Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320, jakoketjun vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #16
    Ei ihme että katkeilee. Se M5x kampiakselin ratas on aika pahassa jamassa jo 250-300tkm kohdalla. Aikaisemmista varoitteluista ja asian mainitsemisesta tosin on saanut täältä vain vittuilua joten katsotaas miten tällä kertaa käy...
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      #17
      Prkl, oliskohan itekkin pitäny kiinnittää huomiota myös tuohon kampiakselin rattaan kuntoon, kun vaihdoin vaan ketjun kiristimineen ja ohjureineen.. Vanhalla(ja oletettavasti kuluneella) rattaalla ei tuon uuden ketjun kestävyysennuste varmaan ole huippuluokkaa..

      Miten tuossa on muuten öljypumpun ketjun kanssa, kun se oli suht löysällä ja en sille tehnyt mitään kun en hoksannut kysellä ajoissa onko syytä huoltaa/kiristää sekin samalla? Roikkui nimittäin n.10mm, että löysää oikeasti oli... En mitään kiristintäkään löytäny sille.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #18
        Originally posted by metanolman83 View Post
        sitä minäkin että vasta -95 tuli m52. kannattaa se kuitenkin kokeilla vaihtaa se ketjunkiristin kun se on helppo homma ja ei maksa kun n.40€. itse ketjun vaihto huomattavasti isompi homma ja kalliimpi..
        Mulla on lokakuussa -94 valmistettu auto ja siinä ainakin on alumiinilohko!
        Eli kone siis M52B20.

        Ja Realoem:ään kun valitsee valmistusajankohdaksi joulukuu -93 niin antaa kone vaihtoehdoiksi M50 ja M52. Tuosta päättelin, että silloin on alettu M52 konetta laittamaan pellin alle.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          #19
          Originally posted by mynni View Post
          mihin se prikka tukitaan ja miten erottaa vanos rallatus ketjun rallatuksesta
          Prikan paikasta en osaa sanoa, en ole koskaan tarvinnut laittaa, varmasti haulla selviää.
          Vanoksen naputus on kuin joku pienellä vasaralla hakkaisi siinä koneen päässä, korisee myös hiukan..Vaikea kuvailla mutta kyllä sen tajuaa jos vikaa siellä Vanoksessa on.
          Ketjun uskoisin pitävän enemmän sellaista rahinan tyyppistä, ei kuitenkaan lähellekkään yhtä kovaa kuin VANOS viallisena.

          Originally posted by Muumi View Post
          Niinpä niin. Näin sitä luultiin kaverin 525:ssa olevan, kunnes ketju meni poikki... 6 venttiliä jäi suoraan...
          Oli muuten jo toinen M50 kone lähipiirissä mistä katkes ketju.
          No niin niin..Toki riippuu paljonko autolla on OIKEASTI ajettu jne. Useimmiten noissa 200tkm jne ajetuissa se VANOS siellä vasta naputtelee ja sitten 300tkm ja enemmän ajetut napsauttelee ketjujaan.
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • SimoLemp
            Newbiemmer
            • Jan 2008
            • 10
            • Etelä-Suomi

            #20
            Tattista kaikista vastauksista. Noista haun kuvista päätellen mulla on se pikkulohko vanos, ja nyt sitten menossa ens viikolla huoltoon. Katotaan sitten mitä ammattilainen sanoo. :think
            BMW E46 330cd

            Comment

            • eeki
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 1966
              • HKI

              #21
              Originally posted by siksta View Post
              Mulla on lokakuussa -94 valmistettu auto ja siinä ainakin on alumiinilohko!
              Eli kone siis M52B20.

              Ja Realoem:ään kun valitsee valmistusajankohdaksi joulukuu -93 niin antaa kone vaihtoehdoiksi M50 ja M52. Tuosta päättelin, että silloin on alettu M52 konetta laittamaan pellin alle.
              Jeh, 320i:hin tuli M52 jo 9/94. 328i:n valmistus alkoi 1/95 ja 323i:n 5/95.

              Ducati 998 -02 //

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎