lasketaan sitten näin: M3 ulkomailta, 6000e + muut kulut. Ja päälle vero, 5000-6000e. No se on sitten alkaen 12000e.

                        Ja vertailuna tämä toinen: kori: 3000e + M3: 6000e - myytävät osat 3000e = tadaa: meillä on 6000e:lla lähes 300 heppainen BMW.
                        Tosin ei vielä kilvissä....
                        Onko sulla nyt kokonainen E36 vai pelkkä kori? Täytyy M3:sta laittaa E36:seen muutakin kuin kone ja laatikko

                        Comment

                        • Janzki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 4947
                          • Lohja

                          #27
                          Hetkinen poijjaat..Nyt alkaa menemään niin legendaksi juttu että huh huh.

                          Eli siis tuollaisen M3 tekniikan laitto vaikka 316i keulille on mahdollista, mutta vaatii poikkeusluvan akelta, jonka anominen vaatii aikaaaaaaaaa.
                          Tuo punainen 325i--> M3 on minun muistini mukaan Rasmuksen tekemä ja häneltä myös itsekkin aikoinani kyselin neuvoja ko. swappiin.
                          On siis kyllä täysin mahdollinen, mutta vaatii aikaa ja rahaa melkoisesti..Siitä kylläkin voi suhteessa selvitä halvemmalla kuin ämmän ostosta jos ei laske työlle hintaa.

                          Ja mitä tulee noihin 6000e ämmiin saksassa niin eikös se Tommi Läntinenkin laula - "Älä unta nää"..
                          Sähköposti.
                          IG: janzki_

                          Comment

                          • 10+
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2006
                            • 2084
                            • Nivala

                            #28
                            6000€ M3 on ihan paalikamaa. En kyllä käsitä kuka jaksaa edes nykyään suunnitella mitään tekniikan vaihtoja, kyllä sen kilpiin saaminen on niin kova rulianssi että moni ei siihen ala. Kun siinä ei ole järjen hiventäkään. Niin edullisesti noita suomesta jo saa että kannattaa harkita ostoa täältä, tarjontaa on aika paljon
                            E39 M5 -00

                            Ex E60 530Da M-Sport -04
                            Ex E39 M5 -00
                            Ex E39 M5 -00 Individual
                            Ex E36 3.0 M3 Cabrio -94
                            Ex E36 3.0 M3 -93
                            Ex E36 2.5 Cabrio -94
                            Ex E36 3.2 M3 -97
                            Ex E36 2.5 Coupe -93

                            Comment

                            • pyroz
                              BTCF Member
                              • Nov 2002
                              • 6712
                              • PK-seutu

                              #29
                              Viisaat miehet ovat puhuneet: "Jos sen on saanut kaupasta -> älä tee" Mutta "jos sellaista ei ole saanut tehtaalta -> tee jos rahkeet varmasti riittää."

                              - 316i M3 tekniikalla on edelleen 316i, joskin vähän tehokkaampi.

                              - E30 M30 tekniilla tai E30 V8:lla tai E36 V8:lla jne. jne. on jo ihan eri valossa...ainakin allekirjoittaneen silmissä. Kuulemma monen muunkin.

                              S65, S85, H1, N63TU, HA0

                              Comment

                              • TheLate
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 418

                                #30
                                Originally posted by Janzki View Post
                                Hetkinen poijjaat..Nyt alkaa menemään niin legendaksi juttu että huh huh.

                                Eli siis tuollaisen M3 tekniikan laitto vaikka 316i keulille on mahdollista, mutta vaatii poikkeusluvan akelta, jonka anominen vaatii aikaaaaaaaaa.
                                Uteliaisuuttani kysyn: mihin sitä poikkeuslupaa haet?

                                Ainoa mikä voisi olla niin 7kg/kw. :think

                                Ps. Legenda alkaa olla minusta tuo "M-autoja ei voi käyttää vertailumallina" p*ska, jota löytää joka topicista. Jos haluaa sitä M3 tai M5 käyttää vertailumallina, kannattaa keskustella asiasta muualla kuin täällä, tai pyörii muuten samaa noidankehää kokoajan, uusia kavereita tulee pätemään samasta asiasta yhä uudelleen, kun AKE nyt sattumoisin vain luetteloi ne M-autot eri mallisarjoihin.

                                "Se ei ole este, ainoastaa hidaste"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎