Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 Puhallin mykkä (episode473) Miten ehjänä takas?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rikke
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 579
    • Paimio

    E36 Puhallin mykkä (episode473) Miten ehjänä takas?

    Haulla tästä löytyi kyllä vaikka mitä tarinaa mutta mitään tyhjentävää en löytänyt

    Tilanne on siis se että Lämmityslaitteen puhallin ei toimi ollenkaan, sulakkeet katsottu. (eihän 36:ssa enempää niitä ole kuin pellin alla?)

    -Rele kokeiltu vaihtaa toiseen (jonkun kuvan mukaan se olisi keskimmäisessä rivissä lähinnä tuulilasia?)

    -Eikös tuo ole niin että jos puhaltimesta on mennyt se vastus/siili/tms. niin pitäisi aikakin sähkökaavion perusteella toimia vielä täydellä teholla?

    -Pystyykö moottorille antamaan virtaa suoraan sen enempiä purkamatta, releen kannoista tms? Olisi huomattavasti nopeampaa hakea osat ilman purkamista ja kasaamista välissä.

    -Onko tuossa vielä välissä joitain muita komponentteja välissä mitkä voivat olla rikki vai onkos tämä nyt varmuudella moottorin vika? Ei tässä muuten mitään mutta huomenna pitäisi kauhealla kiireellä purkaa osiksi, hakea varaosat, ja kasata...

    Niin ja auto on tuo sigun uusin nännimallin kylmästöinnillä
    Last edited by Rikke; 29-12-2007, 16:19.

    Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
    Nyk. VW Golf '00
    Nyk. VW Golf '95
    Historiaa:x17 BMW +Muuta
  • Pande
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1324
    • Helsinki

    #2
    Veljellä oli sama homma, tai joskus toimi ja joskus ei toiminut. Jos on etuvastus mennyt niin täysillä toimii silti.

    Vika korjaantui viimein puhaltimen moottorin vaihdolla.
    Korjaamolle kun vei ja haki ehjänä oli hinta 300e kieppeillä
    Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
    330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
    sigpic

    Comment

    • Rikke
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 579
      • Paimio

      #3
      Jaa'ah, kaipa se on pakko mennä tuonne taloyhtiön elämää pienempään talliin tutkimaan jälleen että missä vika.
      Olisipa siinä sama vika kuin ekassa e34:ssa eli moottori oli jumissa

      Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
      Nyk. VW Golf '00
      Nyk. VW Golf '95
      Historiaa:x17 BMW +Muuta

      Comment

      • Bemu500
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2005
        • 2992
        • INvaLA

        #4
        Itsellä oli toi siili paskana ku ostin ton toisen e36:n ja ei mulla ainakaan puhaltanu missään asennossa juuri ollenkaan. Silleen ehkä et just ja just huomas ku kädellä koitti. Tiiä sit vaikuttaako toi et on automaatti-ilmastointi? Ja toi siilen vaihto oli jopa meikäläiselle about. 10.min homma.
        -Official member of BTCF-Sauna team-


        e91 325i -06

        Comment

        • Rikke
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2005
          • 579
          • Paimio

          #5
          Puhaltimen moottorista oli toisen hiilen johto hinkannut itsensä poikki, tämä tietenkin selvisi vasta kun väkivalloin repi moottorin pois paikoiltaan.
          onneksi oli oilijalonen tänään auki niin ehdin hakemaan toisen moottorin siipineen.

          Nyt on enään se ongelma että millä helvetillä sen saa ehjänä takaisin paikoilleen??
          on sen verran ahdas paikka että ei ainakaan ihan heti keksi että miten se sinne uppoaa?

          Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
          Nyk. VW Golf '00
          Nyk. VW Golf '95
          Historiaa:x17 BMW +Muuta

          Comment

          • Pande
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1324
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by Bemu500 View Post
            Itsellä oli toi siili paskana ku ostin ton toisen e36:n ja ei mulla ainakaan puhaltanu missään asennossa juuri ollenkaan. Silleen ehkä et just ja just huomas ku kädellä koitti. Tiiä sit vaikuttaako toi et on automaatti-ilmastointi? Ja toi siilen vaihto oli jopa meikäläiselle about. 10.min homma.
            Joo puoliautomaattisessa se toimii niin että vaikka on "siili" rikki niin toimii täys teholla.
            Ja semmosesta autosta siili löytyy kuskin jalkatilasta kun ottaa katteet pois ja taskulampulla tähystää ylöspäin, niin sieltä se löytyy. Itsellä oli tiukassa ja oli vaikee löytää ilman kunnon lamppua.
            Mut puolessa tunnissa se kädessä oli, mutta vika ei tosiaan korjaantunut sen vaihdolla.
            Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
            330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
            sigpic

            Comment

            • Rikke
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2005
              • 579
              • Paimio

              #7
              VOITTO
              Ei tuota kyllä ole suunniteltu ihmisen vaihdettavaksi, ehjänä ainakaan.
              Jostain ohjeesta taisin lukea että alkup. varaosapuhallin tulee osina ja kasataan vasta paikoillaan?
              Tässä tapauksessa piti purkaa puhaltimen kotelosta vänkärinpuoleinen pääty pois ja koneen päältä muovit pois tieltä.
              Lisäksi joutui tuhoamaan venakopasta pätkän sitä "koroketta" tai siis sen mikä ympyröi puolia ettei suoraan kaadu öljy niiden päälle jos hutiloi.
              Venakopan olisi toki voinut irroittaa muttei tässä tapauksessa ollut uusia tiivisteitä niin päätyin tuohon.

              Niksipirkka: Puhaltimen vikaa etsiessä voipi liittää 12v polttimon puhaltimen johtoihin, näin näkee jos etuvastus toimii, lisäksi saa talliisi hienon himmennettävän tunnelmavalaistuksen

              Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
              Nyk. VW Golf '00
              Nyk. VW Golf '95
              Historiaa:x17 BMW +Muuta

              Comment

              • sienimak
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 325
                • Lappeenranta

                #8
                Originally posted by Rikke View Post
                VOITTO
                Ei tuota kyllä ole suunniteltu ihmisen vaihdettavaksi, ehjänä ainakaan.
                Jostain ohjeesta taisin lukea että alkup. varaosapuhallin tulee osina ja kasataan vasta paikoillaan?
                Tässä tapauksessa piti purkaa puhaltimen kotelosta vänkärinpuoleinen pääty pois ja koneen päältä muovit pois tieltä.
                Lisäksi joutui tuhoamaan venakopasta pätkän sitä "koroketta" tai siis sen mikä ympyröi puolia ettei suoraan kaadu öljy niiden päälle jos hutiloi.
                Venakopan olisi toki voinut irroittaa muttei tässä tapauksessa ollut uusia tiivisteitä niin päätyin tuohon.
                Miten sen vänkärin puolen päädyn saa irti? Siinä kun on joku ilmanohjain + läppä systeemi.

                Vai saako sen jotenkin muuten sieltä ehjänä pois?
                K12S

                Comment

                • Rikke
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2005
                  • 579
                  • Paimio

                  #9
                  Originally posted by sienimak View Post
                  Miten sen vänkärin puolen päädyn saa irti? Siinä kun on joku ilmanohjain + läppä systeemi.

                  Vai saako sen jotenkin muuten sieltä ehjänä pois?
                  Siellä oli kaksi pientä metalliklipsua päädyssä aika alhaalla, ja sitten se läppien ohjaustanko tms on myös kiinni siinä palassa, ylhäällä tyypillisen pienessä kolossa.
                  Paremmin en osaa selittää mutta kannattaa taskulampulla hetki syynätä niin kyllä ne sieltä löytyy

                  Nyk. E46 320i '99 -Teini-iän uudelleenelämislaite-
                  Nyk. VW Golf '00
                  Nyk. VW Golf '95
                  Historiaa:x17 BMW +Muuta

                  Comment

                  • make_wt
                    BTCF Member
                    • Oct 2006
                    • 1314
                    • Yka

                    #10
                    iteltä piti myös irroittaa pyyhkijän moottori ja vivusto että sai moottorin ehjänä siipineen pois ja takas paikalleen...
                    E61 530d M-Sport LCI

                    HJ61

                    ex. E93 330, E36/8 ,E39 525tdsa ,e39 530dA, e34 525 tdsa, e36 325 tds M-Sport Touring

                    Comment

                    • 0mika0
                      Newbiemmer
                      • Jun 2008
                      • 5

                      #11
                      siili

                      Mulla on e39 ja siitä meni kanssa puhallin täysin mykäks. Siilin vaihdolla homma korjaantu.

                      Comment

                      • JaPa_87
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2006
                        • 56
                        • Oulu

                        #12
                        Saako noihin puhaltimen moottoreihin niitä siipiä/puhaltimia mistään erikseen, ku entisen otin pois hellästi mutta väkisin... tai saako jostakin semmosta pakettia missä ois ne siivet mukana ku motonetistä en löytäny ku pelkän moottorin ilman siipiä..

                        BMW 3-SARJA E36 91->98 Lämmitysl moott BMW-E36
                        E36 Moottori ilman siipiä ø73mm ja 2-akselinen/ø8mm [1991->1999]

                        Ja muut vaihtoehdot on vääriä... Puhallin on siis Bosc 0 130 111 158, kaksi siipinen ja autossa on ilmastointi (ei automaattinen).

                        Ja miten sen uuden saa sinne ehjänä takasin? Yritin searchilla ettiä ohjeita mut ei oikee löytyny mitään tyhjentävää vastausta... Auttakaa!! Kaikki neuvot ja vinkit käyttöön nyt. Menee kohta oikeasti hermot tuon operaation kans, poltan kohta koko paskan ja lämmitän käsiäni siinä nuotiossa
                        Last edited by JaPa_87; 03-10-2009, 16:57.
                        _______________________________________________

                        Yamaha R1

                        VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)

                        BMW E34 518i Calypsorot (ex)

                        BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)

                        BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)

                        Comment

                        • n0fear
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2004
                          • 289
                          • Rollo

                          #13
                          Mulla e36 328ia automaatti ilmastointi, aluksi puhallin pätki muutaman kerran ja sitten sippas kokonaan, siili oli paskana.......

                          Comment

                          • Jampsu87
                            BTCF Member
                            • Oct 2007
                            • 1335
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Kertokaapas mikä osa mulla on e36:sen puhaltimesta menossa/mennyt kun puhaltimen 2-nopeus alkoi ensin temppuilemaan silleen että se meni päälle noin puolen minuutin viivellä, mutta nykyään se ei mene päälle enää ollenkaan vaan puhaltaa 1-nopeuden teholla 2-nopeuden ollessa valittuna.

                            1-3-4-nopeudet toimii normaalisti. Autossa on manuaali-ilmastointi.
                            E91 lci 330xd.

                            Comment

                            • moottori
                              Newbiemmer
                              • Aug 2007
                              • 15

                              #15
                              e36 328i

                              kertokaas tyhmälle mikä tuo siili on? itellä sippas puhallin kans tuosta autosta ja jotaki tarttis tehä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎