Originally posted by moottori
					
						
						
							
							
							
							
								
								
								
								
								
									View Post
								
							
						
					
				
				
			
		E36 Puhallin mykkä (episode473) Miten ehjänä takas?
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mulla kans E36 ja 325i -91, eikä puhallin sano yhtään mitään, missähän se puhallinmoottori edes sijaitsee, että osaa lähteä sitä etsimään, luultavasti hiilet niin kuluneet, kun pätkäs vaan ihan yht'äkkiä, vai onko jollain, jotain toista teoriaa? Ja missäs se siili tarkalleen on, ja minkänäköinen, jos sen vaikka aluksi tarkastaisi.. Kaikki sulakkeet on ainekin ihan ehjänä. Autossa ei ole mitään ilmastointia, jos se nyt vaikuttaa?I. BMW E30 320i
 II. Lada 2107 1700i
 III.BMW E36 325i
 IV. BMW E34 524TD
 -Deus Ex Machina-
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Vaikuttais siltä että on joku muu vika kuin kuluneet hiilet, jos on ihan kerrasta menny pimeäksi eikä lähde enää pyörimään...Originally posted by -komprex- View PostMulla kans E36 ja 325i -91, eikä puhallin sano yhtään mitään, missähän se puhallinmoottori edes sijaitsee, että osaa lähteä sitä etsimään, luultavasti hiilet niin kuluneet, kun pätkäs vaan ihan yht'äkkiä, vai onko jollain, jotain toista teoriaa? Ja missäs se siili tarkalleen on, ja minkänäköinen, jos sen vaikka aluksi tarkastaisi.. Kaikki sulakkeet on ainekin ihan ehjänä. Autossa ei ole mitään ilmastointia, jos se nyt vaikuttaa?
 
 Siilin eli etuvastuksen pitäisi olla kuskin jalkatilassa... Muovit pois edestä ja taskulamppu kaveriksi nii pitäis löytyä.
 Mutta yleensä jos se vastus on menny niin puhallin toimii silti täysillä, siis jos ei ole automaatti ilmastointia...
 
 Puhaltimen moottori on konehuoneen puolella, tuulilasin alla ihan keskellä
 
 
 Pikku vinkki! Laita virrat päälle tai koko auto käyntiin, puhallin 4-asentoon ja koitappa paiskoa molempia etuovia pirun kovasti kiinni... yhtä aikaa ja erikseen.
 Mutta ei niin kovasti että tulee lasit sisään Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu...
							
						Last edited by JaPa_87; 07-10-2009, 14:47._______________________________________________ Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu...
							
						Last edited by JaPa_87; 07-10-2009, 14:47._______________________________________________
 
 Yamaha R1
 
 VW Golf 1.6sr 98 (Säästöpossu)
 
 BMW E34 518i Calypsorot (ex)
 
 BMW E34 520i Malachitgrün metallic (ex)
 
 BMW E36 325i Diamantschwarz metallic (ex)
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Mikäli puhaltimen tehovalitsin on samanlainen kuin e34:ssä nii vika on siinä. Sen kun ottaa käteen niin huomaat että jokaiselle nopeudelle on oma "nipsunsa" joka osuu yhteen kun nopeutta kääntää. Yllättäen tuo nopeus 2 oli eniten käytetty ja näin ollen ei enään "leuat" osunutkaan yhteen ja nopeus ei toiminut. Vaihdoin säätimen uudempaan ja taas toimii.Originally posted by Jampsu87 View PostKertokaapas mikä osa mulla on e36:sen puhaltimesta menossa/mennyt kun puhaltimen 2-nopeus alkoi ensin temppuilemaan silleen että se meni päälle noin puolen minuutin viivellä, mutta nykyään se ei mene päälle enää ollenkaan vaan puhaltaa 1-nopeuden teholla 2-nopeuden ollessa valittuna.
 
 1-3-4-nopeudet toimii normaalisti. Autossa on manuaali-ilmastointi.ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Enpä olisi itse tajunnut lähteä tuota nuppia epäilemäänOriginally posted by insp View PostMikäli puhaltimen tehovalitsin on samanlainen kuin e34:ssä nii vika on siinä. Sen kun ottaa käteen niin huomaat että jokaiselle nopeudelle on oma "nipsunsa" joka osuu yhteen kun nopeutta kääntää. Yllättäen tuo nopeus 2 oli eniten käytetty ja näin ollen ei enään "leuat" osunutkaan yhteen ja nopeus ei toiminut. Vaihdoin säätimen uudempaan ja taas toimii. 
 Pitääpä tutkailla kun käyn autolla.E91 lci 330xd.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nonyt on ovia paiskottu koko aamu niin maan perkeleesti, mutta mitään vaikutusta kyllä ollu asialla, muuhun ku ehkä naapurisopuunOriginally posted by JaPa_87 View PostPikku vinkki! Laita virrat päälle tai koko auto käyntiin, puhallin 4-asentoon ja koitappa paiskoa molempia etuovia pirun kovasti kiinni... yhtä aikaa ja erikseen.
 Mutta ei niin kovasti että tulee lasit sisään Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu... Jos lähtee tällä keinolla vielä pyörimään nii alkaa oleen moottori/hiilet loppu... Mut eikai se voi olla sitten siilestäkään kiinni, kun se ei tosiaan toimi 4-nopeudellakaan, eikä autossa ole minkäänsortin ilmastointia, ei sillä kyllähä miä yritin sitä siiliä ettiä, mut en kyllä löytynyt mitään vastuksia, tai ehkä johtuu siitä, kun en edes tiedä minkänäköistä palikkaa oon ettimässä. Olen tietämätön, ja siitäkös täällä voorumilla ilo syntyy, kun pääsee neuvomaan kädettömiä ja päättömiä. Mut eikai se voi olla sitten siilestäkään kiinni, kun se ei tosiaan toimi 4-nopeudellakaan, eikä autossa ole minkäänsortin ilmastointia, ei sillä kyllähä miä yritin sitä siiliä ettiä, mut en kyllä löytynyt mitään vastuksia, tai ehkä johtuu siitä, kun en edes tiedä minkänäköistä palikkaa oon ettimässä. Olen tietämätön, ja siitäkös täällä voorumilla ilo syntyy, kun pääsee neuvomaan kädettömiä ja päättömiä. I. BMW E30 320i I. BMW E30 320i
 II. Lada 2107 1700i
 III.BMW E36 325i
 IV. BMW E34 524TD
 -Deus Ex Machina-
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Korjausopas sanoo, että etuvastuksen vaihtoon tarvitsee irroittaa hansikaslokero ja se löytyy sit sieltä jostain takaa. Mutta onko se nyt sit siellä kuskin jalkatilassa? Kauanko menee aikaa kun vaihtaa?
 
 Auto on BMW e36 323i sedan -97BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
 BMW 330d touring e46 -05
 Ford Cortina Mk2 1600 -70
 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei se nytt aina toimi sillee, mulla pelasi vaan puolteholla. (Kaveri merkki huollos duunissa) vastus voi hajota monell eri tavalla, joskus toimii täysill tehoill, joskus puolill, joskus pimenee täysin. Ei se aina nii selvää ooOriginally posted by Pande View PostVeljellä oli sama homma, tai joskus toimi ja joskus ei toiminut. Jos on etuvastus mennyt niin täysillä toimii silti.
 
 Vika korjaantui viimein puhaltimen moottorin vaihdolla.
 Korjaamolle kun vei ja haki ehjänä oli hinta 300e kieppeillä   
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Noniin. Etuvastuksen vaihdoin tänään siskon 323i -97:aan. Autossa on automaatti-ilmastointi.
 
 Homma meni näin.
 
 -3-ruuvia ratinalusmuovista pois.
 
 -Varovasti, mutta jämäkästi heiluttaen muovi irti. Oven puolella kyljissä on kaksi klipsua mitkä kyllä irtoaa. Muista irroittaa jalkatilavalon liitin.
 
 -Jalkatilaan ilmaa tuova putki irti. Se on kahdella muovipinnillä kiinni. Melkeimpä kannattaa ruuvimeisselillä vääntää jos ei muuten tunnu lähtevä. Ensin ylempi irti ja sitten alempi.
 
 -Nyt takaa paljastuu etuvastus joka on kahdella torxilla kiinni.
 
 -Irroita ensin liitin ja sen jälkeen ruuvit sekä ota etuvastus pois.
 
 -Jos osasit purkaa niin osaat kootakkin osat takaisin..
 
 BMW 318i 4d e30 -88 MuseoRek
 BMW 330d touring e46 -05
 Ford Cortina Mk2 1600 -70
 ex: BMW e46, 3x e34, 2x e30, e28, useita e30 varaosa-autoja ja muun merkkisiä autoja
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Nyt menee hermo!
 
 Osaako joku kertoa onko yksinkertaisesti vain puhaltimen moottori lopussa vai mikä on. Puhallin ei siis inahdakkaan, ei edes 4 pykälässä, missä kaiketi pitäisi toimia jos etuvastus on sökönä. Tämä haistelija(mikä siis selvittää sisätilan lämpötilaa)on kaiketi cd-soittimen takana tms ja se toimii. Eli onko eri sulakkeen takana mitään muuta kuin itse puhallin? Ja nuo sulakkeiden merkitykset on hienosti saksan kielellä ja se on ainakin meikäläisellä vähän ruosteessa. Puhallusteho on ollut jo hetken aikaa huono ja epäilin raitisilmasuodatinta, eli josko huono virtaus olisi polttanut puhallinmoottorin?
 
 Auto on -91 325 e36, ja automaatti-ilmastointi löytyy.
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 e36 325 -vm92 Mulla kans lämppäri meni mykäksi
 
 Saisikos viisaammilta neuvoja
 Mulla on e36 325 vm-92 jonka lämppäri on pitänyt pakkasten alettua kovaa meteliä nyt sitten lakkasi kokonaan toimimasta.
 Välillä yrittää lähteä päälle jos ajaa montuista tai pamauttaa nyrkillä koelautaa mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3... mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3...
 Comment
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Ei ole tuo minun yksilö ilmastoinilla...Originally posted by Sami Nyman View PostSaisikos viisaammilta neuvoja
 Mulla on e36 325 vm-92 jonka lämppäri on pitänyt pakkasten alettua kovaa meteliä nyt sitten lakkasi kokonaan toimimasta.
 Välillä yrittää lähteä päälle jos ajaa montuista tai pamauttaa nyrkillä koelautaa mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3... mutta silloinkin vaan hetkellisesti.Mikä voisi olla vikana? Ei ole mun aikana lämppärissä toiminut 4 nopeus ainoastaan 1-3...
 Comment
 
	
Comment