Otsikko kertookin ongelman. Auto on -93 325i. Vaihteet menevät kyllä paikoilleen ja kaikki muukin tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Eli ainoa oire on se, että vaihdekeppi liikkuu suht. jähmeästi. Ei kai tuollainen voi johtua laatikon öljyistä? Vivuston nivelissä on ilmeiseti jotain rasvaa, joten olisko ne kuivuneet/menettäneet tehonsa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaihdekeppi liikkuu tahmeasti (E36)
Collapse
X
-
Originally posted by Redline View PostOtsikko kertookin ongelman. Auto on -93 325i. Vaihteet menevät kyllä paikoilleen ja kaikki muukin tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Eli ainoa oire on se, että vaihdekeppi liikkuu suht. jähmeästi. Ei kai tuollainen voi johtua laatikon öljyistä? Vivuston nivelissä on ilmeiseti jotain rasvaa, joten olisko ne kuivuneet/menettäneet tehonsa?BMW E90 330dA 2007
BMW F30 330e 2017
Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da
-
-
Laitetaas tähän samaan topikkiin oma pienimuotoinen ongelma.
Eli vaihteet menee hyvin päälle ja kaikki toimii niinkuin pitää ajossa, mutta jos pysähdyn vaihde esim ykkösellä ja kytkin pohjassa laitan vapaalle ja taas ykköselle, menee vaihde erittäin hyvin takasin päälle, mutta jos vapaalla ollessa käytän kytkintä ylhäällä, niin menee vaikeesti vaihde päälle.
Aluks tuntu ettei meinaa saada edes ykköstä takas päälle, eikä muitakaan vaihteita, mutta nyt kun on sen kanssa elänyt niin saa kyllä vaihteen päälle, kun vaan vähän jämäkämmin työntää. Eikä kuulu mitään epämääräisiä ääniä.
Ominaisuus vai vika ja mikä vois auttaa.Ex: 325i Facelift, M-Sport II -02, 330CIA Cabriolet M-Sport II Topasblau -02,
330D Touring -01 *bbs edition*, 328 coupé Hellrot -99, 328 M-Sport Montrealblau -95, 328 coupé Madeiraviolet -95
sigpic
Comment
-
-
redline-öljyt auttoivat
Itsellä oli samaa ongelmaa vanhojen öljyjen kanssa. Varsinkin jos esim. vapaalla rullasi valoihin, pysähtyi ja yritti sitten laittaa ykkösen silmään. Monesti piti kakkosen kautta laittaa ykkönen päälle. Tilalle laitettiin Redlinen MTL (muistaakseni tämä on se matalamman viskositeetin Redline-öljy) ja kaikki vaihteensiirto-ongelmat hävisivät. Viime talven satunnaiset kovatkaan pakkaset eivät tahmanneet vaihteensiirtoa.
Tosin viitosvaihteelta keppi ei palaudu aina itsestään takaisin keskelle, mutta tässä tapauksessa vika on muualla. Ilmeisesti aika yleinen ongelma e36 vaihteensiirrossa.
Comment
-
-
Originally posted by Redline View PostOtsikko kertookin ongelman. Auto on -93 325i. Vaihteet menevät kyllä paikoilleen ja kaikki muukin tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Eli ainoa oire on se, että vaihdekeppi liikkuu suht. jähmeästi. Ei kai tuollainen voi johtua laatikon öljyistä? Vivuston nivelissä on ilmeiseti jotain rasvaa, joten olisko ne kuivuneet/menettäneet tehonsa?
Comment
-
-
Originally posted by Redline View PostOtsikko kertookin ongelman. Auto on -93 325i. Vaihteet menevät kyllä paikoilleen ja kaikki muukin tuntuu toimivan niinkuin pitääkin. Eli ainoa oire on se, että vaihdekeppi liikkuu suht. jähmeästi. Ei kai tuollainen voi johtua laatikon öljyistä? Vivuston nivelissä on ilmeiseti jotain rasvaa, joten olisko ne kuivuneet/menettäneet tehonsa?
Comment
-
-
Ei kai tuon ikäiseen vaihteistoon mitään hifiöljyjä tarvii, rahan haaskausta sanon minä. Perus Mobilin ATF220 tuuttiin vaikka joka öljynvaihdossa, ei maksa kuin 5-6e/litra ja on myös tehtaan suositus ko. laatikkoon.
Tällä tekniikalla aina menty vastaavilla manuaaliaskeilla ja hyvin pelaa kesät talvet...530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Comment