Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 matkustajan airbagin poiskytkentä??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • erese
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2006
    • 478
    • Vantaa

    #16
    Originally posted by MakeH View Post
    Mikäli bagi on rikki, valoa ei saa sammumaan, mutta jos bagi on kokonaan irti, valo sammuu. Näin ainakin -95 coupessa.

    Ja mitä tuohon vastuukysymykseen tulee, kysyikö alkuperäinen kysyjä sitä? Ei, mutta kaikki silti antavat auliisti mielipiteitään. Ketään ei kiinnosta vastata kysymykseen, tärkeämpää on paskanjauhanta.
    No se vastuu siitä virittelystä tulee siinä ohessa, halusit tai et. Ehkä on kuitenkin hyvä tietää mitä siitä seuraa jos ajaa sen mahdollisen kolarin. Se ns. "paskanjauhanta" voi kuitenkin pelastaa aika monelta ikävältä asialta.

    Kaikkeahan saa tietysti tehdä kunhan ei jää kiinni vai miten se nykyään meneekään...
    F40 -20
    F20 -13
    E46 320D Touring -01
    E36 "nokivasara" Touring -99

    Comment

    • intfreak
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 2966
      • Uusikaupunni

      #17
      Originally posted by MakeH View Post
      No mitä v****a tuo kolari tähän liittyy? Jos kysyjä kysyy miten poistetaan bagi käytöstä ja minä annan ohjeet, niin miksi pitää mussuttaa jostain asiaan liittymättömästä?
      No eikö voisi antaa ihan OIKEITA ohjeita, eikä mitään tommosia tein-itse-säästin virityksiä?
      Mitä jos: autoon on tehty ko. viritys ja joudutaan kolariin jossa appari kuolee. Todetaan, että henki olisi luultavasti säästynyt jos airbag olisi toiminut, kuten voidaan olettaa kun siinä hanskalokeron päällä lukee airbag ja valo on sammunut, niinkuin väität. Kuka tämän hengenmenetyksen korvaa? Ei ainakaan vakuutusyhtiö, lasku lähetettäneen itse viritteliälle joka sen piuhan on irroittanut.

      Miksi siis pitää tulla edes ehdottelemaan laittomuuksia ja vielä vittuilla päälle jos joku korjaa asian?
      N62 Money Spender Club

      Comment

      • MakeH
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2004
        • 1170
        • Vantaa

        #18
        Alkuperäinen kysyjä halusi bagin pois, jotta voi laittaa turvakaukalon siihen! Turvallisin ja oikea tapa on ottaa bagi pois. Muuhun en ota kantaa.

        Ja te jotka kannatte turvallisuusdesta huolta, muistakaa heittää kommenttinne jokaiseen threadiin, missä käsitellään lastuttamista, turbotusta, alustan madallusta rälläköidyillä jousilla tai jotain muuta virittämistä, laitonta ja vaarallista sekin on!

        Toivottavasti jatkossa vastataan vain alkuperäiseen kysymykseen ja jätetään muu jauhanta pois. Turhan monesti varsinainen asia hukkuu mutuiluun ja pelkkien mielipiteiden esittämiseen.

        Comment

        • erese
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 478
          • Vantaa

          #19
          Originally posted by MakeH View Post
          Alkuperäinen kysyjä halusi bagin pois, jotta voi laittaa turvakaukalon siihen! Turvallisin ja oikea tapa on ottaa bagi pois. Muuhun en ota kantaa.

          Ja te jotka kannatte turvallisuusdesta huolta, muistakaa heittää kommenttinne jokaiseen threadiin, missä käsitellään lastuttamista, turbotusta, alustan madallusta rälläköidyillä jousilla tai jotain muuta virittämistä, laitonta ja vaarallista sekin on!

          Toivottavasti jatkossa vastataan vain alkuperäiseen kysymykseen ja jätetään muu jauhanta pois. Turhan monesti varsinainen asia hukkuu mutuiluun ja pelkkien mielipiteiden esittämiseen.
          No tässä asiassa, ikävä kyllä ei laillista oikotietä taida olla. Jos sen apparin bägin ottaa pois niin mikäs siinä mutta tietääpähän ainakin että omalla vastuulla. Yksi asia kun liittyy toiseenkin....
          F40 -20
          F20 -13
          E46 320D Touring -01
          E36 "nokivasara" Touring -99

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #20
            Originally posted by MakeH View Post
            Enkös minä tuossa kirjoittanut, että testerillä vikakoodit pois? Jos ne on nollattu, niin valokaan ei pala ja järjestelmä toimii.
            Se ei todellakaan mene noin.
            Eli joskus muinoin näitä on maahantuojan toimesta poistettu käytöstä niin että apukuskin bagin piuha on irroitettu ja piuhan päähän on laitettu vastusyksikkö="huijari", jolla homma on onnistunut. Nykyisin tämä on ehdottomasti kielletty, eikä yksikään huoltoliike todellakaan tee enään tätä mistään hinnasta(=vastuukysymykset siirtyvät virityksen tehneelle artistille).
            Pelkällä piuhan irroittamisella vikakoodeja ja valoa ei luonnollisestikkaan saa poistumaan.
            Kaikki omat viritykset ovat toki ihan yhtä laittomia jo ihan siitä syystä että nämä eivät kosketa vain "artistia" itseään, vaan myös "virityksistä" tietämättömiä kanssamatkustajia. Toki se koskettaa myös vakuutusyhtiöiden osakkeenomistajia sekä kaikkia muita veronmaksajia jotka viimekädessä näistä aiheutuneet lisääntyneet ihmisvahingot lopulta maksavat.

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by MakeH View Post
              Alkuperäinen kysyjä halusi bagin pois, jotta voi laittaa turvakaukalon siihen! Turvallisin ja oikea tapa on ottaa bagi pois. Muuhun en ota kantaa.
              Siis tämä EI OLE se turvallisin ja vielä vähemmän se OIKEA tapa ratkaista ko.ongelma, koska sitä ei yksinkertaisesti pysty tekemään niin että tämän jälkeen myös muu airbagjärjestelmä yleensä toimisi....siis jos nyt ei sitten oteta kantaa asian laillisuuteen ja mahdollisiin eteen tuleviin korvauskysymyksiin.

              Comment

              • Guest's Avatar

                #22
                Originally posted by MakeH View Post

                Ja te jotka kannatte turvallisuusdesta huolta, muistakaa heittää kommenttinne jokaiseen threadiin, missä käsitellään lastuttamista, turbotusta, alustan madallusta rälläköidyillä jousilla tai jotain muuta virittämistä, laitonta ja vaarallista sekin on!
                No mitäs vaarallista noissa on? Ahtaminen laitomnta? Rälläkällä madaltaa jousia? Tuskin sentää laitonta, sen voi ehdä laillisestikkin...

                Mutta itse kysymykseen, ei siis voi poistaa bägiä, kun niin että ongelmat on suurenpia. Laitta flikka takapenkille tai tarvittaessa kuljetat toisella autolla. VAi voiko tollaisesn löytää ilman apparin bägiä?

                Comment

                • theelekrep
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1653
                  • Vantaa

                  #23
                  Kyllä se nyt oli Hemiltä ihan asiallista huomauttaa noista turvallisuus ja vastuu asioista, jos se kolari sattuu. Kaikkein turvallisinta on pitää bagit toiminnassa ja laittaa lapsi takapenkille.

                  Liikenne ei ole mikään lastenhoitopaikka, joten lapsi kuuluu aina takapenkille ja tarvittaessa kuulosuojaimet kuskille jos autossa ei ole muita lasta vahtimassa.

                  Voi kuulostaa julmalta, mutta on se lapsen, vanhemman sekä muiden liikenteessä kulkijoiden turvallisuus tärkeämpää kuin se että pääsee pistämään tippunutta tuttia takaisin suuhun.

                  Ja tämä ei ole mikään minun kanta asiaan vaan ihan yleinen turvallisuus ohje, joten tästä on turha alkaa avautumaan.
                  e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                  Comment

                  • MakeH
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2004
                    • 1170
                    • Vantaa

                    #24
                    Originally posted by Hemi View Post
                    Siis tämä EI OLE se turvallisin ja vielä vähemmän se OIKEA tapa ratkaista ko.ongelma, koska sitä ei yksinkertaisesti pysty tekemään niin että tämän jälkeen myös muu airbagjärjestelmä yleensä toimisi....siis jos nyt ei sitten oteta kantaa asian laillisuuteen ja mahdollisiin eteen tuleviin korvauskysymyksiin.
                    Meinaatko siis että vaikka järjestelmä ei apparin bagin irroittamisen jälkeen anna enää vikakoodeja ja valo mittaristossa samuu niinkuin kuuluukin, ei kuskinkaan bägi enää toimi?

                    Mielestäni jos vikakoodit on kuitattu ja valo sammuu asianmukaisesti mutta järjestelmä ei kuitenkaan toimi, on tämä melkoisen paha moka valmistajalta.

                    Comment

                    • mikkiz
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2002
                      • 321
                      • Lpr

                      #25
                      Jopas täällä on keskusteltu Hyvä niin! Tottahan toki takapenkki oikea paikka kaukalolle on ja siellä se tulee myös pysymään... 328i cäbiä ei ole tainnut ilman 2bägiä saada? Eikös se tullut e36.een vakioksi loppupään malleissa? Haussa siis -96-99 malli.
                      E93 -08 & Fiat 127 -75 "Abarth" + Jaguar XF Sportbrake

                      Comment

                      • Bemu500
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 2992
                        • INvaLA

                        #26
                        Originally posted by MakeH View Post
                        Meinaatko siis että vaikka järjestelmä ei apparin bagin irroittamisen jälkeen anna enää vikakoodeja ja valo mittaristossa samuu niinkuin kuuluukin, ei kuskinkaan bägi enää toimi?

                        Mielestäni jos vikakoodit on kuitattu ja valo sammuu asianmukaisesti mutta järjestelmä ei kuitenkaan toimi, on tämä melkoisen paha moka valmistajalta.
                        No ehkä se vikakoodi tulee takas kun järjestelmä huomaa et eipäs olekkaan bäggi paikallaan? Ootkos ite testannu vai miten noin faktaksi voit ton leimata?
                        -Official member of BTCF-Sauna team-


                        e91 325i -06

                        Comment

                        • MakeH
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2004
                          • 1170
                          • Vantaa

                          #27
                          Originally posted by Bemu500 View Post
                          No ehkä se vikakoodi tulee takas kun järjestelmä huomaa et eipäs olekkaan bäggi paikallaan? Ootkos ite testannu vai miten noin faktaksi voit ton leimata?
                          Olen, en kai asiasta muuten kirjottaisi.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎